Gå til innhold

-carina-


Sanna&Simen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er det natta her...

Men jeg er nå helt sikkert igjen her i morgen!

Holder på å prøve å pusse opp kjøkken, skal prøve å befinne meg mer der og mindre her foran PC'en i morgen, men vi får nå se hvordan det går...

Hi, hi... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter foran PC'en nesten hver kveld, jeg... Skal liksom bare inn og titte litt, og så blir jeg sittende. Ikke alltid på DIB, da, men fikser litt på hjemmesiden, skriver mail eller spiller PC-spill... Og når jeg da først sitter foran her så svipper jeg innom og legger inn noen innlegg... :o)

 

Phu, oppussing var lettere sagt enn gjort! Mannen min "klager" på meg og sier at jeg alltid påstår ting skal være så enkelt og lett... Han har vel rett. Har vel lært nå at ting er kanskje ikke alltid bare, bare. Nå har vi sagflis i hele leiligheten, kjøkkenet står uten benkeplate og vannet er skrudd av... Broren til mannen min kan heldigvis litt om oppussing, så han kommer i morgen etter jobb. Har heldigvis en vannkran rett utenfor her til å vanne blomstene med, så vi får hente oss litt vann der. Og så blir det Peppes til middag!! :o)

 

Skal pusse opp badet til sommeren, det er visst også avgjort at vi setter bort hele jobben til ett firma! Hi, hi.... Ja, ja, man lærer så lenge man lever...

 

PS. Har du sett at det vi skal ha julelunsj onsdag om to uker. Det er i Oslo sentrum, så dersom du kommer med tog er det jo veldig kjekt å ta seg dit! Velkommen! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Vi klarer visst å "gå rundt" hverandre her inne:)

Dere er bra tøffe som pusser opp nå like før jul da! :)

 

Vi bor i helt ny leilighet vi så de store justeringene er ikke nødvendig- foreløpig da...

 

Så at dere skal ha julelunsj. Det passer typisk dårlig da også:(

Sanna- mi eldste på 5 skal være selveste Lucia i barnehagen, og det kan jeg ikke gå glipp av. Jeg får nok komme sterkere etterhvert får vi håpe! Hvis jeg tør da;)

 

 

Ha en fin kveld! eller det er vel natta nå kanskje... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skulle jo bare pusse opp sånn litt enkelt, skifte benkeplate og blandebatteri. Og så har vi revet ned de lekre fruktkurv-flisene våre for å erstatte de med noen hvite noen... Og det skulle jo være sånn en kjapp liten jobb på ett par dager... Ja, ja, har vel lært nå! Men med god hjelp fra svigerbror kommer vel benkeplate og blandebatteri på plass i morgen. Så setter jeg vel igang med å pusse og sparkle for flisene på søndag.

 

Neste gang vi flytter blir det nok inn i en nøkkel-klar bolig, ja! Men det er jo greit å prøve og feile litt... :o)

 

Det blir helt sikkert ganske bra når det blir ferdig. I hvert fall så må det bli bedre enn det det var her fra før. Håper å øke trivselen litt og så satser vi på at det har innvirkning på taksten. Bor her bare "midlertidig", til vi finner ut hvor i verden vi har lyst til å bo!! :o)

 

Oi, selveste Lucia! Det er jo en stor ære! Skjønner veldig godt at du ikke kan gå glipp av det!! :o)

 

Får sikkert anledning en annen gang også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har dere jo den erfaringa. Vi skulle legge fliser vi og da på kjøkkenet. Var jo helt blanke! Men fikk heldigvis litt veiledning. Skulle jeg ha gjort det ville det ha blitt skeivt og skakt. Er litt utålmodig nemlig, og vil ha ting ferdig på 1-2-3!

 

 

Nå skal jeg stryke julegardinene og henge opp stjerna. Sanna har fri fra barnehagen idag, så da skal vi pynte litt på kjøkkenet, og rommet hennes. Hvis vi finner eska med julepynt da! Like spennende hvert år hva som befinner seg oppi der:)

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en laaang dag for mannen min og broren hans har vi nå fått ny benkeplate på kjøkkenet! Jippi!!! Det ble så fint!!! :o)

Nå mangler det bare litt fliser, så er kjøkkenet ferdig! Planen er å legge flisene selv, men nå er det mulig at vi vet om noen som vet om noen som gjør det for en ikke så alt for dyr sum... Frister jo litt å heller betale noen kroner for å sitte i sofaen og se noen andre slite! :o)

 

Tenk, nå er det søndag ettermiddag. Snart var den helgen gått også. Tiden flyr så alt for fort... Jula er her snart!! Gleder meg til jul, jeg. Skal dere være hos dere selv, eller reise bort? Selv om Karsten bare er 5 mnd til jul har vi bestemt oss for å starte våre egne tradisjoner. Så vi blir her i Oslo bare vi tre. Gleder meg jeg, tror det blir koselig, selv om Karsten ikke forstår noe som helst av dagen. Må være artig med Sanna som forstår masse mer av det som skjer! :o)

 

Ha en fin søndag kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes deilig ut å endelig være nesten ferdig! (legge ut på hjemmesida di så jeg får se) Nysgjerrig jeg:)

Vi skal være "alene" for første gang vi også. Sanna er jo såpass stor at vi nesten må starte med egne tradisjoner nå! Blir gøy! Vi skal reise oppover til Trondheim 2 juledag da. mannen min skal jobbe litt i jula og , så det blir litt ensomt 1. juledag. Går sikkert greit det og. Håper det kommer litt snø da! Sånn rundt den 20. des. ;)

 

Vi prøvelager faktisk ribba idag vi! hihi. Må øve oss litt...

 

Vi snakkes!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ribba god? :o)

 

Phu, sliten etter en lang dag, nå skal jeg sitte her i ti minutter til og så skal jeg hive meg på sofaen med en god bok. Rart det der hvordan man liksom alltid blir sittende foran PC'en... :o/

 

I dag skulle vi hatt fliselegger her, men han kom selvfølgelig ikke... (Typisk håndverker!) Håper han kommer i morgen som avtalt! Så gjenstår det bare bittelitt lister så er kjøkkenet ferdig!! Jeg kan legge ut litt bilder og skryte av mitt fine kjøkken når vi har fått opp listene, jeg! :o)

 

Vi var på baby-kino på mandag, jeg og tre andre DIB'ere. James Bond. Var ikke helt vellykket, for de spilte så høy lyd i starten. Karsten og mange andre babyer ble skikkelig skremt, for filmen begynte selvfølgelig rett i en bråkete action-scene. Karsten er jo en liten TV-slave, så han så jo på mesteparten av filmen han også. Vet ikke når de begynner å skjønne noe av hva de ser, men tror nok det var siste gang jeg tar ham med på en sånn "skummel" film. Heldigvis dempet de lyden etter hvert, så det gikk greit å se resten av filmen. Men det er en opplevelse med baby-kino, har du mulighet så anbefaler jeg å prøve det en gang... :o)

 

Ha en fortsatt strålende kveld! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

Ribba ble meget god. Imponert over meg selv der altså. hehe.

Jeg har også en tendens til å bli sittende ved data`n ja! Fikser på hjemmesida og dibber osv.

 

Har ikke prøvd babykino- det er sikkert gøy ja. Tror ikke det er det her i Askim:/

 

Men- mannen min har søkt jobb i Trondheim (hjembyen vår) og får svar snart om han får den! *spennende* Blir litt styr da med event flytting og ny barnehage osv, men vi har hele tiden villet at Sanna skal starte på skole i Trondheim. Blir verre å flytte når hun har startet. Ja det blir spennende å se om han får den denne gangen. Har søkt tre ganger nå.

 

 

Idag skal jeg ha juleverksted for Sanna og 5 av hennes venninner. Vi skal male på gips lage julekort og pynt. Blir koselig tror jeg!

 

 

Ha en fin dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er fra Trondheim begge to, ja. Trodde kanskje du hadde flyttet etter kjærligheten... Da kan jeg godt skjønne at du gjerne vil hjem igjen. Askim er liksom ikke verdens navle, og i hvertfall ikke hvis dere ikke har slekt og venner der. Må jo være godt å komme nærmere slekt og venner! Jeg skal krysse fingrene for mannen din, jeg! :o)

 

Hvis du spør på kinoen, så kan det jo hende de kunne vurdert å arrangere baby-kino, da?! De kunne jo prøvd ett par ganger for å se om det kom noen, kanskje det ble en stor hit! :o) Ellers kommer jo stort sett alle filmer på video etter hvert. Problemet mitt er bare at jeg aldri husker hva det var jeg hadde lyst til å se, for da har det jo gått så lang tid siden filmen ble vist på kino...

 

I dag kom fliseleggeren! Jippi! Han kommer tilbake i morgen for å fuge. (Vi har ikke betalt ham i dag, så han er nesten nødt til å komme tilbake i morgen, ja!) Sten og jeg har satt fast noen lister og en endeplate, så etter at flisleggeren har vært her i morgen er kjøkkenet ferdig!! Johooo! :o)

 

Så koselig med juleverksted, da! Gleder meg til Karsten blir større og han forstår mer hva som skjer i forbindelse med jula. Kan tenke meg at du og Sanna koser dere masse disse dagene her. Hun er jo akkurat passe stor til at hun helt sikkert gleder seg masse over alle julas gleder! :o) Vi skal på juleverksted hos Stens familie i helgen vi. I stedet for å gi hverandre gaver (vi voksne) så har vi startet tradisjon med å være sammen en helg før jul. Lager pepperkaker og gløgg, spiser mat, lager julepynt... Er 8 barn (inkludert vår Karsten), så det er utrolig koselig!

 

I dag fikk jeg julekortene i posten, hadde laget dem selv, så jeg var veldig spent på hvordan de kom til å se ut. Er fornøyd! :o) Nå er alle konvoluttene skrevet, de ligger klare til å bli sendt avgårde på mandag... Ett skritt nærmere juleaften! :o)

 

Nå skal jeg hive meg på sofaen med bok og sjokolade noen minutter, så er det natta. Karsten var så utrolig mye våken sist natt 2230, 02, 04, 05 til 0530, 0630 til 07 og opp 08... Håper han sover bedre i natt, det trenger jeg! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Han FIKK JOBBEN! Har vært mye styr i helga. Lett etter hus på nettet, snakket med megler (naboen hehe) phu! Blir mye styr framover ja. Med hussalg og huskjøp og barnehageplass osv, men det skal bli godt å komme HJEM!

Nå må jeg starte å søke jobb da... Og jeg som endelig hadde fått fast jobb her... Ja ja sånn er livet!

 

Jeg sendte julekort idag jeg da. Litt treg i år, men hadde ikke penger før i dag! Brukte opp alt på julegaver forrige lønn.(Huff) Nå mangler vi bare gave til Sanna. Hun ønsker jeg jo alt som er rosa og prinsesseaktig så det skal gå greit:)

 

 

Juleverkstedet var skikkelig vellykket faktisk. Barna koste seg og jeg fikk skikkelig julestemning av å høre julesanger,barnelatter og kjenne lukten av pepperkaker og clementiner:)

 

 

Nå skal jeg setteigang med middag til de andre kommer hjem og mens Simen sover.

Vi har klart å snu døgnet litt nå da forresten. Han legger seg ca 21.30. Bedre det enn 00.20! hihi..

 

Vi snakkes! :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!

Det var koselig å høre at mannen din fikk jobben. Godt å komme seg nærmere slekt og venner, selv om det blir litt styr med flyttingen...

 

Her har dagene fløyet, ikke hatt tid til DIB engang, da må det ha vært travelt! Hi,hi... Tok litt tid med kjøkkenet, og mens det pågikk fikk jeg ikke gjort noe av alt annet, så da måtte vi ta en sjau med det etterpå.

 

Var hos svigers sist helg. Har bestemt at vi er sammen en helg, lager litt juleverksted og spiser julemat. Dette gjør vi i stedet for at vi voksne skal gi hverandre julegaver... Kjekk måte å få redusert litt gavehysteri. Vi er jo 9 voksne og åtte små, så det er masse liv når vi samles.

 

Så skal vi oppover til svigers denne helgen også. Fant ut at vi skaper tradisjon fra og med i år, reiser heller opp en helg rett før jul og samles i stedet for at vi skal reise opp i romjula. Det er to timer med bil en vei, ikke sååå langt, men det blir alltid så oppstykket og delt dersom man skal reise så mye frem og tilbake. Vi synes jula skal være litt ro og fred, så fant ut at det var en fin måte å roe litt ned på... :o)

 

I går var juli-DIB'erne på julelunsj i byen, synd det ikke passet for deg å komme! Det var veldig hyggelig! (Som vanlig!) :o)

 

Usj, ja, de pengene... Fikk så stor lønning sist måned, så jeg trodde kontoen var "utømmelig". Men jammen er det godt at jeg får lønn i dag igjen, ja! Men julegavene er handlet og juletreet er i hus. Så det mangler stort sett bare å få ribba (og litt annen julemat) hjem, nå... Hva spiser dere på juleaften?

 

Ha en riktig trivelig torsdag! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt ut bilder av kjøkkenet vårt...

Har fått ny oppvaskmaskin, kjøkkenvifte og kjøleskap. Byttet benkeplate og fliser. Og satt opp sidevegg ved oppvaskmaskinen. Skal bare olje benken en gang til, og så kan vi plassere litt ting på benken igjen....

 

Er så lykkelig fordi vi er kvitt fruktkurvene våre!! :o)

 

Du kan se bilder på hjemmesiden:

www.tolstrup-snapa.com - klikk deg inn på diverse... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Lenge siden jeg har vært inne på Juliklubben nå gitt! Dagene flyr av gårde, og det er så mye å tenke på i forbindelse med jule og flytting osv.

 

Kjøkkenet ble jo kjempefint da! Og det stooore kjøleskapet! :)

 

Idag har jeg vært på Nissefest i barnehagen hos Sanna. Jobba der før så jeg ble invitert:) Det var koselig da. Spiste grøt og snag julesanger. Simen hadde på seg nissedrakt han også og sjarmerte damene! hihi!

 

Har dere alt klart til jul eller? Permisjonspengene mine kom ikke før i går, så nå blir det matinnkjøp idag, og så skal jeg på Ski storsenter i morgen og ta ferdig det siste til Sanna og mannen min. Og kanskje litt til meg selv:)

 

Vi snakkes da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok ikke den eneste som har det travelt før jul, det er ikke så mye aktivitet på DIB nå om dagen som det har vært før... Syntes jeg var tidlig ute med julegaver og julekort, men det har blitt hektisk før jul allikevel.

 

Er fornøyd med kjøkkenet, i alle fall ut i fra forutsetningene. (Et helt nytt ville jo vært finere, men liker absolutt forbedringen!) Er faktisk to kjøleskap vi har. Hadde lyst på sånt amerikansk ett, men når du har isbitmaskin så tar det mye av fryseren, så de er ikke så store som de faktisk ser ut. Så vi fant dette kjøleskapet her på tilbud og kjøpte like godt to med det samme... Fikk dem levert lørdag kveld før dåpen (i grevens tid, hadde ventet nesten en måned på dem). Trengte absolutt plassen til dåpen, ja! :o)

 

Det meste er egentlig klart til jul her. I skrivende stund er Sten ute og handler inn julematen vår. Pyntet fikk vi gjort på søndag. Så vi mangler stort sett bare å kjøpe litt melk og dra over gulvet på lørdag. Og selvfølgelig ta inn og pynte juletre, mulig vi setter det opp i kveld. Gave til hverandre kjøpte vi i går. Var nemlig og kjøpte oss elektrisk peis... Har lyst på peiskos, men ikke så lett uten pipe. Så da fant vi ut at det var løsningen... Nå skal vi da bare ha en cd med peis-knitring... ;o) (Skal ikke det, altså, det er bare noe vi fleiper med)

 

Har vært på julelunsj på jobben i dag, jeg. Måtte jo vise frem gutten. Jeg har gått videreutdanning, og jobbet på en annen avdeling enn der jeg egentlig er ansatt. Så det er faktisk 3 år siden jeg har jobbet der. Så det var jo spennende å se om det var noen kjente, men det var det heldigvis. Var fem andre babyer der også. Fant ut at faktisk er det 20% av oss som jobber der (110 stykker) som er ute i svangerskapspermisjon nå... Så vi er produktive!! :oD

 

Men var noe ekkelt som skjedde meg på vei til jobben i dag. Mann som falt om på T-banen. Så jeg har jo plikt til å hjelpe til, så da var det igang med munn-til-munn. Gikk bra, faktisk. Helt tilfeldigvis møtte jeg ei fra barselgruppa på banen, så hun passet på Karsten. Han er ikke glad i å ligge rolig alene, så hun gikk og bar på ham... Jeg ble jo opptatt nesten en halv time. Godt jeg slapp å bekymre meg for ham oppi alt!

 

Nei, siden mannen er så flink å styre med jule-handel bør vel jeg gjøre litt husarbeid mens Karsten sover...

 

Vi snakkes igjen!

Det er koselig med disse "snakkene" synes jeg... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Jeg ville bare dytte denne til toppen i fall du ikke har sett den... :o)

Men om du ikke svarer fordi du ikke har lyst til å "prate" mer så er det helt, greit, altså!! :o)

 

Fortsatt god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Selvfølgelig vil jeg prate:) Har bare vært litt hektisk her kan man si. Mannen min har jobba omtrent dag og natt denne helga, og når han er hjemme må han sove, for da er det nattvakt igjen.. Så jeg har stått for julemiddagen, koselig det, men slitsomt. Var en vellykket kveld igår da, men gud jeg er sliten idag:) Vi fikk masse fint alle sammen:)

 

I natt klokka 05 skal vi kjøre til Trondheim. Håper det går greit. Er vel ikke så altfor mye trafikk på veiene. Vi må vel legge oss tidlig alle mann. Mannen er på jobb fram til 12 da, så nå m¨jeg pakke for alle sammen også! Jaja, han får iallefall fri fram til 4. januar så da skal vi ta livet m ro:)

 

Fortsatt god jul ja!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hørtes ut som en travel jul for mannen din! Hva jobber han med, som er nødt til å jobbe så mye i jula? Jeg er jo sykepleier selv, og er vant til å måtte jobbe i alle høytider. Nyter derfor å være hjemme i permisjon i år, da har jeg fri HELE jula... Hi, hi... :o)

Jeg har jo fri et halvt år før og nesten et halvt år etter jul dette året! Men synes det er godt med julefri, for da har jeg mannen min hjemme også. Koselig at han får være litt mer med gutten vår, ikke bare de siste timene før leggetid. Og så får jeg litt fri på dagtid, når jeg er alene med Karsten er det så vidt tid til dusj og mat før Sten kommer fra jobb.

 

Nå tenkte jeg å være flink og holde kontakt med venner på andre siden av kloden. Må alltid ta meg litt sammen for å skrive mail på engelsk, skulle ha skrevet før jul... Ja, ja, det er vel koselig å få en hilsen i romjula også!! :o)

 

Ha en riktig god tur oppover i natt! Hørtes slitsomt ut å kjøre på den tiden av døgnet. Men sikkert praktisk i forhold til at barna kan sove den første delen av turen...

 

Fortsatt riktig god jul! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Mannen min er politi, så han jobber også til alle døgnets tider:) Blir slitsomt av og til. Særlig hvis han har flere kveldsvakter på rad... Men man bli vant til det da!

 

Nå er jeg ferdig pakket og har kastet ut juletreet! Kommer ikke tilbake før 4. januar og da hadde sikkert ikke vært en nål igjen på det:)

 

Må vel snart finne senga, men så mye annet å finne på!

 

Vi snakkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper turen nordover gikk greit?! Er så glad for at det ikke er meg som skulle kjøre så langt... Her i huset har vi nemlig en liten en som synes det er kjedelig å kjøre bil. Han kan sovne i bilstolen, men siden han bare sover 30 minutter så rekker det jo ikke helt til Trondheim. Langt er det dit, og om mannen din er politi så kan dere jo ikke kjøre så fort heller, selv om man kjører på natta... ;o)

 

Svigerfamilien bor to timer unna oss og de siste gangen har det vært et mareritt å dra dit. Gutten gråter så han nesten mister pusten, så vi stopper jo masse ganger for å roe ham. Jeg blir selvfølgelig kjempestresset over at han gråter, så jeg kjefter på mannen min... Stakkars! Han sitter og hører Karsten gråte, meg kjefte og forsøker så godt han kan å konsentrere seg om å holde bilen på veien. Så i morgen skal vi ut og kjøpe julegave til Karsten. DVD-spiller til bilen. Han elsker nemlig å se på film og TV, så jeg håper det skal holde ham rolig på turen.

 

I dag har vi vært på middag hos broder'n med familien min og hans svigerfamilie. Koselig, men alltid litt slitsomt med 14 store og 5 små... I morgen har vi invitert venner på julelunsj, skal prøve å rydde litt opp i julematen i kjøleskapet! :o) Fant ut at lunsj var kjekt, så kunne de få hilse på Karsten. Inviterer vi på middag så legger han seg jo før de kommer. Dessuten er lunsj kjekt, for da har vi kvelden alene. Godt å ha litt tid etter Karstens sengetid alene...

Fredag kommer nemlig mamma og svigermor, mamma blir til 1. nyttårsdag. Lørdag skal vi ha 29 gjester til middag. I stedet for at vi skulle reise til svigers i jula kunne heller de komme til oss fant vi ut! :o) Så da kommer Sten og mine søsken med sine familier (16 voksne og 13 små)... Blir sliten bare av å tenke på det, så nå tror jeg at jeg skal sette meg og slappe av litt!! (Med litt sjokolade! Mmmm... ) :o)

 

Fortsatt god jul! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuddelutt!

Jeg ville bare ønske deg en riktig god jul og godt nytt år!

 

Håper du og familien har hatt en koselig romjul og fin nyttårsfeiring! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...