Gå til innhold

TERMIN 13. FEBRUAR 2007?? SE HER!!


Har den kuleste jenten på 3

Anbefalte innlegg

Hei, hei!!

 

Koselig å se at vi er flere med samme termindato:)

 

Bekkenløsningen min blir verre og verre, så det sliter litt på. Har en del ting jeg skulle ha gjort hjemme (oppussing og forberedelser til beibi og jul), men det går fremover litt etter litt. Har fått time til manuellterapeut, skal dit 12. desember. Noen som har erfaring med det? Jeg har også halsbrann, og puster som en hval når jeg beveger meg, men det er vel sånt en bare må regne med:) Bortsett fra disse tingene, synes jeg det er bare deilig å gå gravid - og se at magen blir litt større for hver dag!

 

Ellers synes jeg tiden går så sinnsykt fort!! Tenk, vi går i 30. uke nå - forhåpentligvis bare 10 uker igjen! Herlig... Har drømt flere ganger at jeg føder, og det er en fin opplevelse:)

 

Er dere ferdig med julepresangene? Jeg var faktisk ferdig i begynnelsen av november, og det er jeg glad for nå! Kjipt å gå rundt i julehysteriet med et bekken som ikke vil samarbeide. Også blir det mer tid til hjemmekos med samboer, hans barn og hunden;)

 

Ha en fortsatt fin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke navn har dere tenkt på, forresten?

Har dere bestemt dere?

 

Vi er fortsatt enige om guttenavn, mens jente er litt verre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig som er ferdig med julepresangene. Gruer meg skikkelig til det. Skal hjem for jula 20 des. På vei hjem skal vi først til samtale/omvisning på Skien sykehus grytidlig om morgenen, ligger ca. en time fra der vi bor, først på ettermiddagen skal vi på ultralyd i Porsgrunn. Tenkte vi skulle innom et kjøpesenter å handle julegaver mens vi venter på UL-timen. Håper jeg får gjort unna alt da., hadde vært så bra, men sliter med å bare kjøpe noe. Alt for kresen, også når det gjelder gaver til familie og venner.

 

Sliter med det samme som deg da. Var en rask tur innom kjøpesenter for å se på julegaver på torsdag, men gikk dårlig. Jeg får vondt i rygg/bekken og blir uvel etter kort tid. Så ser absolutt ikke fram til julegaveshopping.

 

Gikk til manuell terapeut to ganger i august på grunn av låsninger, store smerter i bekken. Gadd ikke gå der mer, for jeg merket ingen bedring, og syntes det var veldig dyrt for bare selv å skulle ligge der å gjøre et par øvelser. Syns det burde vært en bok med øvelser for de med bekkenplager, men da hadde vel fysioterapeuter og manuell terapeuter blitt arbeidsledige. Gått til fysioterapeut to ganger før også, pga. kneoperasjoner, har sluttet med det også, fordi jeg syntes det var meningsløst, og vel så greit å bare gjøre øvelser på egenhånd. Det er iallefall min erfaring, at det eneste de gjør er å gi deg øvelser, ikke behandling i annen form, s.f.eks. massasje. Det hadde vært noe det.

 

Men kan jo være du vil ha en helt annen opplevelse av det enn meg. Er jo uansett verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter!

Jeg er og en av dem som er ferdig med julegaver. Det bestemte jeg ganske tidlig, at det å gå rundt som en hval i butikker i desember var ganske så uaktuelt for min del! Er strålende fornøyd med at vi klarte målet vårt. Noe annet som er deilig i den sammenheng, er at desemberlønninga ikke kommer til å forsvinne ut til gaveinnkjøp. Kjøpte dessuten også vogn på novemberlønna, så nå har vi ingen store utgifter igjen. Eller, vi skal jo kjøpe oss tørketrommel (et must for småbarnsfamilier?!?! (Vi skal ihvertfall anskaffe oss det!!)) - men det venter vi med til januarsalget.

 

Ellers så har jeg nedtelling til ny UL 13desember. På den ordinære ultralyden ble vi nemlig skjøvet fremover hele tre uker, og derfor mente jordmor at vi skulle kommme tilbake rett før jul for å sjekke at målene fremdeles stemte med termin 13.februar. Og meg og mannen min ble ikke akkurat lei oss for å få ny ultralyd!!! Hvorfor skal du ha ny UL Tokka? Misunner deg ikek akkurat eksamen i disse dager nei!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte du betale det selv??

Jeg har forstått det som at jeg får det dekket..?

Hvis ikke blir det jo helt feil! Da må jeg heller finne noen øvelser på nettet, og gjøre de hjemme, for jeg har ikke råd til det! Skal jo kjøpe voksipose:)

 

Tror dere voksiposene kommer på salg i januar? Tenkte å vente til da, og se. Er mye med nesten 2500; for en sovepose. Men den vil jeg ikke kjøpe brukt, tror jeg.

 

Det høres ut som du får en travel førjulstid - det misunner jeg deg ikke! Men misunner deg en ekstra ul!! Har så lyst å se den lille, bare en gang til, før h"n kommer ut.

Noen av dere som har vært, eller skal, til 3d?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg måtte betale selv, men fullt mulig du får det gratis. Har de slått fast at det er bekkenløsning skal du få det dekket. Bekkenplagene mine startet så tidlig som i uke 8, hadde låsninger i bekkenet, kunne ikke gå og hylte av smerte, men ingen som ville slå fast at det var bekkenløsning. Manuellterapeuten mente det var bekkenet, og ikke ryggen, men at det var vanskelig å si. Legen kalte det isjalgi, dvs. liknende isjas, noe som forekommer hyppigere hos gravide enn andre. Ble heldigvis bedre etter en måneds tid, jeg sluttet å gå, og det hjalp, men nå er det tilbake igjen, men i litt annen form, mer følelse av å være støl mellom beina, vondt i ryggen/venstre side/rompe. Heldigvis har jeg ikke låsninger lenger for det var jævelig.

Syns alle gravide med slike plager, uansett om det er bekkenløsning, bekkenlåsning, isjalgi eller isjas. burde få gratis behandling jeg da. Iallfall så lenge det skyldes graviditeten, merkelig at de skal skille mellom dette. Jævelig uansett hvilke av plagene det er, og behandling skal jo være nyttig for alle disse plagene.

 

Jeg fikk bare tilbud om ny UL jeg. Spurte om det var noe galt siden jeg gjorde det, men UL-legen sa nei, dette var et tilbud de pleide å gi til sine pasienter. Hører her inne at det ikke er så mye å se på UL-en så sent i svangerskapet da, at man ikke får noe helhetsbilde fordi babyen er så stor. Får sjekket om hodet er festet da tror jeg! Blir ålreit uansett da, så sant er som det skal. Enn du? Hvorfor skal du ha ny UL 13 desember?

 

Tror jeg står over 3D, selv om det sikkert hadde vært morro.

Uff, nå må jeg ta meg sammen, lese markedsføring. Kjeeeeeeeeeedelig!!!!!!!!!!!!!! Gleder meg veldig til julaften nå, akkurat tre uker igjen!:)

 

Oi, hele 3 uker frem, det var mye. Jeg tror min kommer før termin selv om mens-termin og UL-termin stemmer (en dag i mellom)!:)

 

Sikkert en del tilbud i januar ja. Ellers er det jo enkelttilbud hos ulike forretninger støtt og stadig, så som hos Barnas hus nå f.eks. på Maxi Cosi bilstol. Sikkert lurt å være litt tålmodig!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt sløv her kan man si. Vet jo hvorfor du skulle ha ny UL-termin 13 desember, jentehybelboer i magen. Hodet er ikke helt med meg om dagen kan man si!:) Du må fortelle hva de kom frem til om termin på den nye UL-en da. Vil at de skal sjekke min en gang til og, fordi jeg tror min egentlig skulle vært før. Men mener jeg har hørt at de ikke slår fast noen ny termin så sent. Hmm..... Spennende da, og se om de endrer den eller ikke.

Lykke til iallefall!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært på 3D ultralyd av den enkle grunn at det har de ikke her nede på Sørlandet. Vet ikke om jeg hadde tatt det hadde det vært mulighet for det heller.

Etter at jeg sluttet på pilla i vinter, så ble mensen aldri helt regelmessig før jeg fant ut at jeg var gravid. Det jeg da trodde var mensen må da ha vært en liten blødning, for da var jeg allerede gravid. Tror nok denne terminen, 13.februar, stemmer; har jo hele tiden ligget veldig høyt på vekstkurven i forhold til den terminen jeg trodde var riktig nemlig 6.mars. Men, det blir spennende og se hva UL 13.desember sier.

I går kjente jeg spark opp mot ribbeina for første gang! Så nå satser jeg på at jenta har tatt vett til seg og snudd seg med hodet ned! Har sittet i sete helt til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skjønner!:) Kjæresten og jeg hadde ikke sett hverandre på en stund før vi treftes 16 mai, og hadde oss bare den dagen pga komplikasjoner, så ikke så vanskelig å vite når det fant sted her i gården!:) Men sædcellen må ha svømt i 6 dager om terminen stemmer, litt lenge syns nå jeg, selv om jeg vet det er mulig.

 

Har sparket mot ribbeina mine et par uker allerede her. Driver å velter seg rundt. Tror h*n fremdeles bytter litt på, noen ganger opp, andre ganger ned. Ikke helt sikker på hva som foregår der inne egentlig!:) Roet seg litt de siste dagene da, var helt villbass i uke 28 og 29 da. Plutselig buler det opp øverst i magen, og presser mot ribbeina. Ikke vondt, men ubehagelig til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!! Jeg har også termin 13 februar - Så artig å kunne "hilse på" dere andre med samme termin her inne :) Blir gjerne med på å holde kontakten frem mot fødselen!

Jeg er 33 år og bor i Nord (midt) Norge. Venter midt tredje barn, har en jente og en gutt fra før. De er 6 og 8 år gamle og gleder seg svært mye til babyen kommer. Jeg vet ikke om dette blir en jente eller en gutt!

 

Jeg arbeder som terapeut ved ett psykiatrisk sykehus. Jobber hovedsakelig med psykosepasienter. Den siste tiden har jeg vært svært sliten, og jeg har derfor gått ned til 60% stilling. Kjenner at det passer meg utmerket akkurat nå. Har jo energi igjen til barna mine også :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en gravid dame med termin på denne flotte dagen!

 

Murmela_igjen… 27 år fra Bergen, bor på Nannestad,

førstegangsfødende, kjønn ukjent, Ringerike sykehus

 

Tokka, 29 år fra Oslo, bor i Telemark, førstegangsfødende, kjønn

ukjent, Skien sykehus?

 

Bolle i ovnen *130207*, 29 år bor i Romsdalen , førstegangsfødende,

kjønn ukjent,

 

Jentehybelboer i magen; 28 år fra Kristiansand, førstegangsfødende,

venter jente, Sørlandet sykehus

 

Mdm president; 29 år, bor på Lillehammer, førstegangsfødende,

venter jente

 

Febrar baby; 25 år fra Bergen, førstegangsfødende, venter jente,

føde på Storken

 

Maja78; 28 (29 år på termin), fra bygd utenfor Kr.sand, andregangsfødende, venter gutt, Sørlandet Sykehus,

 

Ajamor; 33 år, bor i Nord (midt) Norge, tredjegangsfødende, kjønn ukjent

 

Åtte stykker til nå!! Finnes det flere rundt omkring i dette landet?!!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei alle sammen! Lenge siden sist nå! Har dere det bra alle sammen?! i god form eller begynner det å tynge? Jeg har endel fridager nå før jul, og det er godt kjenenr jeg. Men, er enda i full jobb og det går greit. Etter jul og nyttår er det jo bare tre uker igjen før vi går ut i permisjon! Tenk på det jenter! Bare 56 dager igjen i dag!!!

Åssen skal dere feire jul og nyttår da? I år skal vi være med min svigerfamilie. Koselig det, men litt rart og ikek være med min egen familie (de skal reise vekk i jula). Nyttår feires med gode venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! En liten oppdatering fra meg. Har vært ganske så slitsomt i det siste. Siden 8.desember har det vært til å fra lege og sykehus, mange forskjellige leger og jordmødre på tre forskjellige sykehus og mange UL- og CTG-målinger. Har fått en sjelden svangerskapslidelse som rammer 1-3%. Det har vært mye usikkerhet og mange forskjellige meninger om hva som skal skje fremover, og utprøving av forskjellige medikamenter. Fare for igangsetting i alt fra uke 32 til 38. Er hjemme på juleferie, men ble innlagt på sykehus i går til observasjon, og fikk to sprøyter i r.....som skal virke mot svangerskapskløe og modne lungene til fosteret fortere dersom tidligere fødsel. Ble lagt inn på dagen etter en kontroll i går, og fikk vite at jeg skulle bli der til fødselen var overstått, dvs. som skulle bli igangsatt i løpet av 1-2 uker. I dag fikk jeg vite at jeg kunne dra hjem igjen, og at fødsel trolig vil bli satt igang i løpet av uke 38, dvs. 3-4 uker til, men hva som er uke 38 er litt uvisst fordi tre UL-viser at termin er en uke tidligere enn ordinær, og på dette sykehuset har de stor tiltro til den UL-jeg tok i uke 8. Håper nå på at fødsel skjer innen tredje uka i januar. Men jeg vet ikke hvor jeg skal føde ennå da, har søkt fødeplass i dag der jeg var innlagt, men er vanskelig å få plass, men håper på det da de nå uansett følger meg opp med ukentlige kontroller, og det er her jeg har venner og familie, ikke der jeg opprinnelig skulle føde. Var rotete dette, men det er det også i virkeligheten. Sliten etter alt frem og tilbake, og alle usikkerhetsmomentene. Barnet kommer ganske så sikkert før 13 februar, det er det eneste jeg er ganske så sikker på. Har mistet litt piffen. Er liksom ikke så morro å være her inne på barnimagen lenger når ingenting har blitt som planlagt. Nå må jeg bare vente å se i hvilken by jeg skal føde, og når jeg blir satt igang. og vente på at kløen skal stilne om den så gjør. Grunnen til tidligere igangsetting er på grunn av fare for dødfødsel, men heldigvis skjer dette i svært få tilfeller. Nå må jeg bare prøve å slå ihjel ventetiden med usikkerhet med noe hyggelig.

Håper på lysere tider. Ser iallefall ut til at et av medikamentene, og evt. sprøytene ser ut til å hjelpe på verdiene, så håper på det beste.

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ny oppdatering. Sitter her midt på natten og får ikke sove, noe som har vært tilfellet hver natt de siste ukene. Først og fremst pga. kløe, men nå også fordi jeg gruer meg. Var til ny kontroll på Ullevål på fredag, og da sa legen at jeg skulle møte opp mandag morgen, dvs. om fire timer hvorpå jeg skal ta blodprøver og diverse tester for å finne ut hvor moden jeg er, og deretter settes igang ut i fra modenheten. Har lest at det kan gjøre fryktelig vondt, særlig hvis man ikke er moden. Og det ender visstnok ofte i hastekeisersnitt fordi både mor og barn er utslitt. Det lover godt når jeg ikke har sovet mer enn maks 3 timer på fire døgn. Føler meg utslitt nå. Men det er kanskje likevel best, for det må jo være begrenset hvor lenge jeg kan holde ut så lite søvn, og ikke minst denne forferdelige kløen. Ja, ja, det får stå sin prøve. Krysser fingrene for at jeg er litt moden iallefall. Skrekk og gru. Håper det går mye lettere enn jeg frykter, at det blir tilnærmet en vanlig fødsel. Men jeg føler meg jo ikke moden da, kjennes ikke akkurat ut som babyen vil ut nå. Ja, ja.

 

Håper det står bra til med dere andre. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tokka!

 

Det der høres jo utrolig kjedelig ut!!

Hvordan går det med deg? Skjedd noe nytt?

 

Ønsker deg masse lykke til ihvertfall!!

 

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tokka!

Ville bare si at jeg tenker på deg, og lurer på åssen det har gått. ble du satt igang på mandag? Hold oss oppdatert.

En liten oppdatering fra meg selv;

Jeg sitter selv her i sofaen og er sykemeldt frem til permisjon begynner 23.januar. Sliter også med nattesøvnen. Ligger og vrir meg rundt og rundt (og dere vet alle hvilken stor operasjon det kan være...) Har og hatt endel ubehagelige (nesten vondte) kynnere som holder meg våken. Er utslitt når dagen kommer. 32 dager igjen, begynner og bli lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...