Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #26 Skrevet 28. september 2006 herregud!for noen kjipe kjerringer her! må ikke gjøre ditt eller datt!! var vel ikke lov hun spurte om!! "kan jeg, kjære altvitende mennesker, få lov å ta hull i ørene på jenta mi??" selv om jeg og synes det var litt vel tidlig, med tanke på infeksjonsrisiko, går det vel ann å si det en mener på en høflig måte?? Tror seriøst det kreler med fordømmende drittunger her inne!!
Brava Skrevet 28. september 2006 #27 Skrevet 28. september 2006 hei! Kanskje kan du sjekke på internett om forskjellige låser ol., å ta hull i ørene på babyer er jo ikke vanlig i Norge. Vet ikke hvor du får gjort det her heller, hvis du ikke skal gjøre det selv. Det er jo ditt eget valg men jeg selv fikk hull i ørene som barn (ikke som baby) og utviklet en sterk nikkelallergi av det. Nå tåler jeg ikke å ha hverken gull eller sølv i ørene heller! Og paralellt med nikkelallergien eksploderte annen allergi også. Så det er min erfaring! Men nå er det jo bedre nikkelfrie produkter på markedet enn før heldigvis da. Uansett ville jeg aldri ha valgt å ta hull i ørene på min baby- men som sagt: det er jo ditt valg!
Lavendel*06*10* Skrevet 28. september 2006 #28 Skrevet 28. september 2006 Det BURDE hvertfall ikke være lov å ta hull i ørene på babyer!
winneboo Skrevet 28. september 2006 #29 Skrevet 28. september 2006 Jeg hadde nok ikke gjort det om jeg var deg. Babyer er fryktelig glad i å dra seg i ørene å man skal jo holde hullet rent å det er ikke alltid så lett med en baby. Jenta mi på 11,5mnd kunne hvertfall aldri hatt det sånn som hun skitner seg til ute når vi er ute å leker. Dessuten hadde hun nok dratt ut de dobbene fordi hun elsker å dra i ørene sine når hun er trøtt. Var egentlig ikke svaret på spørsmålet ditt da men.
nalina Skrevet 28. september 2006 #30 Skrevet 28. september 2006 jeg holder med roscrusia*theodor tenk på den lille forsvarsløse babyen som ikke har bedt om det engang.. og nå skal den brått gjennomgå smerte,bare fordi mamman syns det er pent. jeg personlig syns det er sadistisk! tenk å ville gjøre ungen sin noe så vondt. her går vi alle og er redd barna skal slå seg i dagliglivet.. og andre velger å påføre smerte.. kanskje tenke litt med hodet før man gjør noe?
Lavendel*06*10* Skrevet 28. september 2006 #31 Skrevet 28. september 2006 Bra nalina Er så enig!!! Det er ikke vondt å ta hull i ørene , som noen sier.. Men det merkes VELDIG godt! Jeg tok det i en alder av 22 , å må bare si at jeg ville ALDRI gjort det mot barnet mitt!!!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #32 Skrevet 28. september 2006 I all verden. Hva skal en 1 mnd gammel baby med hull i ørene? Har du tenkt på nervene du kan treffe? Dessuten vil folk komme til å glo på deg som om du skulle være dum (ihvertfall generasjoner over oss). er det verdt det? Kan ikke jenta glede seg over å få hull når hun er klar over det selv og får lyst på øredobber? For meg var det skikkelig big deal når jeg var 6. Siden du nå spør.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #33 Skrevet 28. september 2006 Man må jo regne med reaksjoner når man legger det ut på en nettside som dette. Tenkte forresten å tatovere min baby.............. (spøker)
Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #34 Skrevet 29. september 2006 Jeg syntes det er kjempesøtt med babyer som har hull i ørene. Vet ikke noe om barne øredobber men du kan jo høre med frisørsalonger.
