Gå til innhold

SMURFETREFF!!


*mmn*

Anbefalte innlegg

Hei jenter!!

 

 

Takk for koselig treff nok en gang! Veldig koselig hos deg Anette! Og for en fantastisk god ostekake! Den må jeg få oppskriften på!

 

Nå er det leggetid på lille Emma ... Håper hun sovner greit;-)

 

God natt til alle små og store!

 

Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig i alt, Mona - koselig treff, koselig hjem og namnam ostekake:-)

 

Er så utrolig morsomt nå å se alle barna våre samlet. Kjemperart å tenke på at de lå inne i magene våre for litt siden!

 

Tonis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORRESTEN - Helt SUPER den brystpumpa må jeg si!! Kjøpte den i dag (Medela Mini electric) og forsøkte den for første gang nå - fytti, det var andre boller enn det manuelle opplegget!! Nå er jeg nesten i lykkerus bare på grunn av en bra brystpumpe - det er litt rart merker jeg;-) Hører med til historien at min venstre pupp var helt stappfull og lille pjokken ville på liv og død ha høyre puppen... Da var pumpa kjekk å ha gitt!

 

Ha en fortreffelig dag, damer!!

 

Tonis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Koselig at alt var så koselig! Det synes jeg også...

 

Enig med deg Tonhild, den pumpa er som himmelen i forhold til den jeg er vant til. Kjenner igjen gledesfølelsen du fikk!

 

I natt har det vært kjempedeilig her i heimen!! Martine sov fra 23 til 00.30 i går kveld. Så ville hun ha melk og oppmerksomhet, og sov igjen fra 02 til 11!!!

 

I går var jeg hos frisøren og farget håret. Til min naturlige farge, som egentlig er ganske mørk. Med litt lysere striper. Men jeg tror jeg angrer... Føler at lyst er litt mer min farge. Men det tar ca tre dager for hjernen min å bli vant til en forandring sa frisøren, så jeg får vente til over helga og se hva jeg gjør. Det er så kjipt å betale 1500 kr, også er man ikke helt fornøyd..

 

Jeg skal sende deg oppskriften på mail, Mona. Når jeg har litt bedre tid...

 

Skal vi finne en dag sånn midt i desember og spise en lunsj ute eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi må finne en dag. Hva med onsdag 13. desember?

 

Wow, trodde du var naturlig lys, jeg, Anette! Nå ble jeg overraska. Blir spennende å se deg mørkere. Du blir sikkert fornøyd bare du får vent deg til det!

 

Vi forsøkte for første gang å gi Torbjørn melk på flaske i går. Det gikk ikke sånn veldig bra. Han drakk litt, men synes det mest var rart å ha tuten i munnen. Noen som har noen bra tips å komme med eller? Synes den tuten vi hadde var litt hard, så i dag skal vi prøve en annen type. Er det det som er trikset eller?

 

Godt å høre at Martine sov godt i natt! Det gjorde jaggu Torbjørn også. Vi har jo ikke kunnet klage før heller, men i natt sov han fra elleve og helt til seks!! Det er ny rekord! Da ville han ha pupp, så la jeg han igjen, så sov han til åtte, så fikk han pupp i senga - vi sovna selvfølgelig begge to og våkna ti!! Så i dag har jeg nesten vondt i hodet fordi jeg har fått for mye søvn, føler jeg... Men skikkelig deilig!!

 

Og noe helt annet: Vi lurer på om vi skal kjøpe lekegrind. Noen som har noen tips om hvor vi bør lete?(Mona - du vet sikkert om noen gode tilbud, hehe:-)

 

Tonis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13. des passer bra for meg i hvert fall!

 

Ang melk på flaske, så har jeg ingen tips. Martine ville ha det uten problemer. Brukte Avent flaske.

 

Lekegrind har jeg heller ikke peiling på, vi har fått låne den vi har.

 

Kanskje det er den store være-uthvilt-dagen i dag!? Må lade opp til julegaveshopping i morgen...

 

(Artig med pumpe altså! 150 ml er gjort¨på et blunk, liksom! Får ikke sagt det nok hvor mye bedre den elektriske er... For min del ihverfall.)

*happyhappy*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jenter! Kakeoppskrift ønskes, Anette!Den var kjempegod!

 

Pumpe er ingen sak for meg, men det høres iallefall bra ut for dere, så det er jo veldig bra, synes jeg.

 

Du kan jo prøve chikko-flaskene, Tonis! Veslesmurfen suger veldig bra på dem! De er også litt mjuke og skal på den måten minne om brystvorta, tror jeg. Du får dem på apoteket! Avent er også bra, de har stor smokk, og for Minismurfen var det suksess i starten, og dem har vi derfor mest av... Men disse chikko flaskene har vi fått mer sansen for etterhvert pga at hun ikke suger til seg så mye luft, da. Dr. Browns kolikkflasker synes vi ikke er så gode, igrunnen, hullene er nok for små....Hauck og gubben likte dem til Småtten sin og det er vel kanskje fordi han er mer nyfødt? Eller bare at unger er forskjellige....

 

Den 13. passer for meg også! Det høres veldig bra ut! Det er Luciadagen, dere....Svart senker natten seg istall og stue.....

Vi burde bake lussekatter til da, hmmmmm :-)

 

Lekegrind kan iallefall fåes på Barnas Hus i Sandvika og på Alnabru! Der har de jo så og si alt!

 

Vi har hatt den store bæsjedagen her hjemme; ENDELIG! To ganger!

 

Hør etter Hauck, i dag gjorde jeg noe lurt, tror jeg, da... Kokte opp vann og kjølet den middels med maltekstrakt oppi i flaske; ikke noe griseri og slapp brunlig melk som hun ikke vil ha! Hun nesten koset seg med det, hehehe. Og nå er det bare å fortsette med olje i melka igjen, ikke noe malt før vi må!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er alltid noe jeg glemmer.....Ville bare si at det var kjempekoselig hos deg Stjerna! Og at jeg også ble kjempeoverraska da jeg hørte at du egentlig har mørkere hår, hehehe. Gleder meg til å se deg! Vet du ikke at når du er ei så søt jente i deg selv, så er det ikke fargen på håret som forteller mest, det er det du utstråler i øynene og ansiktet ditt! Bare spør kjæresten din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Synd jeg ikke fikk vært med på treff- dagene går i ett.

13 desember passer desverre dårlig for meg..........

Må bare si at inatt sov Kristine fra 22:00 til 08:00...!!!! :0) Normalt er det fra rundt 23:00 til 07:00. var første natta på eget rom sist natt- kanskje det gjorde susen?? Uansett; Kjempedeilig!

Nei, nå skal vi gjøre klar for legging her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!

 

Jeg bare lurer på en ting: Når er det "normalt" at babyene begynner å sove på eget rom? Så at Kristine har hatt en fin natt på eget rom... Har du på babycall om natta da, Florry?

 

Oppskrift på ostekake:

 

Bunn: 250 g Digistive kjeks

110 g smør

 

Fyll: 1 pk Freia sitrongelé

250 g Philadelphia

110 g melis

1 ts vaniljesukker

3 dl lettrømme

3 dl kremfløte

 

Knus kjeksen, smelt smøret og klem massen i en rundform (ca 25 cm). Settes til kjøling. Lag gelé med halv mengde vann. Avkjøles, men må ikke stivne. Pisk krem av fløten. Bland sammen gelé, ost, melis, vaniljesukker, rømme og krem. La stå kaldt en times tid.

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Det med soverom er helt individuelt tror jeg- Kine var 9 mnd før hun sov på eget rom.... Må si det er deilig å ha de på eget rom- slippe å lsite seg rundt og våkne av den minste lyd. Tror egentlig de sover bedre på eget rom også. Har på babycall og alle dørene åpne så jeg hører henne lett. Har akkurat lagt henne nå så krysser fingrene for en god natt :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjempekoselig treff!:-)

Var bombesikker på at du var naturlig lys i håret, Anette! Blir spennende å se deg med mørkere hår, du passer det sikkert helt perfekt.

 

Onsdager passer egentlig dårlig for meg fremover.. Har Tobias hjemme fra barnehagen onsdager og fredager, tror nok det blir litt for stressende å ha med begge to på treff, spesielt hvis vi skal på kafe.

Ser for meg at jeg må springe etter han, mens

Emilie henger i puppen, hehe;-)

 

Men kanskje jeg kommer onsdag 13. likevel, får se hvordan humøret til Tobias er, og om jeg er opplagt.

 

Er forresten veldig spent på hvordan det går med deg Gry?

 

Dere må ha en fortsatt fin helg!

 

Marianne

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan jo si en annen dag dersom det er mange som ikke kan den 13... hva med feks dagen før - tirsdag 12. des? for meg passer det i grunnen alle dager:-)

 

Tonis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan også 12.! Og som Tonis, hele uka.... Iallefall foreløbig...

 

Veslesmurfen har sovet på barnerommet i en og en halv måned....Der er kjempegreit å høre henne fra vårt rom, så da er det ikke nødvendig med babycall. Normalt sett sover jeg kjempehardt, men nå har jeg fått en Minismurf-radar, så det er så greit, så....

 

Flott med kakeoppskrifta! Og jeg er også spent på deg, Gry!....

 

Nå sover smurfen min i ringslynga, hun var så i ulag med seg sjøl at jeg bare så vidt har fått i henne nok melk før hun sovnet. Men jeg ville gjerne ha henne slik inntil meg også, det hjelper på når hun er urolig... Igår var vi på besøk hos noen i familien til gubben,og det ble masse dikkedikk og blitzing med kameraer, da vet dere, så hun til slutt ble sliten og lei seg, og vi tok henne med i et annet rom....

 

Selvfølgelig ville hun skrike og si skikkelig ifra om at dette ikke var noe ålreit...( det var jammen bra, og jeg sa også ifra om at fotoseansen var over for denne gang, hihihi). Vi hadde jo ikke med vognunderstellet, heller, da, så vi fikk vogga henne til ro der. Derfor putta jeg henne inn i slynga, og håpa på det beste! Bingo! Hun sovna før jeg fikk telt til ti! Den slynga er vidunderlig, altså! Ikke så vidunderlig som ungen sjøl, selvfølgelig!

 

Ellers er det deilig å ta det med ro. Vi la oss forsent, og i tillegg lå jeg våken midt på natta i to timer etter et ekstramåltid med Smurfen min. Hun legger inn et måltid i fire-fem-tida sånn i my og ne, hehehe.

 

Men nå må vi ut en tur, gitt. Skjer det noe på Museet, nå tro? Jeg har visst ikke fått med meg klokkeslettene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, og takk for omtanken.

Her venter vi bare på at ting skal skje..... men foreløpig er det VELDIG stille før stormen. Var det noen av dere som opplevde det???? Har hatt masse kynnere og babyen har trykket ned i bekkenet slik at det har gjort innmari vondt, men de 2-3 siste dagene har det vært mistenkelig stille.......... Nesten ingen kynnere... Har styrt endel med by-turer og vasking og holdt på - tenkte at det får sikkert fart i sakene, men nei.. Ikke en kynner engang. Blir bare sliten selv! Har prøvd "spise-masse-feit-mat-metoden" uten at det hjalp så veldig, men kanskje den slår til i dag da vi skal ha pinnekjøtt (nam-nam).

Nå har jeg tidligere fått baby 8 dager over - og 8 dager før termindato, så kanskje denne gangen får jeg akkurat på datoen? Begge de andre gangene lynte det og tordnet under fødselen, men det kan jeg vel ikke regne med nå.

Vi håper på at ting skal skje fort nå, for nå er jeg LEI!!!!!!!

 

Gry

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse masse lykke til Gry!!

 

Den 12. desember passer også for meg. Var sjøl inne på tanken å foreslå en annen dag, men så ble det borte for meg igjen.

 

Noen som så på julegrantenning i dag da? Regnet pøser ned, får ikke akkurat julestemning av det!! Jeg ble hjemme... I disse førjuls-tider savner jeg jobben min (barnehage). Må nok besøke dem igjen til uka..

 

Flere som skal på julebord til helga forresten? Jeg skal på lørdag.

 

Noen som har forslag til hvor vi skal treffes den 12. da? Barolo? Grand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Det var kjempekoselig hos deg, Anette. Men at du ikke er naturlig lyshåret... Var 100% sikker på det lyse håret. Du må i hvert fall ha passet godt på den lyse fargen.

 

Det er litt vanskelig å sove videre om morgene for tiden, etter AM har fått sitt "natt-måltid" en plass mellom 0530 og 0700. I dag valgte han 0530 og jeg har ikke sovet etter det. Det er så utrolig mye jeg tenker på som jeg skulle gjort. Klokken er nå 0737 og første maskinen med klær er snart ferdig. I tillegg kommer oldemor i dag og blir til i morgen.

 

Tonis: angående flasker så må du bare prøve deg fram. Det er akkurat som tutten/smokken - babyene liker ikke de samme flaskene og det må bare prøves ut. Men du finner nok noe Torbjørn liker når du bare får litt tid til å prøve deg fram.

 

Heidi: Jeg koker opp vann, lar maltekstrakten smelte i det nykokte vannet før jeg kjøler det hele ned, for deretter å ha pulveret i. Det går ned på høykant! Har ikke hatt noe problem med det i det hele tatt. Hvordan var det du gjorde det før?

 

Skal forresten til tannlegen på onsdag og jeg har aldri hatt tannlegeskrekk men nå gruer jeg meg! Det er visstnok ganske vanlig har jeg hørt...?

 

Kan ikke i hodet huske at det er noe den 12.12, så jeg tror det passer greit for oss. Men så er det mye man ikke husker i hodet for tiden ;-)

Men jeg tar stort sett dagene som de kommer og legger ikke inn mer i kalenderen enn jeg ønsker og må! Tiden går så alt for fort og jeg tror dere andre også har oppdaget (av hva jeg har hørt) at et døgn bare har 24 timer!

 

Gry: Lykke til! Håper det kan bli litt action hos deg nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Gry! Vi skjønner deg godt! Ikke lett å vente, nå....Jeg rakk ikke gå på vegga før Smurfen kom ut, selv, men jeg hadde fått andre ting å gruble over, en snuoperasjon følelsesmessig i hodet; i og medkeisersnittet. Jaja, nå føles det som om det har gått 1000 år.....

 

VesleSmurfine våknet klokka sju idag. Ide to siste dagene har hun villet ha mat i femtida. Veldig greit med sju, da kommer man seg liksom litt fortere opp, og får mer ut av dagen.... Malt i melka, ja. Det var sånn vi også gjorde, men hun likte ikke melk + malt. Vi prøvde det flere ganger....Det vil si hun drakk, men veeeeeldig lite, og jeg kunne se på henne at det der ikke var toppers. Så da var det bedre å gjøre det på en annen måte. Gubben prøvde å gi det med skje, og det gikk bra, bortsett fra at det var grisete. Gubben min tok ei stor teskje og stappa inn før jeg rakk å trekke pusten! Hahahaha. Åååjjjj!Det var enda mer grisete, og jeg vet ikke hvem av oss som lo mest, Men det var ikke Smurfen vår! Hun hylte ikke, men noen grynt, ja...

 

Nå får jeg besøk av ei god venninne som bor i Sandvika. Så jeg må skynde meg, her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sover til ni vi:-) Deilig! (Med to innlagte nattmåltider da...)

Nå lurer vi på om vi skal begynne å legge han før om kvelden - har lagt han når vi legger oss fram til nå, men da er han veeeldig trøtt. Har prøvd noen kvelder, men det har gått heller dårlig. Virker som han liker at vi sover på samme rom som han liksom...?? Har ikke helt funnet ut åssen vi skal gjøre dette.... Frister litt å legge han på barnerommet, men samtidig vet jeg at vi ikke hadde fått sove særlig godt da - vi som våkner annenhver time og lytter etter pusten hans. Koko!

 

Ellers går flaskeprosjektet heller dårlig. Har nå prøvd fire flaske/smokke-typer... Alle smaker visst like vondt;-) Men vi gir ikke opp! Er vel bare en tilvenningssak? Angrer på at vi ikke har prøvd flaske før, men har liksom ikke tenkt på det før julebordet dukket opp... Skal på julebord en torsdag 14. des... Har han ikke tatt flaske til da, blir det et kort og litt kjipt julebord på mamsen...

 

Lykke til GRY! Tenker masse på deg!

 

tonis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle hilsninger, veldig koselig at dere tenker på meg. I natt har jeg sovet veeeeeeeldig dårlig, og da jeg stod opp i morges hadde det skjedd noe rart... Tror det kan være litt fostervann som har sivet ut, men er ikke sikker i og med at det bare ble med det... Uansett har babyen trykket hodet mot "exit-skiltet" i hele natt og det svir eller "prikker" over magen.

I morgen har jeg termin-dato, og bare for å ha det sagt; det er FULLMÅNE da.........

 

KOM UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover Emilie til 9-10, mens jeg står opp med Tobias når han ønsker. I dag kom han traskende på soverommet halv seks (gjeeesp), og han som har sovet til halv åtte den siste uka.

 

Skal på barseltreff på helsestasjonen idag.

Får også besøk av helsesøster idag, men siden vi uansett skal på helsestasjonen, kan jeg sikkert prate med helsesøstra der.

 

Tonis: Kjenner til flaskesmukkproblemet. Tobias ville IKKE ha flaske før han var 8 mnd gammel. Vi prøvde alle slags flaskesmukker. De han til slutt tok var MAM, og NUK. Jeg begynte på skolen igjen, og han måtte jo ha mat, så sikkert derfor han tok flaske tilslutt.

(Jeg fullammet han stort sett til han var 8 mnd gammel, han ville ikke ha grøt/brød/middag, så var ganske avhengig av at han tok flaske).

Så nå er planen å prøve med flaske tidligere, men har ikke kommet oss så langt ennå... Tida går så fort.

 

Har du, Tonis, prøvd å gi han flaske når han ikke er så sulten? Kanskje han godtar den bedre da?

 

Marianne

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har prøvd det meste føler jeg - de fleste tidspunkter på dagen - morgen, kveld - forskjellige steder - i armkroken, på stellebordet, mens han leker etc.... Så nå må jeg bare kjøpe inn litt flere smokketyper! Er jo ingen krise akkurat, men hadde vært fint om jeg kunne bevege meg fritt rundt omkring uten at det var en liten som var avhengig av puppene mine:-)

 

Gry - høres jo ut som det er noe på gang nå? Håper det!! Satser på at det skjer i morgen:-)

 

Skal vi si tirsdag da eller folkens? Det eneste jeg kom på, sangsmurf, er at vi kanskje skal på babysang da - men det er kanskje kl 14 som det er i morgen - så da rekker vi kanskje begge deler om vi sier tolv?? Eller?

 

Tonis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysang, ja! Hehehehe, skjønner at detikke er innarbeida i hjerne-7.sansen min enda...

Men det kan vi vel sikkert få til! Blir en koselig avslutning på den dagen, og så hjem og sove, sove,sove, hehehehe. Må legge meg. Har en stygg uvane, legger meg altfor sent. Skulle ikke tro at voksne folk med god vilje stadig gav etter. Men jeg er jo helt lys våken i hodet selv om kroppen lengter etter senga. Sån er det å ha en baby som sover lenge om natta, da kan man tillate slurv for sin egen del, helt til man detter sammen i en haug; bong! Nå er det like før! Så god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag klokken 12 passer fint for meg.

 

Nå skal jeg legge meg litt mens Emilie sover.

Så blir det vel husarbeid resten av dagen...

 

Var forresten på helsestasjonen i går. Fikk veie Emilie, og nå er hun 4470 gram.

Spurte helsesøstra om når man kan ta babyene i basseng, men hun visste ikke.

Var også på barseltreff, og jordmora der mente man kunne ta de med i basseng etter 6-ukerskontrollen.

 

Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei jenter!!

 

Om løst og fast:

 

Malt: da jeg var på helsestasjonen fikk jeg beskjed om å ikke bruke det jeg... Brukte det til Kine, men nå anbefalte hun heller olje i melka (ca 1 ts). Har ikke hatt noen problemer med magen hennes.

Malt inneholder veldig mye sukker......

 

Søvn: Jegh ar (foreløpig) fått en drøm av ett barn som sover seg gjennom hele natta.. Bortsett fra inatt fordi jeg la henne 20:30..Var oppe kl 04:30 og matet så sov hun igjen til 08:45..

Til gjengjeld sover hun VELDIG lite på dagen.

 

Basseng: På svømmekursene ønsker de ihvertfall at barna skal være minimum 10 uker....

Skal foressten dit idag jeg, med Kine- blir deilig for henne og ha litt tid med mamma aleine..

 

Vekt: på 6 ukerskontrollen nå veide Kristine 5400 g- synes hun er kjempesvær jeg! Kine var 4 mnd da hun veide like mye!!!

 

Kino: bli med på babykino??!!

 

Shallabais! :0)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...