temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Har fått med meg de siste dagers diskusjoner på siden vår, og må bare kommentere følgende: Denne siden vår som har vært så spesiell og god er på vei til å endres sakte, men sikkert, til noe ala skravle eller kranglesiden. Vel er vi modne og vel tåler vi litt vind rundt øra, men vi vil vel ikke ha stiv kuling hele tida? Oppfordrer derfor alle til å tenke over følgende: - Ta hensyn til andres meninger, og respekter andres erfaringer og forfortåelse. Det er ikke "de andre" som skal tåle hele tiden...noen ganger skal du også tie. - Gi plass til flere. Her er det og skal være plass til alle. Vil din stemme bli for dominerende, kan du skremme bort noen. - Det er ikke nødvendig å ha en mening om alt. Klokskapen som kommer med alderen handler nemlig også om å kunne tie. - Meninger er nettopp og meninger. Dine meninger er ikke riktigere eller bedre enn andres. At andre mener noe annet (eller av en eller annen grunn velger å la være å si sin mening) betyr ikke at de mener mindre, tar feil eller er mindre reflekterte. - Steile holdninger kan provosere og såre. Velg selv hvordan du lever, men vær forsiktig med å fortelle andre hvordan de bør leve. SKJERP DERE ellers så ødelegges siden vår! Hjertelig hilsen
<3 Tonetrollet Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Enig med trollet. Skjerp dere ellers så biter jeg dere i leggen! (og nå har jeg kvesset tennene mine på masse deilig Halloween godteri og julemarsipan)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 Og jeg bare gliser og gjør det jeg synes er mest fornuftig på en formiddag. Helt enig med deg tonetroll2 Når det blir for kraftig kost for vi dra diskusjonen et annet sted. Men det må være lov å blåse ut frustrasjonen her inne også. Jeg har forøvrig fått mange trøstens ord når jeg blir gal av svigermonster eller mamma. Men enkelte ting holder jeg meg unna: religion,poliltikk og barneoppdragelse. Ikke det at jeg ikke har meninger om det altså. Men vet av erfaring at det kan føre til bråk. Men julemarsipan og barnesko se det kan jeg ha meninger om Man skal ikke plage andre ,man skal være grei og snill og forøvrig kan man gjøre som man vil....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 1. november 2006 #5 Skrevet 1. november 2006 Du er bare herlig du trollet mitt! Jeg vil også ha tilbake den gode og fine siden vår og lover å være snill pike!
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 1. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 1. november 2006 Du har nå aldri vært annet enn snill pike! Som phantomet også har påpekt, så svarer du alltid med et smil om munnen. Fortsett sånn du Klatten.
Reveenka Skrevet 1. november 2006 #7 Skrevet 1. november 2006 Du har helt rett, Tonetroll! Stiller meg bak denne, jeg også c",)! Lenge siden du har vært innom, er det travelt om dagen?
♥Snulder Skrevet 1. november 2006 #8 Skrevet 1. november 2006 Blåser det hardt vær her inne? hæ hvor...? Det sier jo litt om hvor mye jeg får med meg...hihi... Men du har helt rett Tonetroll! Kloke ord! Vi vil så absolutt beholde dette forumet som det startet! Med god humor og omtanke for andre!
moffi Skrevet 1. november 2006 #9 Skrevet 1. november 2006 Hvor, hva? Har ikke vært her på en drøy uke bortsett fra i går da. Hva har skjedd? Hvor blåser det?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 1. november 2006 #10 Skrevet 1. november 2006 Snakket akkurat med tonetroll og hun har det travelt om dagen med å lakke negler og fikse seg til dibbefesten sa hun!!! Hi hi, men hun sa også at tastaturet hennes var helt ødelagt nå og at hun brukte så lang tid på å skrive at hun ikke hadde tid rett og slett:-) Skulle hilse masse da!!
Urtete Skrevet 1. november 2006 #11 Skrevet 1. november 2006 Veldig kloke ord, tonetroll!!!) Jeg har heller ikke fått med meg stormen.... - hva har skjedd??
Gummelillan Skrevet 1. november 2006 #12 Skrevet 1. november 2006 Oi, kloke ord her Trollet, men jeg synes da ikke at vi har vært så steile, jeg da...? Personlig har jeg oppfattet diskusjoner omkring både halloween, sko og marsipan som godmodig mobbing. Hvis noen har oppfattet meg annerledes beklager jeg det på det sterkeste. Og jeg vet at jeg bør lære meg å holde kjeft av og til. Får bare så utrolig skrivekløe av og til og forsøker da å fleipe litt om det meste. Skal skjerpe meg og satser på at det kommer mer klokskap etter den 13. ;-) Håper imidlertid at ingen har blitt skremt bort av meg!
moffi Skrevet 1. november 2006 #13 Skrevet 1. november 2006 Det er uansett aldri gøy å få merkelapper påklistret på seg av andre uansett om det er bare for gøy, og ikke vondt ment. Husker selv at jeg var skravlebøtta på barneskolen.Og hun som alltid turte å si fra. Ble litt lei av den rollen ja:)
moffi Skrevet 1. november 2006 #14 Skrevet 1. november 2006 Aksept, toleranse, åpenhet, nysgjerrighet og ulikhet! Yes! Vi må som Trollet sier passe på stemningene. Grensene for gode stemninger er ikke alltid like lett¨å tolke når man bare har det skrevne ord foran seg og ikke ansiktsuttrykkene og kroppsspråket til alle som skriver.
dritgrei hei hei! Skrevet 1. november 2006 #15 Skrevet 1. november 2006 jeg var klassens klovn helt til jeg ble mamma.... nå her jeg i seks år gått under tittelen "nazi-mamman" jeg er jo ikke bare streng, men strengere enn mange andre og da får man passet sitt påskrevet rimelig kjapt... så hvis dere lurer på noe ang familieliv drevet med streng nazi-struktur, så bare ring. 46 58 00 HEI! (husker dere det?)
Gummelillan Skrevet 1. november 2006 #16 Skrevet 1. november 2006 Huff, blir nå bekymret for om ordene fra Tonetrollet var myntet på meg.. Vel, hvis det er tilfellet så lover jeg bot og bedring!
Reveenka Skrevet 1. november 2006 #17 Skrevet 1. november 2006 Du, det tror jeg helt sikkert ikke!!! Ikke bekymre deg c",)
moffi Skrevet 1. november 2006 #18 Skrevet 1. november 2006 Trollets ord var....ja...universelle visdomsord:):) Alle kjenner seg igjen-en klassiker..ja;)
dritgrei hei hei! Skrevet 1. november 2006 #20 Skrevet 1. november 2006 he he... eller meg. jeg snakker mye og hele tiden, men nå har jeg vært stille lenge, og nå skal jeg være stille igjen... :-)
Urtete Skrevet 1. november 2006 #22 Skrevet 1. november 2006 Enig, for da blir det kjedelig................ Så lenge vi er snille og greie med hverandre og er proppfulle av selvironi - kan noen ta seg nær av innleggene her da, da??? Det er nok noe jeg har gått glipp av...
Babyonboard ;-) Skrevet 1. november 2006 #24 Skrevet 1. november 2006 Trollet vårt har alltid gode ord å komme med ;-) Når hun ikke mobber oss da.......................... :-)))))))))))))
Maud Skrevet 2. november 2006 #25 Skrevet 2. november 2006 Jeg vet ikke hvordan siden har vært før, men synes en advarsel er på sin plass. Noen ganger virker ting veldig interne, det er stadig noen som refererer til noe som det ikke er mulig å skjønne for utenforstående. Det var litt "skummelt" for meg å hive meg utpå og delta. Nesten som å presse seg inn i en veletablert venninnegjeng. Klare meninger og en fleipete tone er bra så lenge det ikke skremmer andre bort. Greit for alle å få en påminnelse om det :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå