Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Er litt innom her innimellom, og observerer at det er mye diskusjon om hva en kan tillate seg når man har fått baby. Vi fikk baby i juni, ikke så veldig planlagt og det passet kjempedårlig på jobben min. Bestemte derfor at jeg ikke kunne være hjemme mer en 6 uker. Å få baby er det mest fantastiske vi har opplevd og jeg ville aldri vært foruten. Men det er ikke enkelt å være mor i et samfunn der alle forventer at man skal sette livet på hold til barnet er minst et år. Min hverdag er som følger, opp kl seks for å amme babyen, på jobb mellom 7.30 og 17.00, hjem til middag og være sammen med babyen. Kanskje et møte en eller to ganger i uka, da må vi selvfølgelig ha barnevakt. Prøver å være sammen med babyen mest mulig og synest vi har god kontakt. Men vi legger han for natta helt bevisst kl 19, for å kunne ha tid til hverandre og kanskje litt venner. Har vært på flere fester og drikker vin nesten hver dag. Hva synest dere, en dårlig mor eller en lykkelig en??
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 stakkars baby sier nå jeg, fy søren...ikke planlagt sier du og så virker det ikke en gang som om du vil være med h*n? hvem har h*n hele dagene når du er på jobb da? hvor gammel er du?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 syns ikke du er en GOD mor nei, begynne å jobbe igjen etter seks uker er helt sykt. En bitteliten baby trenger mamman sin hjemme i mange mange mange mange flere uker enn det....
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 oj, må innrømme at jeg synes synd i babyen din... du ahr jo kun to timer med han hver dag! stakkar liten...
*ale* Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 Nåja .. I veldig mange land er det helt normalt at mor må i jobb igjen etter 6 uker. Så det der er nok mer vanlig enn uvanlig på verdensbasis. Vet ikke om du bor i Norge.. Men vi er veldig heldige i så måte her, at vi har den muligheten. Hvis vi vil. Opp til hver enkelt det. Dine valg, ditt liv. Det blir nok et flott lite menneske av babisen din også Og du er helt sikkert en flott og lykkelig mor:)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #7 Skrevet 3. oktober 2006 Sorry den kjøper jeg ikke!! Hallo dette er bare kødd det er jeg helt sikker på.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #8 Skrevet 3. oktober 2006 tror kanksje dette er et useriøst innlegg ment for å provosere jeg.....
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #9 Skrevet 3. oktober 2006 Vil ikke si at du er en dårlig mor for det vet jeg lite om, men du sier jo selv at du bare er moe 1-2 timer pr.dag. Det burde jo ringe en bjelle...
*ale* Skrevet 3. oktober 2006 #10 Skrevet 3. oktober 2006 Mulig dette er et kødde innlegg men faktum er at i veldig mange land har de kun 6 ukers fødselsperm...
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #12 Skrevet 3. oktober 2006 sykt å bare se en bitte liten baby i 2 timer til dagen da men...
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #13 Skrevet 3. oktober 2006 om du er en dårlig mor vet jeg ikke, men du virker som du prioriterer litt "feil".. babyen trenger deg den første tiden.. syntes det er alt for tidlig å gå i jobb igjen etter 6 uker.. ingen arbeidsplass krever det! ... reagerte litt på den der "drikker vin nesten hver dag"..får meg mest til å tenke at det er et tulleinnlegg..slik det er mange av for tiden... menmen... synes du bør ta deg mer fri for å være sammen med ungen din iallefall!
tullejenta Skrevet 3. oktober 2006 #14 Skrevet 3. oktober 2006 er det pappan som har han ellers da? like bra det. ... men syns du har hatt flaks med babyen da... som legger seg uten trøbbel seiøst innlegg eller ikke? .. er svara ironiske eller ikke?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #15 Skrevet 3. oktober 2006 dette innlegget tror jeg ikke på!!! sikkert bare for å provosere...... 2 timer med en 6uker gammel baby??? mer eller mindre helt fraværende mor du da jo! håper virkelig pappa`n er hjemme, så h*n får en fin og god kontakt med han!!!!!
-carina- Skrevet 3. oktober 2006 #16 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg tror ikke jeg hadde valgt å gjøre det sånn som deg, men siden ikke jeg er deg, kan jeg ikke dømme om du er en god mor eller ikke. Det viktigste er vel hvordan du er med babyen når dere først har tid sammen. Tiden går så fort, og plutselig har de små blitt store. Håper du bare ikke kommer til å angre på valget ditt siden når h'n har blitt stor... Og så håper jeg for barnets del at det har en annen fast omsorgsperson rundt seg når ikke du er der.... )
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #17 Skrevet 3. oktober 2006 Må ærlig innrømme at dette tror jeg er vås?? En ting er dette med jobben,det er jo et valg man tar.Og de som velger dette er vel i et stabilt forhold og pappan er hjemme? Men hallo.......drikker vin hver kveld og legger ungen bevisst kl 19 for å få tid til hverandre og venner??? Teit innlegg.......
*ale* Skrevet 3. oktober 2006 #18 Skrevet 3. oktober 2006 JA for oss virker det helt sykt men det er realitetene for veeeeldig mange. Bare hør med de her inne som bor i andre land og er yrkesaktive. Har en venninne i Usa, der var det kun 6 uker, baby hos nanny og tilbake i jobb fra 0800 til 1800 på kvelden, Og ikke snakk om rett til ammefri nei. Da mista hun jobben... Hårda bud! Glad jeg bor i lille Norge jeg...
Maia mor til 4 Skrevet 3. oktober 2006 #19 Skrevet 3. oktober 2006 Som andre her sier det er jo igrunn opp til deg, mange andre land har jo kun 6 ukers mamma perm. Her er det jo og kun 6 uker som er forbeholdt moren og resten kan jo pappan ta.
Tigerbabe Skrevet 3. oktober 2006 #20 Skrevet 3. oktober 2006 Ja dette er nok et tulleinnlegg.Klarer ikke helt å kombinere"å få barn er det mest fantastiske vi har opplevd" med "jobber hver dag, drikker vin hver dag og ser babyen på 3 mnd.2 timer hver dag". HA HA HA særlig... Tror jaffal ikke en mor som det ville hatt tid til å bruke sin dyrebare tid på internet på Din Baby. Hvis du har lagt inn innlegget seriøst og siden du spør, så JA, jeg synes ihvertfall dette er en dårlig mor!!!
Northernlights Skrevet 3. oktober 2006 #21 Skrevet 3. oktober 2006 Tøyeseberte HI, som klarer å erte på seg mange med et sånt innlegg =) Tror ikke noe på dette, rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #22 Skrevet 3. oktober 2006 tror nok det er et tulle innlegg jeg også.. hvordan opprettholde melkeproduksjon dersom man ammer så sjelden?
Milly72 Skrevet 3. oktober 2006 #23 Skrevet 3. oktober 2006 Hallo damer, er det ikke slik de aller fleste fedre lever da???? De går tidlig om morgenen og kommer hjem på kvelden. Det er ingen som mener at de er dårlige fedre av den grunn. Og å legge en baby kl 19 har da aldri tidligere blitt ansett som barnemishandling, tvert om. At moren tar et glass vin når babyen har lagt seg må da også være helt uproblematisk. Om dette innlegget er seriøst eller tull vet ikke jeg, men svarene tyder ihvertfall på at vi damer kan være utrolig strenge med hverandre.
Northernlights Skrevet 3. oktober 2006 #24 Skrevet 3. oktober 2006 Kjenner mange her i USA som må på jobben etter 6 uker. Så akkurat den problemstillingen kjenner jeg til. Men da har de i tillegg kvalitetstid med barnet når de kommer hjem. Så dette her er nok bare tull og tøyseinnlegg =) Begynte på jobben etter bare ti uker, jeg. Men selv om jeg jobber natta, så ser jeg barna mine mer enn to timer per dag når jeg jobber tilogmed. Sover en baby på 6 uker helt fra klokka 19:00 til neste morgen har dere jammen vært "heldige".
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 3. oktober 2006 #25 Skrevet 3. oktober 2006 Hvorfor er det mye verre om mor jobber enn om far jobber? Synes faktisk ikke dette er så ille, så lenge babyen er hos en omsorgspersjon, som tar vare på h*n. Uansett om dette bare er for å provosere, eller det er virkelig så ser jeg ikke problemet. Nei, jeg ville nok ikke gjort det samme, men det må da være bra at far er hjemme med babyen og får et tett bånd til h*n.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå