Attpåklatten :-)™ Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Driver å leker med tanken på å søke om utvidet permisjon uten lønn.........har ikke lyst til å overlate lille Hannah til noen andre ennå.....Skal begynne å jobbe igjen i midten av februar egentlig, men kjenner det knyter seg i magen ved tanken.....Tydelig ikke klar for å overlate barnet mitt til noen andre denne gangen jeg. De to andre gangene hadde jeg vanlig permisjon og begynte å jobbe i 80-prosent stilling.....Sukk.....valgets kvaler (selv om jeg vel egentlig har bestemt meg;-) Sambo støtter meg i å bli hjemme, de to eldste også (de synes nok det er deilig med en mamma som er hjemme:) og med min søsters tilstand (om hun lever da) så ønsker jeg virkelig ikke å bruke hele dagen på jobben, men sammen med blant annet henne....... Hva velger dere andre?
Karomamma Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Skjønner deg veldig, veldig godt Vi tok litt ulønnet permisjon hver og plusset på med ferie sånn at hun var 15 mnd da jeg begynte å jobbe (august i stedet for mai). Det føltes godt, selv om det bare dreide seg om noen måneder!! Flere jeg jobber sammen med, har tidskonto og begynner å jobbe f.eks. 50% og får strukket permisjonen tilsvarende lenge. Men siden du spør, synes jeg det virker fint å være hjemme litt til med alt du har i hverdagen. Og hvis du og mannen er enige er det vel ikke noe mer å tenke på. Eller?
Maud Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 Hvis du ønsker det, barna er enige og samboeren din støtter deg, så er det vel bare å være hjemme vel? Hvis dere får det til økonomisk da. Jeg syntes det var deilig å komme tilbake i jobb, jeg blir utålmodig og en litt dårlig mamma av å være lenge hjemme. Sånn var det sist også. Minstemann var 13 måneder da han ble barnehagegutt, vi hadde litt ferie innimellom. Skjønner godt at jobb ikke er førsteprioritet med en alvorlig søster. Gjør det som føles riktig for deg du og vær hjemme en stund til!
Maud Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Alvorlig syk, skulle det selvfølgelig stå!
Reveenka Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 Jeg gjør litt av hvert jeg... Skulle egentlig begynne for fullt igjen i begynnelsen av februar, men får jo ikke plass i bhg. Så enten måtte jeg være hjemme på heltid frem til sommeren, eller begynne å jobbe deltid. Jeg går for den siste løsningen; regner med å jobbe 50-60%. Kan i ganske stor grad bestemme arbeidstiden min selv, og så er gubben hjemme når jeg jobber. Han bestemmer også over sin egen tid, så da får vi sydd det sammen sånn at det passer. Jeg kjenner også litt på at jeg har vært lite på jobb de siste syv-åtte årene - jeg savner å jobbe, og å være litt oppdatert innen mitt fagområde. Regner med at det blir rene ferien å være PÅ jobb(sammenlignet med å være hjemme...) men til gjengjeld blir det nok sikkert luft i luka når jeg er hjemme - klesvasken får nok lov å hope seg bittelitt mer opp enn den gjør i dag........c",). Jeg skjønner godt at du prioriterer mer tid hjemme, sånn at du får utnyttet tiden både med Hannah og søsteren din - det hadde jeg også gjort i din situasjon. Og så er det jo fint at dere har muligheten til å gjøre det sånn! c",)
ettbarnsmammaen Skrevet 20. november 2006 #6 Skrevet 20. november 2006 Jeg skal utvide permisjonen min med et halvt år til. Synes det er altfor tidlig å overlate Nussa til andre når hun er ett år. Hadde tenkt å ta et helt år, men tror det er lettere å få barnehageplass i august enn i januar. Søker barnehageplass innen fristen i mars og ser hva som skjer. Hvis vi ikke får plass, tar jeg ytterligere et halvt år. Må imidlertid høre med jobben når de må ha beskjed.
♥Snulder Skrevet 20. november 2006 #7 Skrevet 20. november 2006 Jeg har valgt utvidet uten lønn. Hadde det med Sebastian også, og stortrivdes. Med 1.mann husker jeg at jeg begynte å jobbe da han var 6 mnd! Min mor passet ham, så det var trygt for meg, men kunne ALDRI gjort noe sånt i dag! Jammen godt jeg får masse tid nå som jeg plutselig har et bryllup å planlegge:)
Reveenka Skrevet 20. november 2006 #8 Skrevet 20. november 2006 Regner med at dere nå har en dato!? c",)
♥Snulder Skrevet 20. november 2006 #9 Skrevet 20. november 2006 Diskusjonene går høyt her!!! Jeg vil vente til -08, gubben vil sommer -07. Så jeg har gått med på tidligst fra midten av august og utover. Vi vil gjerne leie Odalstunet... gamle museumsbygninger... får se hvilken dato som er ledig der...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 20. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 20. november 2006 Oi så spennende da!!! Får si at denne Snuldermannen ikke har tenkt å la fru Snulder få snuldre seg ut av dette ja:-)) Flinke mannen:-))
Reveenka Skrevet 20. november 2006 #11 Skrevet 20. november 2006 Hehe! Jeg pleier å si til gubben at det bare er èn ting jeg ønsker meg - og det er "javel, Reveenka!" Så kan han til gjengjeld få det siste ordet, så lenge det altså er nettopp "javel"... Skjønner ikke hvordan du greier å skyve frem datoen så langt c",)! Da vi bestemte oss for å gifte oss, tok det ikke mer enn ca to-tre måneder å sette tanke om til handling.... Moren min hadde dessuten lovt meg bunad i maaange år; og jeg tenkte at nå var tiden inne for å anskaffe den. Noen som vet hvor lenge man må vente på å få sydd en bunad...? Nettopp - leeeeeeeeeeeeenge! Men ikke denne jenta - jeg brukte vår utmerkede lokalavis, og ringte på noe jeg trodde var en brukt bunad. Det viste seg å være en dame inne i Oslo som sydde på bestilling praktisk talt alle slags bunader. Hun hadde opptil flere romeriksbunader på bestilling, i alle fire utgavene og mange av dem skulle ikke leveres før om et halvt år. Jeg kunne velge farge, var inne og prøvde to-tre ganger - og fikk ny bunad på under èn uke!!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 20. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 20. november 2006 He he, Reveenka, det var da veldig rask levering du, men så var vel kanskje denne mamman din meget ivrig på dette giftermålet så vidt jeg erindrer (at du fortalte på fredag;-) eller hur? Husker da jeg giftet meg (eller vi giftet oss, tolkes fritt;-) da overlot jeg igrunn mesteparten av planleggingen til min mor......hun er effektiv den dama;-) Jeg valgte farger, blomster og meny - og hun fikset det:-)
Reveenka Skrevet 20. november 2006 #13 Skrevet 20. november 2006 Hihi - jo, det stemmer det! Hun sa jo etter å ha kjent gubben et par måneder at "dette er det beste du har hatt med deg hjem hittil!" (Høres ut som en herreløs hund eller noe...) Og så hadde jeg et ekteskap bak meg som ikke hadde vært så vellykket, for å si det sånn - så hun ville nok gjerne ha dette ordnet ja! c",)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 20. november 2006 Forfatter #14 Skrevet 20. november 2006 Humrer og ler her jeg sitter:-) Det er mye damer i disse mødrene våre ja:-))
Reveenka Skrevet 20. november 2006 #15 Skrevet 20. november 2006 Hehe, ja det er nok sant! Godt å ha noe å slekte på! c",) Mitt første bryllup ble forresten organisert sånn som ditt - jeg fortalte når, hvordan og hvem - og så gjorde jeg ikke mer før jeg møtte opp... (Det er nesten så jeg rødmer litt her jeg sitter, litt pinlig å ikke ha deltatt mer i planleggingen enn jeg gjorde - men til mitt forsvar så var jeg bare såvidt tyve, og blind for alt annet enn den tilkommende...)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 20. november 2006 Forfatter #16 Skrevet 20. november 2006 Igrunnen godt de eksene våre fikk den oppmerksomheten istedetfor da - som kjent så er det jo ingenting som varer evig..........fniiiiiiiiis........;-))
♥Snulder Skrevet 20. november 2006 #17 Skrevet 20. november 2006 Jeg har nå skjønt hvem Snuldermannen må få til å organisere alt sammen.... hehe..
♥Snulder Skrevet 20. november 2006 #18 Skrevet 20. november 2006 Forøvrig... i mitt første bryllup fikk jeg hverken bestemme tid, sted eller hvem jeg... Var for ung til å¨si mor i mot....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 20. november 2006 Forfatter #19 Skrevet 20. november 2006 Ha ha ha ha.................dette blir bare mer og mer morsomt dette:-))
Gummelillan Skrevet 21. november 2006 #20 Skrevet 21. november 2006 Nok en tråd som skifter litt innhold underveis ser jeg...;-) Når det gjelder overskriften skal Leonora begynne i barnehagen 10. april, 10 dager før ett-årsdagen. Jeg skal være hjemme til midten av mars og sambo tar de siste ukene. Synes jo de fortsatt er små da, men med ungen i liten barnehage som vi begge faktisk ser ned på fra kontorvinduene våre og storesøster i samme barnehage føles det helt greit. Er alt for glad i jobben min til å være borte særlig lengre (husk at det ikke er såå lenge siden forrige permisjon heller da). Men skjønner deg veeeeldig godt dersom du vil drøye den ett år til. Både for Hannah sin del og ikke minst din søster! Når det gjelder Snulders bryllup må Snuldermannen bare si i fra hvis han trenger hjelp. Tok helt av på bryllupsplanlegging da jeg giftet meg sist. Denne gangen tror jeg t jeg skal forbli sambo og har derved masse ubrukt organissjonstalent som gjerne kan deles ;-)))))
Maud Skrevet 21. november 2006 #21 Skrevet 21. november 2006 Jeg giftet meg jo for bare en måned siden. Det var første gang for min del. Jeg takler ikke så bra at folk vil bestemme på mine vegne, det har heldigvis mamma forstått for lenge siden. Hun holder seg derfor unna til hun blir invitert til å gjøre eller mene noe (som dere skjønner ligner jeg ikke helt på henne...). Svigermor derimot ville nok gjerne bestemt. Hun har temmelig dårlig smak og er opptatt av at ting skal bli så billig som mulig. For å få det til å bli vårt bryllup, holdt vi det derfor til fjells, langt unna hjelpsomme slektninger. Det kan anbefales! Var veldig flott at alle gjestene kom dagen før og var til dagen etter. Vi hadde vielse med Human Etisk forbund, passet glimrende overens med det vi tror på (eller ikke tror på?) og ble en veldig flott seremoni. Som du skjønner Snulder, så har jeg også masse gode råd å komme med hvis du skulle trenge noen. 2007 holder i massevis til planlegging! Når det gjelder bunad, så fant jeg ut for noen år siden at jeg også ville ha. Jeg sydde den like godt selv, det ble billigere enn å kjøpe og gikk ganske fort også. På fire måneder hadde jeg en fin Romeriksbunad (samme som deg kanskje Reveenka?)
♥Snulder Skrevet 21. november 2006 #23 Skrevet 21. november 2006 Ja jammen klarer vi ikke annet enn å skifte tema her også! Alt for skravlesjuke veit du Gummelillan:) Jeg skulle også forbli samboer....... var ikke aktuelt for noen av oss å giftes igjen....trodde jeg! Føler jeg får litt dårlig tid jeg da....selv om det nesten er ett år til! Men det har kanskje noe med at dette kommer brått på... dvs at jeg ikke har fabulert om bryllup en gang. Bunad er det eneste jeg veit jeg ikke skal gifte meg i. Jeg er kjempeglad i bunaden min, men har hatt den siden jeg var 14, og brukt den myyyye! Min bror har forresten mannsbunaden, Romeriks altså... og den er kjempefin.... Men ser ikke helt for meg Snuldermannen i kortbukser!!!! Hadde vært fint om noen donerte litt overflødig oranisasjonstalent til meg.... jeg er den fødte surregjøk:) Har alltid en plan... som aldri blir helt slik jeg mente....hehe..
Trollmora Skrevet 21. november 2006 #24 Skrevet 21. november 2006 Du har god tid hvis du vil gifte deg til sommeren, august ikke sant? Skriv bare opp alt du tror du må ordne og deleger. Utrolig hvor takknemlige noen kan bli over å få hjelpe til i slike forberedelser. Tror forresten det finnen noen bryllupsplanleggere på markedet også. For egen del var det snakk om 4 mnd fra "frieri" til vielse, men vi reiste bort bare vi to og da ble det ikke så mye styr. Denne gjengen her inne har nok masse talenter som du bare skal benytte deg av )
Karomamma Skrevet 21. november 2006 #25 Skrevet 21. november 2006 Du kan få litt organiseringsstøv (eller kontrollfreakdom som Karopappa vill ha sagt) av meg!! Planla hele giftesulamitten på under 3 mnd.... Kjole på internett, tilpassing hos sydame, mottagelse, lokale, kanapéer, champis, invitasjoner, Grand Hotell og tårnsuite til oss to og Markveien Mat og Vinhus for oss og forloverne. Ferdig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå