Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 eller annen brus? Jenta mi er 16 mnd og hun ELSKER cola. Hun får det selvfølgelig ikke hver dag, men gir henne det ca. en gang i uken, som regel i helga. Er det bare meg, eller er det andre som er litt liberale på dette også ?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 Ps. Glemte å si at hun får masse frukt og har ellers et allsidig kosthold.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #3 Skrevet 22. september 2006 Det blir ei god stund til brus kommer på menyen.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #4 Skrevet 22. september 2006 En liten slurk i ny og ne,men han er mest glad i vann-han er 20 mnd.
Ranveig R Skrevet 22. september 2006 #5 Skrevet 22. september 2006 Guten vår får det ikkje, og kjem heller ikkje til å få det på leeenge enno.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #6 Skrevet 22. september 2006 Nei, aldri. Hun får ikke saft heller. Har smakt det engang da hun var syk, og hun ville heller ha vann.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #7 Skrevet 22. september 2006 Cola er ikke så bra for tennene, og de får tidsnok vanen med brus i helgene.
Tingelingelate med to tomater Skrevet 22. september 2006 #8 Skrevet 22. september 2006 Lillegutt på 19 mnd har aldri smakt brus (som jeg eller sambo vet om iallefall) eller saft. Om han får juice får han det veeeeeeldig utvannet. Han elsker vann:-)
Gjest Skrevet 22. september 2006 #9 Skrevet 22. september 2006 Aldri brus her, nei! Får utvannet juice, evt utvannet saft, spes. hvis hun er syk med feber - da vet jeg at hun drikker godt. Forsøker å holde oss til vann. Får ikke melk, men får surmelk når vi har det. Det elsker hun!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #10 Skrevet 22. september 2006 Ja. Han er 19 måneder og spiser akkurat det samme som oss. Veldig variert og elsker all verdens crazy smaker. Dessverre så betyr det at han av og til får litt brus også, fordi foreldrene er svake mennesker som drikker det i blant... Det gjelder selvfølgelig langt i fra hver dag, men det hender. Han får ikke mye, bare smake litt.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2006 #11 Skrevet 23. september 2006 Er innlegget skrevet for å lage en ny og lang cola-debatt? Vet du hvor skadelig cola er for tennene? Syren og sukkeret? Et lite glass cola inneholder et titalls sukkerbiter. Forstill deg at det er det du serverer. Som mor kan jeg bare ikke forstå hvorfor man kan gi et så lite barn dette.
yasmina Skrevet 23. september 2006 #12 Skrevet 23. september 2006 jaa, det ehender at han faar cola, men utvannet. Han drikker for det meste kun vann og naar han faar noe annet enn melk og vann saa er det utvannet. Er saa pass sjeldent at jeg ikke har daarlig samvittighet for det .
beri Skrevet 23. september 2006 #13 Skrevet 23. september 2006 nei, vet du hva. Hvorfor skulle han få det?
alvis Skrevet 23. september 2006 #14 Skrevet 23. september 2006 Nei, det hender ikke at jeg gir gutten min cola eller annen brus.
cheni Skrevet 23. september 2006 #15 Skrevet 23. september 2006 Nei, har dårlig samvittighet for at jeg selv drikker det, og da gir jeg det ikke til barna.... Har to store barn og, de får sukkerfri brus på lørdagene.
SusieQ Skrevet 23. september 2006 #16 Skrevet 23. september 2006 Jeg gir gutten min en smak av så og si alt jeg selv spiser eller drikker. Men bare en smak. Han får aldri sitt eget.
?!?! Skrevet 23. september 2006 #17 Skrevet 23. september 2006 nei aldri brus her i gården. ikke saft heller. hender eplejuice, men veeeeldig utvannet her også. og det er sambo som synder, for selv vil jeg at hun skal holde seg vil vann og melk
Smallish Skrevet 23. september 2006 #18 Skrevet 23. september 2006 Vi har valgt å ikke begynne med brus enda. Vet ikke helt hvor lenge vi kommer til å vente, men ihvertfall til over toårs alder tror jeg. Nå om dagen har vi sjelden brus i hus, og han elsker vann. Så da ser jeg ingen grunn til det. Han får av og til en nestle juicekartong, hvis feber osv. Ellers går det i vann og melk hos oss.
Gjest Skrevet 23. september 2006 #19 Skrevet 23. september 2006 nei hvorfor i alle dager skal man gi det til små barn... får eplenekter utvannet, det er det eneste bortsett fra melk og vann.
Frysh Skrevet 23. september 2006 #20 Skrevet 23. september 2006 Nei og det kommer han heller ikke til å få på maaaange år.. Han elsker vann og det skal jeg opprettholde lenge.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2006 #21 Skrevet 23. september 2006 Snuppa mi på snart 16 mnd har fått smakt en skjelden gang, hun vil veldig gjerne drikke & spise det vi spiser, da vi fant ut dette sluttet vi å drikke slike ting rundt henne, men det er nok ikke bra å gi de brus, det er jo alt for mye sukker, det er greit med en liten slurk, men vil nok aldri gi henne ett eget glass med brus på en stund. Hvis vi skal ha brus, så drikker vi det etter hun har lagt seg nå, hun er alt for nyskjerrig på det vi putter i oss : )
Gjest Skrevet 23. september 2006 #22 Skrevet 23. september 2006 Gutten min har fått smake bittelitt solo og fanta iblandt, bare en liten smak på tunga, men cola holder vi oss unna. Her har han ikke smakt saft engang, og kommer nok ikke til å få verken saft eller mer brus generelt på laaang tid. Gutten min klarer seg leenge på utvannet juice, vann og melk.
-Petrine- Skrevet 23. september 2006 #23 Skrevet 23. september 2006 Nei. Hun får vann eller appelinjuice med tilsatt kalsium til drikke. Hun er ikke interessert i å smake, og ikke vil jeg at hun skal smake heller. Brusdrikking blir det tidsnok.
mammae:-) Skrevet 23. september 2006 #24 Skrevet 23. september 2006 nei hun er 2 år og aldri fått brus, smakt faris og det synest hun er sterkt med kullsyren:-) lager grimaser... Går i vann, melk og får til tider juice.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2006 #25 Skrevet 23. september 2006 hvordan kan dere si at ungene deres elsker vann da de ikke har fått lov til å smake noe annet?Selfølgelig elsker de vann................jo det er fordi dem er tørste!Ikke noe imot å gi barna bare vann..men uttalemåten høres FEIL ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå