Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Vi vurderer å reise på ferie en uke uten barn. Jeg sliter litt med samvittigheten. Hun skal i såfall være hos farmor og farfar, og vil ha det som plummen i egget. Men jeg nøler litt med å legge en slik belastning på dem. Hva tenker dere???
beri Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 jeg ville gjort det. Bra for alle parter det
blond Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 Hvis farmor og farfar har sagt ja og jenta di er trygg på dem så bør du reise. Tenk ei hel uke til deg selv og kanskje pleie kjærligheten? Supert!! Kos deg!
ida_m_1987 og Thea Louise Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 Jenta har det bra, og sikkert kjempe moro der...reis og ha det moro dere også
Svinesteika. Skrevet 24. oktober 2006 #6 Skrevet 24. oktober 2006 Snakk med dine svigerforeldre om at du har dårlig samvittighet får og la de være barnevakt så lenge, de kan jo hende de gleder seg masse...... Ikke hyggelig og reise på tur hvis du bare bekymrer deg over hvordan det går hjemme. Alle har behov får og bare være kjærester av og til, så nyt turen om du reiser :
Mille** Skrevet 24. oktober 2006 #7 Skrevet 24. oktober 2006 Du er du og jeg er meg. Så egentlig så er det ikke relevant hva andre ville gjort, hvis du vil dra så syns jeg du skal dra. Jeg hadde ikke ville vært borte fra lille snupp i en hel uke mens hun er så liten, og det er ikke fordi jeg er redd for å belaste besteforeldrene. Syns bare hun er for liten til å være borte fra foreldrene sine over så lang tid. Men sånn er altså jeg, vet at mange syns sånt er helt greit. )
delfi Skrevet 24. oktober 2006 #8 Skrevet 24. oktober 2006 Må si meg enig med den bløte kaka her jeg.. hadde aldri klart å vært borte så lenge fra snuppeluppa mi, men det er jo meg da.. vi er jo alle forskjellige! god tur forresten:)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #9 Skrevet 24. oktober 2006 herregud for noen hønemødre de to over her er
Mille** Skrevet 24. oktober 2006 #10 Skrevet 24. oktober 2006 Hehe...syns du det? Får vel høre at jeg er hysterisk også snart, men det gir jeg rett og slett blaffen i. Har ingenting med hysteri å gjøre. Ha en god dag, surpølsa!! ;o)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #11 Skrevet 24. oktober 2006 det er jo nettopp det det har...du er hysterisk. Stakkars barn, kommer til å bli skikkelig pysete mammadalter
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #13 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg hadde ikke reist fra et så lite barn.
Northernlights Skrevet 25. oktober 2006 #14 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg tror jeg ville prøvd ei lita helg først =)
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #15 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg ville heller aldri ha reist fra et så lite barn en hel uke, men vi er jo forskjellige... Stakkars de surpompene som svarte over her, som mener noen av oss er hysteriske fordi vi ikke ville reist fra barnet vårt så lenge. Tror de sliter litt med egen samvittighet:)
Maud Skrevet 25. oktober 2006 #16 Skrevet 25. oktober 2006 Det som er viktig er vel hvilken relasjon jenta har til besteforeldrene og hva de egentlig orker. Vi giftet oss nettopp, minstemann var da 14 måneder. Vi bestemte oss for å vente med bryllupsreise. Vi har enda ikke hatt barnevakt en hel natt, det kommer snart. Da får vi se hvordan det fungerer. Hadde ikke lyst til å utsette foreldrene mine (som er de potensielle barnevaktene) for en uke allerede nå og visste ikke hvordan lillegutt reagerer på så lang tid uten oss. Til bryllupet fikk vi imidlertid 10 000 i gavekort på et reisebyrå og en ukes barnevakt av mamma og pappa. Så nå planlegger vi en uke uten barn, men først i februar-mars. Da er lillegutt 18-19 mnd, de har hatt ham noen netter, bl.a. en helg. De skal bo hos oss når vi er borte en uke, da blir det mye som er som vanlig. Barnehage, storebror er hjemme, rommet hans, lekene osv er tilgjengelig. Regner med at det går bra!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #18 Skrevet 25. oktober 2006 har dere ikke hatt barnevakt ei natt? Oj, overbekyttende kanskje?
Maud Skrevet 25. oktober 2006 #19 Skrevet 25. oktober 2006 Er det noe jeg virkelig misliker med DIB, så er det alle de som synes de har rett til å gi folk merkelapper og betegnelser utfra en ørliten porsjon informasjon. Du gjør dine valg for dine barn, jeg gjør mine valg for mine. Har ikke hatt barnevakt en natt fordi jeg ammer morgen og kveld. Har hatt lyst til å opprettholde det og han tar ikke flaske. Nå er det ammeslutt til helgen og da kan min frihet utvides gradvis. Jeg skal ikke ha såå mange barn og synes ikke det er noe offer i det hele tatt!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #20 Skrevet 25. oktober 2006 tar ikke flaske...har du prøvd skikkelig? Hva om han måtte ta flaske da? De aller fleste tar flaske, det er bare en mors dårlig unnskyldning. Tydelig du synes det er et offer, ingen andre som snakket om offer her iallfall
delfi Skrevet 25. oktober 2006 #21 Skrevet 25. oktober 2006 Vi hadde også samme problemet med minstesnuppa her.. ville ikke ta flaske.. vi prøvde alle råd vi fikk, noen sa at jeg bare skulle sette henne vekk en natt, men hvorfor skulle jeg det? er vel ikke noe vits å tvinge på henne heller hvis hun ikke vil! det er jo bare snakk om for en liten periode... vi hadde ikke barne vakt over natta før ho var et år.. hadde ikke noe behov for det heller.. og selvom jeg ikke vil reise fra tuppa over så lang tid har vel ikke det noe med overbeskyttende å gjøre!!?!!! hjelpes meg...
Philia Skrevet 25. oktober 2006 #22 Skrevet 25. oktober 2006 Til anonym over her: Kan du ikke si det du mener i en hyggelig tone, så la heller være. Når noen ber om synspunkter, så kan de godt spares for ironiske og krasse kommentarer. Hvis du er i tvil, så finnes det et eget forum for slike innlegg; KRANGLESIDEN! Der vil du møte likesinnede:-)
Huffi Skrevet 25. oktober 2006 #23 Skrevet 25. oktober 2006 Det er så lavpannet å hakke på andre mennesker her inne. Finn på noe annet. Det var et seriøst innlegg.
winneboo Skrevet 25. oktober 2006 #24 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg hadde ikke orka å vært borte fra snuppa så lenge men det er fordi JEG ikke takler å være borte fra henne mer enn 1 natt da. Men jeg vet om jeg hadde reist bort en uke så hadde snuppa mi kost seg i hel med besteforeldrene sine å jeg hadde nok savna henne mer enn hun hadde savna meg. Så reis med god samvittighet. Barnet ditt overlever heeeelt fint uten dere i en uke
chrisallic Skrevet 25. oktober 2006 #25 Skrevet 25. oktober 2006 dere er heldige!reis og kos dere.kansje hatt en prøvehelg først og sett at det gikk bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå