phantomet Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Idag har Måka og jeg vært på helsestasjonen. Vi er endelig i systemet, etter mye tull, noe som gjorde at vi skulle til en forsinket 6 ukers kontroll, og så treffe barselgruppen for første gang. Den faste legen er sykemeldt, så den første timen mandag ble avlyst pr telefon rett før oppmøtetid. Idag var det vikarierende lege, veldig hyggelig, men på langt nær så "troverdig" som legen vi har brukt på junior, og som nå er vår faste lege. Måka fikk mye ros for å være en kjekk og pen gutt(?), han virket ifølge legen å være svært fornøyd og riktig i forhold til forventet utvikling. Det ble lyttet, tittet og lyst...og alt var greit. Måka ble veid og målt, og han er nå hele 62 cm og 6,2 kg og ni uker imorgen. Ifølge kurven så går han rett til værs...men vi regner med at veksten avtar noe etterhvert...(Selv omm han har høye foreldre å slekte på) Da sjekken var over, satte jeg meg til å vente på barselgruppen min. Men ingen kom. Da jeg spurte hvorfor ingen kom, fikk jeg vite at den var avlyst, og at de hadde sendt brev i posten... (Brevet kom idag, men postmannen er ikke her før sent på dagen...og det er vel noe i senste laget å informere via post?) Jeg ble sur, men greit nok...Fikk vite at treffet var flyttet til kommende mandag. Og da kunne jeg svare at det passet ikke for meg, for jeg har andre planer.*smiler* Jeg skal treffe dere modne damer da, og det gleder jeg meg til. Det hele endte med at jeg gikk en 2 timers tur i solen, for å gå av meg den verste surheten.
moffi Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Rart med det; mye surr på helsestasjoner altså! Men det kan jo ha noe med at brukergruppen er litt myk og buktende med ammetåke, hormoner og små bebbisvidundere. Vet ikke hva det gjør med personalet på et sånt sted jeg....Her kommer det også stadig vekk forandrinsmeldinger i postkassa, og selv har jeg avlyst og endret Stefans ultralydundersøkelse av hoftene 3 ganger til nå! Uff..om alle gjorde som meg så ville...tja:) Men tur i solen hørtes veldig fint ut. Hadde jeg bodd over den garasjen ved siden av huset ditt der jeg bodde for 15 år siden, hadde jeg bedt deg inn på vafler og te:):) og kanskje sunget et lite kvad for deg..
Attpåklatten :-)™ Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Du gikk sikkert ikke glipp av noe stort i barselgruppa - trøste trøste:-) Jeg kuttet ut min for jeg hadde så lite til felles med de andre følte jeg.....de var så unge (eldste var faktisk 34) men hadde helt andre ståsteder i livet enn meg, og jeg merket at jeg kjedet meg sammen med dem....hyggelige, men mer der jeg var for 10 år siden...;-) Modne mammaer ruler!!!
dritgrei hei hei! Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 helsestasjoner, helsesøstre, lovord om barselgrupper, elendig informasjon og masing om hjemmelaget fiskegrateng... jeg er lei av hele greia jeg... det er jo stort sett selvfølgeligheter de farer med, om ikke de lover noe de ikke kan holde. fader altså.... helsestasjoneer er til for å måle og veie.... (hilsen sur og missfornøyd helsestasjongjenger. jeg kjenner at det å spare penger på viktige ting irriterer meg). ellers har jeg det bra altså.... :-)
moffi Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 Hva???Attpåklatten:) Er ikke du og lærer å tenke negativt, da?:)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 Kl 21.00 begynner filmen, så da er jeg her imens......kjedelig å sitte alene på kino i mange timer;-) Jeg blir i tillegg plukket opp av en støl dibber etterpå;-)
moffi Skrevet 9. november 2006 #7 Skrevet 9. november 2006 Kanskje vi skal snakke litt dritt om helsestasjonen i mens da:)
dritgrei hei hei! Skrevet 9. november 2006 #8 Skrevet 9. november 2006 jeg føler jeg er godt i gang, men jeg er så full av edder og galle når det gjelder helsestasjoner, at jeg burde vel egentlig holde kjeft... :-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 9. november 2006 #9 Skrevet 9. november 2006 He he, jeg har løst "problemet" med helsestasjonen her i huset - jeg sender sambo alene med baby!!! Alltid stor suksess på helsestasjonen det, er jo aldri et mannebein der må skjønne, og da blir damene litt sånn.......kremt kremt........og da hjelper det å få litt mannebein innafor dørene der! Gutta får oppmerksomhet, babyene får skryt, du får en time fri til andre ting (kafe, dibbing etc) og du redder samtidig dagen til helsesøster;-) Anbefales!!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 9. november 2006 #11 Skrevet 9. november 2006 Det er modne mammaene sine det gitt ;-))
ettbarnsmammaen Skrevet 9. november 2006 #12 Skrevet 9. november 2006 Og så er det dette evindelige maset om kurver (som vel egentlig er tilpasset barn som får mme.) Skulle også ønske at ammehjelperpensumet var obligatorisk for helsesøstre.....
dritgrei hei hei! Skrevet 9. november 2006 #13 Skrevet 9. november 2006 hvorfor har jeg ikke tenkt så langt??????? neste gang mine venner, neste gang!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 9. november 2006 #14 Skrevet 9. november 2006 Man lærer som kjent så lenge man lever ;-) og det er aldri for sent!!!
moffi Skrevet 9. november 2006 #15 Skrevet 9. november 2006 Kurver har vi langs kroppene våre eller på sopptur i skogen....
ettbarnsmammaen Skrevet 9. november 2006 #16 Skrevet 9. november 2006 Noen har dem dessverre på datamaskinene sine også.....:-(((((
moffi Skrevet 9. november 2006 #17 Skrevet 9. november 2006 Gi blaffen Pregnanta! Livet er ikke akkurat strømlinjeformet. det bukter seg...er jenta di glad-vær glad du og...:)
ettbarnsmammaen Skrevet 9. november 2006 #18 Skrevet 9. november 2006 Ja, da, er flinkere til å gi blaffen nå!! Har omsider senket skuldrene og godtatt at hun spiser ca. hver tredje dag. (Får naturligvis også pupp.) På seksmånederskontrollen (Nussa var ca sju mnd da), kom jeg legen i forkjøpet og sa at hun er lang og slank, men frisk og fin, sosial og blid. Det er ikke meningen at vi skal være like tykke alle sammen. Hun måtte jo bare si seg enig i det.
Reveenka Skrevet 9. november 2006 #19 Skrevet 9. november 2006 Jeg får skrive litt pent om min helsestasjon, jeg da! Er aldri noe pes om for mye/for liteuten at det har vært noen grunn for det - eldstejenta fikk henvisning til øre/nese/hals spesialist og senere operert med laser fordi hun hadde mye væske på mellomøret, og senere fikk mellomste henvisning til øyelege for å sjekke nærsynthet - og ingenting av dette hadde sykepleiermoren reagert nevneverdig på....pinlig.... Men jeg vet at mange av de som bruker min helsestasjon og helsesøster klager over utidig innblanding - kanskje slipper jeg unna slikt nettopp fordi jeg jobber i helsevesenet jeg også?
dritgrei hei hei! Skrevet 9. november 2006 #20 Skrevet 9. november 2006 en vakker sylfide heter det! :-) ikke alle kan være sånn som meg, liten og tett, til og med i pappen av og til ;-) herre min hatt, jeg kjenner at helsestasjoner er for andre enn meg.
phantomet Skrevet 9. november 2006 Forfatter #21 Skrevet 9. november 2006 Nå er jeg glad...for bare å lese hvor mye fint som kommer ut av et halvsurt klageinnlegg her...er verdt sin vekt i interaktivt gull...(kalles det fond eller no`..)*ler* Jeg er overbevist om at jeg har mye mer igjen for å sitte og prate her på nettet eller med dere på treff enn å møte opp på helsestasjonen. Så neste gang gjør jeg som Klatten foreslo..sender phantom-mannen. (Kom på nå at det var konklusjonen dengang med junior også..hmm) Når det gjelder kurver, så er jeg såpess uinteressert at jeg gikk ut fra legen uten å ha spurt eller sett...Det var helsesøster som viste meg den samtidig med at jeg fikk ny 3.mnd kontroll time, uten at jeg spurte da også. Jeg er overbevist om at gutten har det bra, at han vokser og trives. Det er moro å se tallene på vekten...men mest for å bekrefte at det er dundermelk i disse puppene! *ler*
ettbarnsmammaen Skrevet 9. november 2006 #22 Skrevet 9. november 2006 Her er det melk av typen ekstra lett skummet melk!!! He he he....
♥Snulder Skrevet 9. november 2006 #23 Skrevet 9. november 2006 Min helsesøster er sprø...helsprø.... Men liker legen da...! Hun har fulgt meg siden jeg begynte å få unger. Hun har ingen barn selv, men sier så flott" jeg er god på teorien, men du tydeligvis er knakende god på praksisen!"
dritgrei hei hei! Skrevet 9. november 2006 #24 Skrevet 9. november 2006 sprø er bra! dum er ikke så bra..... :-)
♥Snulder Skrevet 9. november 2006 #25 Skrevet 9. november 2006 Dessverre så er hun kjeeeeempe dum også. Eksempel: Min lille tutt fikk vaksine på 1-års kontrollen. Helsesøster sier til 1 åringen: Nå må damen stikke deg i låret og det gjør vondt! Men det er mye bedre enn at du dør av farlige sykdommer!" Ehhh......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå