Babyonboard ;-) Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 La denne ut på Skravle... Så at det var så mange som reagerte på ikke utkledde barn... Noen som har tenkt på at det faktisk er foreldre som gir f... der ute, eller som noen av dere, er veldig imot Halloween....? Og som ikke hjelper barna sine med utkledning... Kjempetrist at de barna skal bli holdt utenfor... Ingen vet hvorfor barn ikke har kledd seg ut... Det er søren meg så mange triste "skjebner" der ute så tenk dere om før dere sier: "Ingen kostyme, ingen godterier!" Mulig noen har tatt dette opp allerede på Skravle...
dritgrei hei hei! Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 uff... det var så trist i fjor... det kom to tynne våte jenter med sånn langt vått pikenmedsvovelstikkene-hår. de var så kalde og små også var det mørkt og seint, og jeg vet ikke om de visste hvorfro de sto her egentlig. de så ikke noe glade ut heller.... men de fikk sjokolade altså, men uff... jeg ble trist - også har jeg ikke glemt dem.
phantomet Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Hehehe....denne kan vi diskutere lenge og vel...siden jeg er absolutt motstander av å adoptere nok en kommersielle tradisjon fra USA som er blåst liv i ene og alene av sukkergigantene for å øke salget av skadelige stoffer som faktisk sukker og e.stoffer er. ja stakkars barna våre som ikke får løpe gatelangs i kostyme og tigge gotteri når de ikke aner hvorfor i all verden de skal det!!! Og ja, det er virkelig synd på dem som ikke kan skremmes inn i det hinsidige av groteske kostymer og bøllete fremferd!!! En annen ting er at siden det er slik en slem holdning som holder barna våre unna denne merkelige tilgjorte feiringen, så lider de overlast når de istedenfor er med pappa på teaterforestilling denne dagen fremfor å proppe kroppen, sansene og sinnet med skadelige ting!
Babyonboard ;-) Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2006 Hva sier du til barn som ringer på døra di da? :-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Godt poeng! Det er det samme hva vi voksne sier og mener, men å holde barn utenfor pga våre egne greier, det kan vi da ikke!!! Her skal alle som kommer innom få:-) Har vært og kjøpt inn muslistenger med jordbær jeg, litt sunt og litt godteriaktig fordi det knitrer i papiret;-))
dritgrei hei hei! Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 han her i huset vet ikke om det han.... hvorfor skulle han? jeg vet ikke hva det er selv heller...
phantomet Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 Må legge til at det ikke spiller noen trille om barna på trammen har kostyme eller ei for min del. Visst er det synd på de barna som ikke får oppbakning hjemmfra, men disse barna er det vel like synd på hele året? Kanskje de er mer synlige når de ender opp som tiggere på døren, uten utkledning bare fordi noe har sagt at dette er kvelden for slik aktivitet...
dritgrei hei hei! Skrevet 31. oktober 2006 #8 Skrevet 31. oktober 2006 de som ringer på skal få, det er ikke det... men jeg vil ikke at han skal gå rundtomkring i mørket. ikke nå og ikke om tre år.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 31. oktober 2006 #9 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har alltid kledd på meg og gått sammen med barna mine jeg;-) Faktisk ganske hyggelig å hilse på alle i nabolaget:-)
phantomet Skrevet 31. oktober 2006 #10 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg er virkelig i tvil om hva jeg sier...for ikke har jeg planer om å feire Halloween med egne unger, og ikke har jeg tenkt til å presses til å gjøre noe jeg ikke støtter... Det kan faktisk være at det blir liv her i gården, for før vi kjøpte dette huset var det amerikanere fra ambasaden som bodde her...Time will show
dritgrei hei hei! Skrevet 31. oktober 2006 #11 Skrevet 31. oktober 2006 ja for det har jeg også opplevd, og det er veldig fint, det er jeg enig i... men jeg vil ikke det jeg. jeg vil lage te her hjemme heller. men det kan jo hende at pipa får en annen lyd om noen år... lite kan jeg si om det. men kjenner jeg megg selv rett så er dette en ting jeg ikke kommer til å hause opp noe særlig.
phantomet Skrevet 31. oktober 2006 #12 Skrevet 31. oktober 2006 Det er vel mye hyggeligere med god gammeldags julebukk eller det vi feiret som unger som vi kallte Lossi. Som var på Luciadagen.. Da kledde vi oss ut og sang for folk som åpnet døren, i håp om å få en Clementin eller litt gotteri.... Det groteske i kombinasjon med sukker og tigging synes jeg er smakløst...
dritgrei hei hei! Skrevet 31. oktober 2006 #13 Skrevet 31. oktober 2006 utgangspunktet for hele feiringe er vel hedring av de som gikk bort i året som har vært er det ikke? det er jo i og for seg en fin ting.... tar jeg feil?
Babyonboard ;-) Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #14 Skrevet 31. oktober 2006 Selvfølgelig er det synd på de hele året, Phantomet :-) Det var vel ikke DET som var poenget her.....? Var bare så mange inne på skravle som brukte uttrykk som forb... drittunger, har ikke gidda kle seg ut engang... Verden går videre Phantomet, enten vi vil det eller ikke ;-))) Stoppe utviklinga nytter vel neppe...
Babyonboard ;-) Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #15 Skrevet 31. oktober 2006 Hadde du bodd i USA hadde du sikkert hatt nok dass-papir for noen måneder fremover..... Hadde du bare gidda pille det ned fra trærne......................... *ler meg skakk*
Attpåklatten :-)™ Skrevet 31. oktober 2006 #16 Skrevet 31. oktober 2006 Har så utrolig mange morsomme episoder med både julebukkturer og Halloween feiringer med jentene mine. Vi har sminket oss og fnist og hatt det skikkelig skummelt altså:-) De snakker om det ennå! En gang skulle den eldste ha klassefest, hele klassen gikk sammen, leide lokale, ungene ville kle seg ut, vi var da hele 3 mammaer som gadd stille......typisk... Men jeg hadde kledd meg ut som heks, for det var karneval. Og guttene i klassen syntes jeg hadde fått så fryktelig langt hår siden sist de så meg;-))) Ha ha ha, hadde da laaaaaaang, blond parykk, for jeg var jo en god heks jeg:-) De var jo bare skjønne alle sammen:-) Så uansett om jeg er for eller imot, jeg vet at barna dessverre er steintøffe overfor de som ikke får lov.....og det er kjempetrist, men så lenge det er snakk om uskyldige ting som å kle seg ut og sånt, så har jeg alltid vært en mamma som stiller frivillig opp - og ender alltid opp med å ha det kjempefint med de små:-)
Babyonboard ;-) Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #17 Skrevet 31. oktober 2006 Da kledde vi oss ut og sang for folk som åpnet døren, i håp om å få en Clementin eller litt gotteri.... Det groteske i kombinasjon med sukker og tigging synes jeg er smakløst... Eeeeh.... Hva er egentlig forskjellen??? ;-)
dritgrei hei hei! Skrevet 31. oktober 2006 #18 Skrevet 31. oktober 2006 jeg skulle ønske jeg var som deg! da jeg var liten ville jeg bli sånn, i stedet har jeg blitt min mor - en regelrytter. æsj, du er flink, jeg er bare streng.... klart du har hatt gode opplevelser, og når du har vært med dem rundt så har det jo bare vært koselig har det ikke? julebukk er jo samme greia, bare at man er nisser i stedet, nisser er frekke de også :-) ååååååååååååååååååååååå nå måtte jeg skikkelig tenke meg om... jaja...
Babyonboard ;-) Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #19 Skrevet 31. oktober 2006 Hehe... For masse år siden gikk vi julebukk med DE støgge maskene!!! Vi tagg juleøl.................. Kommer aldri til å glemme det ene huset vi besøkte... Vi gikk mot huset og mann og kone står foran kjøkkenbenken og ordner seg mat. Mannen så oss og glisa bredt, vinka oss nærmere vinduet... Kona vrælte som en stukken gris og holdt på å kjøre kniven i mannen da hun oppdaga oss!! Stakkars hun holdt på å få hjertestopp ;-))))
Attpåklatten :-)™ Skrevet 31. oktober 2006 #20 Skrevet 31. oktober 2006 Nisser kan være så frekke som helst de;-) Spesielt de nissene de har på Beate Uhse.......ha ha ha!!! Gikk nemlig forbi utstillingsvinduet til denne butikken i Trondheim for noen år siden, og der hadde de den lekreste nissekonedrakt jeg noen gang har sett;-)) Men tilbake til å være mamma, regelrytter eller ikke. Vi skal være litt forsiktige med å tre våre egne mønstre ned over barna våre.....det er det våre foreldre gjorde, og vi har nå en flott mulighet til å gjøre livene til våre egne barn litt annerledes:-) Tenker jeg:-) Og det er en rasende god egenskap det du gjør nå - stopper opp og tenker deg skikkelig godt om........det har jeg måttet gjøre mange ganger i min mammakarriere;-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 31. oktober 2006 #21 Skrevet 31. oktober 2006 Denne var til deg dritgrei hei hei:-)
phantomet Skrevet 31. oktober 2006 #24 Skrevet 31. oktober 2006 For meg ligger forskjellen i det faktum at vi kledde oss ut for ikke å bli gjenkjent av venner, familie og kjente...ikke for å skremme vannet av dem. Om en liten tass hadde åpnet døren den gang var det bare stas...ikveld ville ihvertfall min sønn blitt livredd om han så de kreaturene som stod på trappen.. Du spurte hva jeg ville sagt isted og jeg svarte at jeg ikke visste... Vel, nå vet jeg for det har vært skikkelser på døren siden sist. mannen åpnet med et smil, hørte at de sang, fortalte at de var stilig utkledd, men at vi desverre ikke hadde noe gotteri i huset. (som faktisk er helt sant!) deretter så han blidt hadet, og de gikk videre.
phantomet Skrevet 31. oktober 2006 #25 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har ikke tenkt å stoppe utviklingen, men jeg har jaggu tenkt å selv bestemme hvilke påvirkning min e sønner skal utsettes for så lenge som mulig. Ref. tidligere utsagn om "kommers" og USA
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå