Gå til innhold

Er jeg en slik dårlig mor???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig. Alle som ikke passer inn i A4 pakka skal rakkes ned på. Man er da forskjellige og har forskjellige liv.. I mange andre land enn Norge ville det som er beskrevet av HI , tull eller ikke, vært tilnærma normalt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott at du ammer,da. På tross av mye vin,fester,jobb og ellers travelt liv.

Skrevet

Nå mener jeg dette er et tulleinnlegg, men jeg mener da at et nyfødt barn trenger mammaen sin mere enn pappaen sin - ihvertfall det første leveåret.Det er da helt naturlig!

Ikke tvil om at barna kan vokse opp for det, MEN det er nærheten til moren de trenger mest den første tiden i sitt liv.

Mener nå JEG.

Skrevet

Om dette er seriøst, så er det vel bare du selv som kan svare på det spørsmålet. Føler du deg som en god mor da? Hva m å få hjemmekontor et par dager i uken, om det er en mulighet da? Så får du god tid m babyen og. Også er det jo et krav om tid til amming i jobben, så da har du kanskje mulighet til å legge dette på slutten av dagen og slute en time el to før. Undersøk det!

Skrevet

Det er bare du som kan avgjøre om du er en god eller dårlig mor. Jeg oppfatter det som om du er litt i tvil selv, siden du må skrive et slikt innlegg.

Det er ditt liv og dine valg - bare du kan vite hva som er best for deg!

Jeg har en baby på 6 måneder, og arbeider en dag i uken. Da er far hjemme med babyen. I tillegg jobber jeg et par kvelder i uken, da har jeg hjemmekontor, og starter først etter at babyen har lagt seg. For meg er dette optimalt.

Skrevet

Hei alle sammen.

Skjønner at dette ikke falt i god jord. Jeg fikk jo bekreftet at de fleste synes jeg er en dårlig mor fordi jeg prioriterer å jobbe.

Faktum er at jeg har det bra med å jobbe, og at far og barn har det helt fantastisk hjemme alene.

Har ikke dårlig samvittighet i hele tatt og vi har funnet en løsning som passer for oss begge to. Viktigste er jo at babyen har det bra.

Men jeg skjønner jo etterhvert at jeg burde skamme meg fordi jeg er lykkelig og fornøyd. Å bli mor er fantastisk, og det er god å kunne klare å kombinere det med resten av livet.

Ville bare lufte dette her, siden dere tydligvis synest at dere er de mest fantastiske mødrene i verden!!

HI

Skrevet

Men i all verden, hvorfor blir du snurt da??? Du la jo ut innlegget selv og spurte om hva andre synes, om du er en dårlig eller en lykkelig mor? Hva vet vel vi? Vi kjenner jo ikke deg, vi må jo bare "dømme" utifra hva du skriver. Og mange vil vel ikke velge som deg. Hadde du ønsket at alle hadde skrevet at måten du prioriterer på er helt fantastisk? Du må jo tåle at andre har andre meninger når du selv legger inn et innlegg og spør....

Skrevet

Så lenge far er hjemme med babyen er hjemme sammen, så er det ikke noe problem. Det blir jo bare byttede roller. Tror derimot mange her trodde at dere begge jobber hver dag...

Skrevet

til HI:

hvordan vet du at det er fantastisk? kjenner du ungen din i det hele tatt? nei og nei..

blir nok en liten pappa jente/gutt jah....

hehe. kanskje for det beste? vin hver dag? ja, du er iallefall over 35!

Skrevet

Jeg har ikke problemer med jobbinga, slik måtte jeg også gjøre det, men det med å velge bort barnet for "det gamle livet" på kveld og natt kan svi senere tror jeg. Mange jobbende mødre samsover eller nattammer for å holde kontakten ihvertfall halvparten av døgnet, for eksempel. Blir litt "Ride-ride ranke" ellers...

Skrevet

Hva er viktigst for deg, jobben eller babyen? Dumt å stille det spørsmålet egentlig, for du har jo egentlig svart på det...

Skrevet

Alle er jo forskjellige.Og i andre land, som folk sier, får man ikke fødselspermisjon lengre enn 6 uker. Sånn var det i Norge tidligere også! Spør mødrene eller bestemødrene deres!

Jeg får et stikk i hjertet av HI´s innlegg fordi jeg ikke selv hadde KLART å være borte fra babyen min. Jeg savner ham om jeg er borte fra ham noen timer, og jeg tenker på ham hele tiden om jeg får hjelp til å trille for å få en time til meg selv. Og jeg er stort sett sammen med ham hele døgnet ellers!

Jeg er på en måte imponert over at du får det til, og at pappan kan være hjemme gjør jo saken helt anderledes. Kanskje du har en jobb du ikke kan være borte fra, mens han har? Og hvor mange fedre har det? Om dere får flere barn er det kanskje din tur til å være hjemme neste gang?

Jeg syns ikke man skal dømme noen for hvordan de velger å leve sitt liv. jeg drikker også vin flere ganger i uka men jeg er hjemme og veldig sjelden ute på fest. da har jeg isåfall hatt med babyen og det har fungert fint. Jeg gleder meg til å begynne å jobbe igjen etter lang permisjon men jeg elsker også å være hjemme.

Det viktigste er vel at både du og babyen er lykkelige? og det virker det som at dere er.

Skrevet

Regner med at dette innlegget er lagt ut for spøk!?!???????????????

Men om det er seriøst, så mener jeg at du kanskje burde ha valgt litt bedre prevansjon.... Du har valgt å få ungen, så ta konsekvensen av det!

Skrevet

Thihi...

Må si meg enig med Nothernlights og le litt. Du har gjort en god jobb og provosert folk.

Jeg tror det er en del folk her inne som bare er ute etter å starte tråder med flest mulig svar. Greit nok det, men gud har man ikke andre ting å gjøre. (sier forresten jeg som svarer på dette også.. huff, jammen lurte du meg og!)

Skrevet

Jeg skjønner ikke vitsen...

Skrevet

hm..

En ting skjønner jeg iallefall...Mannfolkene dømmes etter en HELT annen standard enn oss damer..Jeg kjenner iallefall en håndfull menn som kunne beskrevet sitt forhold til babyen sitt som dette, og- vært storveis fornøyd med.

Amming er viktig, men ser vi bort fra det så trodde jeg det vesentlige var at babyen hadde en primær omsorgsperson. Og dette blir her da far. Ammingen som hovednæring blir jo "ofret", men barn blir vel ikke mer ulykkeligere m flaskemelk. Da ser jeg bort fra helsemessige gevinster..

Tror babyen din har det flott jeg! Hadde nok vært adskillig mer bekymret om babyen din måtte opp i otta hver morgen for å kjøres til en dagmamma..

Skrevet

klarer ikke dy meg:

Er det frøken trøtt som er på gang igjen eller??? (hihi)

Skrevet

Kanskje hun er tilbake, ja... :o)

(Skjønner at mm/mme debatten har mistet litt av gnisten, forsøker seg med en ny debatt...)

Skrevet

Ja, og jammen klarer hun det ikke og... ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...