tessa4? Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #26 Skrevet 6. desember 2006 Hei hei! Hatt noen travle siste dager, og ikke hatt tid til å komme innom her (huff og huff :-))!! Først og fremst: Velkommen tilbake *snart mamma til to*. Godt at du er oppe og går, og blant oss igjen :-). Alt bra med deg og dine? Som du sikkert har lest har jeg røpt navnet mitt og fått vite de to andre sine (siden jeg dessverre ikke møte opp i byn)! Har du lyst til å røpe ditt og, eller skal det være en hemmelighet for meg? he he.. :-) Og du da Heldig-mamma, at det er mulig å ha en sånn "klabb og babb"-dag som deg i går!! Går det bedre i dag? Sender deg en ekstra klem!! Kjeiken: Jo det gikk bra på kontrollen i går, men magen er i overkant av gjennomsnittet (ligger på 26-26,5) akkurat på sterken til å gå utenfor det grønne området på helsekortet! Men det er sant som du sier, de små kommer ikke før de er klar uansett. Har heldigvis ikke så store barn fra før (ved fødsel 3700 og 3750), så det skal jo litt overtid til før de er "for stor" :-). Ellers så er jeg 60% sykemeldt frem til neste kontroll 2.januar. Jordmor ville ikke sende meg ut i fullt så lenge hjertebanken fremdeles er der og rygg/hofte ikke er noe bra. Ser ut som en 80 åring av og til når jeg går :-). Fikk beskjed om at det nok ikke er bekkenløsning, men isjasnervene som har fått problemer!! Jippi, kommer det mer nå så blir jeg tullat :-) Alle dere andre da, formen fin eller flere med mer vondter???? Nei, jeg får legge inn de siste listene før det er på tide å komme seg hjem for dagen! Have it so good so long (direkte oversatt..hehe..) Klemmer
MammaAskepott Skrevet 6. desember 2006 #27 Skrevet 6. desember 2006 Heisann jenter! Eit lite "brev" frå memg før eg legge meg. Ser ikkje ut for at eg får tid til noko surfing på nett i morgon, så eg tar det no. Må som sagt til legen og hente legeerklæring på å få fly, og et lite ærend på lagunen. Så må guttungen hentes i park og bytte kler, før me reise til Flesland og videre til Oslo =) Blir så utrulig godt å kooma seg vekk litt. Blir nok ei stund til neste gang me reiser lenger enn til Herand!! hehe... Og så gler eg meg slik til å treffe de søte små kusinene mine!!! De er så herlige =) Godt å høyre det går bra med deko alle, og babyene dekan!! Her står og alt bra til, men merker at det nærmer seg no ja!!! Og da tenker eg ikkje berre på magen!! Det var jammen ei bedre årstid å gå høggravid vår og sommerstid, enn vinterstid. Det er et ork og et pes å ta på sko.... og jakker som ikkje passer osv... huff.. jaujau... Tullat sa du tessa3?? Hmm.. det er faktisk utrulig kor mykje me kvinnfolk kan tåle!!! Og det samme gjelder nokk bekkenet ditt heldig mamma!! Krysser fingrene for at alt av plager forsvinner fortere enn svint etter fødsel !! De må i alle fall ha ei riktig så fin helg her i Bergen!! Eg er nok på nett igjen mandag tenker eg!!
tessa4? Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #28 Skrevet 7. desember 2006 God morgen! Du leser dette nok sikkert ikke før på mandag, men måtte bare innom en rask tur før dagens arbeid starter og få ønske deg Kjeiken en riktig GOD TUR til hovedstaden. Kose deg masse både du og lillegutt, og nyt den "siste" helgen på vift før minsten melder sin ankomst :-) Blir sikkert utrolig kjekt å tilbring helgen med begge guttene dine på en ny plass!! Have fun :-) Håper selvfølgelig også at dere andre har det bra :-) Ha en strålende dag! Klemmer
tessa4? Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #29 Skrevet 9. desember 2006 Hei hei! Måtte bare dra tråden vår frem igjen...Var kommet langt bak... Ønsker dere alle en riktig god helg :-)
MammaAskepott Skrevet 11. desember 2006 #30 Skrevet 11. desember 2006 God morgen damer!!! Skal sei det tar på å vere på "storbyferie" ei helg... Var heilt kapputt i går da me kom heim. MEN- har hatt det heilt utrulig fint =) Og det var så herlig å treffe igjen de to sjarmtrollene av nokon kusiner eg har!! Men som sagt, batteriene er ganslke utlada i dag ja. Sovna i stolen i åtte tia i går kveld. Stod opp igjen i dag i åttetida, men då guttungen skulle sjå Gråtass i dag tidlig, så sovna eg jammen meg igjen!! hehe.. Hadde det ikkje vore for at han blir holdt heime i dag (augebetennelse og stygg hoste), så hadde eg nok lagt på sofaen og snorka no og... Enn de då? ser det har vore lite med aktivitet her denne helga, så de har kanskje vore fullt opptekne med juleforberedelser og kos? Tenkte.. det er jo ikkje så lenge til jul, og om me skal klare å treffes ein søndag, så må jo det bli førstkommende søndag det?!? Det passer fint for meg i alle fall! Ellers går det bra helsemessig? Blei litt skremt i dag eg nesten, då det stod at eg er i 32.svangerskapsuke!!! TJOHEI!!! her går det unna gitt! Vel, no må eg visst tegne ei gravmaskin her!! Gguttungen har dilla på blant anna anleggsmaskiner!! hehe.. Ha ein fin dag =) Klem
tessa4? Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #31 Skrevet 12. desember 2006 God morgen! Kjekt å høre at du har kost deg i helgen Kjeiken. Tenker det var godt å komme seg vekk litt, men sikkert også godt å komme hjem igjen :-) Ja, skal si tiden flyr med disse magene. Jeg kunne juble litt for meg selv i går. Da var jeg nede på 100, så i dag er det 99 dager igjen!! Må si det er litt deilig å komme ned på det to-sifrede :-) Et par uker nå så er julen over og vi er i 2007...da går det unna da, med den ene pressende etter den andre :-) Før vi vet ordet av det så sitter vi med hvert vårt lite nurk i armene...Åååå som jeg gleder meg til både fødsel og alt etterpå!! Er selvsagt veldig spent og innimellom veldig tankefull og en anelse nervøs, men det går nok så fint! Dere da, mange tanker rundt alt det forestående? Jeg drømmer om fødsler nesten hver natt!! Ellers er helsen her som den har vært den siste tiden :-) Dere andre da? Hatt en trivelig helg? Må se og få jobbet videre før dagen plutselig er over :-) Kose dere!! Klemmer
MammaAskepott Skrevet 12. desember 2006 #32 Skrevet 12. desember 2006 God morgen jenter!! Jo, tankene har nok begynt å kome no, ang fødsel og tida etterpå. Fødselen ser eg faktisk ikkje på som det verste, til tross for ein, ka ska eg sei.. mindre kjekk... fødselsopplevelse sist. Alle seier fødsel nr to og tre osv går fortere unna, og er ikkje så smertefull.. Ikkje veit eg, men eg liker å sei det til meg sjølv da! Ser for meg at det går lettere denne gangen, og ikkje minst at det ikkje tar så lang tid som sist! Ser fram til å få nurket lagt opp til meg etter h*n har kome til verda, og å ligge på sjukehuset og slappe av og kome inn i ammerutiner igjen. Og så kjøpte me et slikt søtt ullundertøyssett for ikkje så lenge sidan, og eg ser for meg den vesle jenta/guten vår i det. Blir litt morro gå og shoppe litt nødvendige ting i januar da!! Skal kose meg på lagunen etter å ha levert gutungen i barnehagen. Nokon som er med? Kafé og snoping?!?! Gratulerer med 99 dager igjen tessa3!!! Er noko med det å koma under 100 dager igjen ;-) Snart tredje trimester på deg og no da!! Vel, får kome meg i dusjen så eg får begynt på nokon av mine dagsprosjekter... Planen er å bake et slag julekaker mens guttungen er i park. Og I ettermiddag får me middagsbesøk. Julekorta er ferdige i produksjon og skal skrivast på. I tillegg har søstra mi og meg planer om ein liten juleverkstad i dag og i morgon! Så her er det berre å kaset seg rundt!! For huset ser heller ikkje ut!! Ha ein riktig så fin dag alle sammen =)
'***mamma til to engler*** Skrevet 13. desember 2006 #33 Skrevet 13. desember 2006 God morgen jenter!! Nå er jeg ferdig med eksamen, så nå er det juleferie på meg! Så utrolig deilig det skal bli å få gjort alt som jeg har lyst til å gjøre uten dårlig samvittighet for lesingen! Tror eksamen gikk fint, men får ikke vite noe før torsdag! -uansett ikke noe mer jeg kan gjøre fra eller til, så jeg slapper av og koser meg jeg!! Vi var på ikea og kjøpte garderobeskap til lillemor i går! hun var på besøk hos en familie vi kjenner, og det var like greit, for hun er ikke den greieste å ha med på butikker for tiden! (Veeeeldig utålmodig) Jeg fant både seng og nattbord på bruktbutikk, og begge deler var antikke og utrolig billige... så nå er det frem med malekosten, men tenker det blir bra til slutt!! Ellers så har jeg visst nok å fylle dagene med nå som jeg har ferie! Julekortene har ennå ikke kommet i posten, og det er jeg litt stressa for.. de må nemlig komme før fredag, for jeg må jo sende pakker til nordnorge, og det er fristen for at de skal komme frem til jul.... satser på at de kommer innen i morgen, men jeg må likevel være veldig effektiv:) ellers så stå baking, brente mandler, maling og shopping på min dagsplan, så jeg får vel komme meg i gang snart.... er jo koselig med juleforberedelser da:) Godt å høre at du hadde en kos helg i oslo kjeiken! -men man blir sliten av reising, det er sikkert! Hvordan går det med gutten din? så at han var syk og hadde øyekatarr? det er forresten noe skikkelig herk! har hatt det selv, og måtte kaste nyinnkjøpt sminke til 500 kroner, og så helt forferdelig ut i sikkert to uker.. håper han blir frisk snart i allefall! Dere to andre da? alt vel? -grattis, tessa som er nede i tosifret tall:) Jeg får litt panikk selv som ser at jeg er i uke 33 og har i skrivende stund 57 dager igjen til termin.... ææææ..... jeg synes dette går for fort jeg, for jeg har så mye jeg må bli ferdig med før bebisen kan komme... jeg er en skikkelig planleggingsfreak, og det passer meg veldig dårlig den usikkerheten som er rundt dette med fødselen. Jeg skulle gjerne visst både dag og tidspunkt jeg, men jeg får vel bare finne meg i at slik er det ikke... Ellers så må jeg si at jeg gleder meg ikke så mye til fødselen, men selvfølgelig til å møte babyen! Og det er ikke fordi jeg hadde en forferdelig fødsel sist, for det hadde jeg ikke, men jeg husker at de hersens riene gjorde fryktelig vondt, og det må jeg si er noe som ikke frister akkurat... ellers så tenker jeg litt på dette med å ha to barn, og ser ikke bare lyspunkter der heller... jeg har i grunn ikke sett på det som noe stort problem tidligere, men det er jo så mange som sier: en er en og to er ti, dere får ha lykke til -dere kommer til å trenge det osv... synes det er litt kjipt å få høre... men men, det går vel på et vis, og kan jo hende det ikke blir noe problem i det hele tatt! Datteren min sier ganske ofte for tiden: mamma, kan lillesøster komme ut nå? er hun ferdig nå? er hun ennå inne i magen din, mamma? jeg har storesøster i magen min jeg, mamma:) er så morsomt, men jeg lurer på hvor mye hun faktisk forstår... det er jo en utrolig abstrakt ting å forholde seg til.... nei huff, her tyter jeg i vei!!! ha en super lucia-dag! -håper på å se dere igjen snart, og gleder meg til å møte deg, tessa!! jeg er stort sett fleksibel, så dere andre får avtale hvis det er snakk om cafe-besøk!! stor klem
Heldig-mamma Skrevet 13. desember 2006 #34 Skrevet 13. desember 2006 Hei hei på dere jenter! Hvordan går det med dere alle sammen? Mye som skjer om dagen hos alle ser det ut til- det er jo rette tiden for det Nå er det jammen lenge siden sist for min del... det har gått i ett i det siste! Helgen var kjempefin og vi fikk unna så å si alle julepresangene fordelt på lørdag og søndag- vi var kjempe-effektive! Tror jeg så deg på Ikea på søndag snart mamma til to!? Det var litt kaos, maaasse folk, så vi var bare kjapt inn og ut igjen- fikk kjøpt 2 sånne myke deilige lammeskinn til 195,-/stk, de koster normalt 345,-/stk., så det er jeg kjempefornøyd med! Har fikset julekortene nå nettopp på Fotoknudsen.no- litt sent ute, ja.... men det er jo så greit å kunne sitte i fred og ro og bare bestille på nettet! På julebildet sitter datteren vår oppå et sånt lammeskinn iallefall, det var det jeg skule frem til- koselig Nå er lille gullet blitt syk, var hjemme med henne igår, og vi er hjemme idag også- feber, hoste og rennende nese, huffda... bare håper hun er frisk i julen!! Vi var bare en kjapp tur innom i barnehagen idag, for de hadde julefrokost og Lucia-feiring, og det hadde vi så lyst å få med oss Det var utrolig skjønt når alle barna kom inn og sang Lucia-sangen med lys og hvite skjorter- ble rent rørt, jeg...! "Hormoner på bærtur..."!! Denne gangen hadde jeg en unnskyldning men det verste er at jeg jo er sånn til vanlig også... *hulk* Litt flaut, men ikke noe jeg råder over....... Jeg blir gjerne med på kafé og "babysnoping" i januar kjeiken! Og jeg er med på å treffes før jul også- det hadde vært kjekt! Jeg har fri fra jobb både fredag og mandag, og har bil, søndag går óg fint, så jeg er også ganske fleksibel sånn sett Nei, nå sover vesla, så jeg skal prøve å få sovd litt jeg og... Er så mye jeg egentlig skulle sagt, men har allerede brukt litt tid på på bestille julebildene + skrive inn her, så jeg må se om jeg kan få duppet av 5 min før hun våkner... Håper gutten din er frisk igjen kjeiken, slitan med møblene til lillemor snart mamma, og gleder meg også til å treffes tessa3! Førjulsklem
tessa4? Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #35 Skrevet 14. desember 2006 Heisann alle sammen! Nå måtte jeg bare legge til side alt arbeidet her på jobb og sette av noen minutter til å sende dere alle en god førjulsklem oppi alt det travle :-) vel, travelt og travelt.Jeg gjør alltid så godt jeg kan for ungene sin del å ikke stresse i desember måned. Ting må jo selvsagt handles og ordnes, men da sørger jeg for at de har noen å være med og leke med mens jeg gjør det. Enten har vi noen hjemme hos oss som passer de eller så er de hos mormor eller oldemor og koser seg :-) Synes det er viktig for de å ikke tro at julen er en stresse-tid. Da skal alt bare være som vanlig, men litt ekstra koselig og god!! Vel, får vel si hei til Heldig-mamma og *snart mamma til to*. Long time no hear!! Godt dere er på plass igjen! Du da Kjeiken, skal si du hadde full plan i forgårs. Fikk du unna alt eller? Og ja, jeg er gjerne med på Lagunen med Cafe-besøk og snoping når gullene våre har kommet til verden :-) Det er noe med det å trille på en bitteliten en...Gir en sånn stolt følelse på en måte :-) Ellers så prøver jeg også så godt det lar seg gjøre å tenke positivt i henhold til fødselen (selv om jeg selv har erfart det totalt motsatte under min andre fødsel). Håper og ber om at den tredje skal gå som smurt..he he..om det kan kalles det i det hele tatt :-) *snart mamma til to*, GRATULERER med vel overstått eksamen! Har du fått resultatet i dag eller? Litt spent på dine vegne nå ja!! Så kjekt å høre at du fikk tak i alle møblene du var på jakt etter! Tenker lillemor blir fornøyd nå ja :-) Du sier du gruer deg litt til nr to kommer. Men som min tante alltid sier: "Det går så fint så"!! Jeg også sa at en er en mens to er ti, men ikke med påfølgende at det er vanskelig og med masse lykkeønskninger og alt! Selvsagt blir det en forandring i hverdagen, men for min del var det kun av det positivet slaget :-) Har aldri sett tilbake og "angret" på det å få flere. Det går vanligvis MYE bedre enn du forbereder deg på!! :-) :-) Håper det hjalp litt mer enn de skuffende ordene du har opplevd! Ellers må jeg få si at hun lille jenten din er nå herlig som sier de tingene ang babyen og magen...rett og slett god tvers igjennom!! :-) Og så du da Heldig-mamma...Huff og huff med lille gullet ditt. Går det bedre i dag eller? Håper hun snart blir frisk igjen ihvertfall! Så koselig at hun fikk være med på Lucia-feiringen da. Det er alltid like kjekt. Husker det når jeg var med mine når de gikk i barnehagen, og gleder meg til å være med nestemann. Du kan trøste deg med det at du er ikke alene om å lide av "Hormoner på bærtur". Jeg lider sterkt av det jeg og, og ja til og med til vanlig også!!! :-) Nei, nå kunne jeg holdt på lenge, men må fått gjort litt mer papirarbeid før lunsj. Har fri helt til tirsdag når denne dagen er over, så da må ting bli unnagjort! Dere må ha en fantastisk dag videre og kose dere masse! Klemmer
MammaAskepott Skrevet 15. desember 2006 #36 Skrevet 15. desember 2006 Heisann de!!! Ein kjapp tur innom før middagen skal på bordet. Er litt trøtt i dag. Tar på når eg berre skal gjer elitt til om kveldene, av både julekortskriving og juleverkstad... hehe... Ser det råder både epanikk og glede med det som no står foran oss! Det er vel heller normalt. Er som du seier tessa3; e ein spesiell følelse det å gå rundt og trille på ein liten nyfødt baby =) Og eg har tru på at det skal gå mykje bedre enn me venter det skal gå, med å ha to (og tre) barn. Kjenner sjølv eg vert litt stressa med tanken, men tenker at eg må innstille meg på å vere mor nokon år framover, og ikkje den "ungdommen" og det sosiale vesenet eg har vore til no. Noko må vike for at ein skal få til nye ting!! SLik er det berre, og det er jo et valg me har teke sjølve! Tenker me alle klarer oss utmerka!!! Vel, blir kort prosess i dag, men ville så gjerne sei god helg til deko!! Hadde vore kjekt om me kunne treffes på søndag!! For eksempel egons på lagunen søndag kl to? veit ikkje, tok det utav intet, berre for å sei noko!! tihi... Snart mamma til to er utan nett igjen, men eg har lovd ho gje ein lyd om me avtale noko her i løpet av helga. Elles har eg anledning formiddagstid både mandag, tirsdag og onsdag! Ha ein fabelaktig fredagskveld jenter =) Klem
Heldig-mamma Skrevet 16. desember 2006 #37 Skrevet 16. desember 2006 Tjohei jenter! Hvordan går det med dere alle sammen? Alle travelt opptatt med juleforberedelser tenker jeg? Jeg har ikke hatt mye tid eller overskudd til å skrive inn her i det siste... som sagt så ble lillegullet syk, vi tok henne til legen på torsdag, for da var hun ganske dårlig når vi våknet, og det viste seg at hun har ørebetennelse.... Huff og huff... Men nå er hun mye bedre, går på penicillin, og humøret er på plass igjen, etter at hun i 4 dager bare har villet sitte på fanget mitt og kose....jeg har ikke fått gjort annet, var hjemme med henne tirsdag- fredag, stakkars liten! Hvordan er det med deres barn, og dere selv? Er alle friske? Håper det Sååå kjedelig å bli syk før jul, men bedre at det kommer nå- enn på selve julaften! Hun har smittet meg med forkjølelse og hals, men håper og tror det kommer seg til julaften Igår laget jeg brente hasselnøtter, og idag har min mor og jeg vært og kjøpt inn juletreet, så nå kan julen bare komme ifølge mamma, hehe... Vi skal sette deig til "Dalere" og bake Serinakaker når lille gullet har lagt seg ikveld, og kanskje lage Kokosmakroner også. Jeg skal også en av dagene lage Delfiakake Jeg gleder meg sånn til lillejulaften når treet skal pyntes og til julaften- mest for datteren vår sin del- men min og da... Jeg kan forsåvidt sikkert treffes imorgen, hvis det passer for alle? Er det søndagsåpent på Lagunen imorgen? Bare tenker på om det er fullt kaos med folk og biler etc...? Må avklare med Thomas om det går greit, han skal på (enda et) julebord ikveld... men til kl. 14 imorgen så har han jo fått god tid på å våkne Jeg sjekker inn her senere idag om dere andre har svart, så ser vi hva som skjer, men det hadde vært veldig koselig! Ha en fortsatt fin lørdag alle sammen- vi tytes senere idag da!? Klem
MammaAskepott Skrevet 16. desember 2006 #38 Skrevet 16. desember 2006 Heisann!! Huff så kjipt med øyrebetennelse da!! Godt det kjeme før jula, e vel det ein kan trøste seg med da... Skjønner godt at du ikkje har hatt tida til noko anna de siste dagene da Heldig Mamma!!! Barna blir ganske klengete og kosete når de e sjuke!! Ikkje ofte Guttungen har vore sjuk, men hugser godt de gangene han har vore sjuk... Joda, her går det fint med oss alle. Eg er einaste heilt utkjørt.. Så eg griner for ingenting, er veldig svingete i humøret, og ja... litt på bærtur... I tillegg er det et slikt et press nedentil for tida, og det tar på!! Trivest godt på sofaen oppå varmeputa mi for tida!! Elles er alle innkjøp før juleferien klar, alle pakker er levert og juleposten sendt. I går baka me døler, og i morgon blir det sirupssnipper. Har avtale med mamma i år at me baker litt og ho litt, og så deler me oss i mellom! Skal jo vere hos dei i storee deler av jula, og da er det greit å ha med litt. Så me ikkje ete de ut av huset... hehe.. No skal eg slappe av resten av dagen tenker eg. Geir og meg skal ta for oss storvask og rydding på soverommet i løpet av helga, men sidan me har barnefri til utpå dagen i morgon, så tar me det med ro. Det er søndagsope på lagunen og ja, så det kan vere det er litt kaos der.. tenkte eg ikkje på!! Men kor er det ikkje kaos for tida???? Men, kan som sagt formiddagstid eller kveldstid mandag-onsdag!! Vil ikkje la alt vere opp til meg her.. noko som passer bedre enn anna for nokon av deko? Snart mamma til to har ferie, og trur ho sa at ho va "ledig" når som helst!! ha ein fin dag girlies =)
Heldig-mamma Skrevet 16. desember 2006 #39 Skrevet 16. desember 2006 Hei igjen! Nei, det er jammen sant det er kjipt med syke barn.... og ja, vi får vel bare være "glad" det kom i tide til å bli bra til jul... Jeg er også ganske utkjørt og jeg griner for ingenting jeg óg, hvis det kan være til noen trøst ;o) Synes det er utrolig at det skal bli enda tyngre enn dette å gå gravid og at jeg skal gå slik/bare bli større i hele 2 mnd til....!! Når det gjelder fødselen, så håper jeg at jeg får en slik fødsel som sist, for jeg hadde en utrolig fin fødsel, så denne gangen tenker jeg nesten at jeg kan vel ikke være så heldig to ganger!? Hadde en superfantastisk jordmor, som jeg fant helt tonen med- tror det har veldig mye å si. Så jeg er spent på min neste jordmor- i og med at min forrige var "perfekt"! Gleder meg mest til å bare få ham opp i armene mine og endelig få hilse på ham, kan begynne å grine bare jeg tenker på det.... For en spennende tid vi har foran oss!! Skal bli utrolig gøy å få høre når vi en etter en får baby, og h*n var så og så lang og så og så tung!!! Åååhh! Når det gjelder det med "en er en og to er ti", så vet vi at det kommer til å bli travelt, i og med at datteren vår er såpass liten som hun er også, men jeg tror at uansett hvor innstilt vi tror vi er på at det blir travelt, så blir det sikkert mye "verre" Så vi får bare ta det som det kommer tror jeg!! Ta en dag av gangen, og prøve å ikke stresse for mye, det er viktig for barna sin del Angående i morgen, ja- jeg synes det er kjempefint at du foreslår tid og sted jeg, for noen må jo begynne et sted liksom! Vi har ikke hørt noe fra tessa3 om imorgen enda? Det er vel klokken 14 Lagunen åpner? Kaos er det jo overalt på denne tiden av året, ja... Men restaurantene og serveringsstedene åpner kanskje kl 12 eller noe sånt??? Vet ikke jeg? Jeg kommer til å være der en god stund før 14 isåfall, for jeg synes det alltid er kaos i trafikken ved Lagunen, så jeg kan bare tenke meg hvordan det er imorgen.... Da vi satt på Friday's sist så snakket du, kjeiken og snart mamma om at dere var "pyser" på vinterføre- stemmer ikke det !? Vel, jeg er litt sånn til vanlig jeg, på steder jeg kjører sjelden, hehe.... Har aldri kjørt til Lagunen alene før, kan veien selvfølgelig, men.... jeg har nemlig etterhvert "krasjet" det som er å krasje av "kjøretøy"- så som bil, motorsykkel, hest, rollerblades, vanlig trøsykkel, etc... har en morsom historie til hver liksom, vel ikke alle er like morsomme, men alle har jo endt bra, sett bort i fra at jeg enda har vann i kneet etter tryningen på motorsykkel... Nå fikk dere litt av en avhandling her, hehe.... Det jeg vil frem til er at jeg stiller imorgen jeg altså, men som sagt så tror jeg jeg blir litt stresset av å komme kl. 14 så jeg kommer en stund før isåfall!! Vi kan kanskje avtale nærmere imorgen? Får håpe tessa3 titter innom her og gir oss beskjed om hun kan/ikke kan! Ha en fortsatt fin kveld jenter! Snakkes, og ses kanskje imorgen? God natt og sov godt
MammaAskepott Skrevet 17. desember 2006 #40 Skrevet 17. desember 2006 Heisann!! Ja, det er kanskje kl 14 det åpner... hehe... har liksom ikkje fulgt så godt med på dette med søndagsåpent og slikt eg... Kanskje bedre å treffes før eller seinere da ja!? hehe... At det er et evig kaos ved lagunen om dagene, kan eg skrive under på!!! Me må jo reise forbi der uansett kor me skal, og me har til vanlig handla dagligvarer på obs. No har me begynt å reise til Blomsterdalen eller Sandsli for å handle... Kjem du på lagunen ein formiddag, i ti tida, så kan du rekne med å måtte kruse rundt ei god stund for å finne parkeringsplass... det er heilt villt, og det begynte for godt over ein mnd sidan!!! Men, me har heldigvis funnet nokon lurne snarveier til de daglige gjeremål, så me kan unngå det... Savner å bu på "landet" til tider. Sleppe unna rush og hissige bergensere (ikkje ta deko nær av det de som erherfrå...) som ikkje kan trafikkreglene!!!! Nei, no kom eg lit utenfor tema her.. Ikkje så veldig ulikt meg, men... Men, tilbake til i dag. Dersom tessa3 kiker innom, kan ikkje du ytre ei meining om evt å treffes i kveld på egons da? dagen er jo lang, og så sant me alle har menn som er heime, så er jo det ein mulighet og. Kan jo ta ein kaffi/kakao på kveldstid!!! Ha ein fin dag jenter =)
Heldig-mamma Skrevet 17. desember 2006 #41 Skrevet 17. desember 2006 Hei igjen! Egons er det på Lagunen, eller har jeg misforstått?? Det er et sted som heter Egon i byn, er det ikke? Men det er noe annet? Kl 14 utgår iallefall ser det ut som, så vi får kikke innom her i løpet av dagen og se om det blir noe idag. Formen min er ikke av den aller beste, snylte-forkjølet og tett i systemet, så om det blir imorgen så er det også greit for min del, da er jo flere folk på jobb forhåpentligvis, så det kaaanskje er litt mindre folk ute der vi event. treffes. Vi får se- håper det blir et treff før jul iallefall Ha en fin dag, ja Vi høres
MammaAskepott Skrevet 17. desember 2006 #42 Skrevet 17. desember 2006 Heia!! Egons har de på Lagunen og ja. Stemmer at de har to i byn og Heldig Mamma ;-) Er eigen inngang men på lagunen storsenter, så den er open uavhengig av senteret!! Fekk nett beskjed om at guttungen kjem heim snart og, så det er like greit å treffes i morgon på kvelden? Geir sku jobbe overtid her i bergen tirsdag og onsdag, så kjem meg ikkje så langt da! men, mandag? på kveldningen har nok trafikken avtatt litt og! Håper berre tessa3 kiker innom i løpet av dagen da!!! Me har nett gått gjennom det me har av babyutstyr no. Har brukt garasjen som bod, og det funker ikkje i dette fuktige været... har så liten bodplass her me bur!! Så no har me teke seng og vogn inn på soverommet og vaska av de. Klart for et lite nurk oppi!! Klare ikkje heilt å bestemme meg for om eg skal kjøpe ny vogn, eller om me skal bruke den me har. Den er jo meir enn god stand, og er ei veldig god vogn... Berre meg som erl itt sånn "lyst på ny" jente... I går kveld holdt me ring i et hårstrå over både mage og handledd, og ifølge kjerringrådene på sida her, så blir det jente!! Tok og ein test på childbirth.org, og der blei resultatet 30% gutt, og 69 % jente. Hmmmm.... Geir har begynt å bli ein smule nysgjerrig og no ;-) Las og om ei her på BIM som hadde teke X antall UL, og fått beskjed om at de venta jente. Ho fødte for nokon dagere sidan, og fekk GUTT!!! hahaha... Så da tenkte eg at det kanskje ikkje har noko for seg å ta ekstra UL om eg absolutt hadde ønska meg det no!! Tihi... Men, nok tjas og mas!! No skal eeg lade opp til håndballfinale!!!! GO NOREG!!!!! Jippi!!! Dette blir spennende =)
'***mamma til to engler*** Skrevet 18. desember 2006 #43 Skrevet 18. desember 2006 Heisann jenter! Da fungerte nettet! Dvs har hatt nett noen dager, men jeg har for det meste ligget på sofan i helga med mageknip og kvalme... sånn veldig udefinerbar "syk".... vært trøtt og slapp og elendig form, men nå ser det ut til å bli bedre! heldigvis! -Men nå er jenten min syk da, så noe er det uansett! Hadde feber i natt og har klaget på vondt i hodet, så jeg hoder henne hjemme i dag, så får vi se formen an i morgen.. Ellers håper jeg dere er friske alle sammen, både dere, bebisene og familiene deres! Er så kjedelig å bli syk nå rett før jul! Håper datteren din og du blir bra igjen snart, Heldig-mamma! Mener jeg leste at dere hadde forkjølelse og ørebetennelse! Nei nå skal jeg sulle litt rund i huset og få ryddet litt før tanten til min mann kommer for å passe lillemor mens jeg selv er hos legen (rutinekontroll), så da kan jeg vel ikke sitte her:) Ser det er en stund siden du var innom her, Tessa.. håper alt er bra med dere!! Ang i kveld så er jeg i utgangspunktet med, men må se litt an ang føre (har ennå ikke vinterdekk) og er ikke helt sikker på om mannen min har noen planer for kvelden... snakkes! klem
Heldig-mamma Skrevet 18. desember 2006 #44 Skrevet 18. desember 2006 Hei hei igjen ...! Kjekt å se at du er på nett igjen Snart mamma! OG at du er frisk igjen ikke minst- det er jo "kanskje" viktigere enn nettet, ja! Håper datteren din kommer seg raskt! Hos oss går det bedre med jenten vår, men det er ikke mye så mye tess med meg, så... jeg er dessverre redd for at jeg må stå over treff ikveld, har hodepine/bihule-verk og nesen renner i ett sett, så jeg jeg bør bli hjemme og ta det med ro... Sorry...!! Det var de fridagene mine- det gikk rett i vasken med "alle" planene jeg hadde, det var ikke noe viktig sånn sett, skulle bare kike litt i butikker, og få gjort litt forefallende før jul, men likevel.... kjeeedelig!! Det er synd vi ikke har hørt noe fra tessa3, håper alt er i orden hos dem!!! Ønsker dere alle en fin kveld, uansett om dere treffes eller ikke, så håper jeg vi kan ta det igjen Før jul blir kanskje vanskelig da?? Event. så har jeg mulighet i morgen formiddag, hvis formen tillater det- pleier å være bedre tidlig på dagen enn sent, så... jaja, vi ser nå det.... Ha det riktig bra så lenge alle sammen! "Snufsete" klem fra
MammaAskepott Skrevet 18. desember 2006 #45 Skrevet 18. desember 2006 Heisann jenter!! Huffda, so mykje sjukdom det er ute og går da!! Kjipt!! Håper de alle blir friske i ein fei!!! Håper ikkje det er alvorlig med tessa3 da, som ikkje har gitt lyd frå seg på lenge!! Jaja, kanskje du nyter fridagene dine!? Kjekt du e på nett igjen snart mamma!!! Har og hatt litt sånn uggen mage og kvalmen i helga, men det er så og sei gått over no. Einaste eg er forferdelig trøtt om dagene!!! Er eg aleine om det eller? Kunne sovet heile døgnet føler eg!! Og så har eg slik hjertebank... Menmen, er vel eit tegn til at eg må roe ned litt og slappe av. har rett og slett gått i ett de siste vekene! Kordan gjekk det på kontroll i dag snart mamma? vesla tulla har det bra? No er det ikkje lenge igjen du!! Må ikkje styre for mykje med jentungen sine møbler no da, slik at du blir kjørt heilt på ræv! Gjekk plutselig opp for meg her oom dagen, at no er det ikkje lenge igjen til fødsel og heile pakka, så eg fekk et slik "OJ, no må eg planlegge litt"... hehe... Men, fyst er det jul og julefeiring. Skal bli godt å få ferie og ta ein tur te Herand!! Driver og lager karameller no. Vert ikkje jul uten Kjerstis karameller skjønner de, så oppdraget er snart fullført i år igjen!! Og da er eg ferdig med alt eg lova mamma eg skulle ta meg av dette året =) Vel, de får ha ein superfin mandagskveld, og gje ein lyd om de vil treffes da!! litt spennt på kordan det går med tessa3.... Klem
tessa4? Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #46 Skrevet 19. desember 2006 Riktig god morgen jenter!! Ååå, så søte dere er da som har etterlyst meg disse dagene... Men det har ikke vært meningen å skremme noen med mitt fravær - SORRY :-) Det har (som hos de fleste) vært litt forberedelser til julen her hjemme i helgen. Alt fra siste gavene (kun hovedgaven til min sønn igjen) til julevasken, til hugging av juletre i vår egen skog!! Det er stor stas synes jeg (og alle de tre andre) :-) Det er liksom ikke hverdagskost at man kan gjøre det. Dette er første gang jeg skal feire jul hjemme i mitt eget hus. Har alltid vært hos min mor eller besteforeldre (mormor og morfar - har ikke de på andre siden. Traff ikke min biologiske far før for snart tre år siden). Så denne gang er det jeg som har invitert min mor og mannen, og gleder meg stort til det. Føler liksom at alt må være 100% på stell uten noen mangler :-) :-) litt panisk nesten, men på en god måte (om det er mulig)!!! ;-) Skal si det er sykdom ute og går her. Hvordan står det til med dere alle? Ferdige med sykdom, juleforberedelser og alt annet som hører desember til eller? Sender ihvertfall masse store god bedrings-klemmer til dere alle sammen...... Her hjemme går alt strålende som det pleier, og koser meg (eller oss - både mann og barn) med den voksende magen. Det nærmer seg med stormskritt og jeg gleder meg mer og mer for hver dag. Har en meget kjær kusine som fikk en liten prinsesse natt til i går. Gjett om suget og forventningene ble enda større da!!! Vi var på familie-julebord (kun voksne) hos ene søsteren til mannen min (Rune) på fredag og da var jo ett av de store samtaleemnene dette lille vidunderet som ligger inni magen min. Han har tre søstre som alle har barn, og ett av de størst ønskene de har hatt for han i alle år er at han skulle finne seg en god dame, slå seg til ro og få sin egen lille familie. Nå har jo alle ønskene blitt oppfylt på et halvt år (!!!!!!) og de er helt i ekstase alle sammen :-) Ellers så gleder vi oss stort til i kveld både liten og stor. Min kjære mor har invitert oss alle med på Jule-show i Bergenshallen i kveld. Det blir kjekt!! Det er så godt å være med på litt sånt rett før de store dagene, ta livet helt med ro og bare kose seg med de nærmeste og få ordentlig julefølelse. Nei, jeg får se å få gjort litt (er på jobb). Ønsker dere alle en fantastisk dag og kos dere masse!!!! :-) Mange klemmer fra en som virkelig gleder seg til jul :-) Ho ho ho!!!!
'***mamma til to engler*** Skrevet 19. desember 2006 #47 Skrevet 19. desember 2006 Hei på dere! Godt å høre at alt står bra til hos deg tessa! skjønner godt at det er mye stress før en har invitert til julebesøk, for jeg er slik selv og.... bare vi får helgebesøk så stresser jeg noe helt forferdelig og må ha alt på stell, og det gjelder spesielt når foreldrene mine eller svigers kommer... det blir nok en super jul skal du se, og det virker som du er godt forberedt:) Du sier du har laget karameller kjeiken! Så flink du er:) Jeg har kokt i to omganger i år! Første gang kokte jeg de akkurat litt for kort tid, så de ble liksom aldri helt karamellkonsistens på... (mer sånn smil-fyll..) og neste gang glemte jeg å ha smør i på slutten, og de ble alvorlig søte, og så hadde jeg kjøpt feil cellofan så jeg fikk aldri pakka de inn, og når jeg hadde kjøpt ny cellofan hadde karamellene mine smelta sammen til en diger sleip klump, så det blir ingen karameller her i huset i år! nemlig! -men vi har masse brente mandler:) ellers så virker jenta mi bedre i dag! hun var ikke særlig slag i går med feber og vondt i hodet, men har ikke hatt feber i natt, så håper hun blir bedre... helt frisk er hun ikke, for hun har sovet til nesten halv elleve i morges! -Deilig for meg som også sov:) Ang kontroll i går, så: jo det gikk veldig bra, men jeg har fått utrolig stor mage... sf-målet lå på 33,5, og det er utenfor det grønne området, og tilsvarer målet jeg hadde to uker senere da jeg gikk med datteren min... legen mente jeg kom til å få en stor baby, men det sa de sist også, og da fikk jeg bare en liten tert på 3,3 kg! men man vet jo aldri, og pappan var over 4 kg da han ble født, så det kan jo hende... men men, vondt gjør det vel uansett, så det har vel ikke så mye å si... Ellers så begynner jeg å få litt tanker for at det er jo en mulighet for at de har tatt feil på ultralyd.... ikke det at jeg tror det, men har fått opp øynene for at det er en mulighet... det er så mange som sier: å, du skal vel ha en gutt du? Jeg har sånn tut-mage, så de som tror på magefasonger tipper gutt med en gang, men jeg mener jeg hadde sånn mage da jeg gikk med datteren min også, så jeg tror ikke jeg skal legge noe i det:) får stole på ultralyden jeg:) nei, nå må jeg se å få i meg litt frokost her! Har plassert jenten min foran tv'n med ny elias-film og en yoghurt, så nå har jeg et lite pust for meg selv... (hun har nemlig ikke roen til å sitte foran tv'n til vanlig, så jeg får utnytte muligheten) godt å høre at alle har det bra! Forresten, Heldig-mamma: det var nok meg du så på ikea den søndagen, for vi reste innom en tur, men så gav vi opp ganske kjapt da det var enormt med mennesker der og datteren vår var mildt sakt dritsur og ikke i humør for å shoppe noe særlig.... ha en fin dag, jenter!
MammaAskepott Skrevet 19. desember 2006 #48 Skrevet 19. desember 2006 Hei Jentene med mage =) Fyrst av alt må eg få sei at det var godt å høyre frå deg tessa =) Begynte å få for meg at du hadde født eg !! tihi... Leser for mykje om andre som før veker før termin!! Skjønner godt at det er travelt rundt deg om dagene! Som både deg og snart mamma er eg og av dei som skal ha alt på stell og i orden når me får besøk! Og no i jula er det jo alltid litt ekstra! Men det virker som du er av dei som ikkje lar det stresse deg opp og ødelegge julestemningen til barna! Godt å høyre at jentungen begynner bli frisk snart mamma!! Liker ho Elias? Det er ein favoritt her i huset!! Guttungen har nylig begynt å interessere seg for TV her da, så det har blitt både Gråtass, Brannmann Sam, Thomas toget og elias no i det siste! Men då han "begynte" fatte litt interesse for tv i sommer, så var det elias! Så du har stor mage? Tihi... Ska sjå det er den pluggen der inne!! hihi... Eg hadde og skutt opp på sf målet forrige kontroll. Men det stemmer godt, for eg følte sjølv eg vokst på få dager, og hadde voldsomt med ligamentsmerter.Så frå å ligge på den grønne linja på fyrste kontroll, så låg eg plutselig på kanten av det grønne området! PS: va visst litt trøtt i går da ege laga karameller,s åeg ska prøve meg på nytt i kveld... Har nokon litt spesielle karameller som skal ha eddik i på slutten, for ein spesi konsistens. Det gjekk galt i går, og det vart for mykje eddik!! Med andre ord smaker de litt rart! Kordan gjekk det forresten på eksamen?? Du da heldig mamma? Går det bra med bihulene? Ting blir satt litt på vent når ein blir sjuk da. Så med andre ord passer det heller dårlig før jul!! Heldigvis har du jo mamman din som nok steller mest i år!! Da kan du slappe litt av og!! God bedring i alle fall =) No skal eeg knaske i meg to paracet og håpe på at hodepinen forsvinner... Har slitt med den i to døgn no!! Men, har i alle fall sovet ei stund no, og ete litt mat. Klar for å hente guttungen i park snart! I ettermiddag skal me i bursdag til han eg var dagmamma fr ein periode. Mamman er e venninne av meg, og de har flytta inn i nytt hus no!! Så får eg satse på vellukka karameller i kveld ;-) ha ein fin dag =) Klem
'***mamma til to engler*** Skrevet 19. desember 2006 #49 Skrevet 19. desember 2006 Åh, hun elsker elias!! -Men det er litt min skyld da, for jeg synes det er så koselig! -Og så er det noe med å få skvist inn litt nordnorsk kultur inn i vår vestlandske tilværelse:) glemte å spørre deg, heldig-mamma, hvordan det går med forkjølelsen? utrolig kjipt å bli syk nå før jul.... du får ha god bedring! håper du blir frisk snart! nei, nå skal vi kaste oss i bilen og rese avgårde med noen julegaver! forresten skulle jeg si til dere at dere må huske å stikke innom apoteket og få sånn gratis baby-pakke!! masse fine ting, og ikke bare sånne kjipe små-prøver som man ikke kan lukke skikkelig eller husker på å bruke!! so long!
MammaAskepott Skrevet 19. desember 2006 #50 Skrevet 19. desember 2006 Et spesielt apotek me får det på? Altså; apotek1, svane....???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå