Gjest Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 men d driter jeg i!!! hvorfor er noen så jævelig kvasse ang d med at barn IKKE skal ha fast føde før de er 6 mnd??? noen har jo behov for mat før... synes dere vi er dårlige mødre for at vi gir barna fast føde??? bare lurer liksom... å JAAAAAAAAAAA jeg vet hva som blir anbefalt alle steder, så jeg trenger ikke den leksa.
kem e' det som bæsja? Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 sultent barn = mer mat, vanskelig? -neppe...
Butterfly-prinsesse+prins Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Nå har kanskje ikke jeg fått med meg hvis det har vært en "diskusjon" om det før... Men min gutt skal få fast føde før han er 6 mnd han, det samme fikk jenta mi. Men det er nå min mening
Tigergutt Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Snuppa mi spiser grøt, og hun er 5,5 måneder. Vi startet med en tskje ved 4 måneder, og har gradvis spist oss opp til en full porsjon på kvelden. Jeg gir henne fast føde med god samvittighet, og om andre mener jeg er en dårlig mor, så dem om det! Jeg ammer resten av døgnet, har ikke gått ned på antall amme måltider tiltross for grøtmåltidet. Fortsatt fin kveld
Gjest Skrevet 21. september 2006 #7 Skrevet 21. september 2006 ikke d at alle trenger d før, men noen... vil ikke støte noen som har tatt valget..
Tredjemann på vei :D Skrevet 21. september 2006 #8 Skrevet 21. september 2006 ingen som kan bli sur p.g.a det da! hvis babyen ikke har nok med morsmelk bør den jo få fast føde. får babyen mme bør man begynne med fast føde senest ved 6 mnd. fast føde kan jo gis fra 4 mnd. min lille fikk litt grøt fra han var 3 mnd + 3uker fordi han ikke ville drikke seg mett på mme og han nektet på å ammes.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #10 Skrevet 21. september 2006 Ja, det kan man lure på. Det er så veldig mange som vet akkurat hva som er best for alle barn her inne at jeg nesten av og til må le for meg selv. Snakket med en overlege for litt siden og han anbefalte noe fast føde til en 3,5 mnd baby fordi den var urolig og med kolikk smerter. Så utrolig teit å skjære alle over en kam...
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #12 Skrevet 21. september 2006 Det er vel ingen som er kvasse ang det med at barn ikke skal ha fast føde før de er 6 mnd - når barnet trenger det. Leser her inne hver dag og har ikke sett et sånt innlegg. Men det har vært mye debatt om fast føde før 4 mdr. Og grunnen til at folk er kvasse ang det, er at det ikke er bra for barnet og få fast føde før tarmene er utviklet til det, som de er rundt 4 mdr alder.
*ulvemor* Skrevet 21. september 2006 #13 Skrevet 21. september 2006 Er da ingen som blir sure for det? En mor gjør det en mor trenger for at barnet sitt skal bli mett, og ferdig med det
Gjest Skrevet 21. september 2006 #14 Skrevet 21. september 2006 fikk mye pes her for litt siden jeg:(
Tigergutt Skrevet 21. september 2006 #15 Skrevet 21. september 2006 Må bare kommentere setningen over (til anonym!)......."når babyen trenger det!". Det er ikke sikkert det er babyen som trenger det, men mor! Jeg har mengder med melk, og kan greit fullamme babyen min. Problemet her hos oss er at snuppa er en sulten krabat, og vil gjerne spise 3 - 4 ganger på natten. Hun spiser ikke fordi hun vil ha kos, men er rett og slett kjempe sulten! Hun tar ikke flaske, og all matingen faller på meg. Når man har holdt på slik i 5,5 måneder, er man så sliten av mangel på søvn, at man bare MÅ prøve på noe annet for å få ned nattmatingen. Etter grøten er jeg nede i 2 ammerunder på natten, og det er himmelen for meg! Så her er det ikke pga babyen trenger det, men MEG!
Ranveig R Skrevet 21. september 2006 #16 Skrevet 21. september 2006 Det som er anbefalt er å vente med fast føde til ungen er 6 mnd, med mindre det er ein spesiell grunn til å begynne før. Dersom det ikkje er nok/næringsrik nok melk i puppen er det sjølvsagt bedre å begynne tidleg med fast føde enn at babyen skal gå rundt og vere sulten. Det eg synest er unødvendig er når ein begynner å gje babyen fast føde berre fordi ein "har lyst", når det ikkje ligg nokon "ordentlig" grunn bak.
Gjest Skrevet 21. september 2006 #17 Skrevet 21. september 2006 jeg begynte pga mat hver 2-3 time på natt og at gutten min ikke la på seg no særlig..
Tigergutt Skrevet 21. september 2006 #18 Skrevet 21. september 2006 Hei lillemeg@! Les svare mitt over, så ser du at vi hadde akkurat samme problem. Mat hver 2-3 time hver natt i 5 måneder gir ikke mye overskudd! Da babyen var rundt 4,5 mnd var jeg helt på felgen, og grøt ga oss en bedre natt. I motsetning til hos deg, så la snuppa godt på seg av puppen. Jeg har mengder med melk, og kunne greit fullammet henne.......men jeg skal jo overleve oppi dette her jeg også!
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 21. september 2006 #19 Skrevet 21. september 2006 Helt enig med deg HI...skjønner ikke hvorfor andre skal legge seg borti om du starter med fast føde før 6mnd eller ikke..du kjenner vel barnet ditt best og vet hva h*n behøver...ikke hør på hva andre sier.dessuten er det ikke noe krav om det,bare en anbefaling...når vi var ung,hvertfall jeg,startet mødrene våre med grøt i 2-3mnd alderen..vi er fem søsken,alle er friske som bare det..
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #20 Skrevet 21. september 2006 "snuppa er en sulten krabat, og vil gjerne spise 3-4 ganger på natten" da er det jo babyen som trenger det (mor også ja).
Gjest Skrevet 21. september 2006 #21 Skrevet 21. september 2006 hei hei! godt med andre med samme problem.. her går d i pupp, mme og grøt om dagen;) gutten min stortrives og legger på seg. han våkner fortsatt om natta, men krever ikke mat såååå ofte, å heller ikke så lenge.. d er godt. får litt mer overskudd da ja. tror å at folk misoppfatter innlegget mitt litt. men jeg har fått pes her jeg, for jeg ville prøve grøt når gutten var 3,5 mnd.. så jeg lot være, helt til jeg snakka med hs.. hun sa d ikke gjorde no skade når gutten var så stor. pluss at han hadde lagt på seg litt dårlig.. jeg måtte bestemme selv sa hun.. ble litt ekstra oppi detta svaret, men d var godt med støtte:)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #24 Skrevet 21. september 2006 http://www.dinbaby.com/forum/thread/6401770 les siste innlegg på tråden....
Mamma til verdens beste barn Skrevet 21. september 2006 #25 Skrevet 21. september 2006 Har funnet ut at det som passer oss best nødvendigvis ikke er riktig for alle andre, og orker ikke helt å hisse meg opp over det så lenge folk ikke driver barnemishandling, og de færreste gjør jo det:) Vi begynnte med grøt da han var 5 mnd, nå er han 6 og spiser to fulle porsjoner om dagen, og er fornøyd og glad! Magen hans fungerer fint og alt. Tenkte ¨på å begynne før, men han er født 4 uker for tidlig og ville være sikker på at han var "oppdatert" i forhold til det:) Søsteren min begynnte også tidlig med sine, de ble rett og slett i mette nok av puppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå