Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte det kunne være koselig at vi som er her inne presenterer oss selv, så vi vet litt om hverandre (de som vil da) =)

Jeg er 24 år (1982), bor i Oslo sammen med samboeren, datteren og de to hundene våre. Fikk vårt første barn for tre uker siden, 30 august. En liten nydelig jente på 3126 gram og 45 cm !

Jeg har 80% dekning i permisjon, og skal være hjemme med datteren min til 30 august neste år, tror jeg skal prøve å få til slik at jeg kan være hjemme enda et år med henne, men det må vi ta litt etterhvert !

Samboer er heltidstudent og jobber ved siden av. Jeg sa opp jobben min da jeg ble gravid, så har ingen spesifikk å gå tilbake til, men jeg hadde planer om å gå hjemme i 2 år, så var "selvbestemt" eller planlagt kan en si.

Håper andre slenger seg på denne tråden ! Hadde vært koselig å høre litt om dere !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 25 og i mai fikk vi vårt første barn. En liten gutt som er verdens fineste så klart.

Jeg,pappan og jr har kjøpt oss hus som vi skal flytte inn i til neste år, nå bor vi i en leilighet vi leier.

Jeg skal være hjemme 1 år, men har foreløpig ikke jobb å komme tilbake til.

Skrevet

Jeg er 24 år (1982) og bor i Røyken (Buskerud fylke) med samboeren og datteren vår Celine på snart 5 mnd.

Jeg skal være i permisjon til 6 April og blir muligens dagmamma etter det.

Selv er jeg utdannet barne og ungdomsarbeider.

Samboeren er selvstendig næringsdrivende, så han jobber veldig mye til tider.

Han er 27 år (1978)

Skrevet

Jeg er 33, har ei snuppe på 2,5 mnd og en gutt på 10 år. Hadde i utgangspunktet bestemt oss for at to barn holdt, men nå ønsker vi oss veldig en til. Mulig vi bestemmer oss for å adoptere.

Er samboer med pappan og bor sentralt i Tønsberg i en gammel villa som er delt i to. Vi har planer om å skaffe oss hund snart, og det gleder vi oss veldig til.

Er førskolelærer og har jobbet i mange år, både som styrer og pedagogisk leder, men trives nok best på småbarnsavdeling. Har permisjon frem til mai (om jeg ikke tar feil), men skal ikke begynne å jobbe igjen før neste høst tidligst.

Skrevet

jeg er snart 25 og bor i molde

jeg er alene med en sønn på snart 6 mnd...født 9.april..

er så heldig at jeg har verdens nydeligste baby...hehe

jeg er utdannet hjelpepleier men har jobba i barnehage de siste 4årene,

jee har desverre ingen jobb å gå tilbake til, og regener derfor med å være hjemme iallefall ett år til..

Skrevet

Jeg er 20 (86 mod), og bor i Midt-Troms.. Her bor jeg sammen med samboeren min på 22, Mathias på 16 dager og Nero (hunden vår) som er 2,5 år =)

Jeg har valgt perm med 80 % lønn, men blir ikke å gå tilbake på jobb etterpå. Da skal jeg nemlig begynne å studere. Pr idag er det sykepleier, men mulig jeg endrer mening om akkurat det innen dette året er omme... =)

Skrevet

Hei :o)

Jeg er 21 (1985), sambo er snart 23 (1983) og vi bor 20 min gange fra Tromsø. Jobber til vanlig som frisør, og har valgt permisjon med 80% lønn. Vi fikk vårt første barn, ei liiita snuppe, for akkurat 2 uker siden.. Oda heter hun, og var 2618gram og 43 cm når hun ble født :)

Skrevet

Hei hei!

Jeg er en jente på 26 år. Jeg fikk min nydelige lille datter for nesten et halvt år siden.

Jeg er sykepleier og i permisjon nå. Savner jobben men koser meg veldig hjemme med lille tulla også. Jeg er lykkelig gift og mannen min jobber full tid som sykehuslege.

Vi bor på østlandet, men kommer opprinnelig fra sørlandet og savner det.

Skrevet

Hei..

Jeg er 26 år, bor i Oslo sammen med samboern, dattern vår Mina( født 07.09.06) og dattern til samboern min på 3 1/2 år( Hun bor hos oss annenhver uke)

Jeg kom inn på førskolelærer i Halden( litt skuffet for at det ikke var Oslo:( , så tar permisjon. Litt usikkert hva jeg gjør neste år.

