Gå til innhold

Utvidet permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det gjelder overskriften, så skal jeg egentlig begynne å jobbe i januar. Men det spørs om det går. Jeg har tidligere fortalt at jeg sliter med den jæ..... bekkenløsningen.

Så jeg er nok ikke i stand til å jobbe da, det kan forøvrig se ut som om det går i retning omskolering.. Kanskje jeg skal bli dronning. Det hadde passet meg, eller det er kanskje litt for mye gå og stå det???

Elstemann var 2år og 4mnd da jeg begynte å jobbe. Har ikke angret på det.

Hva bryllup angår, forlovet vi oss i mars og giftet oss i august året etter.

Jeg er så sær, at vi valgte å avslå svigermonsters forslag om at hun kunne betale deler av festen hvis hun fikk planlegge....

Jaaaaaaa, det kan du tro. Da hadde vi endt opp på et gatekjøkken og spist pølser, for ting skal jo ikke koste noe.

Isteden for betalte vi hver krone selv og fikk også bestemme alt selv.

Et drømmebryllup, sett i våre øyne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg veldig godt, hadde valgt det samme som deg i din situasjon. Og jeg synes jo selv det er VELDIG tidlig å overlate de små til andre når de bare er oppimot et år gamle. Selv har jeg begynt å jobbe, men pappaen har permisjon til februar, og de storkoser seg hjemme. Vi får praktikant ca i april, og i februar og mars har min skjønne mamma sagt hun kan passe lille-gullklump. Hadde aldri overlatt ham til andre nå, og ikke i februar heller. Da hadde jeg heller tatt noen måneder ekstra permisjon, så han kunne begynne i barnehage tidligst til høsten. Nå satser vi på park noen timer hver dag fra høsten.

Store-gullklump begynte i barnehage da han var 16 måneder, og det følte jeg også var for tidlig, når jeg ser tilbake på det. Skulle gjerne holdt ham også hjemme til han var litt eldre. Er nesten litt enig med Anna Wahlgren, i at små barn (med noen unntak - problemer i hjemmet osv) "ikke har noe i barnehage å gjøre før de er ferdig med trassalderen..." At vi som foreldre er nødt til å ha barnepass før, er jo en annen sak.

Skrevet

Wow!!! Høres jo kjempeflott ut da! Hmmm... vi burde sneket oss avgårde til hemmlig sted! Men gubben har informert ALLE om at han skal giftes.... så nå er det mange høye forventninger både her og der....

Skrevet

Hm, denne ble kanskje litt bastant. Egentlig mener jeg at dette ihvertfall gjelder mine barn - og heldagsbarnehage. Men kjenner jo noen som mener barna deres er veldig glade i å være i barnehage fra 8 til 17 også...

Skrevet

Det var godt du modererte deg litt selv om det gir mindre grunnlag for morsomme diskusjoner. For meg er det som å vifte med en rød klut å bruke Anna Wahlgren som argument for noe. Det er klart hun har en del formuftig å komme med, men makan til sammensurium av personlige erfaringer, velbegrunnete meninger og synsing skal du lete lenge etter!

Jeg ønsker ikke at mine barn skal ha fulle dager i barnehagen, det gjelder egentlig uansett hvor gamle de er. Med fulle dager mener jeg 07 til 17. Storebror var vel aldri der lenger enn til 16. Minstemann hentes stort sett 15.30 foreløpig og blir levert ca 08.30. Det er godt mulig han ville trivdes bedre med å være hjemme, men det er ikke aktuelt hos oss, det ville ikke jeg trivdes med! Annen hver dag har jeg en del eksempler på at ikke fungerer noe særlig, da begynner de liksom litt på nytt hele tiden når de er små og de går glipp av gangen i "i morgen" og "i går" når de blir større. Det ideelle er kanskje korte dager, 09 til 14 hvis man får det til, men hvem gjør vel det...

Skrevet

Der viftet du den røde kluten foran meg;

For da må jeg ha ett av de hjemmene hvor det er trøbbel, for her storkoser ungene seg i barnehagen fra de er ett....?

Tror den enkelte selv må bestemme jeg da. Og ikke glem at det er stooooor forskjell fra barnehage.

Vår barnehage har f.eks kun 18 plasser. Disse søte ungene blir veldig godt tatt vare på av to pedgoger og to assistenter. Og en vaskemann, i tillegg til en ekstrahjelp fra tid til annen når styrer må gjøre kontorarbeid. Og 4 studenter halve uken.

Barnehagen ligger i et lite trehus rett nedenfor mitt kontorvindu. Pappa sitter noen etasjer lengre opp og ser ned på det samme. To av de 18 ungene er da altså mine. Og denne barnehagen begynner jeg jo nå også da å kjenne veldig godt med tanke på at begge de to eldste går/har gått der...

Tør påstå at for mine barn er dette rene himmelriket. Mange barn å leke med og alltid et ledig fang. Og med mamma og pappa 2 minutter unna. Beviset på det får jeg når jeg må bruke en halvtime på å ovetale de til å bli med hjem ;-)))) Til vårt trøbblete hjem...

Skrevet

Godt å se at vi er flere ;-) Skrev langt og engasjert på Strikkballens svar mens du forfattet deg kort og konsist.

Godt å se at det ikke bare er her i huset at vi har tiltro til barnehagen. Og når det gjelder tid er stort sett ungene i barnehage og skole i 7-8 timer hver dag. Noe de virker svært fornøyde med begge to. Får stort sett alltid høre at jeg henter for tidlig uansett, så satser på at det er tegnet på at de har det morsomt.

Skrevet

Det var fordi jeg tenkte meg litt om at jeg modererte meg litt. Tenker på heldagsbarnehage av den "vanlige" kommunale typen, med litt for få voksne, mye gjennomtrekk av personale og lange dager fra tidlig om morgen til sen ettermiddag. Ikke barnehager hvor barna stortrives, personalet er topp og de ikke vil hjem. Skulle gjerne hatt mine i en sånn!

Skrevet

Ja, temperaturen blir ofte ganske høy når man nevner slike ting. Når jeg skrev at jeg "nesten" er enig med Anna W, er det fordi det overrasket meg at jeg kan være enig med henne i noe som helst...

Fulle dager er jeg enig i blir lenge, uansett alder (hvis barna da ikke er i "drømmebarnehager" som jeg desverre foreløpig ikke har sett blant kommunale b hager, ihvertfall) Og jeg tror fremdeles at ettåringer har aller best av å passes av mamma, pappa eller annen nær omsorgsperson... Så får de som vil heller bli sinte på meg. Det betyr selvfølgelig ikke at vi mammaer får til dette, det gjør jeg jo ikke selv heller. Forrige gang begynte jeg å jobbe etter 5 mnd, denne gang etter 9. Det nest beste er en god barnepassløsning med snille og omsorgsfulle voksne, og ikke minst - NOK personale med TID.

Skrevet

Ja, temperaturen blir ofte ganske høy når man nevner slike ting. Når jeg skrev at jeg "nesten" er enig med Anna W, er det fordi det overrasket meg at jeg kan være enig med henne i noe som helst...

Fulle dager er jeg enig i blir lenge, uansett alder (hvis barna da ikke er i "drømmebarnehager" som jeg desverre foreløpig ikke har sett blant kommunale b hager, ihvertfall) Og jeg tror fremdeles at ettåringer har aller best av å passes av mamma, pappa eller annen nær omsorgsperson... Så får de som vil heller bli sinte på meg. Det betyr selvfølgelig ikke at vi mammaer får til dette, det gjør jeg jo ikke selv heller. Forrige gang begynte jeg å jobbe etter 5 mnd, denne gang etter 9. Det nest beste er en god barnepassløsning med snille og omsorgsfulle voksne, og ikke minst - NOK personale med TID.

Skrevet

He he, bra vi er engasjerte, jenter!!

Karosnuppa har det helt topp i den lille bedriftsbarnehagen vår og vil sjelden være med meg hjem. Spesielt når det gjelder sosiale aktiviteter tror jeg det en kjempeviktig for henne å være i barnehage siden hun er og kommer til å forbli enebarn...

Jeg vet at jeg ALDRI ville ha hatt bistand fra Anna Wahlgren til å oppdra mitt barn. Hun kan sikkert noe, men magefølelsen min vinner her :)

Skrevet

Jeg ser jeg har gått glipp av en opphetet diskusjon vedr barnehager:-)

Det er klart at det helt sikkert finnes gode barnehager, men det er også helt klart at det finnes dårlige også. Fint for dere som har barna i en god:-) Mine to eldste hadde jeg hos dagmamma (deltid) frem til de var 3 år, da var det klart for barnehage her i huset. Har fungert helt supert med begge to. Det som selvfølgelig da er viktig er at dagmamma og vi foreldre er flinke til å ha barna sammen med andre barn, så de får utviklet de sosiale sidene og dekket disse. Jeg synes personlig det er litt tidlig å sende barna i barnehage når de er 1 år, men jeg kritiserer ingen for at de velger annerledes. Og selvfølgelig, om ikke mor(eller far) føler at det er ok å gå hjemme lenger, så er det nok bedre for barnet å være i barnehage, så alle får dekket behovene sine:-) Men, jeg er et sted i livet nå, som gjør at jeg faktisk ønsker å være hjemme lenger, ikke fordi jeg ikke liker jobben min, men fordi jeg virkelig ønsker å være hjemme med barnet mitt. Og da det er andre forhold i familien min som også virker inn så er dette en god løsning for oss tror jeg:-)

Vedr Anna Wahlgren, noe bra må da hun ha klart også, hun har tross alt mange barn og har fostret disse til å bli fornuftige mennesker så vidt meg bekjent. Synes det er litt lettvint å bare feie det over ende...... (og da var vel kanskje den røde kluten oppe igjen;-) Jaja, ikke meningen å starte en stor diskusjon av det.

Skrevet

For 5-åringen vår så er barnehagen den komplette lykke for ham! Han stortrives!! Men 1 åringen vil jeg kose litt lenger med.... mest for min del:)

Skrevet

;-)) Men helt sikkert fint for ham også;-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...