Blomman Skrevet 29. september 2006 #35 Skrevet 29. september 2006 Siden vi nå er inne på småtroll 0-1 regner jeg med at jenta de er under et år i allefall (ser et aonymt svar med 1 mnd, men tar aldri anonyme svar for god fisk her inne , kan selvsagt å være tull hele greia for den del....) men du bør nok tenke deg godt om før du gjør dette ja! - det er faktisk alltids en risiko for infeksjoner i hull i ørene - selv om det blir brukt sterilt utstyr. Og det bør man ikke utsette så små barn for . spesielt ikke så små som en mnd om det er riktig. Selv om det skulle brukes spesielle øredobber som ikke gir allergier vil det likevel være risk for infeksjoner. Og jeg håper virekelig at alle som utfører slike ting sier nei til så så små barn jeg anbefaler virkelig at du venter til barnet blir noen år. ellers ikke noe hets fra min side med dette svaret :-)
Gjest Skrevet 29. september 2006 #36 Skrevet 29. september 2006 Synes det er søtt jeg, men du vil nok ha problemer med å finne ett seriøst sted å få tatt hull i ørene på barn under 6 år. Ikke finn på å gjøre det selv!!! Fikk selv hull i ørene da jeg var 1-2 mnd, ikke hatt noen slags form for allergier. Men selvom jeg synes det er søtt, hadde jeg ikke tatt det på jenta mi som baby. Venter til hun er 5-6 år og kanskje begynner å spør om det = ) Og til dere som skriver, "tenk på alle blikkene som genereasjonen over oss kommer til å gi deg" og "hva tror du hs vil si om dette" HERREGUD ER DET VIRKELIG NOEN SOM BRYR SEG OM DET???? HALLO???!!!! Hadde jeg tatt hull i ørene til jenta mi (6 mnd) nå så hadde jeg driti lang marsj i hva alle andre sa!!!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #37 Skrevet 29. september 2006 Det er også en fare for at øredobben løsner og at barnet svelger den, ikke så uvanlig at øredobber løsner og de er generelt av en størrelse som barn lett svelger. Vet at det ikke svarer på sp. målet ditt, men skjønner virkelig ikke hvorfor du vil gjøre dette, men for all del det er ditt barn og vi er alle forskjellig, men greitt å tenke på ulempene/farene for barnet først.... Har aldri hørt om disse spesialøredobbene...
Kuredu Skrevet 29. september 2006 #38 Skrevet 29. september 2006 Nå vet ikke jeg om du reiser noe - men i utlandet har de masse utvalg i øredobber til barn. Iallefall i Spania- de har egne øredobber til babyer - med tanke på størrelse - slik at de ikke blir ubehagelige - de er runde i bakdelen slik at de ikke stikker. Dessuten er de fleste dyre - da de er i rent gull. Man får tatt hull på såkalte Farmacia - apotek. Dette er jo noe de gjør på alle jentebabyer i Spania - omtrent med en gang de kommer til verden! Faktisk skjer det nesten før navlestrenger klippes - he he.............
alvefrøken Skrevet 29. september 2006 #39 Skrevet 29. september 2006 Nå bør vel ikke ufornuftige ting de gjør i utlandet være noen argument for å gjøre ufornuftige ting her!!! Synes det er betenkelig at noen vil påføre sin baby unødvendige smerter på den måten, med fare for infeksjoner og allergier. Mange som spør om babyen alder.. men jeg lurer på MORENS alder?
Gjest Skrevet 30. september 2006 #40 Skrevet 30. september 2006 Dette er da toppen av forfengelighet!! er ikke en liten baby fin nok da?? Noen argumenterer med det at det er bedre å ta hull i ørene når de er baby for da slipper de det (smerten) når de blir eldre.. MEn det er jo litt av greia da.. man maser og maser og får endelig lov og VET og er FORBEREDT på at det gjør vondt-men vil likevel. en baby har ikke muligheten til å si at hun ikke vil fordi det kommer til å gjøre vondt! synes det er brutalt jeg. vent til de er gamle nok til å velge selv.. kanskje river hun ut øredobbene når hun blir 5 fordi hun ikke vil ha de! var det da verdt det?? provosert-provosert... grr...
Anonym bruker Skrevet 30. september 2006 #41 Skrevet 30. september 2006 Dere er noen skikkelig dramaQeens.....!!!!!! Huff... smakløst.
Barcode Skrevet 30. september 2006 #43 Skrevet 30. september 2006 Hei! Jeg svarer ikke fordi jeg vet noe om de øredobbene du snakker om,men fordi dette har blitt en sånn hissig tråd.Jammen er det godt man kan gjemme seg bak anonym når man skal skrive sin mening her..Ikke noe vits i å stå for det man mener... Med livet som innsats,hilsen
~**nuttis**~ Skrevet 30. september 2006 #44 Skrevet 30. september 2006 Venninna mi er fra -romania,hun sa at der gjorde de det på sykehuset med en gang barnet ble født fordi da kjente ikke barnet noe til det.Hun ville gjøre det med dattra si her,men har ikke gjort det ennå.Nå er hun 10 mnd.Hun fikk tilogmed øredobber fra tanta si i dåpsgave.Hver sin lyst,jeg ville ventet.
Vildes Mamma Skrevet 30. september 2006 #45 Skrevet 30. september 2006 Hissig? ER vel lov å være uenig.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå