Gå til innhold

Barneøredobber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å ta hull i ørene på jenten min og har hørt at det finnes noen øredobber som er beregnet på barn.

Det er en annerledes lås som gjør at det ikke er ubehagelig når de ligger...

Er det noen som har hørt noe om dette???Erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff.. venninna mi tok hull i ørene på sin 7 mnd gamle jente.. og stakkar hu skreik og hadde vondt i fire dager etterpå.... det var ildrødt, varmt og det nærmest glødet av ørene til den skjønne, fortvila stakkar jenta..

vennninna mi angret og hadde vondt i magen av dårlig samvittighet..

hvorfor ikke vente til de er noen år?

stakkars......!!!!!!

Skrevet

Jeg har hørt at når de er så liten har de ikke nerver i øreflippene

Skrevet

Helt utolig, tenk at du vil utsette babyen din for dette for at hun skal få pynt i ørene. Jeg ville ALDRI gjort det!!!! Påføre smerte for at voksne skal synes hun er søt? Blir oppgitt...

Skrevet

De har nok nerver i øreflippene ja. Min personlige mening er at du burde vente. Har selv en jente med hull i ørene. Hun tok da hun var nesten 6 år. Da ville hun selv, og det gikk helt fint.

Tenk om jenta di får betennelse? Ikke kjekt når hun er så liten.

Skrevet

å hjelpes! hvorfor i alle dager skal du ta hull i ørene på en bitteliten baby??? høres for meg ut som en spøk, dvs. skulle ønske det var det for babyen sin skyld... beklager, men dette forstår jeg virkelig ikke at du vil!

Skrevet

Særiøst???!!!

jeg fikk ikke ta hull i ørene hos min mamma før jeg ble gammel nok til å bestemme selv(18år i hennes øyne) men da jeg ble 18 syntes jeg liksom ikke det var noe vits! Vet at min mamma er ekstrem -Nok om det

Jeg synes det er ALT for tidlig. Barnet har mye lettere for å utvikle allergier, og det kan umulig være noe bahagelig for lillebabyen!!

Bruk påklistrebare om du må.

Min mening...

Skrevet

Håper du tuller? Trur ikke det finnes noe sted i norge som tar hull i ørene på 1 mnd gamle babyer.. Ikke et sted som drives av nordmenn hvertfall.

Skrevet

helt villt at du tenker på slik pynt på en fantastisk skjønn øliten baby!!!

oppgitt!! sier litt om å sette DINE behov foran din lille baby. DU har nok mer glede av det enn jenta di!!!

opppgitt!!!! tragisk!!

Skrevet

jeg hadde reagert vedig om jeg så en baby med hull i ørene! Hva sier helsesøster til dette??

Skrevet

man er vel ikke så "dum" og tar hull i ørene på en så liten baby????? tenk på hvor vondt det gjør! og nikkel allergi.. kan ikke babyer være babyer, og heller la jenta besteme selv da hun vi ha øredobber? syns så synd på de ungene som har hull i ørene i liten alder..

Skrevet

sykt sykt sykt sykt sykt sykt sykt!!!!

Skrevet

Herrigud... blir helt oppgitt å lese alle svarene her.

HI spurte da virkelig ikke deres mening om hun skulle ta hull eller ikke!!!!

Det velger hun helt fitt selv og meningene dere har for dere selv selvopptatte prippne husmødre! arrrg.....blir så oppgitt!!

Babyen hennes dør ikke av to uskyldige små hull i ørene. og gjør det bittelitt vondt er det glemt like etterpå!

Gjør som DU vil HI! Det er absolutt ingen fare..

Lykke til!! :)

Skrevet

Jeg vet i hvertfall at i salongen hvor jeg jobber, så hadde vi ALDRI en gang vurdert å ta hull i ørene på et så lite barn. Det handler om seriøsitet,

og ikke minst retten til å velge selv. Du har sikkert en søt liten tulle uansett, som vokser så altfor fort. La en baby få være baby så lenge som mulig, så kan hun heller få være med på å bestemme selv når hun blir større.

Dette sporet litt av, for det var jo ikke det du spurte om akkurat.

Men det du spør om har jeg aldri hørt om. Må event. vite litt mer om hvordan denne låsen ser ut, for å kanskje vite hva du mener.

Skrevet

Hei!

Det er faktisk helt normalt i utlandet å ta hull i ørene på babyer. Det er bare i Norge vi er veldig prippen.

Jeg syntes ikke det gjør noe å ta hull i ørene på babyer.

Det finnes faktisk øredobber i plast som er helt uten fare for allergi.

Skrevet

Øh..."jeg har hørt at når de er så små har de ikke nerver i øreflippen"??? Tror nok at nerver og slikt er fiks ferdig når babyen er født ja...hahha. Kommer ikke sånn etterhvert det vettu.

"oi, der tror jeg sannelig nervene i høyrearmen er vokst ut også"..."snuppa mi har akkurat fått sine lilletånerver nå"...

*lermegihjel*

Skrevet

Det er vanlig i UTLANDET ja.. Men nå bor vi faktisk i NORGE da.. her er det IKKE vanlig! Stakkars unge

Skrevet

Herlighet, har vel ikke noe med prippenhet å gjøre da. Er jo bare at man ikke vil påfære ungene sine unødvendig smerte.

Hvorfor ikke pierce navlen og ta en søt tattis i samme slengen liksom? Et hjerte med "mor" i? Det er jo såååå søtt! ;-)

Skrevet

Hvor dum er du egentlig som kan sammenligne det ?

Og hun som skrev at mødrene er prippne, jeg er enig. Ikke ang prippne men resten. Det er ikke mye vondt for en baby å få 2 stikk i øra!

Hva gjorde dere under vaksinene? holdt dere for øynene? jeeeeezes....dere har så lite viktig ting å være motstander av :/

Skrevet

Jeg fikk hull i ørene når jeg var 3 mnd og har ikke fått noen varige men av det. Hadde "alle" gjort det, hadde nok dere "kjeft-høner" gjort det også ;-)

Skrevet

Koko!!

Det er da stor forskjell på vaksine og hull i ørene! Det ene gjør man for babyens beste, det andre gjør man KUN for mor/far sin del. Kom ikke og si noe annet.

Skrevet

Prøv å overdriv litt til da.. tatoveringer kan ikke fjernes, men det vet du kanskje? =P

Skrevet

Hei. Hvorfor ikke begynne med mascara og leppestift først. Ikke så allergiframkallende. Vil du ha en liten voksen-baby, så er vel det greit å begynne med. Hva med å stripe håret også?? HJELPE MEG, LA BABYEN VÆRE BABY, DEN BLIR FORT NOK VOKSEN. GRØSS. Sorry, blir så provosert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...