moo Skrevet 28. september 2006 #26 Skrevet 28. september 2006 I teori ser jeg absolutt ingenting galt med dette. I praksis hadde jeg helst ikke fått vite det om jeg hadde spist noe som inneholdt en annens morsmelk!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #27 Skrevet 28. september 2006 Haha, nå må jeg le!!! Morsmelk kan brukes til mye rart! Jeg synes ikke det var så ekkelt jeg da! Men du bør kanskje ikke si det til gjestene;-)
Gjest Skrevet 28. september 2006 #28 Skrevet 28. september 2006 Synes det var tøfft gjort;) Men hadde jeg visst det ville jeg nok ikke smakt på sausen, tror kanskje jeg hadde brekt meg etterpå dersom jeg fikk vite det da. Melken er jo suveren og selvfølgelig ikke ekkel i den forstand at det er melk, men psykisk føles det så feil og unaturlig med dette i vanlig husholdning. Er jo ment for babyer;) Hender jeg heller noen dråper i munnen for å kjenne om temperaturen er passe, men spytter ut etterpå. Klarer ikke svelge melka som kommer fra kroppen min:)
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 28. september 2006 #29 Skrevet 28. september 2006 Har hørt om lignende tilfeller tidligere. Alt fra vafler til tomatsuppe. Men om det stemmer, er jeg ikke sikker på. :-p
Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #30 Skrevet 28. september 2006 Fy så kvalmt... har du selv smakt på din egen morsmelk kanskje? ta deg et glass til frokost i morgen du... så kan vi se hvor mye du orker. Eller kanskje du kan be en annen amme ditt barn en dag... nei, morsmelk er for babyen min !!!
Beth84g Skrevet 28. september 2006 #31 Skrevet 28. september 2006 Ekkelt??? Jaja. Jeg fikk servert vafler laget på morsmelk av ei veninne en gang. Visste om det på forhånd. Smakte nyyyydelig. Er jo ikke mer ekkelt enn ku melk. Men det er min mening da Veit om mange som bruker mm i sin egen mat og jeg ser ikke no galt i det. Men greit å informere gjestene først kanskje hehe
Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #32 Skrevet 28. september 2006 HI her.. morsomt å lese alle kommentarerne om mitt crayzy påfunn.. Til anonym ovenfor: -ja, jeg har smakt- men har ikke til vane å drikke det til frokost, nei! -Og jeg spiste jo sausen jeg også! Men jeg hadde synes det var ekkelt hvis noen annen skulle amme barnet mitt. Men det har med nærheten til brystet å gjøre. Hvis babyen hadde fått en annen morsmelk på flaske hadde det ikke vært ekkelt! Synes det er litt komisk at de fleste synes det er så ekkelt når voksne får i seg morsmelk, men helt naturlig når det er babyer! De fleste av oss har jo fått i seg morsmelk fra vår mor! Men jeg forstår også at det høres rimelig spesielt ut!...Og jeg kunne jo ikke informert gjestene!-da hadde jo ingen rørt sausen! he-he :-)
Luca Skrevet 28. september 2006 #33 Skrevet 28. september 2006 Hehe, håper du ikke hadde fortalt meg det hvis jeg hadde vært din gjest. Greit nok at de fleste syns det er ekkelt eller i det minste litt spesiellt, meg inkludert, men dette minner meg mer om grunnen til at jeg feks ikke er så hypp på å spise kaker på skoleavslutninger osv. Man aner jo ikke akkurat hvordan maten er lagt på, og orker egentlig ikke tenek så videre på det. Får meg bare til å tankespinne på mat på resturant osv....hmm, mye rart vi ikke vet om ja:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå