_svana_ Skrevet 19. oktober 2006 #51 Skrevet 19. oktober 2006 Sånn. Nå er det et barn hos hver og vi venter på rap. Lurer på hvordan natta blir... Kos å "se" deg Stråla!!! Bra du har det bra! Tror vel egentlig jeg ikke får tid til å kommentere alt dere har bedrevet fram til nå... men har lest alt (og det var ikke lite!) ... og vi som trodde vi kunne legge oss alle sammen nå. Edvin har bæsja og Adrian vil ha dessert. Han har regelrett vært limt til puppen siden vi bada. Sulten støtt! Vel, bedre med litt styr nå enn om en time.
Molait Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #52 Skrevet 19. oktober 2006 Hahaha, trodde du at dere kunne legge dere? At du kunne legge en plan om det?? hohoho..sukk..kjenner til det der. vi har hatt helveteskveld vi men flere timer med grusomthylvondt. Sovna til slutt i armen min inni senga vår etter sukkervann og smokk. Edvard tubba likt som E-A Ja da var han stille da. Tubbing er bra:) Savnet du meg?? Næmmen så koselig da:) Ja så du hadde fått brannsår stråla. Tenkte jeg skulle spørre deg om det, men alt har gått i et her. Skrivefeil? Her? nææææ Lunch ja..skal vi ta en tur da eller? M har vræka nye vogna!!! ( Eller mista en del som holder hjulet. Nå har jeg den ekstravogna da, så går jo greit, men surt alikevel!! Ogaå æsj, det er meldt regn i morra:(
_svana_ Skrevet 19. oktober 2006 #53 Skrevet 19. oktober 2006 Fortsatt oppe... A vil ikke sove, bare være hos mamma. Snart våkner vel E også. Store blå øyne som ser på meg... og litt på bim. Rein bleie, tørr trøye, masse melk i magen. Med en gang jeg legger han ned... "æææææ" Jaja :-)
_svana_ Skrevet 20. oktober 2006 #54 Skrevet 20. oktober 2006 Natta ble det ikke her før kl halv tre gitt. Men Edvin har sovet så utrooolig godt, bare våknet hver tredje time til mat. Nå våkna de samtidig (:-D) til mat kl åtte. Så er det over til dagens spørsmål til de som har født: * Hvor mye veide deres morkake?
♥Tiny Skrevet 20. oktober 2006 #55 Skrevet 20. oktober 2006 Her var det natta 19.30, opp for en liten matsup litt før 4 og sov fra 4 til 6.30. Begynner å bli ganske flink til å sove den lille snuppa mi Morkaka veide vel ca 550 gram den (måtte hente frem partogrammet jeg nå) Og navlestrengen da? "min" var 45 cm lang.
Molait Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #56 Skrevet 20. oktober 2006 Sovna 19.30 opp 20.00 Sovna 22.30 mat 01.00, 05.00, 06.00, 08.00. Trøøøøtt! Gå å finne partogrammet mitt...der stod det.. 870 gram...hvor står det om strengen a?? Husker min var lang. Borti en meter. "men _titta_ va lång" sa jm:)
♥Tiny Skrevet 20. oktober 2006 #57 Skrevet 20. oktober 2006 Det står "inni" partogrammet! Der står det apgar score og navlestreng og sånn.. Står tykkelse og diameter på placenta der også.. tihi...
*1D* Skrevet 20. oktober 2006 #58 Skrevet 20. oktober 2006 Hihi.... alt man skal diskutere;) Placenta: 680 gram (21 cm i diameter og 3 cm tykk) Navlesnor: 85 cm (titta va lång, ringer en bjelle her også..hihih) Jeg skulle legge gubben etter prison break jeg da.....gikk ikke så bra....han la seg nesten 1 t etterpå og da snakket vi litt (veldig koselig) også sovna han og jeg måtte opp å spise før jeg sovna i 2.30 tia........ Opp igjen 9 og klippe han før han reiste (30 min siden) så nå er vi hjemme alene og syke dattera er ikke frisk nok til å på skolen enda... Kan bli en lang helg dette etter ei hel uke hjemme.........
Molait Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #59 Skrevet 20. oktober 2006 ahaaa! Jepp da kan vi få med diameter på 21 og tykkelsen på 02 også Navlesnor(hold dere fast) 108cm. !!!! Gjøre klar til avreise jeg da.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 20. oktober 2006 #60 Skrevet 20. oktober 2006 Velkommen hjem med gutta, Svana ) Godt det er snille gutter som er snille med mammaen sin ) Var nå og fikk tuberkolosesprøyte i går da, så er bare å vente til søndag på å få lest av resultatet. Men herre for et prosjekt bestemuttern har satt i gang da. Hun var jo på aldershjem i 4 uker mens mamma var i statene og alle der som hadde kontakt med henne må jo testes også. Så hun helsesøstern må jo reise rundt i dagesvis hun og teste folk! Kommunen og helsevesenet ser visst skikkelig alvorlig på det. Var på nattåpent på Metro i går også da, var meg og mr T og kanskje 4 andre.. var ikke akkurat som storsenteret når de har nattåpent..
_svana_ Skrevet 20. oktober 2006 #61 Skrevet 20. oktober 2006 Molle har altså sovet omtrent som meg da. Litt slitsom natt, eller dvs. slitsomt å få Adrian til å sove (som tidl. nevnt). Han hadde et enormt sugebehov + masse bæsjebleier + sannsynligvis litt vondt i magen. Roet seg bare når vi holdt han og skreik da han ble lagt i senga. Edvin sov som en stein og våkna bare når han ville ha mat. Til slutt fikk jeg roet Adrian, og da var vel kl halv tre. Ny mating (på begge) rundt 08, og et lite mellommåltid på begge. De sover faktisk enda(!), men det er vel bare et spm om tid. Men de sov i egen seng i hele natt da. Bare littegranne kos på morningen sammen med mamma og pappa. Vet at Molait begynte tidlig med smokk på Edvard, men når begynte dere andre? Driver og lurer litt på dette. Lurte litt p å morkaka og sånn siden jeg hadde sånn dobbel. Men den veier jo omtrent 1/6 av babyen(e) så det har jo egentlig ikke så mye å si. Min var 880 gram, med en diameter på 16 cm og 18 cm, men en tykkelse på 1,5 cm. Navlesnorene var 49 og 56 cm. SYKT lang Edvard sin var da!!! *bøye seg i støvet* Regner med at Apgaren til deres barn var litt bedre enn mine små. Edvin hadde 6, og Adrian 9. Etter 5 min var det 10 på begge. Snart kommer vel fødselshistorien også. De fleste av dere vet jo det meste, men jeg har jo en sanns for detaljer. Hehe. Må skrive før jeg glemmer, og kjekt å ha til siden. Men det blir ikke nå, får jeg skal ut av morgenkåpa, og nå er det to små som ligger og smiler - og det varer nok ikke lenge. Føler at jeg invaderer 3. tri med babyprat... men men. Det er vel bare for Cat og 1D og innstille seg på hva som kommer jo før jo heller. Begynner å nærme seg for korsetdama i alle fall :-D (... og er det noe du lurer på om Ahus (N-10) så er det bare å spørre. Ble "kjent" med flere av jm + barnepleierne. Treffer du Helen eller Anne-Marie er du heldig! Men alle er så søte og snille så )
Molait Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #62 Skrevet 20. oktober 2006 Tiny og jeg kjenner og til litt der da, selv om vi ikke fløtta inn dit. "Slår" deg på apgaren og. 4 hadde Edvard. Var jo fint lite liv i ham da han kome ut. 10 etter 5 min. Han hadde snora et varv rundt halsen. Utrolig nok som jm sa. Rart han ikke var helt igjensnurra hele ungen med den strengen!! Visste ikke at det var sååå lang før jeg ser dere andres..hehe. Hihi dere og 4 andre. Men digg og da. Slippe alle andre mennesker. Hater sånt på senter. Andre mennesker altså. Og det er kjipt for er som regel mange av dem på senter. Ja hu har satt igang ja. Om dere skulle være smittet..og var sammen med meg på lørdag..jeg var i 30 årslag da. hehehe blir den runden for dem da isåfall. Nei vi får vel satse på at det stoppet hos henne vel. Koselig med treff. Da det ble spurt om vi hadde blitt kjent gjennom bim tiny, holdt jegpå å svare nei:)) hihi, ser ikke på deg som bimmer lenger men venninne. Eh..ja og takker for redning av min ammetåke *flau* Send meg mail med kontonr. skal jeg sette over. (gjett hvem som ikke fant lommeboka si, lå i bilen da.) Ja og takker for at du fikk meg ut av huset. Hadde jo ikke penger til det heller. Ja og at du fikk meg UT av huset, ble jo den rundturen der inne:) Begynner å bli litt svett av å gå rundt med bilnøkkelen i hånda. Du får si ifra når vi kan komme å nussebusse på gutta dine. Skal til og med hjelpe deg med å ta opp kanelsnurrer fra frysern din;)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 20. oktober 2006 #63 Skrevet 20. oktober 2006 Ehhh.. hvordan klarte du å få til en sånn navlestreng a molle??? Dobbelt så lang som de andre sin jo!!!!!!! Men har Mr M ødelagt den nye vogna?? Åssen i all verden klarte han det da?? Skal jo ikke lese av prøven før på søndag, men foreløpig har ikke "stikket" gitt noe utslag, så det må vel bety at alt er greit. Alle som har hatt jevnlig kontakt med gamla i løpet av seks måneder må testet, så tenk om jeg hadde vært smittet da!! Fy for et styr det hadde blitt!! Nei.. skal en tur på elkjøp vi også hadde vi tenkt å stikke innom svigers en tur. Bare sånn for å finne på noe.
simbamamma Skrevet 20. oktober 2006 #64 Skrevet 20. oktober 2006 Ja, jeg lever!! Sorry at jeg har sviktet tråden, men den har ikke vært høyeste pri her i huset den siste måneden. Men jeg har tenkt mye på dere altså! Og gratulerer så mye til svanine! Lars Håvard har det bra, og er 1 mnd. allerede, tida går så fort! Det er kos å være mamma, men fyttirakker'n så slitsomt det er! Formen min har ikke vært helt på topp heller, så regner med at det også spiller litt inn. Er frisk igjen i nyrene, men har nå fått gallestein i stedet. Er det mulig?! Ble kjørt i ambulanse til sykehuset forrige fredag, med uutholdelige smerter. Fikk påvist gallesteinsanfall og fikk ei fin sprøyte, så ble fort "frisk" igjen. Må nok opereres etterhvert, men bør vente litt pga. fødselen. Er kjekt at Lars Håvard blir litt større først også. Men han taklet fint å ha mormor som barnevakt, han. Takk og lov for allerede nedfryst morsmelk, og snille damer på Kiwi som holdt åpent litt ekstra slik at A fikk kjøpt tåteflaske. (Kom brått dette gitt!) Vet dere om noen andre smertefulle sykdommer? Like greit at jeg forbereder meg, for jeg kommer sikkert til å få dem alle før eller siden... Sånn btw.: er det normalt at stingene fortsatt skal være vonde? Aner ikke når jeg kan få tid til å skrive fødselshistorie.... Men kort oppsummert; 24 timers smertehelvete (jeg ba t.o.m. om å bli skutt!) uten særlig dramatikk, men med verdens søteste gutt som resultat. Har ikke oppdatert meg på trådene, ville bare gi et livstegn. (Så noe om tuberkulose i fam. til cat slik i forbifarten bare...:-( ) Håper dere har det bra, både små og store! Stor klem fra
Molait Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #65 Skrevet 20. oktober 2006 Der er du ja:) Skrevet til deg på msn. Nydelig guttunge du har fått deg da!! Nei da, bare du får ut denna gallesteinen så skal du se du har fått kvota di. (får man endelig håpe!) Ligger link til tidligere tråder i første innlegg om du skulle kjede deg en kveld:) GODT Å HA DEG TILBAKE!! NEI!! er ikke normalt å ha vondt i sting nå!! Stinga skulle forresten vært borte hos deg for en rundt 2 uker siden?! Stikk ned på helsestasjonen. Få jm til å se på det. (ofte lettere og raskere å få time der og koster intet. Gjør det kanskje ikkehos lege heller første tiden, usikker der) Kan være at du ble sydd litt "stramt" og at det er det som er plagsomt..
Molait Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #66 Skrevet 20. oktober 2006 Nei du det lurer jeg også på. Og hva i alle skal han med så lang reisevei for maten?? Var visstnok bra med lang streng, ikke at jeg skjønner hvorfor. Spennende å se hvor lang din er da. LOL..vi høres ut som en gjen guttevalper!!! (intet personlig mot deg Mr.T:p ) "min er lengre enn din" "hvor lang er din?" "OJ, din var lang!" Du er sikkert ikke smittet. Nei huff får håpe det altså!! Bare sånn for å finne på noe er lov på fetsund også altså, bare sånn at dere vet det (ja etter smitteresultat da såklart)
♥Tiny Skrevet 20. oktober 2006 #67 Skrevet 20. oktober 2006 Gratulerer så mye med Lars Håvard Simbamamma!!! Er nok lurt å få sjekket ut om stingene dine, om de kanskje sitter fort hardt eller ikke har løst seg opp... Var kjempehyggelig på treff idag! Og det er godt jeg var igjen Molle, så du fikk betalt for deg OG kommet deg hjem.... hihi... Snakket litt om et Bim-bord (les: bimbo'r) kanskje i januar. Noen andre enn meg og Molle som kunne vært interessert i noe sånt? Altså hæla i taket og masse god drikke.. Med eller uten den bedre halvdel? Tror jeg glemte alt jeg skulle svare på jeg... jaja, får lese en gang til da..
*1D* Skrevet 20. oktober 2006 #68 Skrevet 20. oktober 2006 Velkommen tilbake Simba!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vi har savna deg ja, og jeg mener å huske klart å tydelig at jeg ga deg årets letteste fødsel jeg da...........................(hvor ble det av den da????) Godt å høre at nyrene er i orden nå da, men gallestein er ikke godt det heller sies det........... Jeg syns du har fått kvota di og vel så det jeg, så nå får det være nok!!!! Har jo en liten krabbat å ta deg av også, ikke enkelt det når man får smerter dumpet i fanget hver gang man trekker pusten! Har også hørt at mye navlestreng er bra...men skjønner ikke den da....er jo lenger vei lissom.....det beste er ihverfall når snora er festa midt på kaka.............. og det var min;) Apgar ble 9 og 9 tror jeg...hun var litt blå siden hun satt litt fast ei stund.... Jeg lurer på hvor lang tid dere brukte fra 4 cm til 10 jeg da? Jeg brukte 4 timer. Jeg vil på noe morsomt snart........sitti hjemme hele uka jeg med syk datter.......... Ikke mye man kan gjøre utenfor huset uten førerkort og bil........... I morra skal vi passe gutten til søs da, så de får den første turen ut sammen i år. Kan jo bli spennende;) Også vil jeg gjerne vite hvilke skuespillere dere syns er flinke (menn seff)! Jeg kan ikke rangere men: Johnny Depp, Sean Penn og Benicio del Toro er vel topp 3..........
Molait Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #69 Skrevet 20. oktober 2006 Sovnet så fint 20.30, etter bad og mat. Ikke lenge det holdt. Var det havtimen? Sover ikke enda. Hylskrikvondt, altbrapludrele, lysvåkenmenovertrøtt. Er så sliten av slike kvelder nå. Får jo aldri bare slappet av med en film eller noe. Greit vi bytter på så ikke den ene blir helt utslitt, men da blir det jo aldri oss to:( Hadde vært ok om han kunne sove litt i den tiden W er i seng og ikke vi! Også så sliten og lei jeg var i stad. Og så sprutgulp over det hele. Inn på badet-skifte pysj og bleie. Han smiler og ler og jodler. Må jo bare smelte av slikt uansett hvor sliten man er:) Skuespillere skal jeg ikke uttale meg om. Brukte ca 4 timer denne gangen jeg og. Sist husker jeg ikke, har ikke partogrammet forran meg. Brukte iaf borti 24 timer på 2cm. Og holdt meg vel på 2 i maaaange timer. Ble tvangssatt epi og drypp. Gikk vel radig unna da. hahaha..nå hører jeg masse koseprat fra Edvard i stua:) Når skal den gutten sove???
Molait Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter #70 Skrevet 21. oktober 2006 Han sovnet 23.30 i en krøll på pappa. Våknet såklart til lysvåken så fort pappa rørte på seg. La meg og tok med ham i senga. Fikk litt mat. Gutten sov fra 24-06!!!!!!!!!!!!! Helt utrolig. Aldri sovet så lenge før. Mat og sov til 8. Skulle bare gi en kosetår før vi stod opp men jaggu sov han ikke da videre til 10. Så i natt har mor sovet:D Vil nå alikevel heller opp en snartur på natten mot å slippe slike kvelder... Nå sover han så søtt i spinkelsenga si. La ham våken og han pludret seg i søvn. Hvordan gikk natten for deg svanine? Og Tiny? Er Tiril tilbake til gode gamle mønster? Du a cat? Fødetegn?
♥Tiny Skrevet 21. oktober 2006 #71 Skrevet 21. oktober 2006 Hun måtte selvfølgelig våkne en gang kl 23, men ga henne bare litt mat også var hun i drømmeland igjen. Var nok litt bråk som vekket henne? T hadde en kompis på besøk og når rommet hennes er rett ved siden av stua er det ikke så mye som skal til for å vekke en baby i en lett søvnfase. Hun sov deretter til 2.15 og sovna igjen med engang etter mat, så var det latter og pludring kl 5.30!!!! Da var det en liten en som ville opp, men mor bare ga henne pupp og la henne igjen.. Særlig at det funket... Far måtte opp og roe henne og legge henne mens mor sov litt til!!! sov da ihvertfall til 7.45, så da er mor fornøyd!!! Oj, en lang avhandling om søvn dette ble da gitt...
Molait Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter #72 Skrevet 21. oktober 2006 hehe, ja men blir slik. På tide å komme seg til dib snart kanskje? Her er en som sov 45 min av sin 3 timers formiddagslur. Alt er greit så lenge mor er oppe å går, men sove mer?? hååånæi!! I grunn vanskelig å skrive med mark på fanget...
_svana_ Skrevet 21. oktober 2006 #73 Skrevet 21. oktober 2006 E&A har vært kjempeflinke i natt! Ga mat og stell rundt elleve, og vi store pjusket oss i seng rundt midnatt. A hadde som sist natt et enormt sugebehov på kvelden, men nå var vi bevepnet med smokk! H putta den inn en del ganger, og så var det sannelig natta! Nytt stellogmat kl 03, med mellommåltid til begge to en stund etterpå. Stellogmat kl 0730 også sov de til ni-halv ti. Da fikk de komme opp i senga vår og kose litt til det var tid for mat kl 11. Adrian fikk brunsj kl 12.30 og nå sover og sover de... :-D Så fikk vi pakke fra onkelen min i dag! Hadde jeg ikke forventa. To søte små sparegriser og to lyseblå jakker i str 56. Er så koselig at folk kjøper gaver og sender altså. Men atte atte: SimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimba SimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimba SimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimba SimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimba SimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimba SimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimba SimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimba SimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimbaSimba !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg har savnet deg!!! Huffe atte du må gå gjennom så mye etter alt som har skjedd under graviditeten din! Lang fødsel _og_ mere sykdom. Sender over en haug med blibravibber!!! ... Cat: Skal ikke du føde snart da? I morra har jeg halvårsdag og det er jo en fin partalldag. Skal dere gå for den eller? Vi har visst overtatt hele tråden med babyprat vi...
♥Tiny Skrevet 21. oktober 2006 #74 Skrevet 21. oktober 2006 Veldig snart på tide å starte Tråden på DB!!! Det er snart ikke gravide igjen her, bare babyer Hvor lenge har tråden bestått nå?? Molle du som har oversikt kan vel svare på den?? Nå er det snart ett år siden jeg hadde positiv test, så i disse dager er det vel et år siden snuppa var ett egg og ble til Rart å tenke på at tiden har gått så umennesklig fort!!! Tror Tiril min har ævva i magen sin idag jeg... Våknet etter bare 1 time og gråt masse. Samme ved lur nr 2, så nå har jeg gitt henne sukkervann, så får vi se om det hjelper noe... Ingen som har kommentert Bimbord da...
Molait Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter #75 Skrevet 21. oktober 2006 Bimbord er form for jule bord for bimmere, bestående av bimbo'r som er oss:D Altså snakk om julebord i januar en gang. Uten baby, og hæla i taket. Pappane kan denne kvelden slå seg sasmmen om de vil det. Baby og ps2, intet slår det..hehe. Trenger ikke være ribbe, men mat og drikke. Gjerne litt mere drikke etterpå også. Er det flere bimbo'r enn Tiny og meg her da? Edvard har hatt samme dag som Tiril. Korte sovøkter og vondter. Tråd 1 ble opprettet i oktober i fjor. (muuulig slutten av september, men tror det var oktober.) Cat og jeg møttes første gang 12 november, Var vel en mnd skarvlings før det. Så 1-årsjubileum nå (grattis til oss cat) (må prøve å finne tråd en!!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå