Gå til innhold

Dere som synes det er for mye "unger" her inne !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror nok det er både unge og eldre som sliter med rettskriving, tror ikke det er noe fenomen som bare gjelder for de yngste... Har vel ikke så mye med alder å gjøre det... Men uansett, USAKLIG!!

Det er en typisk sak å peike på når mann ikke har noe lurere å skrive om! Gå og legg deg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke den som mener de eldre er så mye bedre mødre kan ha så mye livserfaring jeg!! Mødre er mødre og stort sett gode mødre uansett alder!!

Skrevet

Disse "eldre" er nok bare sjalu for at vi "unge" faktisk har gode muligheter til å få "tilbake" kroppene våre etter fødselen... hehe... Tiden jobber dessverre mot disse "eldre" damene!

Skrevet

Sorry, anonym, men det er det tåpeligste innlegget i denne diskusjonen. Er smellfeite mødre av både ung og eldre årgang.

Ellers helt unødvendig å sette opp forskjellige aldre mot hverandre.

Skrevet

Å HJELPE MEG, jeg er helt sjokkert nå. Ung eller gammel, det har ikke noe å si, få det inn i hode hele gjengen. Å begynne å hakke ned på hverandre er UMODENT. Bli voksne folkens, dette er en plass for alle som er gravide, ikke for å krangle.

Skrevet

Er det et pluss for å være en gd forelder å ha mye lån? Og store flotte hus (som banken eier mer enn 2/3 av...).

Skrevet

Dette blir jo bare for dumt. For det første så er man ikke en "god" forelder bare fordi man er på noe med 3-åringen HVER helg. Å være "like voksen" som de på over 30 kan man selvsagt, MEN som regel er man mer moden som 30 +. MEN det betyr vel ikke igjen at man er dårligere som forelder fordi man er ikke er 30 år. Og det er heller ikke sånn at jo yngre en er jo mer orker man å gjøre. Det er liksom ikke særlig stor forskjell på "utholdenheten" til en 20 åring og en 30 åring. Det blir like like saklig som å si at 30 åringer er bedre foreldre pga. livserfaring.

Nei, det å være en giod forelder handler om tilstederværelse, tryggehet, nærhet og gi barnet "tid" ikke hverken flott hus eller annet. Og dette er man i stand til uansett om man er 20 + eller 30 +. Det har ingenting med alder å gjøre.

Skrevet

eh...jeg runder snart 30, og mannen min er rett over.. men ifølge dette innlegget er jeg i kategorien gammel som ikke orker like mye som en i 20-årene. vi er ute hver dag med vår 8 og 5 åring, har ikke 2 mill i lån, men langt under nettopp fordi vi faktisk ikke kan ta oss råd til det.Økonomisk sett er det ikke noen grunn til at en i 30-årene har bedre økonomi enn en i 20-årene..snarere tvert imot. Den fysiske forskjellen er ikke stor, det er da snakk om mennesker i 30-årsalderen. Jeg bare lurer på hvor godt begrunnet ordene dine er, du har jo ikke vært i 30-årsalderen enda. Hva vet vel du om penger, kropp osv........har heller ikke vært i 30-årene, men har bare 2 mndr igjen av 20-årene.

Skrevet

tror egentlig ikke det er vits å kommentere dette lenger. de som sier slike ting om at en 30 åring ikke kan klare det som en 20 åring og omvendt, de sier det nok berre for å provosere eller "støtte" seg selv. jeg tror nok fleste parten her inne sjønner at vi alle kan være en god mor uansett alder. Jeg sjønner virkelig ikke problemet

Skrevet

"og" ell "å"... er det mulig og være så barnslig??

man har lov til og skrive og snakke som man vil nå ser du!! hallo..

og en ting til.. den beste alderen og få barn på er i 18-27 års alderen,

fordi.. da får man oftest ett friskere barn. de over 30 år har større sjangs for og få barn som er mongolide pga alderen og noe med hormoner osv.. de som får barn når de er passert over 35 er egoistiske med tanke på barnet,tenk på hvor gamle dere er når barnet deres er

20 år!! jeg syns den beste alderen er fra 18 til 27.. selv er jeg 19 og venter min første i feb, jeg er gift og har hus. føler meg ikke som en unge nei!!! ikke min sak om hvor gamle man er når man får barn..

men jeg har iallefall sagt meninga mi!!

Skrevet

der sa du noe.. godt sagt.. hva er problemet folkens? ell den personen som startet dette?

Skrevet

Jeg tror uansett ikke det er noen fordel å få første ungen etter at man er 30. De fleste er mye mer "hysterisk" da.. Dette har jeg sett hos flere.. virker som de som er litt yngre enn det takler det bedre.. er iallefall mine erfaringer da.

Skrevet

Livserfaring har ikke så stor betydning for å bli foreldre,der begynner vi alle på på begynnelsen.

At du følte deg mer moden når du var 25 til å få barn er slik du følte det men det er andre som kan være modnere i en alder av 20.

Er eldre kvinner her inne lei av oss "små" med lite livserfaring så lag deres eget lille forum så slippe dere det.

Her er vi vel alle i samme båt,er gravide med en (eller flere) spirer eller født et nydelig barn.

Er vel ubetydelig hvilken alder man er !!

Skrevet

Alt det der er greit, sjønner hva du mener. men også her er det individuelle forskjeller. Det er derfor jeg mener at dte går ikke an å diskutere hva alder som er best å få barn i. Det er også viktig å huske på at ikke alle finner sinn man tidlig. jeg er 20 år og har vert sammen med mannen min i 6 år og er gift. det er klart jeg har lyst å komme meg videre å få ett barn sammen osv... men ikke alle som er i 30- årene fant sin mann så tidlig. de må likevell få lov å få sitt første barn i en sen alder. greit nok at de har større kjangs for å få barn med downsyndrom osv... men det forteller likevell ikke noe om deres evne til å oppdra barn og det å være en god mor.

Vet ikke om det var godt nok forklart.

Skrevet

Hi her har jo ganske god egenkapital da....

Skrevet

Denne diskusjonen ble startet fordi at 30 + ser på oss som småunger!

Jeg har aldri skrevet noe om kropp..det er andre!

Men med småunger tenker jeg : uansvarlige,fest hver helg å ingen kontroll på ønonomi!

Jeg er ansvarlig..er sjelden å aldri ute å har god kontroll på økonomien!Ja da vi har lån på 2 mill men har et hus som er verdt nesten 1 mill mer å dette ble kjøpt for 5 mnd siden - å da gikk vi inn med 8 hundre tusen selv!!hvor mye penger en har betyr egentlig veldig lite,men ville bare få frem et poeng om at småunger lever ikke slik som jeg gjør!!!

Våres barn kommer aldri til å mangle noe å da tenker jeg hele pakka,hjem,kjærlighet,omsorg,opplevelser,klær,mat å hva annet de kommer til å trenge!

Å jeg er en persom som angriper tilbake - blir jeg kalt småunge blir jeg faktisk helvetes forbanna!!

Jeg mener ikke at dere 30 + ikke blir gode mødre for det er dere helt sikkert,men over sikt er det mer fordel å få i ung alder...Ikke kom å fortell meg at de som får barn i 35 års alderen gidder å gjøre så mye med barne når det er 10 år...Å det har ingenting med at det ikke får kjærlighet å alt det der,men et barn trenger å aktiveres i GANSKE mangen år frem over!!

Skrevet

det siste innlegget var ikke vondt ment til noen av oss altså. Jeg sjønner gått at du blir irritert av at de kaller oss små unger osv... men jeg gidder ikke å la meg provosere, grunnen er at jeg er helt sikker på at de fleste her inne ikke mener det samme som hun som kalt oss små unger.

Skrevet

Det er klart livserfaring har betydning. Dere 18-23 år gamle er sikkert enige at dere er mye mer moden nå enn det dere var for 5 år siden. Den utviklingen stopper ikke selv om du blir voksen.

Når det er sagt er det så mange andre fordeler med å være ung mor så å si at noe er bedre er helt feil.

Jeg tror det viktigste når men får barn i ung alder er at man selv føler seg moden for det og klar for å ofre mye av friheten sin.

Skrevet

For det første, så er jeg (som forøvrig såvidt har passert 30) voksen nok, til å signere mitt svar med nicket jeg er registrert med.

Videre så fikk jeg barn som 19 åring, 23 åring, og venter nå nr 3. Når jeg fikk nr 1, var jeg uredd (kanskje litt naiv som følge av manglende såkalt livserfaring). Jeg satt også med hus- ikke til 2,9 mill (nå er jeg ikke kapitalist eller materialist), men til 500 000 som var vanlig ”den gangen”. Jeg føler derfor at jeg er kompentet til å besvare innlegget, nettopp fordi jeg har vært/ er innenfor dette aldersspennet.

Nå har all livserfaringen og yrkeserfaringen min gitt meg større handlingsfrihet i forhold til økonomi og yrkesvalg. Har en meget godt betalt jobb, en høyskole utdannelse jegIKKE hadde som 20 åring, og en nydelig samboer jeg heller ikke hadde da. Men en som jeg har valgt i VOKSEN alder, også på bakgrunn av erfaring og veivalg.

Nå som min eldste datter er 11 og et halvt, så har jeg TID (som følge av at det verste karrierejaget er over, jeg HAR drømmejobben) til å følge aller kampene hennes og hjelpe henne med lekser og bli med på ting som mor og datter har LYST til. Vi har RÅD til å følge henne opp i forhldsvis kostbare hobbyer som golf, fotball og ridning. Min 7 åring er også på vei til å få seg flere hobbier hun skal følges opp i- til nå er det ridning på henne. Ridning og golf gjør vi SAMMEN.

Vår nr 3 får alt dette i tillegg til en trygghet i form av økonomi og eiendom. En takst til 6 mill, som huset vårt nå har, er ikke penger vi HAR, men en antatt SALGSVERDI på huset vårt. Disse pengene forsvinner jo ut igjen om vi skal flytte, om vi ikke vil NED i beliggenhet og standard. Men hvorfor skal vi det? Vi trives med tingenes tilstand, og føler oss ikke nødt til å profilere hverken alder, tid, overskudd eller penger på vegne av barna våre.

Vi elsker hverandre- og barna våre- de er satt til verden med det for øyet at vi skal støtte de uansett hvilke veivalg de velger nå- og siden. DET er fundamentet for at vi har det fint. Ikke kroner og øre på en eiendom, eller flotte biler i garasjen (den ene eier jo banken!!)...

Alder er et tidsbegrep, ikke en livsstil..

Skrevet

Hormonene mine sier desverre angrip i denne saken... :(

Skrevet

Å du angriper hvem??

Å fordi om du fikk barn i ung alder å ikke klarte å holde på barne faren klarer ikke vi heller det?

Å hva faen vet du om våres utdannelser??Om en er professor eller barnehageassistent...alt er vel greit?

Skrevet

Jeg har faktisk (imotsetning til deg) ikke utøvd ett eneste personangrep på hverken alder, sivilstatus eller utdannelse.

Men at du mangler dannelse forteller språkbruken din om.

Jeg skrev faktisk bare at jeg dekker både før 20 årene, I 20 årene og nå i 30 årene, og finner fordeler med alle.

Skrevet

Mor min er 42 år å kan si faen å herregud hun!!

Er ikke umoden fordi at jeg skriver slikt!!Å du av alle bør forstå at det ikke er så veldig kult å bli kalt småunge!!

Å jeg er helt sikker med deg også at du var en like god mor med nr 1 selv om du ikke hadde utdannelse å høyskole på nakken...

Skrevet

Sitter å leser litt her... *rister på hodet*

ER D RART D ER KRIG I VERDEN FOLKENS!??!?!

*ler litt oppgitt...*

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...