Samboern min jobber som prosjektleder i et Vaskerifirma.

Skrevet

Jeg er 21 år(blir 22 i nov),bor på en liten plass heilt nord i Nordland sammen med samboern og sønnen min på 2,5måneder.

Jeg har valgt 80% permisjon. Har ikke noe jobb å gå tilbake til,bedriften jeg jobbet i ble lagt ned for en måned siden! Elsker å bare være hjemme med lillegutt om dagene å styre å stelle:)

Skrevet

Jeg er 20 år, ble det 10.april i år, ni dager før jeg fødte :) Jeg bor i bergen sammen med samboeren min på 25 år. Sammen har vi en "liten gutt" på 5 måneder som heter Håvard. Han var 4270 g ved fødselen og 51 cm og per dags dato er han ca 10200 g og 68 cm.

Jeg er ute i 80% permisjon fra min jobb på ICA (whohoooo) og til neste år begynner jeg å studere igjen på Ergoterapilinjen ved HiB (har reservert studieplass).

Samboer er kjølemekaniker og jobber mye, han tjener ganske bra, bra nok til at vi kan ha to relativt nye biler (min er 2004 modell). Jeg skal tilbake til jobb i april og da blir min søster dagmamma (hun får bare hele kontantstøtten) for Håvard.

Skrevet

Både sambo og jeg er 28, og vi fikk et lite sjarmtroll i oktober 05.

Vi bor i leiet leilighet i Asker, men er nå aktivt på jakt etter et sted å kjøpe! Vi venter nr 2 i mai 07 og trenger sårt mere plass!

Jeg er student og sambo jobber.

Det var litt om oss!

Skrevet

Hei!

Jeg er 21 år, samboeren min er 25.

Vi bor i Drammen, har ei datter på snart 6 måneder - hun ble født 1 april og heter Aurora =)

Vi leier, men kommer til å kjøpe når han får fast ansettelse og vi har fått spart opp litt penger. Nå jobber han i vikarstilling, og jeg har permisjon fra Lektor-studier ved Blindern.

Skrevet

Hei alle sammen...

Jeg heter Elin, er 22år (23 i nov), jeg er gift med pappa'n som er 31. Vi bor på Ålgård i Rogaland.

Lisa blir 2 i november og Vegard er 17 dager i dag. Jeg mener helt seriøst at mine barn er de vakreste og nydeligste i hele verden:) Det er en rar følelse:)

Jeg er lærerstudent, men har permisjon dette året. Skal ta mitt siste år når Vegard er blitt 1år.

Skrevet

Hei, jeg heter Mari :-)

Bor og er oppvokst i Harstad der vi har vårt eget hus :-)

Er 25 år selv og sambo er 42, litt forskjell, men merker det ikke selv :-) Ikke de som kjenner oss heller :-)

Vi har en sønn som ble født 3/9-06, så han er 19 dager :-) Han var 49cm og 3705g ved fødselen :-)

Har valgt 80%. Er utdanna legesekretær, men jobbet i psykiarien og på et sykehjem før sykemld. og permisjon, stortrivdes der!!! :-)

Skrevet

Så koselig, her var mange kjente nick.

Fødte en gutt 2,5/47 den 14 juli. Hadde termin 23. august.

Sneik litt i kø, kjekt at nick som jeg har sett under svangerskapet kommer etter :)

Jeg er blitt 29,har 44 ukers perm. til ca midten av mai.

bor sammen med pappan som er 33.

Er ikke så veldig flink å skrive innlegg, blir litt periodevis, men har hatt stor glede både før og etter fødsel av tips, råd og trøst her.

Er livmme her?

Grattis med babyene, foressten.

Skrevet

Jeg bor i Oslo, med mann, ei jente på 7 mnd og en hanhund på 6 år.

Er hjemme med 80% dekning, og skal ut i jobb i igjen 2. januar, når skolen starter opp igjen etter juleferien.. :(

Da skal mannen være hjemme i 8 uker..

Skrevet

Hei!

Jeg heter Mary Jane og bor i nord-trøndelag.

Fikk en sønn den 12 mai, som heter Sean William.

Er student, har samboer(25), er 18 selv, eier hus sammen med sambo.

:)

Skrevet

Jeg er en jente på 21 år, bor i stavanger. Er samboer og fikk en liten datter 2 august:) jeg er student (har permisjon nå) mens pappaen jobber:)

Skrevet

Jeg er en jente på 22 år. Fikk en datter 13.Juli. Hun veide 4260 og var 51 cm lang. Hun kom med ks.

Jeg er utdannet omsorgsarbeider og jobber stort sett vikariater. Er umulig å få fast jobb om dagen :)

Men nå er jeg hjemme i permisjon fram til April. Min samboer er 26 år og vi har holdt sammen i 3 år. Og fortsatt like forelska :)

Skrevet

Hei jeg har en gutt pâ 2,5 mnd. Bor i Frankrike. Er gift her nede og gutten min er kvart fransk, kvart Norsk og halt Marokansk. Nydelig blanding av forskjellige kulturer.

Er selv 32 âr gammel og skal vaere hjemme til Januar, men i Frankrike er permisjonen bare 2,5 mnd etter fôdsel, helt umennskelig. Sâ jenter dere er heldige som kan vaere hjemme ett âr i Norge med nurket deres.

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg har en nydelig jente som kom til verden 5.januar og en jente på 9 år. Jeg og mannen min rundet 30 tidligere i år. Vi koser oss i eget hus sammen med mann og katt i trøndelag. Jeg arbeider som førskolelærer, og har 80 % permisjon. Synes det ble litt kort tid så tar 2 mnd.uten lønn, og skal da tilbake i des. Jeg har 100% fast jobb, men starter i 80%. Gleder meg til å ha en dag fri sammen med jentene!!! Det blir kosedagen :)

Mannen min driver eget firma innen IT.

Hyggelig å "hilse" på dere!!! :)

klem

Skrevet

Hei!

Deg kjenner jeg fra bim EnJente m EnJente! Selv har jeg byttet nick. På bim het jeg "Hva er i magen?".

Vel, jeg er 31 år og bor i Nittedal sammen med mannen min, vår førstefødte nydelige sønn, 1 hund, 2 katter og 2 kaniner :o)

Martin kom til verden 6/9, var 4100 tung og 53 lang.

80% perm her også, men tror ikke jeg skal være hjemme mer enn ett år. Ei venninne av meg fikk ei trollunge når hun forsøkte å være hjemme i to rett og slett fordi hun ikke klarte å aktivisere henne bra nok. Hun var den eneste hjemme og hennes datter var jo utvilt og full av spillopper når ungene i gata kom hjem slitne fra barnehagen. Har en veldig flink venninne jeg altså, så det er bare dette med tilgangen til andre barn som er problemet når man går hjemme mer enn ett år. Tror jeg da! ;o) Savnere dessuten "gutta mine" på jobben også jeg da, så jeg må nok komme meg tilbake litt raskt ja! :o)

Det var litt om meg!

Skrevet

Hei hei!

Er 27 år, bor i Asker sammen med samboer og vårt lille gull Mathea som kom til verden på Bærum i april. hun er et aktivt fornøyd lite vesen som er nysgjerrig på alt og alle.

Har permisjon frem til mars 07, men kommer nok til å søke utvidet perm frem til august og barnehagestart. Har så smått begynt å tenke litt på jobb igjen, og mens jeg gleder meg til å komme tilbake på jobb og få litt "voksen" liv- så gruer jeg meg skikkelig til å overlate gullet til noen andre. Regner forsåvidt med at det er en naturlig reaksjon.

Hverdagene våre bare flyr avgårde- vi går endel turer med venner og bekjente, farter litt hit og dit og koser oss det beste vi kan :-)

Skrevet

Jeg ble 21 år i juni i år, har en samboer som ble 23 i januar og sammen har vi verdens nydeligste lille gutt på 10,5 mnd! Han ble født 7.november 2005, veide 2950 gram og var 48 cm lang. Vi leier en liten leilighet litt sør for Trondheim.

Jeg skal være hjemme med gutten vår helt til høsten 2007 da jeg skal begynne på førskolelærerutdanning hvis alt går etter planen. Gleder meg veldig til det, men utrolig gøy å være hjemme med lillegutt og følge utviklingen hans nå mens han er liten. Alt skjer jo så rasende fort!

Samboeren min er student ved ntnu og jobber litt ved siden av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...