Gå til innhold

TERMIN 13. FEBRUAR 2007?? SE HER!!


Har den kuleste jenten på 3

Anbefalte innlegg

Hei alle dere med termin samme dag som meg!

 

Skulle vi tatt en liten "egen" presentasjonsrunde?

Kunne vært koselig å følge hverandre på veien - kanskje bor vi i nærheten av hverandre, eller skal føde på samme sted?

 

Jeg kan begynne, så håper jeg at dere henger dere på:)

 

Jeg er 27 år og kommer fra Bergen, men bor i Nannestad. Der bor jeg med min fantastiske samboer, som har to skjønne barn fra før (som vi har hos oss i kortere og lengre perioder).

Vi venter vår første sammen - gutt eller jente, vet vi ikke.

Men er av en eller annen grunn helt sikker på at det blir gutt. Så sikker at jeg blir skikkelig overrasket om det blir jente. Men like glad, selvfølgelig:)

Hvis det blir en gutt skal han hete Linus, hvis jente Milla eller Marikken - tror vi...

 

Jeg er sykemeldt for tiden, og har vært det i seks uker nå. Har veldig lavt blodtrykk, og fått bekkenløsning, så jeg blir nok hjemme frem til termin. Prøver å kose meg med jule- og babyforberedelser, og klarer det vel egentlig veldig bra!

 

I februar går turen til Ringerike sykehus, der jeg har tenkt å gjøre unna en kort, fullstendig problemfri fødsel, som resulterer i at verdens deiligste gutt eller jente kommer til verden! Der skal far, baby og mor kose seg på familierommet i noen dager, før vi reiser hjem og lever lykkelig i alle våre dager!

 

Det var meg - hva med dere?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia. Jeg har termin samme dag som deg. Jeg er 29 år, kommer fra Oslo, men bor og studerer for tiden i Telemark. Bor sammen med min yngre forlovede og trives veldig godt med det.

 

For tiden leser jeg til eksamen, eller det var vel det jeg skulle gjort nå når jeg sitter å skriver her, men...... Gleder meg til eksamene er overstått, 16 desember er siste, og julegavene er unnagjort. Da skal jeg ta en velfortjent ferie. Sliter også med bekkenet, vet ikke om det er bekkenløsning, men har problemer med å gå turer. Det er synd for en tur daglig skulle jeg gjerne hatt. Svømmer en til to ganger i uka. Sover litt dårlig om natten, håper det bedrer seg så jeg klarer å konsentrere meg mer om skolearbeid.

 

Gleder meg iallefall veldig til en lang juleferie, og til fødselen som jeg også håper blir smertefri, og at det kommer ut en frisk og rask gutt, eller eventuelt jente. Helt inntil nylig var jeg sikker på at det kom til å bli en gutt, men nå er jeg ikke like sikker lengre. Kalte babyen Mikkel en lang periode, men sluttet da jeg ikke lenger var like overbevist om kjønn. Tenkte på Pernille, men da det er fare for at babyen får krøller, og kan bli mobbet med kruspersille, og persille, så har vi droppet det!:) Kanskje Marikken ikke hadde vært så dumt, likner jo på Mikkel, hehe!:)

 

Kunne jo kanskje fått til et Oslo-treff en gang i januar. Får se når det nærmer seg. Har ikke helt bestemt meg for hvor jeg skal føde ennå, men tror det blir Skien, hvis jeg rekker frem da for det tar ca. 1 time å kjøre dit!;)

Det var litt om meg og mine!:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heeei, jeg har jo termin da :o))

 

Jeg er 29 år, samboer er 31, og dette blir vårt første lille tussetroll. Vet ikke om det er gutt eller jente; og følelsen varierer fra dag til dag. "Tror det er gutt. Nei, jente. Nei, gutt. Eller kanskje jente." Hehe, så det blir spennende å se :)

 

Jeg er utdanna sosialantropolog, mens samboer er ingeniør. Akkurat nå bor vi i ei lita bygd i Romsdalen; men trives ikke særlig godt her. Samboer fikk jobb her, og vi flytta hit i mai. Men uten tilknytning eller familie/kjente her, er det vanskelig å føle tilhørighet og føle seg hjemme. Dessuten har ikke jeg klart å skaffe meg jobb her.

 

Tanken er at vi enten flytter tilbake til Trondheim, eller at vi flytter til Oslo-området; steder vi begge to har familie, venner og bekjente. Ingen av oss er fra Trondheim, men vi har bodd der ti år begge to. Jeg er trønder, han er nordlending.

 

Hmm, mer å fortelle da tro? Jo, vi skal inn til ny UL 2. januar, pga. at morkaka lå foran mormunnen ved den ordinære UL. Håper den har blitt med livmora opp, slik at jeg slipper KS. Er ikke så gira på det. Men må man, så må man jo...

 

Vi har en hund, en irsk setter, som blir 2 år i mars. Blir spennende å se hvordan han takler tilværelsen som "storebror".

 

Vel, dette var litt om meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig! Jeg har slekt både i Trondheim og omegn, og i Oslo. Er halvt trønder, liker å poengtere det selv om jeg er født og oppvokst i Oslo. Føler meg kanskje mer som trønder. Jeg har studert i Trondheim i tre år, fra 1998-2001, og bodde der også tre måneder i år da jeg hadde praksis som journaliststudent. Nå tar jeg et år bedriftsøkonomi som jeg skal bruke bachelorgraden i journalistikk. Bor i Telemark og har gjort det i tre måneder nå. Trivelig her, men tror vi flytter videre til sommeren, vet da ikke hvor ferden går. Mulig det blir Kristansand fordi samboeren vil ta siviløkonomstudiet. Jeg for min del må vel snart slutte å studere, dette er det 9 året jeg har studert så det er på tide. Har jobbet tre år også da, men...... Ja, har studert mye forskjellig, så det er ikke godt å si hva slags jobb jeg ender opp med i fremtiden, men først skal jeg ha fødselspermisjon. Har bodd mange forskjellige steder i mine studieår, dvs. Bergen, Bodø, Trondheim, Oslo, Frankrike og nå Telemark. Det var litt mer om meg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg og mannen min har termin 13 februar vi også!! Vi er bostatt i Kristiansand, og dette er vår første. Og vi vet kjønn; det blir ei jente på oss! Navn har vi ikke bestemt oss for enda, men det er jo enda litt tid igjen.

 

Jobber fremdeles, og det går i all hovedsak bra, men kjenner det endel i korsryggen. Forsøker å holde meg i aktivitet på fritiden. Svømmer blant annet en gang i uka.Er litt skuffet over aktivitetsnivået i magen. Kjenner/ser bevegelser hver dag, men skulle gjerne kjent mer. Men, det tyder kanskje på at vi får ei rolig og snill jente??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har termin 13. februar. Det er mitt første barn, og vi venter ei lita jente. Bor på Lillehammer sammen med mannen min, og har vel hatt noe som jeg nærmest kan beskrive som et drømmesvangerskap. Jeg har ikke vært morgenkvalm en dag, og er i full jobb og trener som vanlig. Synes tida som gravid har gått veldig fort, og det er litt ålreit da jeg egentlig tidligere i livet har vært litt engstelig for å skulle gå gravid.

 

Det var litt om meg - lykke til i tiden fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen!:) Ja, det hørtes virkelig ut som et drømmesvangerskap. Har vært en del på spinning og svømt en del i svangerskapet, men nå har det stoppet opp her. Magen var sånn i veien på spinning, og så fikk jeg kløe på kroppen så jeg har ikke turt å bade på noen uker. Savner å trene skikkelig. Og savner å gå tur uten å få vondt i rygg og bekken, men men.... Ikke så aller verst form da, går greit!:) Tror jeg skal prøve å svømme igjen snart, kan jo være kløen ikke blir noe verre av klorvann.

Hva trener du?

 

Du må ha lykke til videre du også, så snakkes sikkert!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Vi har også termin 13. februar. Vi, det er samboeren min som er 31 år, svensk og jeg som er 25 år og en ekte bergenser:) Jeg har bodd i utlandet de siste 5 årene i forbindelse med utdanning. Kom hjem i mai som rykende fersk sivilökonom og med en spire i magen som visst hadde värt med på de avsluttende eksamener, hehe. Dette er vårt förste barn, og vi gleder oss veldig!

 

Jeg er desverre sykemeldt pga. bekkenlösning, ganske kjedelig, men også litt deilig siden jeg faktisk får litt sövn og hvile, dermed litt bedre humör.

 

Jeg var overbevist om at det var en liten gutt inni magen, men på UL viste det seg at det mest sannsynlig er en jente. Hun skal hete Linea-Louise og får etternavn fra begge oss.

 

Jeg håper å föde på Storken ettersom jeg inbiller meg at jeg er en töffing som takler smertene uten "dop", men time will tell.

 

Ellers er babyen en skikkelig villbass inni magen, sparker som en helt og hikker masse, jeg må bare le når hele magen rister av hikkene. Barnerommet er nesten ferdig, samboer skal bare male et strök til, så kan vi flytte inn alle de mer eller mindre nödvendige sakene vi har gått til anskaffelse av. Blir deilig ettersom alt står spredd utover gang og stue og stedet ser bombet ut...

 

Ok, ser jeg hadde mye på hjertet, sorry... Lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen inn her. Har sett nicket ditt før!:) Du har ingen grunn til å beklage, interessant å lese om deg, dine og ditt.

 

Min lille prins eller prinsesse var også med på min siste eksamen på journaliststudiet, muntlig sådan. Ifølge termin og siste mens var det akkurat den dagen eggløsningen fant sted, men sædcellen hadde allerede ligget der inne i fem-seks dager, følte meg helt utslitt, og absolutt ikke forberedt, men endte opp med toppkarakteren A, den eneste A-en jeg fikk på det studiet. Fire dager etterpå skulle jeg kjøre opp i Oslo, hadde kjørt alt for lite, var drit forkjøla og to kjørelærere sa til meg at de ikke trodde jeg kom til å stå, hun ene senest dagen i forveien, men jeg prøvde likevel fordi jeg ellers ville måtte ta lappen etter ny ordning, og da ville det kostet meg minst 10 000 kroner til. På mirakulær vis besto jeg oppkjøringa. Det må ha vært lille lykketrollet i magen min som sørget for det. Tok et par uker til før jeg fant ut at jeg hadde et lykketroll i magen da, ikke planlagt, men nå veldig ønsket!:)

 

Og nå skal lykketrollet i magen snart få være med på tre eksamener til på årsstudium i bedriftsøkonomi. Får håpe han/hun bringer like mye hell denne gangen, for det trenger jeg! Tror dette blir et lite mattegeni for den har deltatt veldig aktivt i matteundervisningen. Eller eventuelt en god gravende journalist for det var det jeg brilierte i på muntlig eksamen.

 

Det var litt til om meg og mitt lykketroll!:)

 

Gratulerer som ferdig siviløkonom forresten. Og gratulerer som vordende mor. Så blir det spennende å se hvem av oss som føder først!:)

 

Håper på at flere oppdaterer og skriver litt mer om seg selv her inne.

Lykke til videre så snakkes vi forhåpentligvis snart igjen!:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg den frihet og sammenfatte litt av det alle har skrevet om seg selv og lagd ei liste over oss alle.

 

Murmela_igjen… 27 år fra Bergen, bor på Nannestad,

førstegangsfødende, kjønn ukjent, Ringerike sykehus

 

Tokka, 29 år fra Oslo, bor i Telemark, førstegangsfødende, kjønn

ukjent, Skien sykehus?

 

Bolle i ovnen *130207*, 29 år bor i Romsdalen , førstegangsfødende,

kjønn ukjent,

 

Jentehybelboer i magen; 28 år fra Kristiansand, førstegangsfødende,

venter jente, Sørlandet sykehus

 

Mdm president; alder ukjent, bor på Lillehammer, førstegangsfødende,

venter jente

 

Febrar baby; 25 år fra Bergen, førstegangsfødende, venter jente,

føde på Storken

 

Håper dere alle har det bra med magene deres og at ikke ventetida kjennes altfor lang; bare 80 dager igjen i dag jenter! Og før den tid kommer advent og jul. Hjelper og ha det som nedtelling og.

 

Er det forresten flere der ute som deler samme termindato som oss?!?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ut den oppdateringen der!:) Mangler bare hvor Bolle i ovnen er fra, men det har hun jo ikke skrevet. 80 er et fint tall!:)

 

Flere her inne som synes babyen turner og rører mer på seg nå?

 

Var inne på en engelsk internettside, i går, og der sto det at det virket som babyen forberedte seg til Olympic Games i uke 28, og at den var sirkusartist i uke 29, og tok masse saltoer. Måtte le litt for denne beskrivelsen stemmer veldig bra med meg, har vært sånn noen dager nå. Enn med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var her jeg skulle signere,jo:)

 

Er 28,blir 29 på termindagen...kommer fra ei lita bygd,ca 1 time fra Kristiansand. Har ei datter på 6 år,og venter en gutt denne ganga. Blir alene med barna mine...far til min sønn stakk da jeg var 2-3 mnd på vei...fikk den fine forklaringen om at han lever i sin egen lille verden i Kristiansand,og at han vil kutte kontakten med alt og alle....få seg nye venner osv.

Er ganske utrolig at jeg ble gravid i det hele tatt,da jeg gikk på p-sprøyte,men sånn ble det,og jeg har aldri vært i tvil om å beholde:)

Men må si jeg takler det ganske bra,og er fint forberedt til å bli alene med to:)

Far til min datter,er mer interessert i hvordan jeg har det,og vil gjerne ta del i min sønns liv enn bio-far....så er mektig stolt og imponert av han;)

 

Litt langt dette da,men men:)

 

Lykke til alle sammen....lurer på hvem av oss som får først;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny er lagt til lista!

 

Murmela_igjen… 27 år fra Bergen, bor på Nannestad,

førstegangsfødende, kjønn ukjent, Ringerike sykehus

 

Tokka, 29 år fra Oslo, bor i Telemark, førstegangsfødende, kjønn

ukjent, Skien sykehus?

 

Bolle i ovnen *130207*, 29 år bor i Romsdalen , førstegangsfødende,

kjønn ukjent,

 

Jentehybelboer i magen; 28 år fra Kristiansand, førstegangsfødende,

venter jente, Sørlandet sykehus

 

Mdm president; alder ukjent, bor på Lillehammer, førstegangsfødende,

venter jente

 

Febrar baby; 25 år fra Bergen, førstegangsfødende, venter jente,

føde på Storken

 

Maja78; 28 (29 år på termin), fra bygd utenfor Kr.sand, andregangsfødende, venter gutt, Sørlandet Sykehus,

 

Syv stykker til nå!! Finnes det flere rundt omkring i dette landet?!!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen!

Jeg trener aerobic, step, styrketrening og svømming. Jeg jobber som instruktør 4 timer i uka, så jeg er glad kroppen fungerer så godt som den gjør :)

 

Håper du blir kvitt kløen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med rettelser!!

 

Murmela_igjen… 27 år fra Bergen, bor på Nannestad,

førstegangsfødende, kjønn ukjent, Ringerike sykehus

 

Tokka, 29 år fra Oslo, bor i Telemark, førstegangsfødende, kjønn

ukjent, Skien sykehus?

 

Bolle i ovnen *130207*, 29 år bor i Romsdalen , førstegangsfødende,

kjønn ukjent,

 

Jentehybelboer i magen; 28 år fra Kristiansand, førstegangsfødende,

venter jente, Sørlandet sykehus

 

Mdm president; 29 år, bor på Lillehammer, førstegangsfødende,

venter jente

 

Febrar baby; 25 år fra Bergen, førstegangsfødende, venter jente,

føde på Storken

 

Maja78; 28 (29 år på termin), fra bygd utenfor Kr.sand, andregangsfødende, venter gutt, Sørlandet Sykehus,

 

Syv stykker til nå!! Finnes det flere rundt omkring i dette landet?!!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn her, du også Maja78. Vi er ganske jevngamle alle sammen i grunn.

 

Hørtes ut som faren til din kommende gutt ikke er helt god. Var sikkert likegreit at det tok slutt, er ikke noe å samle på når han oppfører seg sånn. Bra faren til jenta di stiller opp!:) Skal forresten kanskje flytte til Kristiansand til høsten, men det har du kanskje allerede lest.

Hadde vært artig om vi ble litt mer aktive her inne. Bra at noen tar ansvar for å oppdatere listen iallefall. Blitt syv nå, det er ikke så verst!:)

 

Lykke til alle sammen så håper jeg vi snakkes snart igjen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mdm president.

 

Jobber fremdeles som instruktør ja, det må jeg si. Bra jobba!! Får dårlig samvittighet her jeg sitter å leser til eksamen, og så og si ikke rører på meg annet enn å fly på do!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter!

Noen dager siden sist nå. Åssen har uka deres vært da? Er dere i jobb fremdeles? Har dere noen plager?

Jeg er i full jobb; dvs jeg har bare en 80% stilling. Fungerer greit, men kjenner ppå slutten av dagen at ryggen er sliten. Jobber i barnehage, og det er jo ganske slitsomt til tider. Ellers sliter jeg endel med halsbrann: men Link er min gode venn!

Og dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hva skal jeg si. Hadde eksamen i dag, og gikk ikke veldig bra. Var 50%som strøyk i fjor. Tror ikke jeg stryker, men..... Våknet klokka 1 i natt, og slet med å sovne igjen. Etter å ha sutret over en kopp med varm melk, vekket kjæresten, tatt en dusj og sagt at jeg skulle sykemelde meg så fikk jeg til slutt sove. Så jeg kom meg iallefall på eksamen, men tror ikke det er bra for baby med en slik stressituasjon. Ny eksamen om en uke, og er den eksamenen jeg har lest minst til, og finnes ikke motivert. Har lyst til å sykemelde meg, men kommer neppe til å gjøre det, selv om jeg ikke vil utsette baby for slikt stress. Siste er matteeksamen, der har jeg jobbet mye, men hjelper lite om jeg ikke får sove dagen før eksamen. Nå tror jeg at jeg skal se å komme meg i svømmehallen, plaske litt i varmevannet, tror jeg vil ha godt av det, etter intens jobbing i over en uke. og om jeg skal klare å sette i gang med nilesning igjen i morgen. Blir helt grønn i tryne av tanken.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...