Tripp-trapp-tre-sko Skrevet 12. november 2006 #26 Skrevet 12. november 2006 Svar til dette: ”"krek" var et morsomt ord du !!! tok det deg lang tid å komme på noe sååå fantasifullt? asntageligvis..…” Hva har du med hvor lang tid det tok meg å skrive ”krek”? Du burde egentlig tenke litt før du taster i vei, i forhold til rettskrivning. Eller er det om å gjøre å være impulsiv? Og jeg fulgte en enkel assosiasjon ut fra hva du kalte meg i overskriften på det forrige innlegget ditt. Jeg tenkte kanskje at du ville mislike det, og hadde rett. Du er litt prippen. ”Kan neppe kvalifiseres som krek da jeg sitter med en rimelig høy stilling innen det offentlige - det skulle du jo ha visst om. Men det er nok en helt annen story.” Du er temmelig sikkert litt prippen. Men innbilder du deg at jeg vil henvende meg annerledes til deg fordi du jobber høyt offentlig? Da har ikke du blitt skuffet av det offentlige. For øvrig skremmer det meg ikke, heller tvert imot. Det er på tide at det offentlige får innblikk i cannabissaken, og at det er et ugyldig forbud som følges på trass. ”Bekymringsverdig er det derimot at du til de grader har "jobbet`" for å forsvare deg mot det vi " hysteriske kaklende høns" sier!” Jeg forsvarer cannabis som rusmiddel, i forhold til andre rusmidler, og taler på vegne av dem som begjærer cannabis re-legalisert. Deriblant fedre og mødre som av den andre parten blir kriminalisert i slik grad at de blir nektet alminnelig (ønsket) samværsordning. ”Dette må være en utrolig viktig ting for deg å forsvare deg imot alle oss som sier sin mening” Ja - helt klart! Og jo mer motstand jeg får, dess mer kjenner jeg kallet til å fortsette. Dere er altfor mange der ute som mangler forståelse for at en fyr som røyker hasj iblant, ikke er ensbetydende med et uegnet fars-emne. Cannabisnytere eksisterer, i alle samfunnslag. Dere lager dere stereotyper, synes jeg å se. ”Vi forteller om smerte og kamp for å komme komme fri fra dette her. Du derimot - har desverre ikke klart å komme deg like langt. Det er en sak som er på det rene.” Godt at du har ditt på det rene og har det bra. Jeg har ingen intensjon om å komme sammen med deg eller dine sammensvorne. ”Ingen som har vær innom dette bruker de neste årene på å gå i bresjen for fanetog for "legalisering". Ingen som har kommet seg fri fra dette bruker masse tid og energi på å forsvare doppbruk slik som du gjør.” Enn jeg da, er jeg usynlig nå? Men du klarer ikke å ignorere meg helt? "BEVISET FOR DITT HYSTERI OG TOTALT TÅKELAGTE VERDENSOPPFATNING ER DETTE LILLE SNERTNE OG BESKJEDNE INNLEGGET OVENFOR - - - - som jeg for min del ikke gadd å lese igjennom engang........ og da mest grunnet dine tåpelige og tynne "argumenter". Dette duger rett og slett ikke!!!" ...tydeligvis ikke... Jeg liker ikke at du uttaler deg så utbasunerende uten å engang ha vilje til å lese ferdig innlegget mitt. Hva duger for deg, da? Den massive mengdens virkelighetsoppfatning? Velbekomme. "At du liksom skal ha stått i en rettsal og dokumentert og vurdert andre menneskers omsorgsevne , eller hva det det nå enn var - er jo ganske patetisk og latterlig. DU - som ikke eier gangsyn for ditt eget liv!! Det er helt tragi- komisk!!!" Jeg ser også en viss humor i dette. Moro at du synes du vet så mye. Ikke rettssal. Man må ikke møte i retten selv om politiet prøver å gjøre deg kjempekriminell fordi du er avslørt som cannabisbruker, eller fordi en tulling med samme formeninger som deg sender en anonym bekymringsmelding til barnevernet. En sak kan avsluttes raskt. "HUff...... nei, spar meg for slike som deg. Håper du ikke er like sneversynt når det gjelder dine barns ve og vel.... for da vil du sannsynligvis få angre dyyypt på din hippie holdning om noen år....." Når det gjelder barnas oppvekstvilkår, er vi minst to samarbeidende foreldre med nettverk rundt oss, som alle vil barnas beste. Jeg er ikke så egoistisk at jeg påtar meg samtlige avgjørelser og stadig trumfer min egen vilje gjennom overfor faren. Det er mye fornuft å hente hos faren, som er en cannabisrøyker og hardt arbeidende flott mann. Slapper du mer av nå? Hvis ikke, deler jeg gjerne mer av min fritenkning med deg.
Tripp-trapp-tre-sko Skrevet 12. november 2006 #27 Skrevet 12. november 2006 Svar på dette: "Tripp trippeti tripp!! (bad trip)... Trådde jeg deg på en vond nerve? "møkkakjærring" aldri så mye ;-) Vet du - det er jo NETTOPP PGA BARNA jeg har skrevet dette her. Synes ikke dop og barn hører sammen....og da får du bare gå i ditt lille hasjtog alene her. Tror neppe dette her er stedet for å "omvende folk til å synes hasj og dop er tingen..... holde deg på den lille friker- kampanje siden din du - og la oss andre ta for oss ting som hører dette forumet til!!! Chiao!! lykke til! (hø hø hø....møøøøø)" Dette var festlig. Legg merke til hvordan debattanten straks antok at det var mitt innlegg, det hun sikter til. Til informasjon bruker jeg som regel stor bokstav i begynnelsen av ord, og helst ikke uttrykk som beskrevet, og i hvert fall ikke uten å begrunne det mer utdypende. Jeg har vanskelig for å avslutte et innlegg, det er sikkert på den måten lett å kjenne igjen mine... i tillegg til nicket, da. Glatt oversett. Jeg kan for øvrig love deg, du, at jeg blir langt ifra alene hverken her eller i marihuanamarsjen. Den som skrev innlegget du sikter til over, er vel heller et bevis på det motsatte. Det er visst flere enn meg som er uenig med deg. Og tilbake til emnet for diskusjonen, som er formålet med det hele: jeg gjentar at jeg synes det er viktig at cannabisnytende fedre og mødre får samvær med sine barn, og jeg deltar i diskusjonen her fordi jeg vil gi trådstarter et vink om at hun muligens er for streng i forhold til akkurat dette. Samtidig håper jeg at mange andre i liknende situasjoner får med seg debatten. Det går an å ha andre syn enn ditt. Forresten: hvor har du lært din italiensk? Den er også ukorrekt... Hm, jeg gidder ikke spørre hvor du har lært rauting ifra... heheh.
winneboo Skrevet 12. november 2006 Forfatter #28 Skrevet 12. november 2006 Joda det kan godt hende han har de kvalitetene som kreves for å være en omsorgsfull pappa, men da er det jammen på tida at han drar disse frem nå. Å han får muligheten til dette nå over tid. Har ikke tenkt til å kreve tilsyn ved samvær i mange år vis han greier å bevise at han faktisk er villig til å legge den uansvarlige oppførselen bak seg å begynne å oppføre seg som en pappa. Jeg kunne sikkert ramset opp 100 ting til som han har gjort, å du ville sittet å ristet på hodet å lurt på om jeg fant opp alt. Han er spesiell ja! Han mangler evnen til å se konsekvenser å turer ut med det ene og det andre. Men dette har da ADHD en stor skyld i. Men han er desverre vant med at alle kjører hans løp å ikke sier han imot. Han sa til meg at jeg var den første jenta som faktisk sa meninga mi til han å ikke godtok at han herset. Han sa selv at han trengte å bli satt på plass. Men dum som jeg var så satt jeg han ikke på plass da han røyka når jeg var gravid. Jeg sa det var greit så lenge han slutta før barnet ble født. Men en dag orka jeg ikke mer å sa at han skulle slutte nuh!! Da klappet han til meg midt i trynet(ikke første gangen akkurat) å bli slått i ansiktet er noe av det mest nedverdigens man kan oppleve. Hvertfall av en du er glad i. Jeg hadde sagt klart i fra til han at jeg ikke ville han skulle røyke hasj inne med kameratene sine fordi jeg ville ikke at barnet i magen skulle få noe i seg, jeg ville heller ikke ha noe i meg. Men da var han rusa så han hadde ikke kontroll på seg selv. Jaja dette er bare en av hundre situasjoner hvor han har oppført seg dårlig. Men uannsett det er fortid å jeg ga han en ny start. Men så forkludrer han til alt 2 ganger!!! Nei han får ingen sympati fra meg! Han har gravd sin egen grav å jeg kommer ikke til å hjelpe han opp fra den vis han nekter å bevise at han er uskyldig. SÅ nå får han en siste sjanse. Selv om du syntes mine innlegge er kjedelige Tripp så trenger du ikke svare på de. Det er helt frivillig. Dessuten kan jeg ikke gjøre de mer spennende for jeg skriver rene fakta, å kjipt for deg at du ikke finner de interessante.
winneboo Skrevet 12. november 2006 Forfatter #29 Skrevet 12. november 2006 Forresten hvordan kan du mene at jeg er streng? Hvem har skylden om datteren vår er på samvær hos far og samboer å finner en E-pille i jakken til samboer å putter den i munnen? Er det jeg som mor som har skylden fordi jeg visste at hun spiste piller, å alikevel mente at det var et trygt oppholdsted for datteren min? Eller det det far\samboer sin skyld fordi de lot pillene ligge på et utrygt sted? Eller nettopp fordi personer som synes det er ok å dope seg ikke burde ha samvær i sin egen leilighet å heller ikke uten tilsyn? Når advokaten min sier at dette er helt klart en grunn til å kreve tilsyn ved samvær så stoler jeg på at han vet hva han snakker om! Har du ikke fortstått at pappa skal få se datteren så mye han bare orker, men han må bevise at han er rusfri før han får ha henne alene igjen. Han mister ikke samvær. Han kommer til å ha mer samvær nå enn han noen gang har hatt før, fordi nå skal vi skrive en samværsavtale som skal følges å da kan han ikke sluntre unna fordi han ligger fyllesyk. Jeg kan ikke forstå at noen har et annent syn en mitt i denne situasjonen, men har de så javel, det får ikke jeg gjort noe med. Men jeg nekter å se på meg selv som streng, jeg beskytter barnet mitt, for det er nemlig ingen andre som gjør!
Tripp-trapp-tre-sko Skrevet 12. november 2006 #30 Skrevet 12. november 2006 Charlie21. Det siste innlegget ditt var bra skrevet og innholdsrikt, det forklarer din frustrasjon godt. Jeg merket meg at du virker mindre anspent nå, som om det verste sinnet har sluppet taket? Alle disse faktorene (ganske mye) rundt den tilspissede situasjonen du og eksen er kommet opp i med hensyn til samvær med datteren deres, forteller meg så mye mer nå enn da denne debatten startet. Jeg trodde du la grunnlaget for saken med hans cannabisbruk alene. Dermed trekker jeg meg litt tilbake, men følger med i utviklingen av diskusjonen, som jeg synes er blitt heftig. Jeg ønsker dere all lykke til og håper på et utfall av saken som er til det beste for datteren deres og forhåpentlig også for dere begge to foreldre. Jeg vet ikke hvor mye vekt du legger i det jeg nevnte om cannabis vs ADHD, men det er fint om du sjekker det opp. Takk. Og et ps: Det var datteren deres jeg mente ikke fikk bli varm i trøya hos sin far på bare 24 timer. Jeg regner jo med at han er trygg på sin farsrolle, selv om han ser henne sjelden! ...Lykke til fra meg : )
Tripp-trapp-tre-sko Skrevet 12. november 2006 #31 Skrevet 12. november 2006 Hei igjen... Jeg har fått lese enda mer om din situasjon, og må si at dette har vært langt tøffere enn hva de fleste ville orket å sette seg inn i engang. Det er ikke rart at du følte at du måtte ut av forholdet og at du er skeptisk til at han har omsorg for barnet ditt. Jeg ber deg bare om en eneste ting: det er ikke bruk av cannabis som er skyld i hans oppførsel... Her er det nok heller alkoholen eller annet rusmiddel som sammen med ADHD har gjort ham tidvis utilregnelig, ja? Forstå det, bare. Beklager om du har tatt mine innlegg ille opp, jeg ante virkelig ikke at det lå så mange motiv bak dine beskyldninger og din holdning til ham.
winneboo Skrevet 12. november 2006 Forfatter #32 Skrevet 12. november 2006 Jeg har fortsatt sinne inne meg, men det er helt og holdent fordi det gjør så j... vondt å se pappaen til barnet sitt kaste bort livet sitt slik som han gjør, å at det til slutt går utover et lite barn som trenger en pappa. Vis millioner av andre pappaer greier å la narkotika være fortid så greier vel han det å. Feilen er at han har ikke lært sitt barn å kjenne så han har ikke samme følelsene for henne som jeg har. Hadde de hatt en nært forhold så tviler jeg på at han hadde holdt på sånn som han gjør nå. Farsfølelsen hans har ikke kommet frem, men jeg vil at den skal det, å derfor skal vi kjøre på med samvær slik at han finner ut at en virkelig god rus er å tilbringe tid sammen med ei lita jente som faktisk er en del av en selv. Verken han eller datteren er trygg på sine roller. Har fått vite at han og samboeren hadde lekt med henne på gulvet å hun hadde unngått han å heller holdt seg på samboerens side(hun har flere småsøsken så regner med hun har mye erfaring å er flink med barn når hun ikke ruser seg) datteren vår ville på ingen måte leke med pappaen å han hadde da klikka å sagt: neivel, min egen unge vil ikke ha noe med meg å gjøre, jeg gir opp! driter i hele ungen! å så hadde han gått. Så tydelig at han trenger mer samvær, men da må han prioritere tid. Dvs jobbe mindre,feste sjeldnere osv...men men.. Skal tilbake til advokaten imorra hvor han skal lese opp et brev for meg så nå får vi se hva som skjer videre. Oppi alt dette er det datteren vår som skal få vilja si, ikke jeg eller han. Men jeg føler jo at jeg har bedre utgangspunkt å ta avgjørelser for datteren min enn det han har. Men en dag så stiller han likt som meg på det området, vis han får fingern ut av ræva.
winneboo Skrevet 12. november 2006 Forfatter #33 Skrevet 12. november 2006 Det finnes ganske mye mer informasjon som ville spilt en rolle å forklare her, men jeg føler jeg har sagt nok. Orker ikke skrive alt hva han har sagt eller gjort. Han har brukt mange tunge stoffer opp gjennom åra. Hasjen er det eneste han tillatter seg nå. Men har har brukt alt som finnes unnatt heroin, å disse stoffene brukte han på det verste hver dag i 2 år, så han har vært mer enn en hobby hasjbruker altså. Jeg tok dine innlegg ille opp ja for jeg følte at jeg måtte forsvare meg når jeg egentlig ikke mener jeg bør det. Har ikke gjort annent enn å tilrettelegge samvær for han hele veien. Kjørt,henta og ikke sagt et ord dersom han avlyste i siste lita fordi han skulle drikke osv... men men...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå