winneboo Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 For nå truer pappaen meg med at han skal trumfe gjennom at han skal ha samvær hjemme hos seg. For 2mnd siden fant jeg ut at samboeren hans rusa seg og for dager siden fant jeg ut at han ruser seg selv også. Siden jeg fant ut at samboeren rusa seg sa jeg til han at han ikke fikk ha samvær hjemme hos de men at han kunne komme hjem til oss å være her, eller ha henne hjemme hos moren sin. Men dette ville han ikke, enten skulle ha henne hos seg eller så ville han ikke noe annent. Han har innrømt begge forholdene til meg over sms men han sier at de ikke ruser seg per dags dato. Men hvordan kan jeg stole på han da? Han lyvde om dette rett etter hun ble født også. Men da valgte jeg å stole på han å ta han på ordet. Men denne gangen krever jeg at han beviser at han er rusfri. Kan ikke holde på å stole på han hver gang han driter seg ut. Selv hadde han visst bare røyka hasj mens dama hadde spist piller. Jeg er helt sjokka å vil på ingen måte sende dattera mi dit før han har gjennom en rekke urinprøver over en godt stund bevist at han er rusfri. Da skal jeg være åpen for samvær uten tilsyn av meg eller familien hans. Men dette er han ikke enig i desverre. Han har ikke sett henne på 2,5mnd å har sagt til familivernkontoret at det er fordi JEG har nekta han å se datteren sin. Enda jeg har sagt til han at han kan ha henne så mye han vil i enten mitt eller familien hans påsyn, men nei han gidder ikke. Så jeg nekter jo ikke samvær jeg, noe familievernkontoret per dags dato tror. Men men imorra skal jeg snakke med advokaten å høre hva som skjer videre. Vi kommer ikke til ¨å bli enige med mindre han går med på å bruke noen mnd på å bli kjent med dattera si under ordna trygge forhold å bevise gjennom urinprøver at han nå endelig er rusfri. Jeg strekker meg ikke lenger enn det hvertfall, bare tanken på å sende henne hjem til de hvor nakotika mest sannsynlig flyter rundt nekter jeg rett og slett. Han sa til meg at han aldri hadde rusa seg under samvær, men for meg er ikke dette godt nok. Han får slutte helt, eller belage seg på å samvær under oppsyn til han er rusfri.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 har du tatt vare på de sms meldingene du har fått av han der han bekrefter at han har ruset seg osv? og evt andre meldinger dere sender til hverandre? har du skrevet opp andre div ting?? da kommer du veldig langt , da kan ikke han stille så mye krav.. jeg har "fulgt" med deg å jeg hadde gjort akkurat lik deg ....
winneboo Skrevet 9. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2006 Ja har tatt vare på de sms han har innrømt dette. Han sendte de igår fordi jeg spurte han ut å maste om at han i det minste kunne være ærlig med meg nå så mld er rimlig ferske. Så han kan ikke være mye smart som innrømmer dette over mld. Han mener at jeg gjør dette fordi jeg er sjalu å ønsker å ødelegge for han og dama, men det stemmer ikke. Dessuten så kan jeg ikke skjønne på hvilken måte jeg ødelegger for de ved å kreve tilsyn ved samvær?? Men det får han ta på sin kappe da vi skal i møte. Jeg har desverre ikke skrevet opp datoer hvor han f.eks skulle hatt samvær å latt vær å tatt tlf når jeg har ringt på samværsdagen, men jeg bodde hos mine foreldre denne tiden pga oppussing så de er vitne til at jeg har prøvd å ta kontakt med han å han har droppet avtalt samvær uten å en gang i beskjed. De er også vitne til at dattera mi endret personlighet og måten å være på. Fra å være en trygg og glad jente ble hun redd,utrygg og hadde store problemer med å være borte fra meg og hun hadde store søvnproblemer. Mine mistanker ble bekreftet da min datter var på overnatting hos familien hans(uten han) å hun var seg selv da hun kom tilbake. Men hver gang hun var hos han ble hun en helt annen. Jeg har også fått bekreftet et par historier om hva som har foregått under samvær som jeg mener ikke er det beste for jenta mi. Dessuten så har jeg fler som er villig til å stå frem å si hva de har blitt fortalt av deres vennekrets, slik at pappaen ikke kan skylde på meg å si at jeg har funnnet opp alt dette i hodet mitt. At det faktisk er folk som har fått vite dette å kommet til meg. Men egentlig trenger jeg ikke å forsvare meg mot dette, i og med jeg har sms er som har innrømmer pillemisbruk og hasjrøyking. Jeg skal sette meg ned i kveld å skrive opp alt hva som har skjedd etter dattera vår ble født,slik at adovkaten min vet hele historien før vi setter i gang.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 ja kjempe lurt =) nei du ska ikke sitte å unnskylde deg, du har gjort det som er det rette for deg å ikke minst datteren din,, det er hun som er viktig oppi det her,, så lenge du kontakter advokat no så står du å sterkere, å bare det at han har vært så "dum" men smart for din del å innrømmet sitt rusmisbruk overfor deg via mld så kan han takke seg selv, han har ingenting å stille opp med, å alle skjønner jo at du ikke vill sette din datter der, men dt er dumt det ikke er ¨på papir at han ikke har møtt opp når han skulle men som sagt det spiller liten rolle nå som du har det svart på hvitt at han ruser seg =) det kommer til å ordne seg for deg å jenta de , det vet æ ..
Andrea05 Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 hei charlie. jeg har akkurat vært i dansen med familievern kontor. trist du skla ha det sånn ang pappa til jenta di. men når du kommer til advokaten, så vil ho si at før du kan gå til sak feks så MÅ dere ha 4 meglings møter på familievern kontor, for og komme til enighet, eller at det viser seg at han ikke klarer og komme til enighet om jenta deres, da kan du gå til sak, om at han ruser seg. vi får ikke gjort noe som helst før 4 meglings møter er over, da skal dere kunne komme til enighet, om at han kan ha jenta di sammen med familen sin feks.. trodde på familievern kontor jeg, men de stinker. som alle andre instanser. vi beskytter bare barna våre så blir vi stempla som dårlige mødre, kun det som skjer. noe rart mann har lyst og rømme fra landet med unga når mann har fedre som ruser seg, eller ikke tar på alvor at barna sine blir misbrukt. ville bare fortelle deg reglene. advokater kan ikke gjøre noe før 4 meglings møter. lykke til charlie. håper du er tøffere enn meg og gå gjennom 4 møter med den faren enn jeg er.. gikk på ett og setter ikke mine ben der mer, så nå en dag kommer barnevernet hit, fordi de mener jeg ikke vil samarbeide... men har tatt kontakt med barnevern for lenge siden, for hjelp..men nå kommer de. og kansje tar jenta mi fordi jeg vil BESKYTTE HO. vær tøff stå på...
winneboo Skrevet 9. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 9. november 2006 Jeg kommer ikke til å reise noe sak mot han, han får ta det steget. Vi kommer nok ikke til å bli enige på disse 4 møtene, med mindre han går med på å ha samvær med tilsyn. Jeg har nå satt meg på bakbena å rikker meg ikke, å der skulle jeg ha satt meg før over 1år siden. Ingen i hele verden kan tvinge meg til å sende dattera mi til han uten tilsyn. Om de alikevel gjør det så vet jeg akkurat hva jeg skal gjøre. Men uannsett det norske rettsystemet kan vel ikke være så inkompetente at de går med på det? Jeg tilbyr jo samvær hele tiden men han vil ikke ha, han vil bare ha det hjemme hos seg, noe jeg finner uakseptabelt pga rusmidler. Forskjellen mellom meg og pappaen er at han ikke greier å snakke for seg. Jeg vet hvilke knapper jeg skal trykke på for å få han til å innrømme ting, noe han også har gjort. Han tror han er smart å forsvarer seg selv ved å innrømme litt, når det egentlig viser seg at han graver sin egen grav, å nå i dette tilfellet faktisk melder seg selv til politiet. Er ikke akkurat lurt å innrømme til FVK at han ruser seg, noe han må komme til å gjøre pga sms ene han sendte meg igår. Nei jeg håper for guds skyld at han tar til seg litt vett å går med på samvær hos meg eller hos familien, blir ordentlig kjent med dattera si, slutter helt å ruse seg. Leverer urinprøver jevnlig mnd fremover. Å viser han er noe annent enn en biologisk far. For jenta mi trenger en PAPPA. Å tiden vil vise om han er rusfri å han skal ta få ha henne alene å være en skikkelig pappa for henne. Alt dette ønsker jeg for de!! Men han vil jo ikke samarbeide!! han tror jeg ønsker han bort og vekk, når jeg egentloig ønsker han alt det beste..faen ass.. blir så vaaaaarm av han...
Ella28 Skrevet 9. november 2006 #7 Skrevet 9. november 2006 Hør her Andrea05,du må bare MØTE OPP på meklingstimene! Det bør du virkelig gjøre,ellers slår det negativt ut for deg! Du må da ikke bli enig med han,bare møte opp og få de overstått! Prøv å tenke litt taktisk nå,og tenk at du er iskald og utilnærmelig på de møtene. Meklerne er ikke der for å forstå,jobben deres er å være fullstendig upartiske og prøve å få til forlik mellom partene! Ikke regn med medlidenhet og forståelse fra dem,eller motparten. Det er da bare 4 møter,det klarer du vel å gjennomføre?
Andrea05 Skrevet 9. november 2006 #8 Skrevet 9. november 2006 skjønner deg så godt!!!! men reglene de lager må følges. men jeg ikke tenkt og følge de.. klem
Tripp-trapp-tre-sko Skrevet 10. november 2006 #9 Skrevet 10. november 2006 Et hjertesukk til dere her som virker hysteriske i forhold til den arme mannens rusbruk (jeg har forståelse for de andre momentene i saken): Hva hadde du gjort om det var faren som satt med hovedomsorgen, og makten, og du dag ut og dag inn gikk og kjente på savnet etter jenta deres? (Barn er ikke "min" unge, men alltid "vår". Viktig å huske på!) Kanskje du ville falle for fristelsen til å ta noe beroligende du også, slik at tapet for perioder kan skyves litt vekk. Kan hende du ville ha valgt alkohol. Ok... ja, alkoholen gir jo som kjent mange positive virkninger, og går ikke utover andre enn deg selv. Neivel. Men du kunne vel tillate deg en drink eller to, når du ikke har barnet allikevel? Og sove ut rusen helst før du skal ha barnet, slik at du ikke blir liggende som en grønn amøbe med hodeverk rundt barnet? Jeg bruker ironi, bevisst med det ønsket å treffe dere litt hardt med hva det er dere sitter og skriver... Noe så fordømmende og nedlatende og lite innsiktsfullt! Jeg føler med denne typen og synes det er leit at dama bruker piller, som er et ganske slitsomt rusmiddel. Men det er ikke henne dette dreier seg om. Barnet savner pappa, og pappa trenger å koble av litt... men han gjør det ikke så barnet merker noe. Cannabis vil ikke prege ham i særlig grad, som for eksempel alkohol ville gjort over lengre tid. Dette bare til ettertanke. Jeg vet det er ulovlig, men en dag blir det nok tillatt. Den dagen kan han unne seg et blås mens han har barnet hos seg, uten å forvolde noen skade. Personlig vet jeg hvordan barnevern f.eks. stiller seg i forhold til bruk av cannabis. Dette alene er ikke nok til å ta fra noen samværsretten. Jeg synes det er forferdelig trist at dere er hardere enn hva barnevernet er. Dere vil ikke unne dere selv litt fri til å gjøre hva dere vil? Gi barna litt fri fra dere? Mase rundt på kontorer og kontakte advokat, det letter nok situasjonen for alle involverte parter... Min teori er at du skremmer bort mannen med dine beinharde og for meg urimelige krav. Urinprøver? Huff. Du kan vel se mannen inn i øynene og kjenner ham vel såpass at du selv kan bedømme hvorvidt han er skikket til å ha barnet når han henter / du bringer? Jeg er overbevist om at det er deg han unngår, ikke det å ha barnet, så var jeg deg ville jeg sagt at han burde få dama til å slutte med piller, om de da ikke er nødvendige. Sjekk at disse oppbevares på et forsvarlig sted. Så ville jeg slappet av og stolt på at barnet vil venne seg til situasjonen du antagelig (kanskje ubevisst) har problemer med selv. Barnet vil følge deg fordi det kjenner deg best. Tar du det med ro, smitter det.
Andrea05 Skrevet 10. november 2006 #10 Skrevet 10. november 2006 hei ella. har 14 dager på og roe ned hode etter det møte, så går nok ditt igjen, kansje.. men var lite koselig der, når faren skulle få det akkurat som han ville, og jeg var rett og slett vanskelig mente saks behandler på. klem
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #11 Skrevet 10. november 2006 Stå på.. Dop er ikke noe å spøke med. Han må jo forstå at han ikke kan ha datteren sin når de har brukt dop, anyway om du hadde slettet meld hadde de vært lette å spore opp. Eksen min trua meg og jenta mi på livet.. truslene hans var på Msn og sms. jeg hadde ikke logg på msn og sletta mld. Men onkel politi klarte å spore det opp.. jeg anmeldte han.. noe jeg ikke angrer på.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #12 Skrevet 10. november 2006 Og du tripp-trapp-tresko, er helt klart en hasjrøykende mor,jeg kjenner godt igjen den argumentasjonen din fra andre som bruker dop. "Stakkars far som ikke bare må trøste seg med litt hasj for å koble av fra den grusomme verdens realiteter,han må i tillegg selvsagt trøste seg litt ekstra fordi han ikke får se barnet sitt?!?" Åååå,uff og huff,det er så synd på dere narkomane,verden er så urettferdig altså!(å unnskyld,du er selvsagt ikke narkoman-du MISBRUKER jo ikke narkotika,eller hva? Du bare BRUKER hasj! Eller hva?) Selvsagt må jo barnet få se pappaen sin,hun "venner seg" da til å se faren sin stein,ingen fare det vel,han er da så fredelig og rolig så! Idiot!!!!! Det er da verken greit at man ruser seg på hasj ELLER alkohol så lenge man har barn å ta vare på! Og ang. barnevernet så er nok det med hasj en maxgrense for hva de kan akseptere,før alternativet er å flytte barnet i fosterhjem! Det at de ikke tar vekk barnet ditt selv om du røyker,er kanskje fordi de ser at du fungerer tilfredstillende nok som mor ellers,altså at du mater barnet ditt og har rene klær og står opp om morgenen. Det skal jo mye til før de kan fjerne et barn fra hjemmet,men jeg ville da ikke bestrebe å ligge i yttergrensene av hvor mye de aksepterer,og så i tillegg prestere å skryte av det her inne! Hvis du er i kontakt med dem og de vet du røyker hasj,skal du vite at de nok følger deg med argusøyne! Du har ikke mye å gå på før de kommer inn i hjemmet ditt da!
Ella28 Skrevet 10. november 2006 #13 Skrevet 10. november 2006 Men prøv å ikke ta det sånn innover deg! Du bør vel selvsagt fremstå som om du samarbeider,det lønner seg å tenke taktisk for å få gjennom sin vilje,men du må ikke inngå noe forlik du ikke kan stå inne for. Da er det bedre å få saken opp i retten. Men hvis du går inn på en midlertidig avtale om samvær med far,som ikke skal foregå i nærheten av hennes sønner? Kunne det være noe da? For da viser du at du skiller mellom saken med de guttene,og sinnet og skuffelsen du føler overfor far. Hvis du skjønner?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #14 Skrevet 10. november 2006 Tripp trapp tresko-.---- ditt fjærkre!! Jeg har en tidligere karriere med både det ene og det andre - og VET av erfaring at slikt ofte henger sammen. først hasj, piller og deretter andre ting. Det finnes sjelden en som bruker hasj over lengre tid uten å blande andre ting inn. Jeg mener bastant at det ikke er noe godt utgangspunkt at et barn skal ha samvær der det nytes hverken det ene eller det andre. Jeg mener også at man er på gyngende grunn om man skal begynne å sammenligne alkohol med narko, og si at det ville være det samme om man tar seg en blås og knipser noen piller dagen før samvær, som å ta seg et par drinker dagen før samvær. BIG DIFFERENCE!!!! Her er det snakk om holdninger og barrierer som brytes. All doppbruk er nedbrytning av personlige barrierer. Ikke kom og fortell meg noe annet. Alt fra den først blåsen, som bare skal være en gang og aldri mere......til å synes det er OK i helger.....til å synes at man kan røyke på kveldene...til å ta en på dagen fordi kameraten bød på det...til å......etc etc etc.... og deretter knipser vi en pille - for deretter og ta to... så hadde det jo også vært kult å prøve ei linje på party.....bare en gang....og deretter en gang til et senere party....etc etc... BARRIERER BRYTES..... BARN HAR IKKE NOE I ET HJEM Å GJØRE HVOR MA ER SLØVA AV DOP......eller er speeda eller er rocka eller bare kuuuuulern med ei bønne. BASTA BOM. det er 5 år iden jeg kuttet. kommer aldri mere til å røre det. men det tok meg 16 år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! å slutte helt. og tro meg det tom meg enda lengre tid å se at det er ikke det samme som å ta se en drink. Det er snakk om en livsstil - som friker. For det er det man er når man lever med noe som er forbudt av samfunnet. Om det blir lovlig her i norge eller ikke spiller INGEN ROLLE - for det er ikke lov nå. Personlig tror jeg aldri det vil bli lov her på bjerget, for vi nordmenn ville aldri kunne styrt oss heller. Det blir som "nordmenn i syden" .
Andrea05 Skrevet 10. november 2006 #15 Skrevet 10. november 2006 skjønner hva du mener. men alt gikk etter hva han kunne og etter hans familie. han skulle ha henne 3 timer i uka, uten og ha med henne til guttene, men absolutt alt gikk på hvordan ting passet for han. han fikk to alternativer av meg. 1. ha henne en natt en helg hos besteforldrene sine, eller hos sin søster. men nei. til gutta eller ikke noe. 2. han fikk tilbud av meg og ha leiligheten min en natt for og være sammen med henne. men nei. jeg var dum som ikke skjønte at det kunne ikke dama hans godta. jeg sa jeg var sliten og trengte litt hjelp. saksbehandler fyra bare opp under og satt på krava pappan hennes krevde. neon sier til meg at saks behandler gjorde dette for og teste faren sin int for barnet. men vet ikke. jeg er oppegående, sterk og stå på menneske. men nå er jeg sliten. har også ei jente på 16 mnd, så sa det kunne vært greit at eldste ble med faren sin samtidig som hun lille var hos pappan sin, men nei. jeg hadde satt barn til verden, så sånn måtte det bli. ga rant det over for meg. pappan da, han var med han og og laget henne, helt til hun var 4 år var han her. men nå er han kun hobby pappa.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #16 Skrevet 10. november 2006 HELT ENIG anonym,jeg skrev det innlegget over her istad,og jeg VET også dette fordi jeg også har en bakgrunn med dop,og har brukt mange år på å komme meg tilbake fullt og helt. Det innlegget fra tripp trapp tresko er innlegget til en med frikermentalitet,og det er et enten-eller! Enten er du friker,ellers er du streit! Og frikere har tunnelsyn,ser ikke annet enn det de vil se og hører ikke annet enn det de vil høre! Og det de vil høre er at det er helt greit at de ruser seg,for det er "bare" det ene eller det andre de bruker,og dessuten er alle andre mye verre enn dem selv!
winneboo Skrevet 10. november 2006 Forfatter #17 Skrevet 10. november 2006 Hva er det du snakker om??? Beroligene er ikke aktuelt her!!! Her er det snakk om hasj og ecstasy!! Han bruker dessuten piller mot ADHD å han har en forferdelig temperament men hadde aldri brukt det mot han. Dette er medisiner har trenger, men han trenger ikke hasj!! Jeg vil ikke la jenta mi vokse opp ved å tro at hasj er helt greit. Jeg tar ikke fra han samværsretten, hadde du lest innlegget mitt når du var nykter så hadde du sett det. Jeg krever samvær med tilsyn av familien hans, dvs han får samvær. Barnet mitt får fri fra meg, jeg har foreldre som stiller opp, så hun går ikke mine ben 24 timer i døgner 7 dager i uka. Hvem maser rundt på kontorer og advokater??? Det er pappan selv det. Er han som har kontakta advoktat først og lagd en sak. Ja ser han inn i øynene jeg når hun har blitt levert hos han, men kan jeg jeg se han inn i øyenene de neste 24 timene han har henne da? Han unngår meg fordi han er nok ikke stand til å vise at han er rusfri å vet at jeg hadde sett på han at han var havnet på kjøret igjen. Be dama slutte med pillene dersom de ikke er nødvendige?? Når ble ecstasy nødvendig for noen, fortell meg det! Pappaen har innrømt over sms at han har røyka hasj i situasjoner han ikke skulle ha gjort det men gjort er gjort sier han men legg sammen to og to kjære deg. Han innrømte over sms at dama hadde spist piller(ikke beroligene..jizzezz) Dessuten sa advokaten min at han på ingen måte var skikket til å ha barnet uten tilsyn. Rullebladet hans er fullt av lovbrudd og rusmisbruk så han kan fint havne i fella igjen. Hadde du vært en pappa hadde du tapt glatt kjære deg, ikke vanskelig å gjennomskue sånne som deg. Her var pappaen dum å innrømte på sms at han ruser seg å her er du dum å skriver på internett at cannabis er greit. Du kan ikke være riktig vel bevart. Men uannsett du er heldigvis ikke en del av mitt liv å jeg håper du tenker nøye gjennom hva slags signaler du sender barnet ditt. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #18 Skrevet 10. november 2006 Har vært og er i liknende situasjon som deg HI,pappaen til sønnen min har røyka mye hasj,og har brukt mye "partydop" i mange år,vi har vært i strid om samvær i 9,5år nå. Har prøvd ut familie som tilsyn og rettspsykolog en gang før det,men begge gangene sprakk hele opplegget. Og nå har han startet en sak igjen. Det som var komisk nå sist vi møttes,var at han presterte å hevde foran dommeren i det forberedende rettsmøtet, at han slett ikke er en tungt belastet narkoman,han har jo BARE brukt partydop (hasj,ecstacy,amfetamin,piller,kokain),og har jo ikke engang satt sprøyter! (for har du satt sprøyter,DA er du ille ute altså,men ikke før! - ifølge han) Og han var IKKE syk i hodet,han hadde bare hatt noen psykoser,vrangforestillinger og hallusinasjoner! Hallo? Han har holdt på så lenge at han aldri kommer seg på beina igjen,har vel aldri vært helt oppegående heller. Det er jo kjempefint for min sak at han er så åpen i retten,han ødelegger jo fullstendig for seg selv. Og nå skal han vurderes av en psykolog frem til rettssaken,tror han ender opp med samvær få ganger i året under tilsyn,eller ikke noe samvær i det hele tatt.
Tripp-trapp-tre-sko Skrevet 12. november 2006 #19 Skrevet 12. november 2006 Ikke lett å diskutere med en gjeng hysterisk kaklende høns her, men jeg skal gi det et forsøk: (ettersom alle er Anonym, sitat i gåseøyne.) Til deg som skrev dette: "Og du tripp-trapp-tresko, er helt klart en hasjrøykende mor," Det er jeg ikke. Mor ja, til fire, men jeg rører ikke hasj. Gjorde daglig, men sluttet da jeg ammet nummer 1. Går det ikke an å forsvare andre enn seg selv? "må selvsagt trøste seg litt ekstra fordi han ikke får se barnet sitt?!?" Og hvordan hadde du selv taklet langt, trist fravær fra barnet ditt? "Åååå,uff og huff,det er så synd på dere narkomane,verden er så urettferdig altså!(å unnskyld,du er selvsagt ikke narkoman-du MISBRUKER jo ikke narkotika,eller hva? Du bare BRUKER hasj! Eller hva?)" Direkte frekt. Du bare antar! Og jeg synes dessuten du tar helt av her. Er du helt nykter /edru selv? "Selvsagt må jo barnet få se pappaen sin,hun "venner seg" da til å se faren sin stein,ingen fare det vel,han er da så fredelig og rolig så!" Det var ikke sånn tilvenning jeg mente. Tenkte i retning av å dra fram og tilbake mellom mamma og pappa og senere mamma og pappa og dame... (og mann?) som såkalte "skilsmissebarn" (gammeldags?) må. "Og ang. barnevernet så er nok det med hasj en maxgrense for hva de kan akseptere,før alternativet er å flytte barnet i fosterhjem! Det at de ikke tar vekk barnet ditt selv om du røyker,er kanskje fordi de ser at du fungerer tilfredstillende nok som mor ellers" Jeg fortalte at jeg har personlig erfaring med hvordan barnevernet tar stilling til dette spørsmålet. To fedre har fått samme "klarsignal", fra tre ulike barnevernskontor. I den siste saken er det far som har hovedomsorgen. Jeg vitnet i disse sakene om hvordan jeg anser dem som foreldre. Jeg synes de er veldig gode, flinke og hjertevarme omsorgspersoner! "Hvis du er i kontakt med dem og de vet du røyker hasj,skal du vite at de nok følger deg med argusøyne! Du har ikke mye å gå på før de kommer inn i hjemmet ditt da!" Det er ikke tilfelle. Så utbredt som hasjkos er i dag, og så velinformert (og innrøyket i studietiden) som mange kuratorer av i dag er, så ser man ikke dette som høyt prioritert. Ikke i forhold til de mange volds- og overgrepssaker som oftest har med alkohol å gjøre. Travelt nok. Til deg som skrev dette: (trådstarter) "Hva er det du snakker om??? Beroligene er ikke aktuelt her!!! Her er det snakk om hasj og ecstasy!!" Ok. Fint du informerer meg om hva du snakker om. Hvor er ecstasy nevnt hen? Og for et utbrudd! Ble du kanskje litt truffet av benevnelsen "beroligende"? "Han bruker dessuten piller mot ADHD å han har en forferdelig temperament men hadde aldri brukt det mot han. Dette er medisiner har trenger, men han trenger ikke hasj!!" Jeg begynner å forstå. Cannabis brukes mot ADHD-symptomer, og kan i en del tilfeller helt erstatte det alminnelige dog farligere medikamentet mot ADHD. Cannabis blir man rolig av. Jeg tror nettopp han trenger det, om han har oppdaget hvordan stoffet roer ned ADHD'en... bare litt rart at han ikke har informert deg om dette? "Jeg vil ikke la jenta mi vokse opp ved å tro at hasj er helt greit." Ikke jeg heller. Det er IKKE helt greit å begå lovbrudd. Dette sørger jeg for å ha helt klart for podene mine. Dessverre er det ikke lov. "Jeg tar ikke fra han samværsretten, hadde du lest innlegget mitt når du var nykter så hadde du sett det. Jeg krever samvær med tilsyn av familien hans, dvs han får samvær." Ja. Du umyndiggjør ham slik at han vegrer seg. Ikke utvilsomt at jeg ville drøyd samvær selv, om jeg var tvunget til å tilbringe tiden sammen med min familie. Drøyd det og håpet at kravet ville løsne med tiden... "Ja ser han inn i øynene jeg når hun har blitt levert hos han, men kan jeg jeg se han inn i øyenene de neste 24 timene han har henne da?" Jeg tror ikke du du kan det, selv om du sikkert skulle ønske det! Du har kanskje vært inne på tanken på å spionere litt på dem? Om han bare har henne 24 timer om gangen, vil hun vel ikke venne seg til å være der før du tar henne tilbake? Rekker såvidt å bli varm i trøya da? "Han unngår meg fordi han er nok ikke stand til å vise at han er rusfri å vet at jeg hadde sett på han at han var havnet på kjøret igjen." Har han sagt det? Eller kommer det fram av en SMS? Jeg har en følelse av at du er flink til å anta litt av hvert. "På kjøret"... jaja. "Be dama slutte med pillene dersom de ikke er nødvendige?? Når ble ecstasy nødvendig for noen, fortell meg det!" Som jeg sa, du beskrev ikke hvilke piller det var snakk om... "Dessuten sa advokaten min at han på ingen måte var skikket til å ha barnet uten tilsyn. Rullebladet hans er fullt av lovbrudd og rusmisbruk så han kan fint havne i fella igjen." Se der kom det fram noe nytt, "fullt av" nytt i sakens anliggende! Heller ikke nevnt tidligere. Dette gir jo en langt større årsak til din bekymring. Men uansett, innledningsvis nevnt og ennå: jeg vil bare kommenter den biten angående cannabisbruken. "Hadde du vært en pappa hadde du tapt glatt kjære deg, ikke vanskelig å gjennomskue sånne som deg. Her var pappaen dum å innrømte på sms at han ruser seg å her er du dum å skriver på internett at cannabis er greit. Du kan ikke være riktig vel bevart." Jeg hadde både blitt gjennomskuet og tapt glatt? Hvordan gjennomskuet? Jeg er så dum at jeg i tillegg til å forsvare cannabis som rusmiddel på dette forumet, er med i legaliseringskampen på andre, egne cannabisforum via internett også, slik at jeg når ut til flest mulig. "hva slags signaler du sender barnet ditt." Å bryte loven er helt galt. Noen forbud er urimelige, som dette, som ikke har noe grunnlag for hjemmel annet enn at cannabis (som har vært lovlig i Norge) ble erklært forbudt under amerikansk påvirkning. Men loven skal likevel følges inntil cannabis blir legalisert. Vis stor forsiktighet med all rus. Tenk. Til deg som skrev dette: "Tripp trapp tresko-.---- ditt fjærkre!! Jeg har en tidligere karriere med både det ene og det andre - og VET av erfaring at slikt ofte henger sammen. først hasj, piller og deretter andre ting. Det finnes sjelden en som bruker hasj over lengre tid uten å blande andre ting inn." “Karriere“? Artig benevnelse på noe ganske tragisk. Du beskriver din erfaring. Dette er jo individuelt. Det er svært få i mitt gamle miljø som har tråkket over terskelen og bruker andre stoffer. Og dessuten vil jeg isteden for “det begynte med hasj” si at det begynte med alkohol, kaffe eller røyk. Ditt krek. "Jeg mener bastant at det ikke er noe godt utgangspunkt at et barn skal ha samvær der det nytes hverken det ene eller det andre. " Ser du hva som står her? Jeg er enig! Jeg synes barna skal se at voksne koser seg og viser at det er mange måter å nyte livet på - med visse unntak, naturligvis. Lykkelige foreldre gir lykkelige barn. "Jeg mener også at man er på gyngende grunn om man skal begynne å sammenligne alkohol med narko, og si at det ville være det samme om man tar seg en blås og knipser noen piller dagen før samvær, som å ta seg et par drinker dagen før samvær. BIG DIFFERENCE!!!!" Enig her også. Det er en veldig stor forskjell på rusen til alkohol kontra cannabis. Som nevnt før, tar jeg bare for meg cannabis. Jeg kan ikke fordra piller i noen former, og kommenterer det derfor ikke. Av positive og negative effekter av alkoholpåvirkning kan nevnes at man blir langvarig illeluktende og støyende, man kan bli aggressiv og voldsom, man kan hikke, føle seg full i magen, bli kvalm og kaste opp, samt at formen jo ikke nødvendigvis er god dagen derpå… men man hadde det i hvert fall livlig og morsomt mens det stod på. Hvis man husker alt, da… hvis stort inntak. Av cannabis får man ofte røde øyne, man blir filosofisk og fantasifull, fokuserer gjerne mye på én ting, man blir rolig, av og til redd fordi følelser forsterkes (man begår et lovbrudd: noia), man kan få tørr munn, økt appetitt… og man omgir seg med en lett søtlig duft. Etter noen timer er man seg selv. Man har det gjerne utrolig morsomt i cannabisrus, men mister tidsbegrep hvis stort inntak. "Det er 5 år iden jeg kuttet. kommer aldri mere til å røre det. men det tok meg 16 år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! å slutte helt. og tro meg det tom meg enda lengre tid å se at det er ikke det samme som å ta se en drink." Det er 9 år siden jeg sluttet. Og jeg skal feire med et blås når cannabis blir re-legalisert. Jeg sluttet da jeg ammet nummer 1. Jeg syntes det var greit å drikke grønn te og spise peanøttkjeks. Det at jeg bodde sammen med to andre som røyket, virket ikke inn slik at jeg ble fristet. Det var ikke noe problem. Dermed har jeg jo den erfaringen, mens du tydeligvis har en helt annen erfaring. "Det er snakk om en livsstil - som friker. For det er det man er når man lever med noe som er forbudt av samfunnet. Om det blir lovlig her i norge eller ikke spiller INGEN ROLLE - for det er ikke lov nå." Jeg innrømmer gjerne at jeg kjemper mot strømmen her. Kom gjerne og presenter deres motargumenter “hjemme hos oss” på www.norcan.org - det ville være interessant med medlem fra motstandssiden. "Personlig tror jeg aldri det vil bli lov her på bjerget, for vi nordmenn ville aldri kunne styrt oss heller. Det blir som "nordmenn i syden" ." Jo, vi har aldri vært nærmere en re-legalisering enn i dag. På nevnte forum er mange optimistiske syn! Blant annet er det mange med ADHD-diagnose der, som håper på gjennomslag på medisinsk grunnlag. Til deg som skrev dette: "HELT ENIG anonym,jeg skrev det innlegget over her istad,og jeg VET også dette fordi jeg også har en bakgrunn med dop,og har brukt mange år på å komme meg tilbake fullt og helt." Jeg har vel også en bakgrunn med dop… gjelder ikke min erfaring? "Det innlegget fra tripp trapp tresko er innlegget til en med frikermentalitet,og det er et enten-eller! Enten er du friker,ellers er du streit! Og frikere har tunnelsyn,ser ikke annet enn det de vil se og hører ikke annet enn det de vil høre! Og det de vil høre er at det er helt greit at de ruser seg,for det er "bare" det ene eller det andre de bruker,og dessuten er alle andre mye verre enn dem selv!" Heheh. Jeg er litt streit, faktisk. Det var vel litt sort-hvitt-tankegang? Rart, jeg synes at dere virker trangsynte. Jeg vedder på at dere ikke engang gidder å google på cannabis fordi dere tror blindt på det dere allerede er enige med dere selv om. Hadde jeg vært barnefaren i denne debatten, hadde nok jeg også måttet gå til advokat for å bli hørt. Ikke vær så hissige da? Dere burde være glade for at noen er dårligere enn dere. Hvorfor ikke se slik på det? Ta det med ro. Prøv å ikke skremme barna.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #20 Skrevet 12. november 2006 Du tripp-trapp-tresko er ikke i nærheten av å være streit! Med det du skriver beviser du jo bare at man får langtidskader av å bruke hasj! De som ikke er for legalisering av hasj er trangsynte du liksom. Vi er mange som er veldig i mot hasj og andre ulovlige rusmidler. Dere frikere er heldigvis i mindretall og lever i deres egen fantasiverden. Bare så synd at du/dere sannsynligvis får unger som også må prøve ut det samme som foreldrene gjør.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #21 Skrevet 12. november 2006 "krek" var et morsomt ord du !!! tok det deg lang tid å komme på noe sååå fantasifullt? asntageligvis..... Kan neppe kvalifiseres som krek da jeg sitter med en rimelig høy stilling innen det offentlige - det skulle du jo ha visst om. Men det er nok en helt annen story. Bekymringsverdig er det derimot at du til de grader har "jobbet`" for å forsvare deg mot det vi " hysteriske kaklende høns" sier! Dette må være en utrolig viktig ting for deg å forsvare deg imot alle oss som sier sin mening og begrunner t.o.m. dette med at vi selv har endel livserfaring gjeldende ovennenvte sak. Vi begrunner våre påstander med at vi selv har trådd i de baner, men har nå kommet oss ut derfra. Vi forteller om smerte og kamp for å komme komme fri fra dette her. Du derimot - har desverre ikke klart å komme deg like langt. Det er en sak som er på det rene. Ingen som har vær innom dette bruker de neste årene på å gå i bresjen for fanetog for "legalisering". Ingen som har kommet seg fri fra dette bruker masse tid og energi på å forsvare doppbruk slik som du gjør. BEVISET FOR DITT HYSTERI OG TOTALT TÅKELAGTE VERDENSOPPFATNING ER DETTE LILLE SNERTNE OG BESKJEDNE INNLEGGET OVENFOR - - - - som jeg for min del ikke gadd å lese igjennom engang........ og da mest grunnet dine tåpelige og tynne "argumenter". Dette duger rett og slett ikke!!! At du liksom skal ha stått i en rettsal og dokumentert og vurdert andre menneskers omsorgsevne , eller hva det det nå enn var - er jo ganske patetisk og latterlig. DU - som ikke eier gangsyn for ditt eget liv!! Det er helt tragi- komisk!!! HUff...... nei, spar meg for slike som deg. Håper du ikke er like sneversynt når det gjelder dine barns ve og vel.... for da vil du sannsynligvis få angre dyyypt på din hippie holdning om noen år..... grøss......
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #22 Skrevet 12. november 2006 må le av hele innlegget ditt. du kan da ikke være helt edru eller klar.. har du så stor utdannelse, så bruk det på noen som trenger det, snakk om barna her!!!!!!! møkka kjerring
winneboo Skrevet 12. november 2006 Forfatter #23 Skrevet 12. november 2006 Nei jeg nevnte ikke ecstasy i innlegget mitt, men det var fordi jeg ikke visste da hva slags piller det var snakk om. Fikk på sms av pappaen : "ja hun spiste piller i sommer fordi det gikk så dårlig med oss". Når jeg og pappaen har hatt samtaler om spising av piller før har det alltid handlet om knips. Dessuten hadde han nok informert meg om at det var beroligenes piller det var snakk om, vis det hadde vært det. Når jeg spurte han senere hva slags piller det var snakk om, så kom det da frem at det var E. Men dette visste jeg ikke da jeg skrev hovedinnlegget. Nei det er ikke min feil at han vegrer seg! Han har kommet og gått som har har ønsket siden hun var 3 uker. Å jeg har aldri nektet han samvær. Jeg har t.o.m spurt han flere ganger om han vil ha henne oftere men han har sagt at han ikke har hatt tid. Så det skal jeg ikke ha på min kappe! At han hadde rulleblad osv nevnte jeg vel ikke i hovedinnlegget, men man kan vel ikke huske på alt. Men det ble jo nevnt etterhvert. Ikke alltid man får med alle detaljer i ett innlegg, jeg regnet jo med å få noen svar å da forklare mer. Dessuten har han et bra forhold til familien sin, å han har hatt samvær hjemme hos de flere ganger av egen vilje. Nei jeg ønsker ikke å spionere på de å jeg har heller aldri tenkt tanken. Har du i det hele tatt fått med deg at han har hatt samvær i 1år nå uten at jeg har stilt spørsmål til dette? Samværet har gått knirkefritt helt til i sommer hvor dattera mi begynte å endre adferd fordi hun så han knapt 2 dager i mnd, noe han selv er skyld i. Ja han rakk knapt å bli varm i trøya etter 24 timer, men hvorfor ville han da ikke ha mer samvær da? Jeg antar ikke at han har holdt seg unna i 2mnd pga rus, men når han skriver en sms hvor det står: " ja greit jeg har røyka hasj i det siste å i situasjoner jeg ikke burde ha gjort det, men gjort er gjort" Jeg vil heller kalle det en innrømmelse å ikke en antagelse! Vær så god å vær med på kampen om å få cannabis lovelig, men for guds skyld ikke gjør det på et forum for mødre og fedre. Skjønner ikke hvorfor du vil prøve å overtale folk til å tro at cannabis å barn hører sammen. Ikke en gang alkohol og barn hører sammen, å det er faktisk en lovlig rus. På meg virker det som du tror jeg er sjalu, men det var jeg som avviste han da jeg fant ut at han hadde røyka hasj når hun var 1 uke. Men jeg stolte på han da han sa han aldri skulle gjøre det igjen, å lot han ha datteren sin så mye han ville. Men jeg ønsket ikke et forhold med han etter dette, men ville ikke ta fra han datteren fordet, men han mistet meg. Så jeg er helt ferdig med han på alle måter.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #24 Skrevet 12. november 2006 Tripp trippeti tripp!! (bad trip)... Trådde jeg deg på en vond nerve? "møkkakjærring" aldri så mye ;-) Vet du - det er jo NETTOPP PGA BARNA jeg har skrevet dette her. Synes ikke dop og barn hører sammen....og da får du bare gå i ditt lille hasjtog alene her. Tror neppe dette her er stedet for å "omvende folk til å synes hasj og dop er tingen..... holde deg på den lille friker- kampanje siden din du - og la oss andre ta for oss ting som hører dette forumet til!!! Chiao!! lykke til! (hø hø hø....møøøøø)
Tripp-trapp-tre-sko Skrevet 12. november 2006 #25 Skrevet 12. november 2006 Svar til denne: "Du tripp-trapp-tresko er ikke i nærheten av å være streit! Med det du skriver beviser du jo bare at man får langtidskader av å bruke hasj! De som ikke er for legalisering av hasj er trangsynte du liksom. Vi er mange som er veldig i mot hasj og andre ulovlige rusmidler. Dere frikere er heldigvis i mindretall og lever i deres egen fantasiverden. Bare så synd at du/dere sannsynligvis får unger som også må prøve ut det samme som foreldrene gjør." Jeg, tripp-trapp-tre-sko ser på meg selv som straight. Du har antagelig også det beste utgangspunkt til å vite hva du er, noe annet ville være urovekkende. Jeg har ikke kommet med en så snever påstand som at dere som ikke er for legalisering av cannabis er trangsynte. Men dere gir lite rom for å innse at pappaen som er aktuell i denne debatten godt kan ha de kvaliteter som trengs for å ha omsorgsfullt samvær for sin datter. Av de tilleggsopplysningene vi har fått underveis i debatten, tror jeg likevel, og kan si meg enig i, at han trenger noe tid for å bygge opp en ansvarlighet som kan tilfredsstille trådstarters krav. Jeg er fullstendig klar over at dere motstandere er i flertall, så flertallsknep / majoritetsknep kan du spare til noen andre, der hersketeknikken din er nødvendig. Fantasi er viktig og du burde studere faget, slik at innleggene dine blir mer interessante. Fantasi er dessuten en kjempeflott egenskap å besitte når man får barn og skal yte en stimulerende oppdragelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå