Gå til innhold

Stjernetegn og orden i sysakene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket stjernetegn er du og har du orden i tingene dine i heimen?

Etter å ha tilbrakt MYE tid sammen med min søster, som er jomfru (;-) og sett hennes fantastiske orden og system i alt hun har i sitt hjem, forstår jeg at jeg må ta noen tak i mitt eget hjem snart....

Jeg er en følsom fiskejente, som egentlig syns at verden er altfor brutal. Det rare er at jeg ikke er noe utpreget ordensmenneske, men har faktisk (stort sett) oversikt over hvor jeg har tingene hen, det er bare det at det ofte tar litt tid å lete det frem, for det ligger gjerne en stabel eller to med andre ting oppå!

Det er snodig dette med stjernetegn og orden eller mangel på orden!

Trodde aldri jeg skulle lage tellekanter i skap og hyller, men det har jeg altså gjort - hos min søster....;-) Kanskje på tide å ta en runde i eget hjem også;-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vær og har visst mye temrament....vet hvor skapet skal stå... Orden i saker og ting...hmmmm

Er vel mer som deg der, vet hvor jeg har det men må bare inn i bunken med det andre først.

Har tellekanter i kleskapet mitt, men er ikke særlig fan av rengjøring.

Hybelkaninene våre er veldig snille da

Skrevet

Har egentlig forsvinnende lite kunnskap om stjernetegn, jeg...?!

Er skorpion og da jeg var yngre og leste horoskop syntes jeg alle skorpionhoroskpene var ekle for det sto bare at vi var egoistiske og sexfikserte og det følte jeg meg ikke så veldig igjen i... Derfor har jeg egentlig aldri lært meg hva som kjennetegner meg/oss? Men jeg er opptatt av å ha det ryddig og rent hjemme. Nesten til det ekstreme (må alltid vaske hele huset før jeg får besøk, selv soverommene... ) Og ingen klær får nærme seg klesskapene våre før jeg har strøket og brettet de pent....

Døtrene mine er vær, tvilling og jomfru. Skjønner da at det er jomfruen jeg må feste min lit tiul for å hjelpe meg i huset...? ;-))))

Skrevet

takk for den....

Skrevet

He he he, det var det jeg visste altså - du er jo bare egoistisk og sexfiksert!!! He he he, neida bare tuller med deg jeg;-) Men jeg er imponert over at du til og med vasker soverommene før du får besøk! Og klærne her i huset kommer aldri lenger enn til sofaen i kjellerstuen de - da vet vi jo hvor de er ihvertfall;-) Kaoskontroll hadde vært noe skjønner jeg.......Og ja, jomfruer er veldig ordentlige de altså:-)

Skrevet

Har heller ikke den store kunnskapen om stjernetegn! Jeg er vekt og skal visstnok være diplomatisk og rolig. Det stemmer stort sett! Ryddig er jeg ikke!!! Finner aldri noe av det jeg legger på et lurt sted for å være sikker på å finne det igjen.... MEN jeg er kjempeopptatt av å ha det rent og ryddig når jeg får besøk! Da strir jeg vettet av alle rundt meg for å bli fort ferdig!

Skrevet

He, he. Ikke din feil stakkar, men broren min er også vær og han er det mest rotete mennesket jeg kjenner... Men du er jo sikkert unntaket som bekrefter regelen du da ;-)))

Skrevet

Attpåklatten: det stemmer ikke hos oss :)

Mammaen min er jomfru og jeg er vær. Vi har egne betegnelse i familien - hun er en "skapåpner" og jeg er en "skaplukker".

Når "skapåpneren" lager mat, så er alle skapdørene åpne, oppvaskkummen er full og alle benkene svømmer av remedier og ingredienser. Jeg er en "skaplukker", alt holdes rent og pent, benkene tørkes av etterhvert og redskaper settes inn i maskinen etterhvert.

Har hørt at værene er de verste kontrollfrikene og organisatorene... Jeg har alfabetiserte CD- og bokhyller, DVD sortert etter genre og alfabet og tøy i skapet etter farge. Uff, høres nesten litt nazi ut...

Faren min er vær og er akkurat samme ulla (bokstavelig talt, he he)...

Bææææææædi!

Skrevet

Det vil da si at vi er 5 rotete mennesker i heimen......alle med forskjellige stjernetegn, men Hannah er jo vær.....sukk....hadde håpet hun skulle bli super ryddig jeg;-)

Skrevet

Oi, oi! Ser for meg at festen den 17. blir skikkelig organisert.... Vi sorteres etter høyde, vekt og farve ;-)

Skrevet

Jeg er veldig glad i orden i oppvaskmaskinen jeg - så nåde gubben om han setter inn feil! Da må jeg flytte på det så tng står riktig.... Jeg gjør det til og med på jobben også... helt sant c",)

Men ellers er jeg ikke så overvettes ryddig, men jeg liker jo at det ser ordentlig ut, da c",)!

Skrevet

Så der røk den teorien ja! Men en ting som er litt rart, jeg er supernøye når jeg lager mat! Hater rot og oppvask, og rydder og vasker parallelt med brasingen......Men sambo kan rote han!!!! Han er da løve og han ER løve altså:-) Alle skaper opp, alle skuffer ut, kline, søle, vispe i 200 etc....men han lager nydelig mat da:-)))

Jeg lurte også på om du kanskje kunne ta et lite lynkurs i å lage orden i "sysakene" til de av oss som ikke er så flinke.....?

Skrevet

Gud bevare meg vel.........Jeg som er nesten 1.80 høy og veier mer enn nok og litt til, lurer på hvor jeg ender!!!!

Skrevet

Er en liten fisk som flytter på rotet:-)). Men jeg mår best når det er rent og ryddig runt meg... Men med 4 unger og nå en ekstra niese i huset. Så gir jeg opp.... I tilegg så pusser vi opp.... eller!!!! har en pause i oppussing.... Så det er en del pappesker lit her og der... Uferdige vegger....gulv, lister...Puhhh

Skrevet

Ha ha ha....fisk du også ja - det kunne jeg egentlig tenke meg;-)) Kjenner meg igjen....Vi får satse på å ha det pent og ryddig når barna flytter hjemmefra vi Ronja - så skylder vi på dem enn så lenge;-))) Hi hi hi....

Skrevet

Presis på femøringen slik vi også har det - minus niesen, da. Men jeg trøster meg med at det er umulig å ha det ryddig med fire barn. Hvis jeg setter i gang å rydde, går det tre småjenter bak meg og roter fortere enn jeg kan rydde. I tillegg skiftes det klær......mye klær ..............................hver dag........................................

Men kanskje Karomamma kan ta på seg et oppdrag? c",)

Skrevet

Ja, Karomamma får det travelt hun;-))

Skrevet

jeg er fisk jeg også,og slutter meg til at jeg har på en måte system i alt rotet mitt..Mye rot over alt,men finner alt bare jeg leiter litt..Må nok si at jeg aldri har tid til å kjede meg,gjør jeg det kan jeg jo bare rydde i en av mine utallige "roreskuffer"

Skrevet

Er jomfru jeg og egentlig ganske strukturert.

Tellekanter i skapene, alfabetisert cd-ene, husker omtrent alle bursdager.

For meg blir det kaos inni meg hvis det ikke er en viss grad av struktur rundt meg. Jobber turnus med skiftende arbeidstid, men klarer godt å organisere meg i forhold til det.

Men så bor jeg sammen med en hamster da (en tyr) og da er det ikke lett å få kastet og ryddet opp i gammelt rot.

Har forresten to søstre som er vær. Den ene har aldri klart det med rydding. Alt flyter der i gården, klær, oppvask, leker og det aller meste. Den andre derimot pusler og ordner, rydder og vasker. Merkelig at de skal være så forskjellige?

Skrevet

Denne overskriften kunne jeg jo ikke la være å gå inn på - selv om jeg egentlig ikke har tid i kveld, for jeg må inn på nettbank og betale regninger som forfalt den 15.. Og dermed har jeg sikkert svart på ordens-delen av spørsmålet! Har faktisk sånn passe grei oversikt over ting og papirer, dvs jeg vet alltid i hvilken bunke ting ligger. Alt ligger i bunker litt her og der, og klærne stapper jeg inn i skapet. Men jeg vet hvilken hylle de skal stappes i. Og kjøleskapet/matskapene - uff, mange ville besvimt. Alt settes rett inn, på første og beste plass. Men jeg MÅ ha det til å SE ryddig ut, i stuen og på kjøkkenet.

Skorpion! Elsker å lese om stjernetegn. Og synes at en del av det stemmer, når man leser bøker som går litt grundig inn i det. Artig at du også er skorpion, Gummelillan - men ordensdelen har vi tydeligvis ikke felles! Sambos "stemor" er veldig god på stjernetegn, og hun fortalte meg at skorpioner ikke behøver å bli sexfikserte, dramatiske intrigemakere. Det avhenger av hvor harmoniske de er.... Harmoniske skorpioner blir "ørner", med oversikt, ro og trygghet... he, he, det likte jeg jo å høre!

Skrevet

Nå ble jeg beroliget. Og selvsagt er dette forklaringen. Jeg er nok en ørn!!!!

Flott at jeg har vokst opp i havørnens rike da ;-)

Skrevet

Oppsummeringen her må vel bli at stjernetegn og ryddighet ikke har noe med hverandre å gjøre....!!?

Jeg må dessverre takke nei til alle som har tilbudt meg konsulentoppdrag. Jeg har mer enn nok å gjøre her jeg bor. Min kjære mener nemlig at å rydde er å flytte noe fra en skuff til en annen.

Holy macaroni!!!!

Skrevet

Nok en jomfru her og kjenner meg igjen.He he. Som barn/yngre hadde jeg orden i alle skuffer og skap. Servietter, glansblilder ol. var sortert etter type motiv, farger, str osv, Donaldbladene kronologisk sortert - mange årganger. Alltid ryddig og punktlig.

Nå er det orden i alle skap, men ikke like systematisk, heller ikke alltid like punklig. Har masse bøker i stua som er alfabetisk sortert etter forfatter, tema osv. Klarer liksom ikke helt å slappe av i rot.

Ble spådd av Henning Hai Lee Yang en gang. I det jeg kom inn i rommet (stabler med bøker og blader på gulvene) sa han "Deg skulle jeg ansatt - da ville deg vært orden i sakene her.". Traff liksom med en gang.

Nå bor jeg med en som elsker å samle på "alt mulig", slett ikke ryddig - og jeg har måttet tåle mer rot. Dattern er vel ikke alltid helt ryddig hun heller. OG jeg river meg i håret iblant da.

Skrevet

Hi, hi... så sant, så sant.... men vi er da ganske snille da:-))

Skrevet

karomamma og mammaen høres ut som meg og mamma.

Noe som fører til høylytte diskusjoner når hun er her på besøk (bor ganske langt unna så hun blir ens tund når hun først kommer...)

Jeg er løve, men må ha det ryddig og rent for å kunne slappe av.

Ikke at jeg stresser med det. Men jeg tar ting etterhvert og da tar det heller ikke så mye tid.

Tellekant, ryddige kjøkkenskap etc. Min søster er tyr og hun er helt lik meg. Teorien vår er at vi fikk nok av mammas "rot" i oppveksten og derfor begge er hennes rake motsetninger. Hun mener selvfølgelig ikke at hun roter da :-) og blir litt fornærmet når vi bemerker det...

Så er litt usikker på stjernetegnteorien da

Mannen min er også en ryddig person og det gjør det hele enklere.

Men en ting er han dårlig på - å sette inn i oppvaskmaskinen - det settes konsekvent oppe på kjøkken benken og det blir jeg gaal av:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...