Gå til innhold

hva slags stilling har dere og lønn?


Aprilbaby07

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har mastergrad i engelsk (6 års utdanning), betaler på studielånet ca. 2500,- i måneden. Jobber som lingvist/oversetter for stort, internasjonalt firma, 100 % stilling .....

 

.... og tjener 272 000 i året.

Lenke til kommentar

Har mastergrad i engelsk (6 års utdanning), betaler på studielånet ca. 2500,- i måneden. Jobber som lingvist/oversetter for stort, internasjonalt firma, 100 % stilling .....

 

.... og tjener 272 000 i året.

Lenke til kommentar

Vernepleier (3 års høyskoleutdanning, mange som ikke vet det;)), grunnlønn: 304 800,-, tillegg 20 000,- fordi jeg arbeider i vikarpool, pluss tillegg for kveld, helg, jul, påske, 17. mai og alle sånne dager man vil ha FRIIIII. I alt ca. 350 000,-, med nesten 8 års ansiennitet...

Har lyst til å bli kontormedarbeider. Så en her inne som tjente det samme som meg, og da vil jeg tro det dreier seg om dagtidsjobb, fra man- fre, og fri jul og så videre... Og utdanning på videregående skole?

 

Lenke til kommentar

Tips til alle oss som jobber med mennesker- gamle eller unge- i barnehage, skole, sykehus og sykehjem....BYTT JOBB SÅ FORT SOM MULIG! Å jobbe med "ting" verdsettes mye høyere. Om hele landet går til helv....ingen som vil passe barna våre, ingen som vil utdanne dem, ingen som vil pleie deg på sykehus eller sykehjem, så får det bare være. Denne lønnsoversikten er deprimerende lesning. Hadde jeg bare vært litt mer opptatt av lønn da jeg var ung og dum...men nei jeg trodde i min naivitet at dersom man var flink og tok høyskoleutdannelse så ville jeg ende opp med en grei jobb, men neida...en tung jobb, dårlig betalt, nå full av nyutdanna idioter siden ingen flinke lengre ønsker slike drittjobber... de flinke går jo nå etter pengejobbene i et Norge som går så det suser...de luringene!

Lenke til kommentar

Jeg VET det! Er så enig, så enig. Jeg var også ung og dum. Tenkte det ville være et spennende, meningsfullt yrke. Lønnen tenkte jeg overhodet ikke på. Og jeg SKAL bytte jobb. Jeg skal rett og slett skifte yrke. Er sliten allerede, og tjener altfor dårlig. Som sagt, jeg går for en kontorjobb. Får gå mer skole:)

Lenke til kommentar

Annonse

ENIG ENIG ENIG! Å jobbe med mennesker er MØKK BETALT i forhold!

 

Selv er jeg nyutdannet sykepleier. JObber 66% som nattevakt å har da med tillegg ca 280 000. Har akkurat levert inn lønnskrav så er spent å se.

Forrige jobb som miljøterapeut hadde jeg 282.000 + tillegg på vel

40 000.

 

Det var lærer man skulle bli- like mye lønn bare MYE mere fri!

JObbe bare på dagtid, aldri sommer, aldri, jul, påske, pinse, 17 mai, 1 mai....

Har jobbet til sammen i 5 måneder og har allerede jobbet påske, pinse, 1 mai. Og nå ser det ut som at det blir julaften også.

(ser bort i fra studietiden da jeg også jobbet både påsker og jul og alt som måtte være)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Selv om noen av oss tjener godt, blir det kanskje samme timelønna som mange andre...vi jobber MYE overtid og det er gjerne innbakt i fastlønn. En liten trøst ;-)

Lenke til kommentar

Annonse

Salgssjef 550.000 i året. Fri bil og telefon. Jobben skal kompensere lønnen min i permisjonstid som jeg går ned ift at nav ikke utbetaler hele min lønn.

 

 

Lenke til kommentar

Konsulent, men full flexitid og kan jobbe hjemmenfra når jeg vil. Tjener rundt 400k, plus bonus og div goder. Har en veldig spennende jobb med normalt mye reising rundt om i verden som jeg helt sikkert kommer til å savne når jeg går ut i permisjon.. Men man kan ikke ha alt her i verden! Blir vel au pair når vi kommer til nr 2 om noen år om jeg ikke finner ut at det å være fulltids mamma er tingen for meg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jobber som rådgiver i det offentlige. Utdannet siv.øk. Tjener 450 000. Nesten 5 års ans. (ligger lavere enn andre kollegaer med samme utdanning og erfaring) MEN kjempe fornøyd! Har planer om å jobbe redusert etter permisjon. Blir hektisk nok med to barn, ingen besteforeldre i nærheten og en mann som jobber nok.

Lenke til kommentar

Kundekonsulent i bemanningsbyrå, kr 390 000. Men akk...en del i studielån jah.

 

Jeg blir faktisk kjempe sur av å se at de som faktisk gjør de viktigste jobbene (bhg, lærer osv) tjener mindre enn meg. Tenk, det er jo faktisk DERE som gjør at jeg kan gå på jobb når nurket mitt er gammelt nok til å gå i bhg! Og dere tar jo vare på det viktigste i livet mitt...

 

Argh.

Lenke til kommentar

Jeg er Naprapat og jobber i 50 % stilling. Tjener da ca 450K i året.

 

Har studielån på 500K + huslån etc, så sitter ikke igjen med så himla mye :S

Lenke til kommentar

Jeg er controller i et lite privat firma med 410.000.

Synes godt lønna kunne vært bedre, spesielt fordi jeg ikke får noen tillegg og betaler nesten 3000 på studielånet hver måned.

Kanskje vente til etter finanskrisa med å mase om mer betalt...

Lenke til kommentar

Studiekonsulent på en høyskole. Tjener 330 000,- i året, men har bare 7 timers dager og masse goder og kun jobbet 1,5 år etter studie. så er fornøyd jeg=)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er veterinær (5,5 års utd), jobber netter, helger, dager 17. mai og julaften - tilsvarer vel kanskje en 150% stilling kan jeg tenke meg. Selv om jeg må rykke ut på natta, må jeg likevel jobbe fra 8-16 dagen etter ..

 

Jeg har 350000 i lønn (og ca like mye i studielån)...så det er noe med det at man virkelig skal være glad i dyr for å være fornøyd i det yrket .. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...