Gå til innhold

hallaisen, hva gjør dere egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ungene har jo lagt seg.

men da kan jeg jo stille noen spørsmål.

1) syns dere det er lett å sette sammen pepperkakehus?

2) er det greit å bruke payex som betalings form?

3)er dere like glad advent som meg?

4) jeg velger å tro at man går rundt å kjenner at man har spiral, gjør dere det?

5)har dere det bra?

6) hvordan lager man løksuppe?

7) liker dere te med melk og sukker?

8) hva med p-stav? skal jeg ha det? eller skal jeg drite i preventive medikamenter, og satse på regnfrakk og sydvest, eller eventuelt flaks?

9) hvormange graderer det der du bor nå?

10) hvor bor du)

11) har du husket å kjøpe ved?

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg for min del skal straks begynne på sisyfosarbeidet mitt, men skal bare ..... først:

1) Ja

2)Hva er payex...

3) ELSKER den tiden!

4)Nei

5) Ja

6)Da må jeg ha kokebok...

7)Må ha sukker, men melk er pjuk...

8)Syns alt sånt hormontilskudd er litt tja, liker det ikke. Har likevel landet på hormonspiralen, jeg...se annen tråd

9)Skal bare stikke ut og sjekke ---- minus 3,5

10)I skogen på Øvre Romerike

11)Har ved i massevis!

Skrevet

1) Dritlett, men varmt...

2)Hva er payex?

3)Det kommer an på hvor glad du er i advent, men temmelig....

4)Aner ikke

5)Ja

6) Posevarianten, eller se i en kokebok.... Si fra hvis du finner en god oppskrift! Det er dritgodt!

7)Te med melk og sukker er ikke favoritt

8) Hva med flere barn?

9) Vet ikke, men tror det fryser på...

10) Nesodden

11) Husket, men ikke hatt råd enda.... Får lønning i morgen!!! Har brent torv hitill. Kos og lukter godt!!!

Skrevet

8) drite i preventive medikamenter, og satse på regnfrakk og sydvest, eller eventuelt flaks resulterte her i Theodor. Det kaller jeg dritflaks!!!!!!!!

Skrevet

Dæven så nysgjerrig du er da:)

1. Ja... fordi det er gubben som gjør det.

2. Ja

3. Neppe!

4. Nei jeg gjorde ikke det da jeg hadde. Men kjente da de skled ut pga av graviditet.......

5. Stort sett ja.

6. Har ikke peiling.... det må også gubben gjøre....

7. Mest glad i kaffe med melk jeg:)

8. P-stav settes under huden vel? Auauauau.... Sats på flaks sånn som jeg gjør.... Jeg har 5 unger by the way..... Sier kanskje litt om flaksen....

9. Minus 2

10. Nes i Akershus

11. Nei... fyrer med olje vi.

Skrevet

he he he... ja det er dritflaks!

mm kanksje det er den der vi skal satse på...? burde bare hatt jobb først vettu... kan ikke studere evig heller... blikke mat på bordet da vettu...

Skrevet

Hva studerer du?

Skrevet

jeg får jo ikke møte dere på fredag, så da må jeg jo gjøre så godt jeg kan for å holde tritt på blikjentfronten...

Skrevet

det hørtes utrolig koselig ut. hus i skogen med ved i kulda.... det er sånne historier som får meg til å savne østlandet.... men det er deilig å gå trilletur i sola på tørr asfalt også.

men åhh, snøtunge trær og spraking i ovnen er vel noe av det fineste som finnes!

Skrevet

1.Lett med ferdigkjøpt som har rette vegger. Vanskeligere med hjemmebakt som har sær arkitektur. Brenner seg på sukkeret.

2.Har aldri prøvd. Har prøvd pay-pal

3.Ja!!!! Liker den tiden. Stille, fredelig...vakker:)*snufs*

4.Jo, kjenner spiralen hele tiden og får noia av den...Aldri mer. Bruker babycomp som prevansjon:)

5.Har det ganske bra, men er litt i tvil om hva jeg vil jobbe med til høsten. Er utdannet innenfor musikk, men har trøbbel med øra....

6. Skjærer løken i ringer og freser den myk og litt gyllen. Heller på buljong og lager meljevning. Tykke skiver loff med scheddarost på toppen , ildfaste skåler. Gratiner!!!!!

7. Må i hvert fall ha melk. Sukker hvis jeg er i søtmonshjørnet. (spiser saltlakris nå:) )

8. P stav eller tryllestav rett og slett...

9.Har ikke termometer.

10.Nesodden

11.Vi har ved! Veldig varmt oppe i stua nå:)

Skrevet

1) Nei, men får hjelp av Byggmester Bob

2) ???

3)Vet ikke hvor glad du er i advent, men jeg nikoser meg :o)

4) Nei

5)Jepp

6) Toro?

7) En sukett holder i massevis - hvor mange teskjeer utgjør det?

8) Du kan satse på regnfrakk og sydvest, eller eventuelt flaks så kan du jo se hva du ender opp med?

9) 0

10) Sandvika (Blærums-flue jeg da :o)

11) JA - masse

Skrevet

Kikker innom ganske seint, som vanlig.....

1) -jepp, det syns eg.

2) -har ikkje prøvd.(om det er det eg trur det er.......)

3) -veeeel, koselig er det, men når en jobbar skiftarbeid får en aldri ordna med lysa til rett tid.(har tent på mange adventslys på en mandag.....)

4) -har aldri prøvd

5) -Stort sett.

6) -av løk.......for meir info, sjekk art of taste..........

7) -ja, d er godt, men en må bli vant med det.....

8) -trur du må ta ei loddtrekning om det.-eller skal vi stemme over det?

9) - minus 0,4

10) -nordvestlandet

11) - ja!

Skrevet

1) .....har ikke prøvd :-) Spør meg igjen til neste år.........

2) .....eeeeeh.... Ka du kalte høna????

3) Enda gladere :-) Beste tida på året jo ;-))))

4) Har aldri prøvd :-) Men høres helt forferdelig ut, spør du meg....

5) Kjempebra!!! Hvis man tar bort et tonn stress....

6) Kunne du ikke spurt om noe annet som jeg HAR laget???

7) Te med sukker, melka kan du beholde!

8) Flaks fungerer dårlig...... Been there, done that ;-)))))))))))

9) -1,4

10) Drøbak/Og en plass langt oppe i nord...

11) Nei, hva skal jeg med det??? hehe...

Skrevet

litt sent ute,men jeg svarer jeg...=0)

1.jøssda...ja.blir som regel falleferdig,men det står..

2.betaler helst kæsj....men ja...

3.elsker advent.er en magisk tid,for meg og ungene =0)

4.aner ikke..aldri prøvd.

5.niks,ikke bra....(sytesyte)

6.løksuppe? hiver noen løk i en kjele...eller??(kan ikke,hehe)

7.uten melk,men med sukker

8.sats på flaksen.jo flere barn,jo bedre....=0)

9.her er det......-1,8grader

10.bor i trøndelag.ikke så langt unna der hurtigruta legger til kai....

11.niks..glemt å kjøpe.så jeg ser for meg vedhogst i hagen...brrrrrr.....

så...litt sent ute,siden ungene er stått opp,ikke lagt seg..men dette er typisk meg,hehe. men,god morgen iværtfall =))

Skrevet

1. Ja, det er enkelt, men litt varmt

2. Hva er payex?

3. Advent er topp!

4. Har aldri brukt spiral så det vet jeg ikke. Har en kompis som stadig kjente konas spiral. Ingen problemer med tidlig sædavgang der...

5. Jeg har det bra!

6. Frese løk til den blir gylden, ha oppi god kraft. Tykne med litt mel. Deilige blingser, helst landbrød med god ost på toppen.

7. Te er best uten melk, men med sukker.

8. Drite i preventive midler funker vel best hvis du leter etter flaks når det gjelder å få flere barn.

9. To grader tror jeg.

10. Oslo

11. Har ikke ovn eller peis, derfor har jeg ansett ved som unødvendig.

Skrevet

ferdigkjøpt ja.... det er juks vettu... må ha sånn skeivt hus som står i vinden likevel... :-)

det var det jeg visste, da skal jeg ikke ha spiral! takk!

hva er jobbealternativene da? du kan jo kan ksje gi meg et tips på veien ut i arbeidsmarkedet også- herre min hatt, jeg gruer meg til å søke jobber. jeg er vant til å få dem tildelt. :-)

godt å se i alle fall en melk og sukker jente, HEI!

hvis det er for varmt hos deg, så kan vi blande mitt og ditt hus ;-)

Skrevet

åååååååååååååååååååååååååååååååå jeg har også bodd i sandvika! "MOR JEG VIL TILBAKE.........."

- men ikke med unger, så det kommer aldri til å skje.

jeg skjønner at å få hjelp av en mann er trikset med det pepperkakehuset, jeg er nemlig så redd det der sukkeret... :-)

suketter kan du få helt i fre.... det smaker jo plastikk av teen da plutselig, men en sukett utgjør ca. 48 ts sukker :-)

Skrevet

nordvestlandet nærmere bestemt møre?

det der med skiftarbeid det tror jeg er en livsstil... jeg har alltid tenkt to ting om skiftarbeidere: 1) de er litt heldige for det er litt spennede hver dag, enten så jobber de dritlenge og livet handler om det, eller så har de rett og slett fri, og da handler jo livet om alt mulig annet. skiftarbeid legger opp til variasjon, og det syns jeg er spennende, men jeg hadde aldri klart det selv. si ifra hvis jeg skal trenne et ekstra lys i adventstida :-)

Skrevet

hehe fyre vel :-) men da har du vel ikke noe å putte veden inni da sikkert.... du kan få en dritovn av meg :-)

da kan du og jeg tusle rund og kle oss i lilla, danse adventsdans og kose oss glugg i hjel med kakao og linus i svingen! det blir så fint.... selv her på vestlandet helt uten snø...

du har flaksa til deg en unge du også? jaja, vi vil jo ha fler, men ikke i morgen liksom.

hva har du laget da? har du en god oppskrift på noe jeg ikke har laget?

Skrevet

god morgen kjære deg, jeg svarte deg på at du ikke har det så bra akkurat nå, så det visste jeg faktisk. :-)

adventstiden ER magisk, det er helt fantastisk. man venter og forventer og er lur og blid og varm.... det er rart, men veldig veldig koselig, og du har rett - jo flere barn jo bedre. tenk stemningen i huset når mange små føtter er helt stille rundt omkring, og bare lurer... det blir stas!

Skrevet

hehe enig med den veden , rett og slett unødvendig - jeg er så kald jeg, så her hadde det vært nødvendig faktisk... :-)

nok et argument for ikke å bruke spiral.......... takk!

ha en finfin novemberdag i oslo, maud!

Skrevet

Jeg skulle gjerne sett ved som nødvendig, men vi mangler altså noe å putte den i. Det er litt dumt med bål på gulvet og ikke pipe. Ha en fin novemberdag du også!

Skrevet

littegranne dumt med bål på gulvet har jeg hørt... det blir så fort brann....

takk skal du ha!

Skrevet

Jeg måtte kopiere med meg sp målene ellers hadde jeg brukt så lang tid!! på å bla opp og ned!!!

1) syns dere det er lett å sette sammen pepperkakehus? Ja, om det er sånn jeg "lager" så;-)

2) er det greit å bruke payex som betalings form? Tror det:-)

3)er dere like glad advent som meg? Vet ikke helt hvor glad du er i det, men jeg synes det er en fantastisk deilig tid, stulle og stelle og forberede julen:-)

4) jeg velger å tro at man går rundt å kjenner at man har spiral, gjør dere det? Har hatt spiral en gang, aldri mer:-)

5)har dere det bra? Etter forholdene så jatakk:-)

6) hvordan lager man løksuppe? Den oppskriften har du fått over her;-)

7) liker dere te med melk og sukker? Ikke sukker, men gjerne med melk:-)

8) hva med p-stav? skal jeg ha det? eller skal jeg drite i preventive medikamenter, og satse på regnfrakk og sydvest, eller eventuelt flaks? P-ring anbefales heller enn p-stav:-)

9) hvormange graderer det der du bor nå? -1

10) hvor bor du) Østfold

11) har du husket å kjøpe ved? Har fra ifjor:-)

Skrevet

dæsjken, har du ved fra i fjor... det er imponerende, da kjøpte du nok i fjor. :-)

p-ring har jeg aldri hørt om. fader altså kunne man ikke bare skrudd av og på knappen om man vil ha eller ikke ha barn, det hadde vært så lett. jeg tror jeg må ta en telefon til han oppi der, for å høre om han kunne gjøre noen forandringer på patenten. ;-) han kunne vel gjort fødslene litt lettere i samme slengen.

ha en fin da attpåklatten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...