Gå til innhold

Når fødde du i forhold til termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg vart sett i gang pga overtid 14 dagar over, og småen kom natta etter, 15 dagar etter ul-termin (20 dagar etter menstermin).

Når vi skal ha neste baby håpar eg inderlig at fødselen startar av seg sjølv. Denne gongen vart fødselen veldig kjapp og veldig intens (frå eg blei flytta frå Obs-posten til føden med 3cm opning og til han var fødd tok det 1t og 22min). Det hadde vore kjekt å få tid/lov til f.eks. å ligge i badekar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde mens termin 16 desember, ul termin 17 desember, og gullet kom ut 18 desember:)

var en hard fødsel, masse sying og narkose etterpå, så lurer på om jeg ikke er ferdig med å føde barn! bekkenet sliter jeg også med fortsatt, 9 mnd siden....

Skrevet

Ja, bekkentrøbbel er noko dritt!

Eg innser no at eg neppe kjem til å bli 100% bra att nokon gong, men så lenge eg kan fungere i det daglege utan for mykje plager skal eg vere fornøgd. Eg kan i det minste omsider trille tur utan å få vondt. Men du kan sei det sånn at eg merkar det no, at eg har jobba på huset (saging, opp og ned stiger, legge isopor i golvet..) i nokre timar ja.

Vi kjem nok til å prøve oss på eitt barn til med tid og stunder, men eg er veldig redd for korleis bekkenet mitt vil reagere på det. Eg var sjukemeldt frå veke 14 i dette svangerskapet (vondt frå veke 9) - og dei seier at det pleier å bli verre for kvar gong...

Skrevet

Jeg hadde termin 4 august, og fødde 2 august..men var en tung fødsel ja! Hadde maserier hjemme i 3 døgn, ble så lagt inn på sykehus me 3 cm åpning..trodde at han kanskje skulle komme snart da, men neida...15 og en halv time etterpå kom han til verden, så det tok sin tid! Takk gud for at det fins bedøvelse!! =)

Skrevet

Guten vår er fødd 5 dagar over ultralydtermin. Hadde maserier i 2 døgn før fødselen kom i gong. Vart sendt heim frå føden to gongar. Førstegongen 2 dagar før han var fødd, andre gongen fekk me beskjed om at dette kom til å ta så lang tid at me kunne berre gå heim igjen viss me ville. Me var heima i ein times tid før me for tilbake igjen til føden. Hadde ein heilt normal fødsel. Det enaste som var dumt var at det ikkje var ledige fødestover før ca 45 min før guten kom...

Skrevet

Hadde termin 8. sept men babyen kom 3. sept! :-) Passe tid å komme på det! :-)

Skrevet

termin 1 februar,gutten kom den 17 februar!! Ble satt i gang 2 dager på rad. Hadde nok ikke tenkt seg ut han nei....

Skrevet

hade termin med moa den 2 mars enligt ultarly og enligt jordmoren min så var det den 4 mars.. hu kom den 3 mars.. hehe

med emil så var terminen den 8 december men han kom ikke føren den 15 december.. den ukan han gikk over var den verste ukan av hele graviditeten

Skrevet

Hadde termin 9. august, og tuppa kom på nattmorran samme dato i full fart. Fikk den første rien 00.30 på natta, og hun var ute kl. 04.47. Rimelig kjapt levert til førstegangsfødende å være, fikk jeg høre. Hun holdt på å komme den 20. juni, men de greide heldigvis å stoppe henne da!

Skrevet

Hadde termin 31 oktober 03...men gutten kom den 16 okt 03.

Startet med kontroll det 15 oktober (samme dag som sambo dro på studentCruise) og da fortalte jeg legen at jeg ikke hadde kjent så mye liv i de siste dagene... Ble da sendt til Aker og der ble det oppdaget at gutten ikke fikk næring og hadde veldig lite foster vann...

Ble da sendt til Ullevål samme dagen.. Ble strippet og lå på OBSen over natten... Heeelt alene... Sambo på tur..

I øpet av natten så hadde jeg litt ubehag i mage og litt så sliten i korsryggen.

Den 16. kom legen inn å sa at jeg skulle bli satt i gang, pga fare for babyens liv...Ikke kult å høre når man er alene...

Så han skulle sette sånn gele men først så sjekket han om jeg hadde åpning... Jepp 1 cm=o) Ubehaget i magen var jo rier..=o)

Kl 16 kom mamma og var med på fødselen til sambo kom fra turen. Så rundt åtte var sambo på plass på rommet hos meg og mamma.. (mamma ble gjennom fødselen) og klokken 23.46 så var gutten vår ute...

Gutten vår ble født på morfars bursdag=o) 16 oktober 03...

Pappa og søsteren min ventet til fødselen var over...

Jeg synes det gikk temmlig kjapt og var glad for at det ikke tok lengere...

Oj... Ble en liten fødselshistorie.. Pyttpytt=o)

Skrevet

Jeg ble satt igang 16 dager over, poden så dagens lys 19 dager over termin.

Det ble langt og slitsomt ja. Men tror absolutt på urkrefter etter den opplevelsen, gikk tilslut på automatpilot tror jeg.

Fra jeg hadde 4 cm åpning til full åpning gikk det vel 5 timer (men holdt på en god stund med å nå de første 4). Poden satt fast, så de prøvde først med vakum - men det ble keisersnitt tilslutt gitt. Da var jeg bare glad til : )

Skrevet

Jeg ble forresten først forsøkt igangsatt med ballongkateter på mandag, og piller tirsdag og onsdag...før han endelig kom tidlig torsdag morgen.

Skrevet

Hadde termin 3.februar... Snuppa ble hentet ut av magen 21.november.... nesten 11uker fortidlig..

Men alt går STRÅLENDE=)

Skrevet

Jeg hadde termin 7 oktober å fødselen starta faktisk den datoen :)

Men fødte 22 min etter midnatt så da ble det 8 oktober.

Skrevet

jeg hadde ultralydtermin 25 aug, og menstermin 19 aug. marcus kom den 20. fødselen starta den 19 da, så kanskje det var jeg som hadde rett ang mensterminen:-) hvem vet.....

Skrevet

Jeg hadde termin 18 mai, og tutta kom 22 mai. 4 lange dager å vente...

Skrevet

Jeg hadde egentlig termin 20. august, men vannet gikk natt til 19. juli, og lillegutt ble født om morgenen 22. juli

Skrevet

Jaja, så var det meg da...:) Jeg hadde termin 12 april, og ho kom 17 mars.

Fikk tidlig tegn til sv.forgiftning, så jeg gikk jevnlig til kontroll. Skulle inn den til kontroll den 15 mars, og følte at jeg var blitt verre.

Så skulle ho undersøke meg og da hadde jeg 3cm åpning, så da ville ho hjelpe meg litt i gang med å masere livmorhalsen. så den dagen gikk jeg da med maserier heeele dagen, men uten noe fremgang, på torsdag den 16, fikk jeg modningspille på morran,

og dermed en ny dag med bare maserier,

ble flytta over på fødestua den kvelden, tok meg et bad, med noe oljer i, og begynte å pustelystgass... men ikke noe skjedde,bortsett fra at jeg hadde veldig vondt. Fikk noe beroligende så jeg skulle få sove litt....

Fredag kl.8 tok de vannet, og nok en dag med fryktlige rier, nå begynte jeg å åpne meg litt,men det gikk veeldig sakt...fikk epidural kl 12, og det var jo som å komme til himmelen... på ettermiddagen, kom det en overlege og ville undersøke meg, fordi de nå begynte å snakke om keisersnitt.

Men de vill se an litt til... klokka gikk og jeg ble mer og mer sliten, når kl var 19, bestemte de/oss for at det ble ks,

og kl 20.20 var den lille tulla vår ute, stor og fin på 3460g og 48 cm lang:)

Skrevet

1.unge fødte jeg 6 uker før termin

2.unge fødte jeg 17 dager før termin

Skrevet

Snuppa ble født 10 dager før ul termin... 4 dager før mens termin...

Skrevet

Han ble "tatt" 11 dager før termin:)

Hadde planlagt KS.

Skrevet

Jeg hadde mens termin 28.Juni 2005 noe både jeg og jm var enig om, siden hun hørte hjertelyd..

Men på UL var teminen 21.JULI. 2005.

så da er hun enten 7 eller 4 uker før termin.. (jeg tror den siste)

Jenta ble født 04.Juni.2005 og var 2175g og 45cm..

:) men sykehuset står på sitt, og på papiret er hun 7uker før termin.

Pappaen var 2800 født 2uker ETTER termin, og jeg var akkuratt 3000 født på terminsdag. Så ingen av oss var særlig store ved fødsel :)

Skrevet

Jeg fødte 4 timer og 16 minutter etter termin...;)

Vannet gikk kl. 16 på termindagen 4. mars, og hun var ute kl. 04.16, 5. mars 2006...:)

Flinke jenta til mamma! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...