Gå til innhold

Psykiske forberedelser til dibbefest

Anbefalte innlegg

Skrevet

For oss som ikke kjenner non her inne, hadde're vært greit å visst åssen folk snakker i virkeligheten. Dæffor må alle resten a kvelden skrive sånn som dem prater - eller sånn folk prater der dere er i fra c",)

Det bli'kke lett!

Nå må jæ stikke ner en tur og sjekke hvem det er som hoster så fært, men når jeg kommer opp igjen regner jæ med at det er masse festlige dialekter her(Nå kommer'e ikke skikkeli fram hvor trykket bli lagt i enkelte ord - men DI-alekt gir en pekepinn...c",)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prater liksom litt av hvert jeg da.....foreldre fra Sørlandet og litt blanding av det ene og det andre.....men jeg sier ho og ikke hun.....Her jeg kommer fra sier de fra gammelt av guttær og bilær etc, men jeg gjør altså ikke det.....hm.....Husker jeg ble ertet når jeg var liten fordi jeg pratet for pent! Hallo liksom, ikke akkurat det jeg er mest kjent for lenger nei;-)

Skrevet

Resten av kvelden.... E di nå?

E snakkår omtrent sånn som Jon Gelius på NRK, kansje litt breiåre enn han. E e nåkk litt asleben ettå einogkjue år i Oslo, men de e himmla lett å høre att e kommå fra Sørlannet ja.

Tean i tanga :)

Skrevet

Nei, det ække kvelden nå lenger vettu - nå har'e blitt mårran! Du æ' vel på jobb, du nå? Her er'e lang frokost, avis og dibbing som gjelder.

Ellers må jeg nok si som Attpåklatten, at jeg snakker nok ikke like bredt som de "innfødte" her oppe på øvre Romerike gjør - oppvokst som man er i et møblert hjem(med piano) c",)

Skrevet

E e på jobb, ja. Lillefrøkna e levert i barnehaven, bli som ei sol.

(Herreli å slidsomt de e å skrive sånn som e snakkår! Årkåkje mer)

Er akkurat ferdig med dagens overskrifter og en dobbel latte med lettmjølk. Passer bra å dibbe mens jeg sjekker presseoppslagene, hi hi.

Forresten Reveenka - har glemt å skrive til deg:

Glem bildet du har av Claudia Scott, det er mer en slags blanding av Kikki Danielsson og Stælken Gundersen...

Skrevet

Ler så tårene triller c",) c",) !!! Neste gang jeg tar med ungene til Frognerparken skal jeg se meg nøye rundt...c",)

Skrevet

Å, du trenger se så nøye, jeg er lett å få øye på for å si det sånn.

Det er ikke mange av oss....

Skrevet

Men du tar vel av boksehanskene før du skal på dibbefest?

Skrevet

Å, det kommer helt an på hva slags sammenkomst jeg skal på.

Noen sosiale lag krever en spisset blyant, andre et par innslåtte boksehansker.

Jeg pleier imidlertid å legge igjen tannbeskytterne hjemme, er så vanskelig å skravle med dem.

Skrevet

Jeg er nok litt kjip når det gjelder dialekter...

Snakker stort sett sånn som jeg skriver. Har alltid ønsket meg dialekt, men det er jo ikke noe man bare skaffer seg..

Mamma er fra vest-agder og pappa fra oppland, mens jeg er oppvokst i Follo. Så hvis det finnes en dialekt i Follo, så er det vel det jeg snakker da.

Skrevet

Da jeg var liten, ønsket jeg at jeg ikke hadde dialekt. Vi snakket alltid østlandsk når vi lekte. Spesielt når vi hadde noe vi kalte å leke "Ordentlig" eller "Ånkli".

Det er kanskje sånn du snakker - ånkli!!?

Skrevet

Nei, jeg sier faktisk årtli , bruker ikke k.

Men ja, jeg snakker vel typisk østlandsk.

Skrevet

Det heter faktisk årntli!

Herregudajenter! c",)

Skrevet

Jeg vet, en liten skrivefeil der....

Men du behøver ikke å mobbe meg for det da.

årntli, årntli, årntli, årntli, årntli, årntli, årntli, årntli, årntli....

Jeg kan skrive årntli hvis jeg vil, SÅ......

Skrevet

Fortsett sånn! Kjempegøy å lese - har alltid ønsket meg dialekt - samme hvilken, bare ikke det kjedelige Oslomål jeg snakker (har dere hørt Helene Uri...? Vi var nesten naboer og gikk på samme skole. Der har dere min dialekt) Snakker desverre sånn som jeg skriver. Ikke bredt, ikke dialekt, ingenting. Da jeg var yngre prøvde jeg å legge om for å høres mindre borgerlig ut, men det blir jo ikke naturlig, og ikke orker jeg det lenger heller. Får bare forsikre om at jeg er ganske snilloggreiogsånt assa - selv om jeg sikkert høres litt formell ut noen ganger...

Skrevet

He, he, he. Flire så æ grin her av synet tå Karomamma a'la Kikki Gundersen ;-) Skjønne at æ må brætt opp armainj' å ta eit skikkeli fårspil før æ tørr å møt nånn me båksehanska...

Nei, sliter faktisk med å skrive dialekt jeg da. Men skriver vel bortsett fra det slik jeg snakker, minus trøndersken, nemlig med veldig mange innskutte bisetninger ;-))))

Skrevet

Ja, du kan så si :)

Jeg synes også det er helt pyton å skrive dialekt. Og så går det så trææægt! Når jeg chatter med fjortis-niesen skjønner jeg ikke halvparten av det hun skriver. Var det noen som sa gammel?

Skrevet

Storesøsteren min som er to år eldre enn meg skriver sms på dialekt. Og selv om vi da jop snakker nesten samme dialekt, så skjønner jeg faktisk lite eller ingenting... ;-)

Skrevet

Det greide du årntli bra c",) Vakke meninga å mobbe, ta med boksehanskene så kan du avskrekke meg - eller du kan låne Karomamma sine!

Skrevet

Hmmm... Lure på om æ skal begynne å skrive dialekt..... Ja kanskje det.... :-)

Litt deppa fordi æ ikke får med meg den berømte dibbe-festen :-(

Skrevet

Heisann , ej kan nå skrive litt på mi dialekt,trukje de ska verte so vanskeli å finnje ut kar ej kjeme frå, men kan nok verte vanskeli å tolke før nokre her innje! men d e nå jalfal sånn me snakka der ej kjeme frå! :).):):):):):):):):):)=)=)=)=)=)

Skrevet

Hær e bur æ de ingen som forstår kå e si (æ innfløttar), så da kein e vel ikkje reigne mæ at døkk skjønna kå e skriv heill... Men e æ stolt over dialækte mi leill e:-)

Skrevet

Hehe...

Her@, du bruke æ og e motsatt av korsen æ bruke dæm... Ble helt forvirra først... :-)

Skrevet

He he, ja gjer dæ. Sambuern min æ trønder, å åss har tenkt over dæ åss au:-)

Skrevet

Eg e så heldige å bu sammen me ein mann som ikkje skjønne dialekt ud øve d som di snakke på østlande. Dermed så sleppe han billigt onna når han tydeligt ikkje he fått me seg någe,,,"Jeg skjønnte ikke hva du sa vennen min...." Ha!! D vett eg e tull...elle...kanskje ikkje *skratte*

Men itte nesten tjue år her på østlande e det ein ganske så avsleben dialekt som e ijen. Ei venninna sende sms på dialekt å då slide eg skikkeli...jaja, sånn kan d gå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...