Gå til innhold

Hva slags musikk liker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i dansebandmusikk-Ooooooooooole Ivar`s.

Er selv vokalist,og synger dansebandmusikk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Appropå musikk. Så var jeg i et uforglømmelig 50 års lag som også ble overaskelse:-))bryllup ut på klippene på en øy utenfor Gøteborg juni i år.

Bryllupet/50-års laget var helt fantastisk, da han som ble 50, er trummis i et symfoniorkester. Det kryllet av noen av sveriges beste og flinkeste musiker på festen.... Snakk om en fantastisk kveld...

Det var en dame som framførte Lisa Nilssons himmelen rung hørnet...på en måte som gjorde at jeg fikk frysninger, langt nedover ryggen!!!!

Skrevet

Hadde egentlig ikke tenkt å logge meg på i kveld IGJEN, men det er litt vanedannende, dette her! Og denne overskriften er som en magnet. Liker mest rock, gjerne fra sent 60/tidlig 70-tall - særlig Led Zeppelin, Deep Purple, Doors. Og Lou Reed! Og Beatles. Og Santana. Og gjerne funk fra 70-tallet, minner meg om tiden da vi snek oss inn på disco med falsk ID. Før elsket jeg også "post-punk" fra 80-tallet. Jokke, Imperiet, osv osv. Men tekstene treffer meg liksom ikke HELT lenger..:)

Og så har jeg masse Mr Music og samle-greier, og CD-er som jeg har kjøpt pga EN bra danselåt. Musikkpoliti? Kom hit - her finner dere samle-country, housepartymusikk, Donna Summer og Robbie Williams i skjønn forening! Men det er inmari bra å danse til, da. Og det gjør jeg gjerne alene, på stuegulvet. Sambo er en fantastisk mann på alle måter, men danse vil han ikke.

Skrevet

Er nå ikke så veldig glad i dænsbænd her i huset da, men:) Gudskjelovogtakkogpris for at smaken er ulik!

Den beste sangen EVER... (og mimrer fra ungdommen ja...) er Prince sin Purple Rain.

Skrevet

Her i huset er det nok mest heavy-metal gitt. Både undertegnede og sambo er ihuga metal-fan - så her er det alt fra Kizz, via Metallica og Dream Theater til Satyricon, System of a Dawn o.l. Altså ganske hardt mye av det - barna i huset blir flasket opp på Kizz som mor og far !!

I tillegg er jeg stooor R.E.M. fan så det er en del av samlinga.

Det musikk-politiet nok hadde lurt litt på er min lille Hellbillies fetish - kanskje jeg er litt skap-country :-))

Skrevet

Denne signerer jeg på... Kunne nesten bare kopiert den ;)))

Skrevet

Er veldig glad i å høre på musikk og har mye forskjellig i CD-hyllene.

Gamle favoritter er Waterboys, REM og andre band i den sjangeren. Men, jeg har også en hang til gamle 80-tallsfavoritter, og det liker kanskje ikke musikkpolitiet så godt...eller disco...eller heavy... Jeg er vel et produkt av å være tenåring på 80-tallet når alt kommer til alt, men som den modne kvinne jeg er (knegg) liker jeg også klassisk musikk.

Skrevet

CD-hyllene rommer det aller meste - også nok til at musikkpolitiet vil bli flaue. Bare tenk på endel av den corny disckopop musikken fra slutten av 80-tallet.

Liker det meste bare jeg slipper å høre house og Neil Young (Det er mest av prinsipp!!)

Nå gor tiden går det nok mest i Caspers barnefavoritter og den type musikk, men bare vent til jeg får tilbake spillerne!

Skrevet

He he, nå kan du lure! Kanskje coca cola eller noe med is;-)

Skrevet

Jeg ser at vi har alle cd`ne til Lisa Ekdahl også har vi mange Cornelis wresvik. "Jenny Janson" er fantastisk kul!! Den er på den wresviken med bare røde sanger. Og Staffan var en stalledreng er der i en stilig verson:) Den spiller jeg for Stefan!

Den siste cdn jeg kjøpte var Susanna and the magical orchestra. Veldig deilig for sarte tinnitus ører som jeg også dessverre har. Tåler nesten ikke rock lenger, enda jeg alltid før var på jockekonserter i byen.

Og skrev mellomfagsoppgave på musikkvitenskap om gammel Genesis og Peter Gabriel. Stina Nordenstam, Maria Mena( er lei av stemmen hennes nå) Radka toneff...å det finnes mye fin musikk i vise/jazz genren som er fin for "dumme" ører.

Savner kjøtt, Imperiet, The Cure, defunkt, prince, pink floyd, yes, emerson, lake and palmer, King Crimson.....men dette blir alt for voldsomt og følelsesladet for meg nå.

Gamle jazzdamer; ella, nina simone m.m

Jan Garbarek...

Så har jeg to sigvart dagsland cder gjemt unna politiet som jeg elsker, samt en jan werner som jeg kjøpte for ti kroner på skolen til barna, men den har jeg aldri hørt på.

Det var en periode jeg hadde dilla på å si at jeg skulle tapetsere veggene med jan werner:):):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...