Gå til innhold

nå blir mange sure...........


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare legge til at helsestasjonen sa at vi godt kunne begynne ved 4 mnd, men for å være heeeelt sikker ventet vi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg leste d i sta:) å den er grei, men du svarer kanskje litt surt... som sagt vi ser jo ikke ansiktet når vi leser.. jeg blir bare lei meg når jeg får tilbake svar om at d å gi barn under 6 mnd grøt er helseskadelig... (el no i den dur). en ser som regel mer på d negative enn d positive...

Skrevet

Jeg er helt enig i at mange ser mest på det negative enn på det positive!!!! Og sånn burde det ikke være!! Da jeg begynte her på dette forumet, så gledet jeg meg til å få masse svar og hjelp av erfarne mødre pluss å treffe andre nybakte uerfarne! Men det tok ikke så veldig lang tid før jeg skjønte at det ikke var så rosenrødt som jeg trodde... Og det syns jeg enda er synd, nå åtte mnd. etterpå...

 

Men jeg skal passe litt bedre på neste gang jeg svarer på noe som er litt ømfintlig....

 

Og legg gjerne merke til at jeg har spørsmålstegn etter den setningen... hadde det vært mange utropstegn bak hadde jeg skjønt at det kunne virke krast, men jeg trodde at det å sette spmtegn bak, var for å vise at jeg egentlig er hyggelig... hehe... Du skjønner hva jeg mener! ;)

Skrevet

Jeg gav gutten min grøt fra han var litt over 4 mnd (ikke så mye, men litt..)

Helsesøster anbefalte det, sa at i og med at han var en stor gutt så ville han antagelig trenge litt mer enn de barna som var mindre av vekst....Hvis ungen har det bra med litt grøt så er det jo bare topp :)

Skrevet

min helsesøster har faktisk anbefalt oss å starte med grøt v 4-5 mnd tid, så det er nok mange forskjellige meninger ifht. hva som er rett og galt. kommer dessuten helt an på situasjonen, mange barn er veldig aktive og trenger "ekstra påfyll". noen klarer seg kun på mm.

Skrevet

Mor må jo bestemme selv!

 

Synes ikke noen trenger å bli sure eller fornærmet, fordi mor må jo til syvende og sist bestemme hva som er best for sitt barn. De fleste vet jo hva som er annbefalt av helsepersonell og ut i fra dette gjør vi somregel våre valg til barna våre.

 

MOR VET BEST!!!

Skrevet

Vi begynnte med fulle porsjoner grøt når hun var 3 mndr etter og ha snakka med lege vi da hun sov absolutt ikke på natta og det var kun fordi hun var sulten, hun var da allerede oppi 1000 ml MME om dagen så etter hun begynnte få grøt kutta vi ned på MME og hun sov hele natta gjennom etter bare 2 dager med grøt.

Så man skal ikke høre for mye på mangen av de som er her inne som sier at man er ei dårlig mor om man gir barnet mat før 6 mndrs alder.

Så lenge barnet klarer seg fint med bare melk frem til 6 mndr så er jo det kjempe bra, men er ikke alle som gjør det og skal vi da sulte barna våre bare fordi noen her inne mener at det er helt forferdelig av oss og gi barnet fast føde før fylte 6 mndr.

 

Nei holder med på det Beritmor82 over her sier mor veit best ja.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...