Gå til innhold

Hvilket kjønn tror dere at dere venter?


gutt 07 + baby 09

Anbefalte innlegg

Litt morsom dette, så kan vi sjekke senere om det stemmer. Vi jenter pleier jo ofte få en følelse av hva vi venter.

 

Det er jo litt juks med dere som har vært på ultraly å fått vite kjønn da, men ekspertene har tatt feil der før. Så bare heng på.

 

Jeg selv har hatt en følelse av at det der jente. Når jeg sjekker de kinesiske kartene både på barn i magen og babyverden, så stemmer det med jente. Hjertelyden som var på 151 tyder det også på jente.

 

For dere som ikke er klar over det, skriver lege/jordmor ned hjertelyden på helsekortet. (Er hjertelyden under 140 slag i minuttet, skal det tyde på en gutt. Er den over 140, ventes en jente).

Eller se denne siden http://www.babyverden.no/templates/Article____412.aspx

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he... Min er vanskelig og tyde den dah... Den ene lå på 140 og den andre lå på 148 ;) Syns det er oxox litt tidelig og spekulere i hva det blir, min jm sa at vi også skulle ta det med en klype salt om vi får vite det i uke 18.. Men greit og vite sånn ca da.... Føler selv at jeg venter jenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er gutt denne gangen. Hadde samme følelse sist også, men da var det jente, men nå er alt annerledes, så tror på gutt.

 

Det kinesiske fødselskartet stemte ikke sist, så det gidder jeg ikke å sjekke en gang denne gangen. Tror ikke på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er sikker på at det er jente. Vet ikke hvorfor, men har det bare skikkelig på følelsen. Har en gutt fra før. Skal bli spennende på ultralyd. Men det er alt for lenge til..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg venter en gutt!!! har en gutt fra før, og denne graviditeten har vært prikk lik så langt. så både jeg og min mann er skråsikre på gutt. har tilogmed bestillt en dame som skal strikke et babyteppe i blått. c: oppskriften er forresten fra sep/okt utgaven i "gravid"- magasinet. er værdens nydligste mest praktiske babyteppe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så på den babyverden linken, skal jeg ta alle de tingene til etterettning blir det nok en av vær =Þ (så vidt jeg vet så er det bare 1, legen ville vel ha merket på livmoren om det hadde vært fler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er nesten sikker på at det er gutt, har bare en slik guttefølelse....har jente fra før...og hadde helt annerledes svangerskap enn denne her. Også formen på magen er annerledes. får vite det om hmmm 2,5 uker, gleder meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang var jeg helt sikker på at det var jente - og det stemte. Denne ganger er jeg ikke så sikker - men tror jeg heller mot jente denne gangen også. Svangerskapet har vært ganse likt foreløpig og forsterlyden lå på akkurat det samme som sist ved første kontroll.

Tror vi skal bevare hemmeligheten om kjønn frem til fødselen denne gangen - men får jo se om jeg klarer å holde meg på ultralyden..

 

Baby-teppet var helt nydelig og tenkte jeg skulle strikke det i hvit og heller ha både blå og rosa sløyfebånd klar.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei jente fra før og tror jeg får ei til :-) Men nå når jeg har fått "jenta mi", så spiller det liten rolle hva det blir. Men for hennes del, så ha det kanskje vært artig med ei lita søster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hele tiden trodd jeg kommer til å få gutt, så heller vel litt mot gutt...

 

men veldig mange som tror jeg får jente, alle som har spådd meg har spådd jente, og hjerteslagene er på 160, så mye tyder på jente... de kinesiske fødselskartene sier litt forskjellig.. så de kan jeg ikke stole på...

 

så nå heller jeg litt mot jente, selv om jeg er ganske sikker på det er gutt... har liksom alltid trodd jeg skulle få gutt først.

 

men nå er jeg usikker asså... får liksom mer og mer jentefølelse...

 

så blir kjempe spennende på UL 14. november:)håper de ser kjønnet.. skal jo på 4D så det burde kanskje være lettere å se det da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to gutter fra før, og er sikker på at denne jeg venter også er en gutt. Har ikke vært kvalm i noen av svangerskapene, er det heller ikke nå. Har ikke hatt noen særlige plager i forbindelse med graviditetene, bortsett fra trøtthet i begynnelsen, og ømme bryster med nr. to. Nå føler jeg meg så lite gravid at det nesten er litt skummelt, det eneste er jo magen som blir litt større..Er i uke 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg trur eg har ein gut i magen då det er likt sist svangerskap då eg fekk ein gut. Er ikkje så trøtt som når eg var gravid med jenta mi og klarer å ha buksa under magen, det klarte eg ikkje med jenta mi. Med jenta mi låg hjertelyden mellom 140 og 145, med guten min mellom 142 og 154. Denne gangen har den vist 140 og 154, verte spennande :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt svangerskap er total ulikt mitt færste. Har en gutt fra før, men tror det er gutt denne gangen oxo...... Og da får jeg jo brukt alle de nydelige klærna på loftet igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen anelse om hva det blir. Har ingen tidligere svangerskap å se tilbake på, og ikke noe å sammenligne med.

Trodde først at det blir ei jente, men nå tror jeg mer på gutt. Så må vel bare vente å se. Håper de kan se noe på ultralyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg får ei jente, har ei jente fra før, men mannen min tror det blir en gutt...han får helt hakeslipp når jeg påstår att det blir ei tullemor, å vi må diskutere jentenavn:) han har gutt og jente fra ett tidligere forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler på meg at jeg får en prins til, hadde sex på EL og da skal vel sjansen være størst for det. Blir spennende å vite, håper å få vite det 26.okt på ultralyd. Bare ti dager til!

 

Med min første gutt lå hjerteslagene veldig høyt hele veien, rundt 160. Så teorien om at høye hjerteslag gir jente har jeg valgt å ikke følge i dette svangerskapet.

 

Det er vel ingen bunnsolide teorier, men blir spennende å høre om mange tipper riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jente fra før, og tror vel at det blir en jente denne gangen også! Det med hjerteslagene stemte ikke med min førstemann så det stoler jeg ikke på :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sterk følelse på at vi venter gutt :)

Har ingen fra før så har ingenting å gå ut ifra, men bare har "guttefølelsen" i kroppen..

Har blitt spådd gutt og jente av to forskjellige, og har venner som tipper gutt og jente, så det skal bli spennende å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :-)

 

Jeg har 2 jenter fra før,og min samboer har 2 gutter,så dette er nesten like spennende som første gang..Jeg føler av og til jente og av og til gutt..

Det kinesiske kartet viser på det ene jente og på det andre gutt..

 

Fosterlyden er det jeg har hatt mest tro på,men nå vet jeg ikke lenger..Begge jentene mine låg på mellom 140 og opp til 158,så det stemmer jo med jente..Men en venninne av meg lå på akkurat de samme tallene og fikk gutt..Så da kan man ikke tro på det heller..

 

Jeg tror alle kjerringråd og tips er helt tilfeldig jeg :-)

 

Alt jeg ønsker er ett friskt barn..Om det er jente eller gutt spiller ingen rolle..

 

LYKKE TIL ALLE SAMMEN :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...