Gå til innhold

genialt middel mot gulping!!! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallois folkens!!

Jeg ser stadig temaer om gulpung her, så her kommer løsninga:)

jenta mi er 4 mnd og er flaskebarn. Hun gulpet helt villt, utrolig slitsomt for oss begge tror jeg!! stakkar jente!!

Har kjøpt på apoteket det geniale middelet NESTRAGEL. blander det i flaskene og jenta gulper nå kanskje en gang om dagen. det er helt utrolig herlig! Hu er også kjempe fornøyd!!

etter litt prøving og feiling kom jeg fram te at det vat enklest å røre ut pulveret i kokt vann i en mugge og tilsette mme+malt, og helle alt da på flaskene..

det er utrolig mange flinke folk på apoteket, bruk dem!!! Nestragel kan også brukes hvis du ammer, blande ut da i melk og gi ved siden av..

NESTRAGEL AMBEFALES!! :) :)

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, høres bra ut!

Har lyst til å prøve, men lurer på et par ting:

Hvor mye skal jeg gi om dagen? Før hver amming? kan det gis med skje uten å blandes ut? Hvordan virker det på kroppen?

Hvorfor får man ikke råd om dette på helsestasjonen? (vet de ikke, eller er de imot å bruke det tro?)

Ble mange spørsmål her, men håper du kan svare

Skrevet

Hei:) Vi har også en gulp-unge. Og veldig slitsomt ja. Har også tenkt å prøve nestragel, men de hadde ikke på apoteket her. Får prøve et annet kanskje. Et spørsmål bare: blir melka veldig tykk?

Skrevet

Hallois flickor! :)

Ja, melka blir litt tykkere! man må blande det ut i melka je, og jeg gi i hver flaske. blander alt i ei mugge og heller på flaskene.. man kan regulere selv hvor mye nestragel man vil ha i ettersom konsistens man ønsker.. jeg rører jo at sammen i ei mugge, og da har jeg funnet ut at 8skjeer passer fint for jenta vår til 5 flasker.. altså litt over 1gram hver flaske. porøvde 2 gr på flaske, men følte den blei veldig tykk.. lettest å ta allt sammen i ei mugge synes jeg, vanskeligere å riste og oppløse pulveret på en og en flaske og da fikk jeg lett klumper som tettet seg i flaskehullene..

uff, føler jeg skriver og forklarer så detta virker velidig tungvint og vanskelig å bruke, men det er det over hodet ikke..

jeg merker ingen forskjell på jenta vår. hun er like blid, mett og fornøyd så jeg kan ikke fatte det kan være noe "farlig" med detta.. vår helsesøster hadde hørt om det og nevnte det også..

Prøv! Lykke til :)

Skrevet

Hei. Takk for svar og råd:) kjempefint. Dette må vi prøve! Og du forklarer det ikke så det høres tungvint ut:)

Skrevet

å det er bra, da håper jeg det funker godt for dere også!

helt ny, fantastisk verden her nå, og tenk så deilig for de små også da?!! :)

Lykke til, Silje!!!

god klem

Skrevet

Jeg fullammer, og vil nødig måtte pumpe meg og gi hele måltider med flaske, går det ann å gi det på en annen måte enn den du forklarer, tror du?

Skrevet

det veit jeg ikke.. spør på apoteket.. forsto de hadde flere middler mot gulping som kan hjelpe, og kanskje de kan gis/tilbredes på andre måter?!

jeg blir stadig imponert over apoteket, spør hva de har, verdt et forsøk!:)

da jeg ammet og hun gulpet mye, hjelp det med en rap ca halvveis.. men det har du kanskje prøvd?! :)

Skrevet

Jepp! Her rapes det og så kommer det gulp i flere STORE ladninger!!!! Begynner å bli litt lei av å vaske gulpekluter...

Skrevet

jeg dytter baren denne litt fram for at flest mulig får beskrevet nestragel og kan prøve det.. mange gulpebarn rundtom kring :)

klem fra en glad gulpefri jente på 4 mnd, og en mamma som lukter bedre enn før;)

Skrevet

Er det noe anbefaling om hvor gammel barnet må være? Min er 5 uker, og gulper noe villt.

Skrevet

veit ikke hvor gammel babyen kan være.. spør på apoteket:)

Skrevet

Så genialt! Supert å få høre om sånne ting. Dette skal jeg prøve! Takk til deg.

Skrevet

så bra:)

prøv deg fram på antall skjeer og konsistensen på melka.. første gangen tok jeg 2gr pr flaske(200ml) og da fikk jeg geleklumper som tettet smokkhullet.. da snakker vi slitsomme måltider og sur unge:)

jeg bruker nå 8gr på 1liter melk:) (til 5 flasker a 20 ml) :)

Skrevet

RETTELSE:

jeg bruker 8 gr på 1 liter melk, til 5 flasker à 200 ml selvfølgelig-

ikke 20 :)

Skrevet

dytter bare denne fram igjen sånn at flest mulig får med seg nestragel:)

bra tips og verdt et forsøk hvis dere har en gulper i huset :)

Skrevet

Takker for tipset. Det MÅ prøves. Er så møkk lei gulp over alt!!!

Skrevet

prøvde dette etter å ha lest innleggene her.. det er jo virkelig bra!!

takk for godt tips!!

Skrevet

Blir ikke melka veldig tykk på flaska da?? Må man ha tutt med stort hull?

Bruker Avent med 2 hull...

Skrevet

dytter litt jeg.

lurer også på det om melka blir veldig tyktflytende.

Skrevet

ja melka blir litt mer tykkflytende, men det er jo ikke noe problem:)

jenta mi er 4mnd og har forskjellige flasker.. noen med 3 hull, noen 2.. går like bra med alle, ta litt lengre tid selvfølg med 2hull, men d går jo greit:)

jenta mi er hvertfall utrolig fornøyd, spiser godt, gulper vel en gang om dagen kanskje, kan av og til bruke samme body to dager:)

vår hverdan har blitt forandret og fantastisk etterpå vi starta med nestragel.. er jo verdt et forsøk da hvis man sliter veldig med gulping. fikk ofte vondt av lille kroppen jeg som brakk seg, gulpa, satte det i feil rør etc..

lkke til!

klem:)

Skrevet

glemta å si at tykkelsen på melka avhenger av hor mye pulver man har i...det gjør selvfølgeli gulpinga også:)

Skrevet

takk for et flott råd!

dette må prøves her i gården :0)

Skrevet

Mener å ha hørt at flere har opplevd at barnet gulper veldig klumpete gulp etter å ha fått Nestargel. Noen har visstnok også problemer med å få det opp.. dermed også litt problemer med pusten når de gulper.

Noen som kan bekrefte/avkrefte dette???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...