animal Skrevet 12. januar 2007 #26 Skrevet 12. januar 2007 Jeg ville i utgangspunktet ikke at jenta vår skulle bruke smokk, av samme grunner som du skriver om. Men hva gjør man ikke for å slippe gråten og få litt ro mellom øktene. Kan nok hende du forandrer mening.. Nå som hun er 8 mnd bruker hun stort sett bare smokken når hun skal sove eller kjøre bil. Om natten ordner hun som regel med den selv. Men må jo innrømme at jeg gruer meg til hun skal slutte med den. Regner med å ta den fra henne når hun er mellom 1- 1 1/2 år.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #27 Skrevet 25. januar 2007 alle barn har et sugbehov, og enkelte har et ekstremt sugebehov... sånn som vår, han måtte jeg gå på sykehusapoteket å kjøpe smokk til, for han brukte puppene, og det ble utrolig vondt. det er ikke snakk om å skape et sugebehov nei, for det er der allerede! :-) dessuten så tenker jeg at du skifter mening etter at bebis har kommet ut, og du finner ut at å ha puppen i munnen hans til en hver tid, det går bare ikke an... da kan det være greit å ha en smokk tilgjengelig, så h*n kan ligge i vippestol å se på deg når du lager mat for eksempel! :-) vår gutt var forresten VELDIG sær på smokker, og det var kun de jeg kjøpte på sykehuset som var bra nok... (husker ikke hva de heter... ikke mam/avent/bambino eller noen av de kjente merkene der...) det var kun de smokkene som gikk an, enda ikke det var den første smokken han prøvde heller, for pappa`n kom med en jeg hadde kjøpt inn hjemme... (avent, og den var brotkasta!) vent til du får litt erfaring på området, så ser du hva du kan mene og ikke...
Mamman til Astronauten Skrevet 26. januar 2007 #28 Skrevet 26. januar 2007 Hi, hi, de kommer jo ikke ut med så mye annet heller da... ; ))
blond Skrevet 27. januar 2007 #29 Skrevet 27. januar 2007 Noen babyer er smokkeunger, andre ikke. Min eldste roet seg ned da han fikk smokken. Vi hadde ikke bestemt oss for at han skulle ha smokk i utgangspunktet, men oppdaget at det var det eneste som roet han. Han sluttet med smokken frivillig da han var to år, så det trenger ikke bli et problem. Å gi smokk er ikke nødvendigvis et behov som foreldre skaper, men kan være et behov som barnet har. Hvorfor kobler du smokk med tvang? De færreste foreldrene tvinger smokken i munnen på babyen, vil jeg tro. Smokk kan være med på å forebygge krybbedødsfall.
☆Pacific sunset☆ Skrevet 31. januar 2007 #30 Skrevet 31. januar 2007 Orker ikke skrive så mye annet enn at jeg er FOR smokk!
loppefjert Skrevet 2. februar 2007 #31 Skrevet 2. februar 2007 Er for smokk! Tommelen kan ikke fjernes, og dermed vanskeligere å slutte med..........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå