Northernlights Skrevet 23. september 2006 #26 Skrevet 23. september 2006 Ei jente på bare fem mnd kan faktisk bevisst si pappa eller mamma. Blant mine var det kun eldste datteren som startet så tidlig, og jo; hun sa meget bevisst "mamma". Fra hun var nyfødt hadde jeg stått over henne etter hvert stell, og sagt "mamma". En dag stirret hun utrolig intenst på munnen min da jeg sa det, og så begynte hun sakte å si "mmmaamaaa". Og at det var bevisst skal ingen ta fra meg ;o) Hun var da 5 mnd gml. De andre barna derimot var eldre. Selvsagt er det mye bababbaa...dadadadaa osv når de er så små, men de kan faktisk herme ord tildig om barnet har anlegg for å snakke tidlig. Eldste jenta mi snakket perfekt før hun var to år. Og har ikke holdt kjeft siden ! =)
Northernlights Skrevet 23. september 2006 #27 Skrevet 23. september 2006 Visste dere at en nyfødt baby kan herme? Bare timer etter fødsel, kan man ta babyen opptil ansiktet sitt, å geipe tunge til babyen, fram og tilbake. Garantert vil babyen gjøre det samme!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2006 #28 Skrevet 24. september 2006 Men hvor bevisst er det egentlig? Mente hun deg? Brukte hun det om deg ved senere anledning også? Er herming at de sier det bevisst? Klart det skal få lov til å være stas for en mor når barnet sier første ordet, men de som tror babyen sier pappa eller mamma og vet hvem de er og virkelig mener pappa eller mamma blir det bare pinlig for.. Altså når babyen er så liten.. Og ja, jeg vet at babyer hermer etter ansiktsuttrykk.
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 24. september 2006 #29 Skrevet 24. september 2006 Hei vennen! Så koselig! Lillegutten min(6mndr) sier også baba og mamma. Her en dag i vogna sa han BØ! hihihi Jeg leker mye borte bø med han. Han gjemte seg også bevisst i går og lekte borte bø med meg herlig tid! Morsomt at han sier baba egentlig for det er det de sier til pappa eller bestefar i Pakistan! De er små hermegåser, skjønner helt hva du mener! Ikke bry deg om anonyme over her Håper jeg får se tulla di igjen snart! Gla i dere! Klem
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 24. september 2006 #30 Skrevet 24. september 2006 Tror også det er tidlig ja, min begynte nå for noen uker siden og han er jo 6mndr og 9dager
Gjest Skrevet 24. september 2006 #31 Skrevet 24. september 2006 lillegutten min på seks måneder sier også baba og paba. og en dag da han var skikkelig sint, så ropte han høyt og tydelig MAMMA! ) enig i at så små barn ikke kan snakke i den form at de skjønner meningen av ordene de sier, men de kan så visst si enkelte ord fordi de lærer seg ordlyden.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 24. september 2006 Forfatter #32 Skrevet 24. september 2006 hei:) jeg syntes det er greit at folk har forskjellig syn på dette, men syntes det er barnslig å være anonym å ikke tørr stå for det man sier! Happiness, gullkompen din er tidlig ute å flink til det meste han =) det er så herlig når man får mer og mer respons og "svar" tilbake. kjempeglad i dere og. kos
Gjest Skrevet 24. september 2006 #33 Skrevet 24. september 2006 Så artid at du fikk tatt det opp på mobilen. Kos ringelyd det da! Artig hvordan disse små kommuniserer med oss på sitt språk! Gutten her sier ofte de samme tingene til de samme situasjonene. Når han er dypt konsentrert om å studere små detaljer på lekene sine hvisker han alltid, vil han påkalle oppmerksomhet roper han "Øy!Døh!!", sier vi "hei hei" svarer han med samme tonefall, og mye annet. Dessuten etterligner han ansiktsuttrykk og lyder som vi lager. Så jeg tror absolutt de har et "språk". Gutten vår hermet gjeip fra han var en mnd. For to uker siden lærte jeg han å sniffe som en kanin. Han rynker på nesen - myser med øynene og sier sniff sniff, og så ler vi godt begge to. I mange tilfeller tror jeg babyer er undervurderte. Skikkelig smarte er de faktisk!
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 24. september 2006 #34 Skrevet 24. september 2006 Når tulla mi var fem og en halv måned, så sa hun NAM klart og tydelig. Hver gang hun spiste frukt. Aldri ellers )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå