Gå til innhold

et innleggg jeg håper alle vil lese

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns denne internetsiden er flott. Her kan man spørre om råd. Jeg, som sitter her med min skyhøye utdannelse, nærmer meg 30 år og har en 4 mnd gammel sønn, kan få råd av "hvem som helst", som jeg kanskje ikke ville vært venninne med til daglig, som kanskje ikke har samme interesse eller politisk syn som meg, som jeg kanskje ikke ville likt engang. Jeg syns det er flott å tenke på at jeg allikevel kan få råd og støtte hos noen jeg ikke vet hvem er eller kjenner bakgrunnen til, men som kanskje vet mer enn meg om BARN.

Vi som er inne på denne siden har helt ulike barn, med helt ulike behov. jeg blir derfor så lei meg når jeg ser innlegg der man skal lekse opp andre, være bedrevitende eller se ned på folk som gjør ting på den ene eller andre måten. Om man begynner med grøt ved 4 mnd eller 6 mnd, om mme er like bra som mm, osv. osv!

Kan vi ikke bare akseptere at vi er forskjellige, og har forskjellige barn? Må vi la oss provosere av alt?

Nei, nå tar jeg følgende initiativ: Når det kommer et "provoserende" innlegg, da syns jeg vi alle skal bare la det være. Ikke kommentere det engang. Vi som er mødre vet hva som er best for VÅRE barn. La oss tro på det og ikke bry oss med hva andre syns! Så kanskje vi etterhvert får vekk alle negative, oppleksende innlegg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig! Men folk må jo også være villige til å få forskjellige svar når de spør - som du sa folk er jo forskjellige...

Skrevet

Enig:-)

Men hva mener du med 'skyhøy utdanning'. Rett og slett bare nyskjerrig. Har lang utdannelse selv og de fleste vennene mine har det, men har aldri hørt noen si 'skyhøy utdanning før'. Lurer rett og slett bare på hva det er?

Skrevet

hvorfor skriver du at du har skyhøy utdannelse?

jobber du på rimi eller?

Skrevet

Med skyhøy utdanning bør man vite at det er alltid to sider ved en sak og dersom man kan argumentere godt for den ene siden eller den andre med støtte i pålitelige kilder er det jo greit. Samtidig er jeg helt enig i at det er visse personer her som formulerer seg på en slik måte at det de sier er LOV, det er den eneste sannhet. De kunne kanskje utrykt seg annerledes, være litt mer ydmyk.

Skrevet

Enig med HI!

Man trenger ikke være nedlatende fordi om man ikke er enige med hverandre. Som du sier,vi er forskjellige og har forskjellig oppfatning av hva somer rett og galt. Noen syntes det er riktig å la en på 4 mnd få grøt, andre ikke.. en god diskusjon rundt temaet ser jeg ikke noe farlig med, men når man begynner å snakke nedlatende og komme med unødvendige kommentarer syntes jeg er å dra det litt langt. Enkelte er vel i grunn også bare ute etter å fyre opp under diskusjoner også.. og vi lar oss hive med.jaja..torr desverre vi ikke kommer noen vei utenom uansett så mange innlegg vi skriver om det.Men som sagt.. jeg er enig med deg :)

Skrevet

At man har forskjellige meninger og synspunkt er jo en selvfølge, men at noen tror de er bedre enn andre pga det ene eller det andre, det er det som blir feil... En god diskusjon er alltid sunt... Men det er noe helt annet når man begynner å rakke ned på de som har andre meninger enn seg selv. Så derfor...enig med HI.

Skrevet

Helt enig med deg =)

Skrevet

"Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill. Og forøvrig kan man gjøre hva man vil....."

VELDIG BRA SAGT!!!!! Kunne ikke vært mer enig!

Skrevet

Kjempebra skrevet HI, har lenge tenkt på dette selv oxo. Kunne ikke vært mer enig.

Skrevet

enig med deg! er like gammel som deg, og sitter også godt i det med studielån. kanskje perspektivet forandrer seg litt med åren?! :-))

Skrevet

Jeg har ikke "skyhøy utdannelse", men masse erfaring siden jeg har 6 barn. Men man lærer nye ting hver eneste dag som mor. Og jeg lærer mye av folk her inne, på tvers av alder og utdanning på mødrene.

Jeg ante fks ikke hva ADHD egentlig var, før jeg fikk en som hadde det. Og det var først etter 4 barn.

Bra dere med "skyhøy" utdannelse samtidlig ikke ble "kjepphøye" ;o)

For når alt kommer til alt, kan ingen utdanne seg til mor.

Det kan bare erfares.

Så takk til alle som har lært meg ting her inne =)

Bare en ting til slutt;

Noen ganger synes jeg provoserende innlegg faktisk kan ha noe for seg. Det er de ondskapsfulle innleggene jeg ikke kan fordra.

Skrevet

ja, du har rett i det Northernlights! mange ganger er provokasjoner bra i seg, men herinne har det en tendens til å utarte til grove personangrep og mye umodent tull..

Skrevet

Så morsomt! Holdt på å skrive et tilsvarende innlegg selv. Det er faktisk ingen andre enn oss selv som vet hva som er best for vårt barn, men vi trenger av og til noen gode råd. Da er forumet det beste stedet i verden. Et fantastisk sted å søke råd, få tips, få ut frustrasjoner eller skryte uhemmet av våre søte små! Klart man skal ta ting her inne med en klype salt. Kildekritikk er avgjørende for hvilke råd jeg velger å følge til mitt barn. At noen da skal rakke ned på, eller skjelle ut andre eller gå til personangrep er rett og slett ikke akseptabelt! Vi er forskjellig og er nødt til å respektere hverandre.

Skrevet

Oj, jeg synes dette innlegget var litt sånn "ovenfra og ned" holdning-jeg..

"jeg med min skyhøye utdannelse får råd av "hvem som helst" liksom "

Hva har utdannelse med saken og gjøre? Og hva slags utdannelse betegnes som skyhøy? hmm

Skrevet

Helt enig med Hi, la oss ikke krangle her, det kan vi gjøre på kranglesiden!

Skrevet

Klok dame du Hi :)

Skrevet

Jeg blir provosert av meningsløse utsagn som f.eks. alle mødre er gode mødre og vet best. Hva betyr det da å være en god forelder? Gode foreldre holder seg oppdatert og er villige til å sette barnets behov foran sine egne. De som skriver inn bare for å få bekreftelse på at det er ok å være egoistisk, kan godt få høre det når de spør ( f.eks. jeg gidder ikke amme fordi det blir søl). Dersom det bare skal være jatting blir det kjedelig og uinteressant.

Det er en annen sak med ondsinnede innlegg. De ødelegger stemningen og kan såre folk.

Skrevet

Enig med anonym over her (innlegg kl 21.11). Dette er jo faktisk et forum for meningsutveksling - da må en tåle uenighet. At enkelte er usaklige, er selvfølgelig noe helt annet.

En må også kunne vise til objektiv informasjon, helst med referanser for denne, uten at det blir oppfattet som "hysteri".

Og - jeg har også (sky-)høy utdanning, hvis det spiller noen rolle. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...