Mamma till 2 barn Skrevet 1. november 2006 #26 Skrevet 1. november 2006 Det är helt ok att vara direkt o säga vad man menar. Men ibland kanske man(inkl. mig själv) är lite för ärlig??? Bland de som känner mig väldigt väl, menar att jag är mycket direkt o ärlig. Och det kan jag väl erkänna att jag är! Men under årens lopp, tror jag o vet jag, att jag kan ha vart lite för ärlig, så att jag har sårat andra. Som oftast omedvetet, men ibland medvetet. Speciellt när jag var yngre, i brist på osäkerhet o att inte bli trampad på. Stolthet kanske?!? Jag har iallfall fått lära mig hemifrån, att det är bättre att vara ärlig mot andra o sig själv, än att snakca skit bakom ryggen på andra eller gå runt gröten, som ni säger i Norge. Det sårar 10 ggr mera, att få höra det av nån annan, än att få det "slängt i fjeset" med en gång? Är ni eniga eller??? Sen kan man ju kanske pröva att vara lite mera försiktig ibland, med vad man säger o till vem man säger saker. Det många människor med stoooooooooooora öron o stor käft, so inte kan hålla tyst. det har jag lärt mig av livets skola iallfall!!!. Så jag passar mig väldigt noga med vad jag säger o till vem jag säger saker. Ang. barnprogram eller inte, så menar jag att det är upp till varje familj o bestämma vad de önskar att deras barn skal se eller inte. Men jag är ju enig i att cartoon inte är det bästa för barnen. jag gillar barnprogram, men de pedagogiska programmen, som fex. Byggmästar Bob, Astrid lindgren osv. I Sverige, på 70 talet, gick det ett jätte fint barnprogram som heter "fem myror är fler än fyra elefanter". Gick det programmet här i Norge?? Det var iallfall ett vaäldigt fint, enkelt o pedagogiskt program. Jag lärde mig faktiskt redan som 5 åring, att skriva o räkna via det programet. Jag tror inte att det har funnits eller kommer att finnas ett bättre pedagogiskt barnprogram i framtiden, som det programmet var. Det har också blivit kårat som Sveriges bästa barnprogram genom tiderna!!! Jo, det finns ju ett fint barnprogram på svensk tv, som heter "Björnes magasin". det har gått säkert 15 år på svesnk barntv. Väldigt bra program. Är det någon som har sett det på svensk barntv?? Såm nu är det bara att öööösa på med starka meningar. Vad menar ni härinne???
dritgrei hei hei! Skrevet 1. november 2006 #27 Skrevet 1. november 2006 hmm, i dette foumet er da alt trygt og godt... men i vei du, det gjør vi alle... og som ekte modne mødre så tåler vi litt storm rundt øra. bra damer altså... jeg blir rett og slett glad jeg... og jeg kan fyre meg høylytt opp over stygge stygge japanske tegneserier, jeg liker ikke haloweeeeeen, jeg elsker julekalendere, jeg spiser sylte til langt utti mars, jeg er redd fulle mennesker, jeg kler gutten min i rosa, jeg er kristen men jeg banner og har to barn med to forrskjellige menn og mener fast bestemt at gud er på mitt lag likevel, jeg snakker om sex i religionshistorieforelesninger, jeg spiser pannekaker med bacon og går treningstur med vogn og smågodt.... jeg er full av ting som antagelig provoserer andre til døde, men ... enten så må man tenke seg om... (attpåklatten, jeg tenker ennå) eller så får vi lage flagg og faner og paroler med de viktigste sakene. ellers så smiler jeg bare og tenker....( hmmm jeg er helt uenig, men det er greit).............. men her inne er jeg ikke redd for noe, og det syns jeg ikke du skal være heller, du får bare kle på vindjakke når det blåser som verst! ;-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 1. november 2006 #28 Skrevet 1. november 2006 Synes du er flink jeg dritgrei hei hei, og det har vel kanskje vært litt stormfullt i det siste her inne......Og din variant med å smile og tenke hmmmm......veldig bra!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 1. november 2006 #29 Skrevet 1. november 2006 dritgrei, dritgrei hei hei hei (skal sies i sånn fotballsuportersang) Veldig bra sagt, det beste er bare å ta på vindjakka, og trekke lua godt ned. Så går det seg til skal du se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå