Gå til innhold

Dere som synes det er for mye "unger" her inne !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er faktisk mye bedre og få barn i 20 års alderen en i 30 års alderen!

Jo yngre en er jo mer orker en å gjøre!

Vi er ute på noe som aktiverer 3 åringen våres HVER helg!Sjeldent vi tilbringer hele søndagen til middags besøk!

Å vi "småunger" kan være like voksne,ha like god å bedre økonomi en 30 + å like store flotte hus!'Vi har hus takstet til 2.9 mill å har 2 mill i lån!Å sliter ingenting med økonomi!

Ikke at flotte hus teller noe i forhold til at vi er gode foreldre,men vi er like voksne som dere!!

Å de i 20 års alderen som ikke klarer å ta vare på barna sine å være gode foreldre klarer det ikke bedre fordi om de passerer 30!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig...Alder har ikke noe å si...men hvor kommer dette fra?? Noen som påstår det da?

Skrevet

Vi over 30 har kanskje litt mere av noe som heter LIVSERFARING!

Da hjelper det lite med bra økonomi og et hus til 2,9 mill.

Jeg fikk min første da jeg var 25, men føler meg mye mere moden for det nå...nå som jeg går med nr 2!

Hadde "gamle" foreldre selv jeg, og kan ikke se noe galt med det, heller positivt!

Det var det jeg ville si om denne saken ;o)

Skrevet

Livserfaring med hva???????

DÅRLIG ARGUMENT!!!!!

Skrevet

Enig med HI...Hvorfor er vi "dårligere" fordi vi er yngre?

Er som sakt tidligere 21 år med nr 2 i vente,blir 22 ganske rett etter på!

Men min sønn mangler ingenting!Å da tenker jeg ikke bare klær å leker!Jeg vet jeg gjør en like god jobb som alle andre!

Skrevet

Hvorfor er alle anonyme her? Er det noen som har påstått dette HI? Jeg personlig er veldig glad at jeg er så ung, men dette varierer jo sikkert fra person til person. Livserfaring eller ikke, tror barna har det like godt uansett, en lærer jo av barnet hele tiden, inbiller meg at en har mer overskudd energi jo yngre en er?

Skrevet

Hei! Jeg synes det er positivt at det er folk her i alle aldre, og synes det er flottat folk får barn enten de er 19 eller 35. Tror bestemt at alder har svært liten innvirkning på hvorvidt man blir en god forelder eller ikke. Tror det er helt andre faktorer som spiller inn her. Selv fikk jeg min førstefødte når jeg var 19 og skal nå ha nr 3 i en alder av 31. Morsinnstimktet var like tilstede da som det er nå! Så lykke til alle sammen, enten dere er 18 eller 38!!

Skrevet

Bra at det er noen her som har fått barn i ung alder og!

Nekter liksom å tro at din første fødte ikke har hatt det så bra som nr 3 får eller nr 2 har hatt!!

Skrevet

Livserfaring har vel fint lite med saken å gjøre som forelder.

Da kan jeg vel si at jeg allerede som 16-åring hadde mer livserfaring enn andre bekjente på 20-25. Så livserfaring går det ikke an å si at en 30-40-åring har mer av enn en på 18

Skrevet

det finnes vel både gode å dårlige foreldre på alle alderstrinn,kommer vel ikke alltid ann på alder men på personlighet,å hva man gjør for barna??? noen klarer helt fint å bli mamma når de er 16,andre takler det overhode ikke...det samme gjelder om man er 23,eller 32 liksom...

som regel er jo folk litt mer etablerte når de er rundt 30,andre har det de trenger før...men er ikke det matrielle som spiller inn for barnet,men det er kjærlighet,omsorg og grense setting...

jeg er selv 23 år,har penger å plass å bo så jeg klarer meg,men ikke ett hus til 2,9...men fint for dem som har det alså...

jeg har energi,å gleder meg til å oppdra dette barnet...jeg har også noen i slekta som har begynt på ny igjen med å få barn,de er rundt 35 og 45,de har masse omsorg og kjærlighet å gi barnet, de har også energien på topp,å kan stille godt opp for barna...jeg tror ikke alder er fordeler/ulemper...man er forskjellige plasser i livet aldersmessig...men livserfaring kan man ha både som ung å gammel,spørs hva man har opplevd...å hva man har lært av det man har opplevd.. det er hva man ønsker her i livet som teller,og når et barn passer inn i livene våres...omsorg og kjærlighet kan alle ha...oi dette ble langt...å kanskje litt rotete,hehe:)

Skrevet

Hmm, hva er ung mor egentlig?

Jeg er enig med anonym over her, det finnes dårligere foreldre både hos yngre og eldre foreldre, selv kan jeg vel regnes som ung, fikk min første da jeg var 22, planlagt, og var gift på forhånd, er fortsatt gift og straks 25 og går gravid med nr 2.

Livserfaring kan bety så mangt, selv mener jeg at jeg har levd livet så hardt til de grader at jeg har levd mer enn en på 35 til tider, har reist mye i store deler av verden. har studert+ vært i arbeidslivet- festa fra meg og opplevd ting på godt og vondt. Men selv om en har levd lengre enn oss yngre, betyr ikke at en er klokere av den grunn.

Ang når det er best å få barn, ung eller gammel så er det vel ingen fasit., men ja, det er bedre fysisk å få barn når man er ung enn gammel- men da snakker vi om hva kroppen tåler ikke nødvendigvis mentalt.

Personlig så føler jeg meg ressurssterk, vi har stabil økonomi, hus, bil og ikke minst trygge rammer og masse kjærlighet i hverdagen vår..

Syns det er bra det er en god blanding av kommende mødre her inne, alder bør ikke være en hindring til å ha det trivelig her inne på et forum?!

Skrevet

Vet ikke om jeg skal le eller bli irritert av dette innlegget!

Så her kommer min historie å litt til meninger!

Jeg flyttet ut som 16 år,gravid som 17 år å mamma som 18 år!Mens jeg var gravid var jeg livredd for at jeg ikke skulle klare å ta godt vare på barne mitt,men det har jeg klart kjempe godt!!Å nå er jeg 21 år å er ikke i tvil om at jeg er en moden å ansvarsfull mamma!!

Heldigvis for meg/oss hadde smboeren min kjøpt leilighet når jeg ble gravid så vi hadde en plass å bo!Vi er ikke rike,men har mat på borde hver dag,klær i skapet bil å hus å begge har jobb!Sliter ikke med økonomi!

Synes vi begge har gjort en kjempe god jobb med sønnen vårs!Takker for maten sier unskyld når han gjør noe gale å spør før han tar ting!Klart han har sin trass men i bunn å grunn har vi oppdratt han godt!!

Vi har lagt opp jobb sånn at vi får mest mulig tid med sønnen vårs,vi har dagmamma 20 timer i mnd!Begge jobber skift sånn vi får mest mulig tid sammen med gulle vårs!!

Er mye ute å opplever ting med han også!!

Klart ingen er perfekte å at sønnen vårs ikke var planlagt er helt sikker,men vi tok et valg fikk han å er overlykkelige begge to med valget vårs å gleder oss ihjel til å få et medlem til i familien!

Skrevet

Vel jeg var 16 da jeg ble gravid med nr 1........ Ingen tidlig alder det syntes jeg................ Har tatt utdannelse på veien osv, kjøpt leilighet, fått 2 barn til, har bra jobb osv og venter nå nr 4 ;o)))

Må også si at je4g har verdens herligste mann ;o) hehee

Skrevet

Hvordan skal man få livserfaring uten å leve? Det er jo noe man bygger opp etterhvert..

Tull og tøys at man er mer "klar" fordi man som 32 åring har mer livserfaring enn en 23 åring..Når 23 åringen da blir 32 har ho jo bøttevis med livserfaring som 32åring nr 1 ikke fikk før halve livet hadde passert..

Skrevet

dette er er en evig diskusjon. Synst mye av dette blir helt usakelig. samme hvor mye man vrir å vender på dette her så er det ikke noe fasit svar på hva alder som er best å få barn. dette kommer helt an på hvordan vi er som personer. Noen er modne nok til å få barn i 20 års alderen(pluss minus), andre er ikke. Noen er for gammle til å få barn i 35 års alderen(pluss minus), andre er ikke. Det går virkelig ikke an å diskutere dette, alderen betyr stort sett ingenting. Vi kan alle bli flinke foreldre.

Så jeg kan si at ingen av disse innleggene provoserer meg, jeg vil heller si at de som har behov for å hakke ned ppå andre pga alderen, bør tenke seg bedre om før de sier noe

Skrevet

og en ting til som jeg glemmte å kommentere. det med livserfaring og alder henger ikke alltid sammen. Noen har mye livserfaring som 18 åring mens andre ikke har det. samme med de som er 30+, noen har mye livserfaring andre har ikke. Så igjen, ALDER HAR INGENTING Å SI (stort sett)

Skrevet

Synes det er festlig å bli kalt gammel når man er 30+ he he.

Er selv snart 32 og venter nr 2, fikk nr 1 når jeg var 29. For meg synes jeg dette er helt perfekt. Men jeg hadde også fint klart mamma rollen når jeg var 19!!!!

Mange som får barn unge som ikke er ferdig med å fly fra seg, unger som blir flyttet fra barnevakt til barnevakt. Men det er det faktisk når man har passert 30 også.

Personlig er jeg glad jeg ventet.

Men mener man er voksen nok tii å ta seg av et barn på beste måte når man naturlig setter barnest behov foran egne.

uansett om man er 19 el 35.

Der er jo forsket på dette tema også, hvorvidt det er best for barnet med veldig ung mor eller litt eldre mor...

Det beste for moren er jo å føde i en alder 21-25. men vi bryr oss vel ikke om hva som er best for mor? gjør vi??

Skrevet

ja, du kan si det sånn at dette er ett morsomt tema. jeg tror nok vi (GODIVA) vil bli like gode mødre, selv om jeg er "ung" og du "gammel". jeg må egentlig le av dette her. Så må si meg enig me deg:)

Skrevet

Hei.

Jeg vil egentlig bare si det at moren min var 21 når jeg kom til verden,

og det ble da folk av meg også!

Har aldri manglet noen ting, og tror ikke hun kunne gitt meg noe mer om hun hadde 5-6 år til "på ryggen"....

Denne diskusjonen er jo evigvarende da, så er jo bestandig noen som ikke er enige.

Men ville bare si det jeg... =)

Skrevet

Hmmm, jeg kan bare si følgende dette er et TÅPELIG innlegg som bare er ment for en ting kraftig diskusjon (noe som ikke er galt)...

Me temaet har lett for å trå på tær til store og små :-) får jeg vel si....

Og at den som startet innlegget følte at en trengte være anonym forteller en hel del.. det kommer heller ikke frem hvorfor en legger ut et slikt innlegg...... En finner "barnslige" folk i ALLE aldre så dette blir for dumt rett og slett

Skrevet

Det er iallefall mange av de yngste her som ikke vet forskjell på "og" og "å"

Skrevet

Ja så er det visst mange av de eldre som ikke klarer være saklig heller (anonym)

Skrevet

Man trenger ikke å være god på norsk gramatikk for å bli en god mor da...

Skrevet

Hehe...jo hvis en skriver på dialekt,eller har en liten skrive feil i innleget,er vi dårlige mødre!!

Jaja det var jo veldig VOKSENT OG MODENT :)

Får vel ringe å melde meg selv for jeg konsentrerer meg her inne om å skrive minst mulig dialekt for da hadde mangen hatt et problem med å forstå meg:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...