Gå til innhold

Marte, Mina eller Malin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er frustrert mor som aldri klarer å bestemme navn. (Mannen min gir blaffen nå og sier det er opp til meg). Jenta er flere uker gammel nå, men navneløs stakkar! Kan dere hjelpe??? I utgangspunktet hadde vi lyst på Marte, men vi kjenner mange som heter det, bl.a. nabojenta. Derfor prøvde vi å finne et annet navn, eks Mina eler Malin. Hva er finest???

Marte

Mina

Malin

Takker for hjelp!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes Mina er et søtt navn :o)

Skrevet

Mina. Malin er ikke jeg noen fan av. Andre navn på M (i tilfelle du er åpen for flere forslag):

Maja

Mette (lite brukt nå, risikerer ikke flere i bhg/klassen)

Marie - pent for seg selv, ikke bare som andrenavn

Mari

Mille

Skrevet

Malin er jo bare så søtt. Mina, da tenker jeg på henne på radioen :P

Men Malin, definitivt Malin! Det er et mykt og fint navn, passer på en liten prinsesse :)

Skrevet

Hei og takk for svar. Som sagt så ønsket vi egentlig Marte, men synes også spesielt Mina er et fint navn, men Mina er kanskje litt "spinkelt" selv om det er søtt??? Jeg for min del kunne tenkt meg å kalle henne Marte Mina, noen syntes det høres greit ut, men mange syns det er rart! Uff, vanskelig dette her!

Hilsen "hovedinnlegger"

Skrevet

Uten tvil.....Mina :-)

Skrevet

Marthe!!!! Superfint:)

Skrevet

Jeg synes også Marte er finest, men Mina er også litt søtt..

Malin hadde jeg styrt unna, det er min mening!

Skrevet

Jeg er fan av litt spes. navn og det syns på mine barn. De fleste syns vi har merkelige navn kombinasjoner på dem.

Jeg syns Marte Mina var kult og hvis du liker det, blås i at andre syns det er rar. Folk kommer alltid til å ha en mening om navnet du velger på barnet uansett hva navnet er. Det viktigste er at det funker for deg.

Skrevet

Vil bare obse om at Malin betyr utspekulert, djevelsk på fransk. Le Malin er Styggen sjøl, og dersom hun skulle finne på å reise dit blir det en del morsomme situasjoner. En venninne av meg heter Malin, og hun fikk litt trøbbel da hun var utvekslingsstudent der nede. Endte med å kalle seg Katharina, det andre navnet hennes. Marthe er finest synes jeg. Ikke så dukkete som Mina.

Skrevet

Malin blir min favoritt der :o)

Skrevet

Mina var kjempe fint.:)

Det har jeg faktisk ikke hørt så ofte før, og det er jo litt kult da... At ikke så mange heter det mener jeg...

Skrevet

Hvis du er opptatt av hvor mye navnet er brukt før, kan du jo sjekke navnetoppen, om det skulle være avgjørende.-

Skrevet

Synes alle tre er fine, men dette er rekkefølgen:

Marthe

Mina

Malin

Skrevet

Jeg liker kjempegodt Mina!

Hvis dere skal ha to navn, hva med Mina Maria? Det klinger så fint, synes jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...