Gå til innhold

Heldig-mamma, Kjeiken og Snart mamma til to!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei alle sammen!

Hvordan står det til med dere en regnfull fredag? Hadde dere det kjekt i går? Er fremdeles så lei meg for at jeg ikke kunne komme :-( Bedre lykke til neste gang :-)

Tenkte det var på tide å lage en ny tråd nå...Den andre begynte å bli en anelse lang :-)

Ønsker dere alle en riktig god helg og kos dere MASSE :-)

Mange klemmer fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei tessa3 og takk for igår til kjeiken og ***snart mamma til to***!

Ja, det var kjekt å møtes i går, vi var på Friday's og spiste. Du skulle vært med, men vi tar det sterkt igjen :)

Fint at du laget ny tråd :) Snakk om vær idag, ja- ble klissvåt på vei til bussen til jobb idag, skikkelig grisevær- men jeg klager ikke- vil som sagt heller ha dette enn sommer og sol ;)

Idag ringte mannen min meg og spurte om vi skulle spise lunsj sammen idag, det var så koselig bare at han tenkte på det liksom. Så vi fikk både spist lunsj sammen og etterpå gikk vi og fant julekjole til datteren vår; dét var en særdeles koselig OG effektiv lunsj må jeg si! :)

I helgen skal vi gjøre et nytt forsøk på å komme litt lenger med julepresangene- vi tenkte jo det sist helg og, men da ble jo datteren vår syk, så vi prøver igjen imorgen.. På søndag skal vi i barnedåp til min mann's forlovers datter.... og mannen min skal være fadder, så det gleder vi oss til :) Så helgen er full av planer hos oss- får bare håpe alle holder seg friske!!! *krysser alt jeg har*

Ønsker også dere alle en riktig fin helg- kos dere med familien og magebabyene :)

Klem

Skrevet

Heisann jentene!!

Ja, det var utrulig dumt at du ikkje hadde anledning til å koma tessa3!! Men som Heldig Mamma seier, så tar me det sterkt igjen! Og til Heldig Mamma og ***snart mamma til to***; takk for ein hyggelig middag på Fridays!! Kanskje me får tid til ein kafétur før me tar juleferie, alle sammen!? No er det kun tessa3 som er et nick me ikkje har namn på her, så det er stor nysgjerrighet rundt deg no tessa3!! Tihi..

I dag har eg vore ein liten tur på Reflex på Nordås, og der kjøpte me et ullsett til babyen. Det var jo ikkje akkurat billig der, men noko er det lov å spandere litt ekstra på og... Me såg og på vogn, og vurdere å selge den me har, og kjøpe ny.. men me har jo god tid til å bestemme oss på. eller... Me tenkte i alle fall å la det ligge til over nyttår, og heller berre holde auge og øyre opne... Har ei Teutonia Y2K, og den fungere jo heilt fint enno... Berre me som e litt sånn "har jo litt lyst på ny da"... hehe.. Guttungen bruke ikkje vogn lenger, men vil vel helst sitte i vogn han og, når babyen har vogn! Hehe..

Elles er eg meir og meir plaga med de stikkingene/strålesmertene eg nemnte på Fridays. For deg tessa3, så har eg nokon strålesmerter som på ein måte begynner i tåa og går opp til magen samtidid, og det er så utrulig ubehagelig, og faktisk vondt. Skjønner ikkje kva det kan vere, og i dag har det vore heilt ekstremt... Skal bli godt koma på kontroll fredag...

Vel, no skal eg male et strøk over hyllene i vitrineskapet eg holder på å male, og så blir det litt sofasløving før me ska ein tur ut i skogen og få bevege oss litt.

Heldig Mamma; det var et nydelig bilde av dattera di i vinduet hos kjerstin og steinar!! Skikkelig sjarmtroll =)

Ha ei fortsatt fin helg !!!

Skrevet

God morgen jenter!

Måtte hente tråden litt frem :-)

Hvordan har dere det i dag da? Alle hatt en fin helg?

Her har vi kost oss masse hele helgen. Lørdag var det bowling på Vannkanten og div andre spill der, og i går tilbrakte vi dagen ute. Alt fra vask og spyling rundt hele huset til verksted hvor vi laget fugle-kasser nå til vinteren, så fuglene slipper å sulte :-) Det synes ungene var kjempeartig!

Ellers masse kos og gøy :-)

Når du snakker om nysgjerrighet Kjeiken, så er min stor også rundt dere..hehe..Kan liksom ikke sette navn på nickene deres like lett som på mitt :-) Har fått et par overraskelser allerede når jeg har vært inne og sett på bilder av noen. Det har jo i flere tilfeller vist seg å være folk jeg vet hvem er/ kjenner fra før :-) Litt artig også da!! (Det er lov å skrive navnet deres om dere vil..hehe!)

Nei, jeg får vel jobbe litt.

Ha en fin fin dag alle sammen!

Klem Therese (lettet det nysgjerrigheten litt :-) )

Skrevet

God dagen jenter!!

Det hørtes ut som ei skikkelig kosehelg hos deg da Therese =) (kjekt du presenterte deg med namn!! Mitt er Kjersti)

Skal sei du og mannen din er flinke til å finne på artige ting sammen med ungene!!! Det skal me prøve å alltid vere óg!! Eg har berre litt vanskelig for å gå ut og gjere ting når huset flyte... Men jobber med saken!! hehe..

Geir (samboer) og meg har i helga vore aleine. Dvs frå lørdag av. Guttungen ville absolutt ikkje te fareen fredagen, så han vart heime og koste seg med oss. Han har ein periode no, der han ikkje har så lyst til faren. LIker ikkje å tvinge han til noko han ikkje vil, så han får lov til å bestemme litt sjølv. E greit for faren hans og, så det er ingen uenighet der, heldigvis.

Men på lørdag var eg og kjøpte meg symaskin!!! Familie og venner skjønner ingenting, for eg har blitt snudd opp ned på de siste årene... Aldri vore flink til håndarbeid... aldri vore flink i matte, økonomi eller markedsføring, som eg tok bachelor i for halvannet år sidan... Barn har eg alltid villa hatt, men karriere fyrst... Vel... no er det barn fyrst... Men, det er jo kjekt å kunne motbevise folk litt da!!

I alle fall har eg allerede fått brukt symaskina mi, og sydd bakstykke på julekalenderen til guttungen. No gjenstår kun å pakke inn pakkene og vente på fredagen!!

Elles har det vore ei lat helg, og har ikkje gjort mykjje. Slappa av, og det har vore herlig!!

Elles går det bra med magene dekan? Her går det fint, men trur jammen den voks godt sist veke!! Rart, men plutselig merka eg det både på bukser og bevegelighet!!! Og for ikkje å nemne nettene og sovestilling....

Velvel, de må ha ein superfin dag jenter!!! Me tytast ;-)

Skrevet

Heisan heisan!

Vel overstått helg, ja! Mandager er harde dager må jeg si.... alltid sånt kjør på jobben, men det er jo ikke såå lenge igjen til permisjon... :)

Helt enig i det med å finne på noe med ungene, det vil jeg også at vi alltid skal være flinke til! :) Det er så viktig! Men det er jo så kjekt og, så jeg tror ikke det skal bli noe problem :)

Den nysgjerrigheten, ja....Vi burde treffes alle sammen snart, så vi får stilt den :) Jeg må bare få si at jeg både hadde hodepine og var forferdelig trøtt første gang vi møttes.... så jeg er redd førsteinntrykket ikke var av det aller beste- neste gang får vi treffes en helgedag hvis det er mulig, hehe... Jeg er totalt ferdig når jeg er ferdig på jobb om dagene, det er et slit... Men nok syting nå... Jeg heter forresten Birgitte... så rart å plutselig skrive navnet sitt her :)

Gikk det bra med sønnen din på torsdag kjeiken? Han var ikke syk? Når du nevner symaskin; heldiggris- jeg ønsker meg til 30-årsdagen :) Og får jeg ikke så har jeg tenkt å kjøpe det selv :) "Slitan" til deg, og du er jammen flink som har brukt den allerede!

Vi hadde en fin helg vi også, på lørdag fikk vi faktisk unnagjort en del presanger til både bursdager og jul, datteren vår var frisk og fin, og vi fikk virkelig kost oss sammen i helgen! Igår var vi i barnedåp, og hun var så flink i kirken og allting, tålmodig som få..... presten var endel opp i årene...og rotet veldig med både navn på barna og ellers gangen i "historien"... det var 2 barn som ble døpt igår og den ene familien fikk begge lysene etc.. Jaja...

Det var så koselig å holde en sånn "liten" baby igjen, hun er 3 mnd., blir rart å få en enda mindre en igjen liksom, gleder meg :) Merker at denne gangen er det ikke så stort å gå gravid, misforstå meg rett- det er mer tiden etterpå jeg gleder meg til- mens forrige gang var det stor stas å gå og være gravid også, det var nok fordi det var første gang :) Synes det er mye tyngre denne gangen og så bekymrer jeg meg litt sånn innimellom for at noe skal skje.... det skal bli godt å få ham til verden og være ferdig med det :)

Ble langt dette.... Ha en fin mandagsettermiddag, håper alle har det fint og er friske! :)

Skrevet

Hei igjen!!

Fyrst vil eg berre sei at *snart mamma til to*** sin pc har fått virus, så ho kjem seg ikkje på nett de fyrste dagene! Så da blir det oss tre, og så får eg sladre videre til henne dersom me finner ut at me skal treffes igjen!

Og Heldig Mamma; dersom du ikkje gav det beste fyrsteinntrykket på torsdag, så må du virkelig vere ei gjevandes dama so me seie i Hardanger!!! Og ang symaskin, så har de billig ei heilt enkel AEG på elkjøp no. Den eg kjøpte. Er ikkje så dreven når det gjeld sying, så det holdere i lange baner for meg det. Treng ikkje legge ut tusenvis av kroner for å sei det slik...

Min kjære sønn har klart å holde seg unna de store sjukdommene ennå ja. Han hoster fælt da, men bedre no.

Ja, no begynner det å gå litt fortere i dette svangerskapet her!!! Gler meg til vår lille ukjente vidunder kjem til verda og seie "hei" på sin egen måte... Har det jo litt motsatt som deg da Heldig Mamma, mtp det du seier om at du har et tyngre svangerskap denne gangen. Er sju mnder på vei, men i går støvsugde eg bilen faktisk!! Det var utenkelig forrige gang!! Da var det såvidt eg klarte å koma meg inn i bilen!! i fjerde mnd!! hahaha... Det som på ein måte gjer det tyngre no, er at eg ikkje kan legge meg nedpå og kvile når det passer meg!!

Elles må eg berre få sleppe jubelen laus... Fekk i går gladmeldinga om at guttungen har fått heildagsplass i barnehagen, og begynner 3.januar =) Det skal bli deilig for oss alle!! Geir blir stort sett å jobbe i Bergen og, så eg ser litt lysere på det å gå høggravid no!! Mangle berre buset vårt!! Sukk...

Elles håper eg det står bra til med alle sammen!! Kordan er de meed pust og hjerte tessa3 ? Tegn til bedring?

Ha ein kjempefin dag =)

Klem

Skrevet

God dagen jenter!

Godt å høre at alle sammen har det bra (sett bort ifra alt som henger sammen med svangerskapene :-) )!

Ja symaskiner ja. Det er artig det. Jeg har ikke min egen, men låner min mor sin titt og ofte. Har alltid likt håndarbeid av alle slag, og spesielt strikking og sying. Sånt som hekling er så mange år siden at det har gått helt i glemmeboken. Får ta et lynkurs hos ungene snart tenker jeg..ja det er helt sant...De er jo hos mormor av og til, og der lærer de alt sånt. Hekling står som neste på listen. Det er litt gøy å se på de der de sitter og strikker f.eks. :-) Datteren min holder på med et sjal til babyen :-) Gutten min holder på med finger-hekling og finger-strikking, og ut av det noe til babyen (ikke helt fått med meg hva det skal bli)!! :-)

Grattis med maskinen ihvertfall Kjeiken :-) og hils masse til *snart mamma til to* med håp om at pc`en er oppe og går igjen snart!

Gratulerer også med heldagsplassen til gutten din. Blir godt for deg det, spesielt de siste ukene før nestemann kommer!

Hei på deg til deg også, Heldig-mamma :-)

Alt bra hos og med deg også?

Er helt enig med deg at ettermiddagene er et kjempe-slit når man samtidig har en mage som vokser (og for min del store unger som skal ditt og datt). Hadde vært helt topp og lagt neste gang til en helg. Kanskje en søndag?! Den pleier liksom å være roligere enn lørdagen.

Vi tar det som det kommer. Er sikkert mange av dere som er like travelt opptatt som meg nå rett før jul hva helgene inneholder. Regner med å bli ferdig med julegave-handelen nå til helgen, men det er så mange sammenkomster med familie i alle retninger. Jeg for min del har en ganske stor familie, men i år har jeg jo fått min kjære (Rune) sin også. Jeg var uheldigvis alene-mamma i fjor jul jeg uten noen mann i mitt liv :-( og nå har jeg hans foreldre og fire søstre med mann og barn i tillegg :-)

Huff, nei dette ble mye og et langt mas!!! Blir litt pratesyk av å være hjemme. Er ikke bra igjen enda...eller rettere sagt så lenge jeg tar livet helt med ro så går det fint. Men med en gang det blir for mye blir jeg veldig dårlig. Tung pust og hjertebank er plagsom enda, og gleder meg til kontroll hos jordmor neste tirsdag. Skal ihvertfall ikke tilbake på jobb mer enn de 50% jeg har nå. Kanskje jeg ber om 100% frem til over nyttår.

Nei, jeg får gjøre noe vettug før mine søte små kommer hjem fra skolen om en liten time.

Ha en videre fabelaktig dag alle alle sammen!

Klemmer

Skrevet

Go'morgen jenter! Eller egentlig god dag, men go'morgen er koseligere :)

Hvordan går det med dere? Tessa3, det var leit å høre at du ikke er noe bedre, med mindre du tar det helt med ro! Håper det kommer seg!! :)

Og kjeiken; gratulerer med full barnehageplass!!! Så utrolig bra- vet hvordan det er å få en sånn beskjed! :) Og så midt i blinken, bare noen uker før terminen da! GRATTIS, kjempegøy :)

Jeg var hos jordmor igår, og alt var fint, fikk høre hjertelyden, og det er alltid like herlig :o) Ellers er bekkenet ikke så bra, det låste seg på jobb igår, og har vært verre enn vanlilg siden det, så jeg håper det ikke blir noe verre nå...

Nei, jeg er på jobb, så jeg har ikke så mye tid, men jeg måtte bare hente frem tråden litt!

Kom bare på i farten at jeg gleder meg til å kunne gå på babykino igjen- det er kjekt! Har dere vært på det?

Vi får snakkes senere :) Ha en super dag jenter!

Klem

Skrevet

Ah....

Deilig å synke ned i sofaen med pepperkakeboksen og tekoppen... No har eg vaska kler og bad, støvsugd kåken og bakt brød! Ligger ein haug med reine kler på toseteren, men de tar eg seinere. Deilig å få gjort unna litt. Det begynte virkelig å bli skittent her i huset no... Og likevel har eg litt tid igjen til å sitte og surfe litt på nett, før eg skal hente min kjære sønn.

Ikkje mange mndene igjen før me sitter heime på formiddagene og ammer og koser baby, mens alt det daglige samtidig bør gjeres... MEN... Eg e gjerne med på babykino Heldig Mamma!! Var nokon gonger då guttungen va baby, og det var jo heilt topp!! Er så godt å f å med seg litt på den fronten og, til tross for at ein har små barn! Trur nok alle me fire er av dei som liker å kose seg og nyte det. Gå på kafé og treffe andre, kino og turer i skogen... Skal no nyte det og!!

Ja du må nok berre ta det med ro du tessa3!! Om ingenting anna hjelper, så er det berre å ta hensyn til kva kroppen seier. Men det er ikkje enkelt når ein har unger som krever sitt, og så blir ein jo rastlaus av å berre sitte heime og "slappe av" heile dagen da... Når ein da fyrst treffer venner og bekjente, eller mann og barn kjem heim, så kan ein skravle om alt og ingenting... og litt til... tihi... Slik har eg det og... Godt me kan gå inn her og tyte litt ;-) Og så er det jo godt at me liker å drive med litt håndarbeid og andre hobbyer... Eg holder på med å male nokon bilder til min kjøre til jul. Han fekk ny jakke no i høst som var tenkt til jul da. Men den måtte jo berre tas i bruk der og da. Likevel er det noko med å ha noko under treet... Så no maler eg tre oljemaleri som han kan henge på veggen i gangen !! hehe...

So kjekt å høyre at det ikkje berre er meg som er raskt ute i forhold til ny mann... Forstod det slik at du var aleine for ett år sidan tessa3!? Eg var aleine med guttungen frå starten av (fra svangerskapets start), og traff Geir då guttungen var ca halvt år. Det var liksom oss med ein gong. No har me snart vore saman i to år, og det var veldig naturlig i vårt forhold å gå videre med å få fleire barn. Utrulig kordan ting kan forandre seg her i livet!!

Huff, føler med deg ang bekkenet Heldig Mamma!!! Det hørtes skikkelig tråkigt ut!! hadde det ikkje vore for magen som er i veien no, so hadde eg anbefalt deg ein tur til kiropraktor... Håper ikkje det blir verre!! Du får varmebehandle det heime i kveld, og ligge fint på sofaen!!

Vel, no har eg nok mast nok for i dag. Brødene er snart ferdige i omnen og.. Gler meg til kveldsmaten... Mmmmmm...

Ha ein strålande dag!!

Skrevet

Hei igjen og god kveld jenter!

Har dere hatt en fin dag idag? (",)

Etter å ha lest innlegget ditt idag kjeiken, så var jeg nødt til å skrive litt her...igjen... det var bare så utrolig koselig å lese- så "hjemmekjært", direkte "hjemmekoselig"!! :) Ble i godt humør av å lese det. Jeg kløøøør i fingrene etter å kunne gjøre de samme tingene i mitt nye hus! Vaske ut huset, (må ha hjelp til det, ja...) pakke ut, komme i orden, innrede.... og etterhvert også bake brød og vaske klær, og gjøre sånne dagligdagse ting... :) Mens vi snakker om å vaske klær- jeg finner en sånn merkelig stor tilfredshet i å sette på en vaskemaskin, og at det så kommer rene klær ut.... syns det er så luksus! :) Føler meg alltid bedre etter å ha satt på en vaskemaskin, ikke alle som er like heldige tenker jeg... Har et spesielt forhold til akkurat det med vaskemaskinen, haha, må le litt av meg selv..... ;)

Da høres det ut som det blir babykino på oss til våren- den é fin :) Det er så utrolig kjekt å finne på noe sammen, med "likesinnete" for å si det sånn, gå på tur og på kafebesøk og de tingene som du og nevnte kjeiken :)

Jeg vet ikke noe om dette med ny mann, og barn fra før og sånt, men det gikk på en måte veldig fort med Thomas og meg etter vi traff hverandre også...- ikke det samme som i deres situasjon, men han flyttet f.eks inn etter en måned, hehe... :) Vi traff hverandre den 16.mai.... på byn!! Tør nesten ikke si det.... ;) Men det var en kjempetilfeldighet at vi møttes... Og jeg som nettopp hadde kjøpt min første helt egen leilighet og skulle være singel & selvstendig, og trodde jeg skulle sitte og betale på leiligheten min alene til jeg var 50, hahaha... (det var faktisk så lang tid det ville tatt å betale ned lånet alene dersom jeg aldri hadde funnet meg en mann, det var dritskummelt å tenke på den gangen....) og så gikk det 1 måned, og etter det var alt i boks liksom :) Dette er nå 5,5 år siden... Jøje meg som tiden går! :)

Der fikk dere jammen en hel avhandling... men i forkortet versjon likevel! :)

Det er kjempebra at dere har funnet kjærligheten på ny dere to! :) Det må være utrolig tøft å være alene-mamma... etter at datteren vår ble født, og når det har vært "tøffe tider", (hun fikk f.eks melkeallergi etter fødselen, så vi ble innlagt da hun var ca. 3 uker) og senere ved sykdom og nattevåk etc.... har jeg flere ganger tenkt at "guri, hvordan klarer alene-mødre seg alene gjennom alt dette!??"... Beundringserdig, ikke så mye mer å si om den saken...

Nei, jeg får avslutte nå, dette ble virkelig langt.. Vi skal se noen episoder av Prison Break nå, kjempespennende....!! :)

Ønsker dere en fin kveld begge to, kos dere også :) Vi snakkes....

Skrevet

Hei og hå alle sammen! Og god 1.desember :-)

Skal si denne dagen startet bra...smiler...

Har et par dager nå laget hver sin hjemmelaget kalender til både Rune og ungene. Det er hver sin liten julestrømpe som skal inneholde en liten overraskelse og noen ord hver dag. Hadde lagt en nisse-sjokolade oppi og skrevet en lapp, som de fikk i dag. Datteren min fant de på kommoden i gangen og kom inn i sengen med Rune sin...han ble helt stille og så hørte jeg bare et stort snufs! Tror dere ikke at tårene bare dalte i fleng nedover kinnene hans :-) Han er bare helt herlig!!!

Er du oppe og går og med oss *snart mamma til to* eller fortsatt under smitte? :-) Håper det har ordnet seg for pc`en og at du har det bra :-)

Heldig-mamma, hvordan står det til med bekkenet ditt nå da? Noe bedring?

Måtte smile godt for meg selv når jeg leste om deg og "forholdet" du har til vaskemaskiner..he he..Ja det er mangt man skal høre, men den er med på toppen tror jeg! Det er jo selvfølgelig godt med nyvaskete klær og jeg vasker minst to maskiner til dagen, men et sånt kjærlighetsforhold har jeg IKKE til den. Må heller si at det er motsatt. Kunne godt tenkt meg at alt det gjorde seg selv!! :-) men herlig er du :-)

Vel, ang å ha vært alene med ungene kan ikke sies å være en dans på roser, men alt går seg til. En god dose tålmodighet, masse kjærlighet, god kommunikasjon med ungene og det å trives i eget selskap har hjulpet meg!

En siste ting: traff forresten min kjære på byen jeg også :-) (han jeg er sammen med nå).. Hadde aldri trodd det var mulig, men tilfeldighetene ville visst noe helt annet :-)

Du da Kjeiken, hvordan står det til med denne damen en regnfull fredag? Kalenderen ferdig og i bruk? :-)

Jo, det stemmer det at jeg var alene for et år tilbake siden. Hadde aldri trodd at jeg til neste jul liksom skulle sitte her med ny mann, nytt hus og voksende mage :-) Har så og si vært alene med begge ungene siden første svangerskap. Ikke akkurat helt sunt forhold kan man si!!

Men men, fortid er fortid og ingen skade skjedd, og nå sitter jeg her som verdens heldigst kvinne og bare nyter ALT :-)

Det ordner seg alltid for snille piker, sier jeg alltid! Og jammen hadde jeg rett:-)

Nei, nå kunne jeg sittet her og bare pratet i det uendelige. Har vært for lenge hjemme tror jeg, selv om det er deilig og. Måtte rulle inn håndkleet på jobb på onsdag, og vært hjemme siden. Blir nok det til kontrollen på tirsdag regner jeg med.

Ønsker dere alle sammen, pluss barn og menn og mager en RIKTIG GOD OG STRÅLENDE FØRSTE HELG I ADVENT :-)

Litt tidlige nisse-klemmer

Skrevet

Hei hei og god 1.desember, ja! Kun 23 dager til JUL! :)

For et koselig innlegg tessa3- det "oste" av julestemning og gode følelser :) Og for en utrolig skjønn mann du har da!! :) Sååå herlig reaksjon.....! :)

Må prøve å få svart i tur og orden her på hele innlegget, jeg er så fæl til å glemme å få med ting... :) Bekkenet mitt er likedan- det går greit å ligge og sitte og stå (helt i ro)- problemet er når jeg skal gå etter å ha sittet, det behøver ikke være så lenge jeg har sittet en gang... det er så vondt å gå at jeg halter med høyrefoten, og det er vondt å flytte den liksom- ikke noe kjekt, nei. Og jeg sitter jo mesteparten av tiden på jobb... når jeg da må gå til printeren for å hente noe så er det en pine. Men, jeg tar tiden til hjelp, så det går jo på et vis...

Hehe vaskemaskinen, ja- men det er faktisk helt sant! :) Og kan du tenke deg; vi har kjøpt/bestilt nye hvitevarer til huset vårt nå, og i den "pakken" så har vi bestilt en tørketrommel, hehehe..... (Har ikke hatt det før, men mamma har og vi bor jo med/hos henne nå, så vi har jo sett at vi MÅ ha en sånn....:)) Hvordan skal dette gå- jeg kommer nok til å få samme "følelser" for tørketrommelen som for vaskemaskinen, ja- det er nå helt sikkert! (",)

Så fine ord du skrev om det med å være alene-mamma.... :) Høres ut som den perfekte oppskrift på en sånn oppgave :) Og ellers er det kjekt å høre at det er flere som har truffet sin utkårede på byn, hehe :)

Jeg har også alltid sagt det med snille piker, bare at; "Det ordner seg for greie jenter" istedet... :) Jeg skrev et dikt en gang til en venninnne, en periode hun ikke hadde det så lett, og jeg brukte det uttrykket i diktet til henne. Hun var forlover for meg i bryllupet mitt, og i talen sin til meg så hadde hun tatt med litt av diktet mitt- det var så rørende, for da passet det for oss begge to liksom..... :) Det er nok noe i det, ja ;)

Du da kjeiken- går det bra med deg og dine? :) Jeg glemte å få med sist jeg skrev inn her at jeg ble så imponert over at du maler oljemalerier til din mann til jul! :) Jøss, det ser ut til at alle dere andre er litt av noen multi-kunstnere! Hvordan maler du det? Hvilke farger etc...? Så spennende da!! :)

Imorgen skal jeg på julebord med jobben her i byn, og på søndag skal vi ha juleverksted hjemme :)

Jeg kan visst også fortsette i "det vide og det breie" idag ser jeg..... lite å gjøre på jobb... :(

Men nå er det lunjstid, så jeg tenker jeg tar lunsj nå...

Kan ikke få sagt det bedre, tessa3; ha en strålende første helg i advent alle sammen! :) Kos dere masse, håper alle har det bra og at vi prates igjen snart!

"Førjuls"-klem ;)

Skrevet

Heisann jentene!!

Så utrulig koselige innlegg de har kome med begge to!! Fekk skrivekløe med ein gong, men aller helst fekk eg lyst til å ta ein tur på kafé og mase i vei med deko!! Tihi..

Fyrst av alt tessa3, så må eg sei at JA!! Det er som ein følelse av å vere verdas heldigste kvinne, etter at ting har ordna seg så godt for oss! Hugser eg hadde mange negative tanker rundt det å få ein mann som elska meg osv då eg gjekk gravid med guttungen. Men som de seier ; det ordner seg for snille piker/greie jenter =) Må sei eg beundre seg som har vore aleinemamma i så mange år!! Er ikkje berre enkelt å "treffe" ein ny mann, ellere å ha eit sosialt liv da. Og apropos det å treffe Mannen på byn, så slår eg meg på ein måte saman med deko der. Eg vart ganske rastlaus etter å ha vore aleine ei stund, så for å få kontakt med folk, la eg meg ut på finnenvenn, av alle ting. Var jo veldig flau over dette, men no så bryr det meg ikkje. Traff i alle fall Geir der, og valgte til slutt å sei ja til å treffe han. Tenkte at ein gong må eg jo ta ein sjanse eg og, om eg vil koma videre i livet!! Me treftes ein kveld eg var på byn med mine studievenner, og det tok oss ikkje langa tida før me to var ett!!! Gjekk rimelig fort i svingene, men det var berre heilt naturlig =) vel, det var min lille kjærlighetshistorie!!

PS; det positive ved å vere aleinemamma, er den gode kontakten man får med barnet sitt, og for ikkje å nemne at den kosestunda med babyen får ein heilt for seg sjølv!!

Vel, over til oss og magene og helsa vår... De må begge ta det med ro, og ikkje ha dårlig samvittighet for at dekan kjære må springe litt ekstra om dagene. Og heldigmamma; beskjeden ege fekk av både kiropraktor og fysio, er å bevege meg litt i ulent terreng!! Veldig bra for bekken og rygg! det er ikkje til å spøke med, og det fine ved et svangerskap er at kroppen hyler ut om det, og ikkje kviskrer at du bør roe need litt. Fekk beskjed i dag om å ta det litt med ro sjølv. De smertene eg har hatt, nålestikkene mine, er visst det ein kalle ligamentsmerter, og er ganske normalt når ungen vokser!! Og at eg har so mykje kynnere, er fordi eg styrer litt mykje på. Så, rett og slett ta det litt easy framover..

Elles har babyen det bra, og denne gang låg hjerteslagene ¨på 134!! Hmm... er det jenta mi som kjeme tru? Tihi... slutter nok ikkje å spekulere i kjønn før eg får møte min lille skatt!!

Så herlig du er tessa3, som har laga slike fine julekalendere til din familie!! Og eg vart no litt rørt over at din kjære reagerte så fint! Litt ekstra kjekt å ha laga noko så fint då, er det ikkje? Guttungen blei heilt i ekstase og syntest det var veldig stort dette med kalender. Og Geir har fått ei snor med nokon gaver, og nokon lapper der eg har skrivet litt til han. Nokon lapper har "tilgodelapp" på ting som ei helg med guttaboys, og ei flaske raudvin på Dyvekes når eg kan bli med på det! Han óg vart litt rørt då eg overraska han med det i dag tidlig!! I dag feekk han kun ein boks med fluor da... hehe..

HUffameg som eg maser.. tenkte konsentrere meg litt dednne gongen, og heller skrive litt om alt... her blei jo mykje om litt her.. jaja..

For å begynne å avslutte, så henger eg meg på deg tessa3 og flirer litt over Heldigmamma og hennes forkjærlighet til vaskemaskiner... skal love deg det blir likt med tørketrommelen!! Det er ein fantastisk herlig sak å ha i hus når ein har unger!!

Vel, ein liten her som er rastlaus og vil lage kremen til kaka me har baka. Tanta hans har bursdag i morgon, og sitter med nasa i eksamensstoff, så me skal overraske henne med kaka og pakke!!

Ha ein strålende kveld og ei fin fyrste adventshelg!!! JIPPI!!! Fram med adventsstake og stjerne i morgon!!! hehe...

Klem

Skrevet

Heisann - igjen!!

Hatt ei fin fyrste adventshelg? Me har storkost oss!! Baka pepperkaker og pepperkakehus, og testa ut Osbadet på Os. Det var ganske herlig å ve i basseng!! Fekk mjukna opp litt ømme bein og ledd! Har i alle fall ikkje våkna av leggkramper eller at eg føler meg stiv og støl i natt. Og så har me hengt opp julestjerna i vinduet, og selvfølgelig adventsstaken! Julestemningen har kome her i huset ja!! Og adventskalenderne blir sikla på fleire gonger daglig! Guttungen har jo helst lyst å opne alle, men han er flink og forstår at det kun er ein om dagen =) I dag er han akkurat 2,5 år!! Og det er akkurat 10 veker igjen til termin i dag!!! Juhu, tida går fort no!!

Las nokre innlegg her på 2.trimester, og ser at mange meiner 140 og lavere er gutt, og høgere er jente... Kva har de høyrt ang det? Eg spekulere nesten daglig eg no... tihi... Tar meg snart ein tur på Volvat og UL... hahaha... Veit ein ikkje skal høyre på alt som blir sagt mtp kjønn, og det er jo veldig individuelt da. HUff, stakkar deko alle som må høyre og vurdere i ti veker til, om dette med kjønn i magen på kjeiken!!!

No skal eg vaske utav vitrineskapet mitt. Fekk ghort det ferdig i helga!! Endelig!!!! Så no skal eg få rydda vekk all keramikk og glass o.l frå kjøkkendisken! Ska bli godt med litt bedre plass dere no, når julebaksten snart begynner!!

Ha ein fin og regnfull dag jenter!!!

Skrevet

Heisann heisann i regnet!!

Ja her har vi hatt en veldig fin første advents-helg med julemusikk, baking, pynting og masse kos. Julestemning for fullt:-) Fått opp og på plass stjerne i vinduet, adventsstaken ved peisen, julelys i vinduene på ungene sine rom, store pepperkaker+snø i vinduet på kjøkkenet, duker med hjerter på, masse rød kubbelys, god jul-skilt i potteplantene, store pynte-sløyfer rundt omkring og masse annet :-) :-) Så her er det glade jul.... Har spilt gjennom alle cd`ene også, og selvfølgelig Peter Jøback sin O`helga natt x antall ganger...hehe!!

Kjeiken: Gratulerer med både 2,5 års dag til gutten din og 10 uker igjen til termin :-) (tror nok det kommer en jente hos deg da!!) Mener å huske at du hadde samme som meg på pulsen (min lille jente ligger på mellom 139 og 152). Her er det for vår del 14 uker igjen til termin i dag!! Gleder meg bare mer og mer, og ser frem til kontroll hod jordmor i morgen. Jeg er nemlig fremdeles uenig i UL-terminen jeg fikk på KK. Holder selv veldig på mens-terminen. Det er pga at jeg har kjent mye veldig lenge, og er veldig stor (livmoren er helt oppi i mellomgulvet))!!! Vel vel, vi får se!!

Og Kjeiken vi overlever nok ti uker til med spekulering på hva som kommer :-)

Går det bra med dere andre??

Sender ihvertfall en varm klem i ruskeværet til alle sammen, og håper alt står bra til!!

Klemmer

Skrevet

Hei jenter!!

ENDELIG PÅ NETT! -Fy så handicappet man blir uten nett i en uke.... Men nå er jeg tilbake!!!

Har sittet å lest gjennom innleggene deres!! -Grattis med symaskin, Kjeiken!! Så utrolig digg!!! Jeg har en gammel (nesten antikk) sak i brun og beige som jeg har arvet av min gamle farmor på 90 år, men selv om den har sine dager den og, så gjør den nytten, og jeg har nettopp sydd adventskalender til datteren min med en stor pepperkake på!! Skulle ønske jeg hadde mer tid til håndarbeide, for jeg er så glad i å holde på med slikt! Spesielt skulle jeg ønske jeg hadde tid til å strikke noe til den nye babyen, men det ser dårlig ut... har eksamen neste tirsdag, så her sitter jeg med nesen i boka og lengter etter å få gjort alle de andre tingene jeg mye heller skulle gjort!!

Jeg har jo da litt juledilla i år, så nå har jeg akkurat vært på butikken og handla inn til verdens beste pepperkaker, fløtekarameller, brente mandler osv! Vi blir i bergen i jula i år, så nå må jeg lage jul selv! Har sydd lammerull og baka pepperkaker med lillemor, så nå er jeg godt i gang!!

Dere snakka om hvor dere møtte deres utkårede! Jo, jeg kjenner meg vel igjen i endel som ble fortalt her... hehe... Jeg møtte også min kjære på byen, men kanskje ikke helt som dere andre... jeg jobba nemlig som bartender, og han var ute med kompisene! Han var litt stor i kjeften og sa han skulle hjelpe meg å vaske når jeg stengte, og da var det gjort! Det tok vel sånn ca en uke så hadde han flytta inn hos meg, og i oktober var det fem år siden... så ting kan gå veldig kjapt, men vi har bevist at det ikke trenger å telle negativt! Nå skal vi ha nummer to, og til sommeren gifter vi oss!!

Må få takke for en hyggelig middag på fridays med to av dere!! Håper du, tessa3 kan bli med neste gang, for det hadde vært så hyggelig å treffes alle fire!

Blir litt lei meg fordi jeg ikke skal ha permisjon når jeg hører dere andre snakke om babykino og turer hit og dit!! Jeg vil og!! Men, jeg har jo valgt det selv, og mannen min skal være litt hjemme han og slik at jeg får gjennomført skolen, men det kommer til å bli noen kjipe måneder til å begynne med.... huff og huff, nei nå må jeg pelle meg å lese litt her ellers blir det ikke gjort noe i dag!!

Ha en strålende tirsdag, jenter!!

Vi snakkes!

klem

Skrevet

God morgen =)

Då me våkna og såg på klokka i dag, så skvatt eg godt. Den viste NI.... Heilt utrulig!! men jammen deilig at det kan gå an og!! hehe..

Må sei eg fekk skikkelig julestemning då eg las innlegget ditt tessa3!! De har jo virkelig stelt i stand jula!! Eg har tenkt at eg nok må holde mege litt i skinnet og ikkje pynte for tidlig, men eg kan kanskje sette i gang eg og da!! tihi.. Vel, fyrst blir det ei langhelg i Oslo, så neste veke blir vel veka for å dra fram julepynt og juleduker her i huset. Guttungen og meg tar nemlig fly til Oslo på torsdag, og blir der til søndag. Min kjære jobber jo i Oslo for tida, så han står og venter på oss på Oslo S når me kjem. Er litt spent på kordan det går på turen da. Guttungen er jo heilt frelst i fly, og synes jo det er veldig spennende da. Og ikkje er det så lange turen heller. Tenkte kjøpe ein trillekoffert til han, så han kan trille bagasjen sin sjølv! E visst veldig stas med de trillekoffertene.. Han forsvant på H&M ein dag. hørte berre nokon som sprang rundtom med ein trillekoffert i heile butikken, mellom alle klesstativer... Tok heilt av!! Angående det å fly... Det står på norwegian sine sider at gravide skal ha med legeattest for å bekrefte helsetilstand og fremdrift i svangerskapet. holder det ikkje med helsekortet trur de? Var jo på kontroll på fredag... Blir i alle fall godt å koma seg vekk litt! Og ikkje minst treffe mine små kusiner igjen!!

Kordan har det gått på kontroll i dag da tessa3? Spennende det med terminen din!! Rart at de kan sprike så vanvittig mykje egentlig... Ska sjå du nedkjem litt før da!! Høyres jo ut for at du er litt lengre på vei enn det står i papira da!! Uansett, gratulera med 14 veker igjen!! PS; Tenk at det er 14 veker igjen, og ta det som ein positiv overraskelse om jenta kjeme før!! Slik tenker eg... Er så redd for å sei at eg ikkje stoler på UL termin, og tar utganspunkt i min egen termin. for da blir ei eventuell overtid forferdelig lang.... KOrdan ligger du forresten an på symfysemålet?

Enn du da heldig mamma? Har du tatt deg slik ut i helga, at du ikkje kjem deg på nett? Håper det går bra med deg og bekkenet....

Vel, no skal eg ta til på maleri nummer to til min kjære. Tar litt tid før slike oljemalerier tørker, så no når han ikkje skal heim på to veker, får eg jo berre nytte på!!! hehe... Heldig Mamma; du spurte kva eg maler... Maler ikkje noko motiv elle noko, men berre klæsjer litt rødfarge her, og litt gult der. Kanskje litt oransje, og plutselig ein mellomting av alt... Men har og et hjerte på det eg har malt til no. De andre temaer eg har tenkt ut, er vennskapstegnet og evigheten. Men det går i rødt som fargetema da. Det er tema på både soverom og i gang, så det passer seg liksom slik.

Vel, ha ein fantastisk fin og våt tirsdag!!!

Klem, Kjersti

Skrevet

HEISANN!!!

Ser du snart mamma til to har skrivet inn mens ege holdt på å skrive!! Så utrulig kjekt at du er her på nett igjen!! Elles hadde eg snart tatt telefonen opp og hørt kordan det går med deg og dine!! hehe:..

Du snakke litt om det at du ikkje ska ha permisjon, og der vil eg berre koma med et litte innspel til deg... Hadde ikkje permisjon sjølv då eg fekk guttungen (foruten at eg tima det så bra at det var sommerferie da..), men du klarer å få med deg både babykos, babykino og turer!! Så ein tirsdag blir du med oss på babykino skal du sjå =) Det er ikkje så gale, og tenk på kva du har igjen for det å fortsette studiene no, og ikkje vente ett år! De som gjer det, seier det er fryktelig tungt å koma tilbake i studier, og i tillegg har ein "tapt" eitt år. Økonomisk lønner det seg og!! Så stå på, og sjå lyst på det =) Du er heldig som har ein mann som støtter deg i dette og!!

herlig historie du forteller om da du traff din kjære!! Kjenner meg igjen i det med å hjelpe til å vaske etter endt arbeidskveld... tihi.. Men, det vart aldri så seriøst som med deko !!! Herlig at det er muligheter slik også!!

Men, ville berre sei at det var kjekt å "sjå" deg igjen her inne!!! Lukka til med eksamenslesinga!!!

Skrevet

Hei igjen!!

Takk for det!! Utrolig godt med en oppmuntring, for jeg kjenner at jeg ikke har særlig lyst å studere videre akkurat... jeg synes jeg ikke greier å bli ferdig med det ene før jeg står midt oppi neste prosjekt med begge beina og vifter som bare det med armene for å komme meg opp igjen og ikke drukne.... enda vet jeg at jeg ligger laaangt foran andre i klassen min som ikke har barn og familie når det gjelder oppgaver og lesing, jeg har bare litt panikk for å ikke kunne svare for meg når det kommer til eksamen.... det høres bra ut at du mener jeg får tid til litt av det andre og.... godt å høre fra noen som har erfaring på området!!! Heldigvis har mannen min sakt at han skal ta ut tidskonto, eller foreldrepenger som det heter etter jul, så da får jeg litt hjelp av han! Det kan nemlig bli stritt å ha en treåring, en baby og skole tidlig på morgenen.... (det jeg gruer meg mest til...) Ellers så må jeg få gratulere med barnehageplass!!! Så bra!! Hvor har dere fått plass? Jeg er nemlig veldig ute etter barnehageplass til min datter, for det begynner å bli kjedelig for henne å være med dagmamman... mange små barn der, og hun trenger mer utfordringer....

Skal dere til oslo på tur? så koselig da!!! Alltid gøy å reise litt bort og få litt nye impulser! Gøy å shoppe litt julegaver andre steder enn i bergen og, tenker jeg, for bergen har ikke akkurat et fantastisk utvalg.... må liksom utenfor sentrum for å finne noe annet enn hva de har i alle kjedebutikkene.... får ha en god tur da!!

Nei, nå MÅ jeg lese.... har så altfor lett for å gjøre alt mulig annet:)

Snakkes jenter!

Skrevet

Hei hei!

Velkommen igjen ***Snart mamma til to***! Ikke noe kjekt å være uten pc, nei, så det er godt den er oppe og går igjen! :)

Vi hadde en fin helg vi også, fikk kjøpt endel julepresanger på lørdag (og noen igår) så nå har vi virkelig ikke mange igjen! På søndag hadde vi juleverksted, og det var kjempekoselig! Juleforberedelser og pynting blir liksom på en måte ikke mitt/vårt prosjekt i år, siden vi bor med og hos mamma, så blir det hennes pynt etc, for alt vårt er pakket ned, men jeg gleder meg utrolig mye til jul likevel selvfølgelig! Kjekt at dere andre er kommet så godt i gang :) Gøy og koselig å lese :)

Idag har jeg faktisk hatt en drittdag av dimensjoner for å si det rett ut.... skal prøve å gjøre dette kort....haha...det begynte med at datteren vår var våken mange ganger i natt, så til slutt tok vi henne inn i sengen til oss ca kl. 04.30, det er jo greit nok, selv om jeg ikke sov så mye etter det. På vei til bussen idag så trakket jeg over og gikk skikkelig "på trynet" for å si det sånn, ble kjemperedd for lille gutten i magen- men det gikk fint heldigvis, kjente spark og bevegelse etterpå men var skjelven da jeg kom på bussen...slo hull i buksen, den eneste/beste mammabuksen jeg har, og fikk brannsår på kneet- au! Da jeg skulle bytte buss kjørte overgangsbussen rett for nesen på alle som skulle på den, jeg kom 30 min for sent på jobb.... Mannen min var så snill å komme inn med ny bukse til meg på jobben. Ellers så var hele dagen på jobb idag et eneste stort mas- hadde en kunde som presterte å ringe meg hele 7 ganger idag (unbelievable!!!), jeg ga feil pris til en annen kunde, fikk ikke ringt opp igjen de kundene jeg skulle ringt imorges før i ettermiddag... og slik fortsattde det..... ! LENGE siden jeg har hatt en sånn dag! Men nok om det.... Det hele snudde da mannen min og datteren vår kom for å hente meg på jobb; jeg fikk den lengste, beste, go'este kosen av datteren min, og da var alt glemt bokstavelig talt! Det var akkurat det jeg trengte, ble så gla- de pleier bare å hente meg utenfor, mens idag kom de opp på kontoret, sååååååå herlig! :)

Sorry at dette ble et syte-innlegg, måtte bare få det ut... :) Ellers har vi det bra :)

Nå må jeg løpe ned og se Grey's anatomy! Det er allerede begynt! ;)

Ha det bra alle sammen, vi snakkes, imorgen er atter en dag; ny dag mye muligheter.... :) Ha en fin kveld! :)

Skrevet

Hei hei!

Må le litt når jeg leste om dagen din i går, Heldiig-mamma:) Det er bare slik at når noe først går galt, så kommer gjerne resten av "ulykkene" som perler på en snor etter.... Utrolig godt å høre at du kjente spark og at alt er ok med barnet i magen da! Det er jo så skummelt med slike fall! Enda godt det gikk bra! Håper du får en bedre dag i dag!!

Nå har jeg akkurat levert lillemor til dagmamman, og så er målet å få lest litt.. skal dra inn til byen og se på brukthuset etter en seng til datteren min! -Hun er veldig klar for å gi sin seng til lillesøster, men da må jo hun få ny! Grunnen til at jeg skal på brukthuset er at jeg har så utrolig lyst på en sånn gammel seng med utskjæringer til å male, så vi får se om jeg finner noe! Umulig å kjøpe noe sånnt på vanlige butikker, så det blir spennende!! Skal jo kjøpe ny madrass da!! Har nemlig en sånn ambisjon om hvitmalt romantisk hvitt barnerom, for det er så fint!!!

Nei, nå må jeg få ut fingern! Skal på personalmøte klokka 12!

Ha en fin dag da jenter!!

stor klem

Skrevet

forresten: har et forslag på julegaver dersom dere sliter med å finne noe til "den som har alt"!

På kirkens nødhjelps sider har du mulighet til å kjøpe en kyllingflokk, en geit, sportsutstyr osv som du gir til en familie i et fattig land (husker ikke hvilke land det var snakk om) Da får du et kort du kan gi i gave til den du gir gaven til, som står f.eks Du har fått kyllinger i julegave! Og så er på en måte gaven at de har gitt en kyllingflokk til en fattig familie! Synes dette var kjempegenialt! Jeg har kjøpt til foreldrene mine, svigers og en bestemor, for de er slike personer som ville syntes det var en helt topp gave å få! De får seff noe annet også, men dette er gaven fra datteren vår, og så har jeg kjøpt en liten engel i glass til å legge ved kortet!

Dette er kanskje ikke gaven å gi til nevøer og nieser, men voksne setter kanskje mer pris på noe slikt! Jeg tenker litt at jeg gir bort en god følelse, for i allefall jeg sitter med en slik følelse av overflod i julen, og dersom noen hadde gitt meg en slik gave ville jeg blitt litt glad for at noe av overfloden kom til nytte der det virkelig trengtes!

Det var dagens reklame!! :)

Skrevet

Heisann mine gravide medsøstre!!!

Huff, fekk litt vondt av deg og gårsdagen din Heldig Mamma!!! Det er så typisk at alt skal skje på ein gong!! Men så bra at alt står bra til med lillemann da!! Kordan gjekk det med foten din forresten? Du klarer å gå fint på den no? Hadde nokon slike fall sjølv, da eg gjekk med småen! Og det var heller grusomt!! Synes nesten det er litt pinlig å dette slik ute blant folk eg... Heldigvis finnes det nokon gode sjeler rundtom som hjelper ein!! Godt å høyre at det elles står bra til!!

No har eg måtta kontakta legen min så han kan skrive ei legeerklæing på at eg kan ut og fly... Det hjalp ikkje med helsekortet, ifølge dama eg snakka med hos norwegian! Til tross for at det kun er ei veke sidan eg sist va på kontroll! Så i morgon må eg kjøre inn til sentrum (har leege der enno eg...) og hente erklæringa før eg skal reise! Litt styr, men må man så må man!! Da veit de i alle fall det, til de evt skal ut og fly i eit seinere svangerskap!!!

No skal eg sjå om kreativiteten tar meg i dag.. Gjorde ikkje det i går, så kanskje.. Håper i alle fall å få malt litt no. Seinere i dag skal eg på IKEA med søstra mi og snope. Nokon ærend for ho mor har me óg. Men, ynskje deko ein riktig så fin dag alle sammen =)

PS tessa3; kordan gjekk det på kontroll i går?

Klem

Skrevet

Hei hei jenter! :)

Tusen takk for sympatien vedr. gårsdagen min :) Når jeg ser tilbake på den så må jeg faktisk le litt av det hele jeg og, men jeg skal love dere at første del av dagen igår ikke var særlig mye verdt på kalenderen- for min del- huff! Skulle jo bare holdt sengen! Men i dag svever jeg i forhold, snakk om forskjell! Jeg sprudler over av energi, alle kunder er snille og blide, akkurat passe arbeidsmengde, jeg har holdt meg på bena så langt idag, og alt er ellers bare fryd og gammen!!! :) Bekkenet er det ikke noe nytt med, like ille, bare det ikke blir verre så skal det nok gå.... det har jeg forresten sagt en stund, skal til legen den 22.desember, så da får vi se hvordan ståa er. Foten er fin, litt vond med det samme, men helt fin igjen nå, takk :) Flaut, ja!?? Kjempeflaut! Det må jo ha sett litt komisk ut, hvis man ser bort fra at jeg er gravid, men jeg tror ikke det var noen som så meg, heldigvis....

Så flink du er som maler kjeiken- koselig tema du maler også! Tipper mannen din blir kjempegla og rørt for en sånn presang! :) Så styrete med den legeattesten da! Jeg hadde ikke noe sånt da jeg var ute og fløy i sommer, men jeg visste det jo heller ikke før jeg reiste... :) Mener/trodde det bare er hvis man skal fly i siste del av svangerskapet man trenger attest (er ikke sikker på hvor mange uker som regnes som siste del sånn i fly-forstand, burde kanskje vite det, men det er jo opptil de enkelte flyselskap)- f.eks da vi fløy til julebordet i Oslo, så hadde jeg heller ingen attest med meg. Bra det ordnet seg iallefall!

Så kjekt med Oslo-turen- deilig med litt stue-forandring- og andre shoppingmuligheter, ja! Da ser vi kanskje ikke deg på noen dager da!? Dere må isåfall kose dere masse og ha en kjempefin tur! :) Har sønnen din fått seg egen trillekoffert? Så gøy for ham, han er sikkert kjempestolt :) God tur på Ikea idag også- Ikea er artig!

Snart mamma til to, skjønner helt hva du mener med sånt "hvitt rom"- det er veldig skjønt :) Håper du finner sengen du leter etter! :) Må si at jeg syns du er kjempeflink som studerer i tillegg til å være gravid med hus, mann og barn, OG ligger foran de andre også! Vi må jo se om vi kan få til noen kino-/trilleturer ved siden av studiene som kjeiken sier! Lykke til med lesingen idag og fin-gammel-barneseng-leting/kjøp! :) Det med Røde Kors var forresten en herlig, "medmenneskelig", ide om julepresang til en som har alt! Takk for tipset! :)

Du da tessa3? Hvordan går det med deg? Hvordan gikk kontrollen? Du nevnte noe om at dere har kjøpt nytt hus for en stund siden? Hvilken type bolig? Enebolig? Hvor stort er det? Spent på å høre :) Nå er det ikke lenge til vi får huset vårt..... det kribler i magen! :)

Nei, nå er det lunsj-tid, dere må ha en strålende fin dag alle sammen! :) Vi snakkes.... :)

Klem (",)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...