Attpåklatten :-)™ Skrevet 10. november 2006 #26 Skrevet 10. november 2006 Vi fyrte ikke så mye i fjor vi, enda det var veeeldig vinter her da:-) Men, du, vedr p-ringen, jeg brukte den selv og hadde veldig god følelse med å bruke den fremfor andre hormonpreparater. Tåler ikke og liker ikke å tilføre kroppen hormoner. Men denne virker lokalt da det er lite hormoner i den enn i andre preventiver:-) Du har den inne i 3 uker (kan tas ut og skylles selvfølgelig) og så tar du den ut og kaster den. Da kommer tante rød, og 1 uke senere setter du inn en ny. Enkelt og greit og merkes ikke under akten;-)) Jeg er superskeptisk til å tilføre kroppen hormoner, pga krefthistorien i min familie, men denne har jeg en mye bedre følelse for. I tillegg så kan jeg fortelle at etter å ha brukt den i over 2 år, så tok jeg den ut, og 3 uker etterpå var jeg gravid - er ikke det fantastisk:-))) Og her sitter jeg med et vidundelig lite pikebarn:-)) Hipp hurra!!
dritgrei hei hei! Skrevet 10. november 2006 Forfatter #27 Skrevet 10. november 2006 jo det er fantastisk.... jeg er barnslig når det gjelder dete... jeg liker ikke fremmedlegemer, jeg tåler ikke hormoner, og jeg syns egentlig at alt skal være naturlig, men da popper det jo ut unger i hytt og pine (hilsen fru fertil). my goodness! p-ring hørtes fint ut, men jeg må "ta ut" og "sette inn" og da kjenner jeg at det ble uaktuellt det også... JEG VIL HA EN KNAPP! :-)
Reveenka Skrevet 10. november 2006 #28 Skrevet 10. november 2006 Jeg kjener at jeg er nok en sånn der annoying helsevesendame, som pusher på med infi folk egentlig ikke har bedt om...c",), og nå klarer jeg ikke å dy meg når det gjelder spiralen, da. For jeg har også vært skeptisk til det med å tilføre kroppen hormoner - men for å gjøre det litt enkelt, så kopierer jeg bare linken jeg ga til Prinsesse nydelig i går: Dette du skriver vet jeg igrunnen ikke noe om, men etter å ha bekymret meg for om hormontilskuddet man får via spiralen er "stort nok" til å trigge feks brystkreft googlet jeg litt i dag(i rene Klatten-stil) og fant denne hyggelige meldingen: http://www.nordlys.no/nyheter/article771867.ece Så nå skal jeg hvertfall beholde min en stund til c",) Her i huset kan vi ikke satse på sikre perioder eller flaks - med mindre man syns det er flaks når man blir gravid...c",)
Reveenka Skrevet 10. november 2006 #29 Skrevet 10. november 2006 Er forresten ikke sikker, men mener at hormonspiralen også virker bare lokalt...
dritgrei hei hei! Skrevet 10. november 2006 Forfatter #30 Skrevet 10. november 2006 takk! :-) men slettes ikke overbevist om at man ikke kjenner den. kreft vil jeg jo ikke ha, så kanskje det er gunn god nok i seg selv, men åhh vanskelig!
Reveenka Skrevet 10. november 2006 #31 Skrevet 10. november 2006 Avholdenhet er jo èn måte - men ikke så festlig....................
strikkballen Skrevet 10. november 2006 #32 Skrevet 10. november 2006 Kan aldri dy meg når det gjelder quiz...! Uansett spørsmål! 1 - har aldri prøvd. Bør prøve snart, store-junior er snart 3. En jul til uten, og jeg blir vel en barneverns-case. 2- Que? 3- Ja, elsker advent, jul, juletrær og alt som kommer før jul. Av en eller annen grunn er romjulen alltid nedtur. Noe som er over, liksom 4- har ikke prøvd spiral 5 - Ja!!! 6 - Aner ikke. Skjærer opp løkringer, putter dem oppi vann og buljong som kokes opp og har brødkrutonger og ost på? Gud vet. 7 - Te, ja. Sterk og mørk. Melk og sukker - njet! 8 - blank igjen. Bare satset på flaks de siste årene, og det har jo gått aldeles utmerket - tilogmed fått to små mirakler! Heretter skal jeg være litt nøye med beregning av tidspunkt i syklusen, har fungert bra før... 9 - rundt 0 10 Holmenkollen 11 - Ja, tonnevis, ifjor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå