Gå til innhold

et innleggg jeg håper alle vil lese

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns ikke alltid en mor vet best for sitt barn. Jeg har sett altfor mange tilfeller som beviser det motsatte. Og det jeg reagerer på i real life må jeg få reagere på her også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med HI =)

Skrevet

Enig med deg, men kanskje burde du formuler deg litt anneldes.....

Tror du mener alt godt, men oppfatter innlegget som nedlatende for "hvem som helst". Syns meningen er god, men formulert dårlig.

Skrevet

du som har så skyhøy utdanning burde kanskje vite at ikke alle mødre vet hva som er best for sine barn... Desverre!

Jeg har ikke skyhøy utdanning men jeg er barnevernspedagog og jobber i barnevernet, og vet at det desverre ikke stemmer..

måtte bare kommentere det:-)

Skrevet

Jeg har skylav utdannelse, men føler meg ganske smart for det:-)

(sorry, ikke ondskapsfullt ment:-))

Ellers enig med innlegget ditt!

Skrevet

Enig i det meste du skrev, MEN...

Det ER faktisk fakta at mm er bedre for barnet enn mme, og kan man amme synes jeg man bør det, og ikke argumentere med at "puppa blir slappe" f.eks...

Og det ER faktisk fakta at man ikke bør gi fast føde før barnet er fylt 4 mdr da tarmsystemet ikke er ferdig utviklet ennå, og da synes jeg man bør forholde seg til det og ikke gi ungen mat fordi man selv har lyst..

Det er ikke alltid mor som vet best.

Skrevet

Dytter på denne.. enig med HI. ikveld er det fleeeeeere innlegg her med mye kritisering og mødre som har meninger som er blitt loven selv. Oppgitt.....

Skrevet

Jeg er faktisk enig med de anonyme her som skriver at det ofte er litt svada og meningsløse ord det mantraet som stadig gjentas; vi vet hva som er best for våre barn. For etter å ha hengt her en god stund, tror jeg nemlig ikke alle vet hva som er best for barnet sitt. Og jeg må også si meg enig i at det er mange som setter sine egne behov foran barnet i situasjoner man bør sette barnets behov først.

Syns faktisk det er en del som er litt for opptatt å leve det livet de gjorde før de fikk barn, Sier ikke man skal "glemme" seg selv, men det å få barn innebærer fakisk ganske store forandringer i livet.

Men jeg er veldig enig med det HI begynte med, at det er flott at vi her som mødre kan utveksle så mye erfaring og kunnskap. Det er jo helt vilt hva man kan få vite her inne, ingen begrensinger liksom:-)

Skrevet

Puh, trodde jeg hadde lagt ut dagens brannfakkel her jeg....så godt å få støtte i første svar:-)

Skrevet

Tror dette trenger en dytt :)

(P.S. trist å se at et innlegg om at det hadde vært bra om vi ikke skrev negative svar får slike tilbakemeldinger som noen av de opp her. De er jo nettopp negative...)

Skrevet

Typisk dib at enkelte henger seg opp i ordet "skyhøy"utdannelse!! Hi sa dette for å gi utrykk at hun slettes ikke vet alt, og at hun er ydmyk..enkelte folk her inne er latterlige!! janteloven lenge leve!!!

er helt enig med HI:)

Skrevet

Tusen takk! Signerer denne jeg også!

Skrevet

Vel, her kjem nok eit slikt "negativt" innlegg: Viss vi alltid skal vere samde med kvarandre i alt, treng vi jo strengt teke ikkje dette forumet. Eg er usamd med HI i at alle mødrer veit kva som er best for sine ungar. Verda er full av groteske døme på at dette slett ikkje er tilfelle. Døma ein finn her inne er kanskje ikkje slett så ille, men her er jo dagleg innlegg frå mødrer som ikkje alltid handlar til barnets beste. Skal ein late vere å seie noko, då, til mødrer som forsvarer røyking og drikking under svangerskapet, som ikkje vil amme fordi "puppane tilhøyrer mannen min", eller som gir tre månader gamle babyar o'boy? Skal ein berre akseptere at desse mødrene gjer det som er best for deira ungar? Eg ser på det som min rett å vere usamd i slike metodar, og eg meiner at når ein er på eit forum for meinigsutveksling, får ein tole at ikkje alle meiner det same.

MEN: eg meiner vi skal vere saklege og skikkelege når vi svarer, også når vi er usamde i noko.

Skrevet

Tror nok Hi også er enig i at man har lov å være uengi. Men det er nok sakligheten hun savner imange innlegg, og det gjør jeg også.

Det er alfor mange "er du helt sprø?", "du burde ikke fått barn"- svar her (men dette er langt ifra den værste debatten). Det har vi kranglesiden til!

Skrevet

elles må eg vel kanskje tilføye at eg er heilt samd i det eg oppfattar som intensjonen til HI, nemleg at vi godt kan vere litt rause, ha litt takhøgde og akseptere at ikkje gjer ting heilt likt.

Skrevet

Enig med deg Luca ja;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...