Gå til innhold

Helsestasjonen...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jag fattar..... (og ler litt) hun er sprø, OG dum.... nice!

Skrevet

Å sende pappaen på helsestasjonen funker helt fint ;-)

Han ble LITT skremt av sprøyta (unngår helst ALT som er ubehagelig for baby) men ellers var alt helt greit. Jeg spurte da han kom hjem om det var noe viktig jeg burde vite, og det var det ikke ;-)

Gjentas gjerne :-)))

Skrevet

Jeg hiver meg på bølgen og stønner over dumme helsesøstre. Med eldstemann var jeg faktisk fornøyd, men hun vi har nå... Det jeg synes er aller verst er at de er så utrolig opptatt av kurver og statistikk uten å kunne noen ting om statistikk i det hele tatt. Det er liksom bare de som ligger helt opptil gjennomsnittet som de ikke maser om. Hva med litt kunnskap om standardavvik osv. Med førstemann var det jordmoren som ikke visste noe om standardavvik. Jeg er lav og fikk stooor mage. De skremte meg sånn med alt maset og så bare lo de av meg da jeg kom på sykehuset for ny UL og måling av bekkenet rett før termin.

Hun jeg har nå ligger ganske lavt i terrenget ift minstemann, men hun legger seg oppi alt som har med vår sammensatte familie å gjøre. Hvor ofte er storebror sammen med pappa, hvordan er relasjonen mellom ham og mannen din, hvor ofte spiser storebror fisk osv osv. Hallo! Ikke mas om ting du ikke har noe med og ikke gi råd uoppfordret.

Jeg jobber jo også i et felt der jeg stadig samarbeider med helsesøstre. Hjelpe meg. Det er ganske ofte etter et møte at jeg må si at nå tror jeg du skremte den moren helt unødvendig. Å, gjorde jeg det?? Jeg sa jo bare at barnet virker veldig aktivt eller virker veldig utrygt eller her MÅ vi anbefale barnehage osv osv.

Som dere skjønner er dette noe jeg er opptatt av og har irritert meg litt over. Stakkars førstegangsfødende eller andre usikre, de får masse bekymringsnæring på helsestasjonen. Heldigvis finnes det unntak :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...