Dronningen! Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Etter å ha fått slengt en del usannheter etter meg, er nå begeret mitt fullt. Man må faktisk ha forståelse for at ikke alle er like. Og dette skal vel være et fora for spørsmål og egne erfaringer? Er du usikker på medisinske spørsmål, ta kontakt med legen din. De er spesialistene. Ikke brukerene av ass.befruktning...... Til alle dere som jeg har hatt det hyggelig sammen med her inne, lykke til videre. Håper alt ordner seg for dere... Og takk for all støtte ved nedturer..... Klem til dere. Til dere som ikke ser på meg som så veldig hyggelig, lykke til dere også!
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 Hei du... uff da hva skjer da???? vi må være snille og gode mot hverandre, for dette er jaggu ikke lett.. vi sliter alle sammen mot samme mål, og få en spire... la oss ta vare på hverandre og være der for hverandre.. Synd du opplever slike ting... håper det løser seg!! klem og lykke til
Dronningen! Skrevet 14. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 14. september 2006 Takk yret.... Tror nok det er stedet for meg! Vi sees der inne .....
nusse 77 Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 hei synd at du skal føle deg uvelkommen her inne..... har sett diskusjonen mellom deg og eifos,tror det var mye missforståelse mellom linjene fra begge sin side.... her inne er vi alle litt hormonelle ibland på godt og vondt:) ønsker deg lykke til vidre
Dronningen! Skrevet 14. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 14. september 2006 Takk Nusse... En del av grunnen til at jeg velger å forsvinne,er at jeg ble stresset av å være her.... Mye styr om hvor mange egg man får ut, om man skal sette inn ett el to, medisindoser,om man skal oppsøke alternative leger, hva mannen kan/kan ikke gjøre, hvilke vitaminer man skal ta/ikke ta osv..... Ved mitt første IVF valgte jeg å ikke bruke disse sidene. Jeg tok livet med ro, koste meg med mannen og tok de vitaminene som ble anbefalt. Den gang ble jeg gravid på 1.forsøk med tvillinger, men mistet den ene. Ved mitt andre forsøk var jeg her inne og det var forferdelig slitsomt. Man skulle gjøre ditt og datt, mannen skulle gjøre sånn og så skulle resten ordnes på sykehuset. Men sånn blir det ikke alltid, dessverre.... Jeg synes det er synd at vi er så mange som ikke lykkes med noe som for andre er helt naturlig. Og et lite tips på veien til alle som leser: Grip dagen, dagen i dag kommer aldri igjen! Lykke til videre Nusse!
*Babylengsel* Skrevet 14. september 2006 #7 Skrevet 14. september 2006 Kjære deg * Vet ikke helt sikkert hva som har foregått,men skjønner på deg at dette er en vond og lei sak.....synes synd i deg. Du har det nokk ikke lett nå og føler med deg. Kan fortelle deg noe som jordmora på ivf avd sa til meg.(jeg har jo nettopp avbrutt en begynnende IVF behandling....har mitt eget innlegg om den tunge avgjørelsen) Men hun anbefalte IKKE å være på barnimagen siden-assistert befruktning.Ble jo litt såra da hun sa det,men hun mente det er så mye rart og overdrevent som blir sagt her. Ble litt paff,men det var det hun sa..... Men tror ihvertfall det kan være godt innimellom å ta en pause herifra,selv om det finnnes mange hyggelige mennesker her. Sender deg en stor klem*
Ann-ch. Skrevet 14. september 2006 #8 Skrevet 14. september 2006 Hei Mamma2gang? Så trist at du forsvinner herfra. Har vært her inne en "evighet" synes jeg ,og det er enkelte jeg husker godt. B.l.a deg:-) Men lenge siden jeg sett noe til deg. Har lurt på hvordan det har gått. Jeg er helt enig med deg at en kan bli litt stresset her inne ja. Kan til tider bli fokus på helt merkelige ting. Men vi er jo som du sier,forskjellige.Jeg håper iallefall det går bra med deg og at du lykkes med søsken. Er til tider inne på fub også,så kanskje vi "sees". Klem fra
Dronningen! Skrevet 14. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 14. september 2006 Takk skal dere ha jenter.... Takk for gode ord og lykkeønsker. Alt er bra med mannen min, datteren og meg selv. Vi holder nå på med ruging av påskeeggene- de siste 2. Nå har jeg holdt på med denne prosessen siden 2001 og begynner å bli forholdsvis dreven i gamet. Du kan si at jeg møter sekretærene på Riksen oftere enn mine egne venninner (i perioder). Vi er 3 jenter som alle har problemer md barnløshet, en som jeg har møtt her inne og en gjennom felles kjente. Vi har alle vært her inne over lengre tid, men nå er det slutt. Vi velger å BARE forholde oss til ekspertisen.OG ekspertisen er skremt over vranglære som foregår på disse sidene. Så vær forsiktig jenter! Ta alt med en klype salt.... Ta godt vare på dere selv og lykke til! Klem fra
lindynatt Skrevet 14. september 2006 #10 Skrevet 14. september 2006 Og jeg er skremt over ekspertenes manglende ekspertise..
Mia_I Skrevet 14. september 2006 #11 Skrevet 14. september 2006 Jeg tror nok ikke man skal ta "medisinske" råd man finner på slike forum for sannheter. MEN, jeg synes det er veldig greit å kunne lese hva andre tenker å føler rundt forsøk - kjenner kun en i "virkeligheten" som er i samme situasjon - for folk som ikke har vært gjennom det, kan ikke tenke seg hvordan det er. Naturlig nok. Kan også være fint å få oppmuntring og trøst fra andre eller gjennom å lese andres innlegg. Men legerådene får jeg fra legen :-)
Dronningen! Skrevet 14. september 2006 Forfatter #12 Skrevet 14. september 2006 Men jeg stoler mer på de ansatte på Rikshospitalet enn brukerene av ass. befruktning... Hvorfor stoler du ikke på ekspertisen? Det er jo veldig synd å skulle legge seg selv i hendene på de uten å stole på de....
Mia_I Skrevet 14. september 2006 #13 Skrevet 14. september 2006 Hvem, jeg? Jeg stoler hundre prosent på legene, er jo de som kan dette. Den medisinske delen. Men tankene og følelsene rundt det å gjøre forsøk er det greit å dele med/lese fra andre som er i samme prosess - i alle fall for meg.
Dronningen! Skrevet 14. september 2006 Forfatter #14 Skrevet 14. september 2006 Den var skrevet til Lindynatt.... HUn virket så skuffet, selv om hun ikke skrev så mye... Lykke til Mia
Sunniva78 har to små Skrevet 14. september 2006 #15 Skrevet 14. september 2006 Vil ønske deg lykke til videre,håper påskeeggene er laget av gull... Og det er nå engang slik da, at vi alle er forskjellige. Jeg for min del har hatt stor nytte av disse sidene, og også fub.no. Man kommer i en slik situasjon der mye er usikkert og nytt, og jeg kan ikke se hvordan jeg skulle klart meg uten... Klart, man må klare å skille personlige erfaringer fra legenes ekspertise, det håper jeg alle her inne er klar over. Men å anbefale folk å holde seg unna, det synes jeg det er rart noen gjør, vi er da voksne folk! Vel, det var min lille mening, lykke til videre Mamma2gang?!
Gjest Skrevet 14. september 2006 #16 Skrevet 14. september 2006 Vil også ønske deg lykke til videre. Synd at du forlater oss, det synes jeg virkelig. Denne diskusjonen med eifos viser hvor lett det er å misforstå, feiltolke det som skrives og leses.- Her ser vi bare ord på linje, vi ser ikke følelsene,kroppsspråket og mimikken bak. Vi vet ikke hvordan innlegger tenker og ordlegger seg muntlig.. Derfor er det så lett å misforstå.. Ord blir ofte hardere enn ment, og det ender gjerne sånn i en eksplosjon,desverre... Håper du sitter igjen med noen gode minner fra gjengen på bim. Synes tiden jeg har lært deg å "kjenne" har vært koselig. Vi må huske at her inne er vi en gjeng med masse erfaringer,masse info og masse forskjellige leger og forskjellige oppfatninger av ting, Derfor blir det masse forskjellige råd ,tips, "fakta" og slikt, Sånn er internett, sånn er alle forum..fub også.... Her inne bestemmer vi hva som skal skrives, og hva som skal tros på og ikke, bør vi vurdere selv.Vi er da oppegående mennesker med kritisk sans, er vi ikke?? Internett er full av informasjon, ikke alt er like nyttig og troverdig, Derfor må man ha kritisk sans til alt som står.. Ønsker deg lykke til videre! Hilsen
*Lenn* :-)) Skrevet 15. september 2006 #17 Skrevet 15. september 2006 Skjønte ikke helt innlegget ditt før jeg leste innlegget "gledesdreper"... Vil bare si at jeg synes det var synd hele greia.... For dere begge to... På et sånt forum må man tåle nyanserte innlegg, som kanskje går "på tvers" av det man håper og mener selv. Så lenge man skriver innlegg, så må man også godta "harde fakta". Jeg må innrømme at jeg tenkte det samme som deg da jeg så at testen var tatt på dag 8. Aldri hørt om positiv test på dag 8, men det kan tydeligvis skje. Forstår kjempegodt at eifos er ufattelig glad for en positiv test på dag 8, etter 5 år som prøver... ) Det må være utrolig deilig!!! Likevel sitter der, som du sier, en ekspertise som har en god del mer erfaring enn oss her på siden. For å si det mildt ) Jeg trives veldig godt her, først og fremst fordi det er så mye oppbacking og trøst og hente, og så treffer jeg likesinnede, noe som for meg er veldig viktig da jeg ikke kjenner noen i samme situasjon ellers i livet.. Når jeg svarer på innlegg, med "faktasvar", baserer jeg de på egne personlige opplevelser fra legestaben på St.Olav. Etter å ha vært sliter i over 3 år, med 2 SA og en exu, samt 4 mislykkede prøverør bak meg, vil jeg påstå at jeg (dessverre) har fått en del kunnskaper som jeg mer enn gjerne deler med de som lurer. Husker godt meg selv, første gangen på denne siden, kunne ingenting. Var kjempeglad for all informasjon jeg fikk herfra ). Og jeg spør ingen her inne om "viktige" medisinske spørsmål, da konfronterer jeg alltid en lege først eller etterpå. Jeg håper at vi alle kan se litt mellom fingrene på temaer som blir litt "varme"....Og jeg vil iallefall gjerne at du skal være her. Husker deg godt fra tidligere ) Lykke til videre Mamma2gang ) Klem fra
susse Skrevet 15. september 2006 #18 Skrevet 15. september 2006 Hei på deg! Jeg er forholdsvis ny her. Leser en god del men har skrevet lite. Har i lengre tid holdt til på sliter og er så enormt takknemmelig for den støtten og oppbackingen jeg har fått der. Det var utrolig godt å komme inn der som ny sliter og se hvordan andre hadde opplevd det jeg gikk igjennom. Og etterhvert har jeg blitt en erfaren sliter og har litt å gi tilbake til de andre. Det er ensomt å være ufrivillig barnløs og jeg har opplevd å få et nettverk der inne som forstår meg fult ut og som er der hvis jeg trenger det. Nå kommer snart tiden hvor jeg virkelig hører hjemme her inne. Vi skal inn til ivf i nov/des. Går i disse dager og venter på brev med dato. Det er spennende å skulle i gang med dette men også utrolig skummelt. Det jeg egentlig skal fram til er at jeg kommer sikkert til å trenge disse sidene framover og jeg håper virkelig at slike flotte jenter som deg med mye erfaring ikke forsvinner. Klem
Gjest Skrevet 15. september 2006 #19 Skrevet 15. september 2006 Hmmm....Er ikke disse sidene til å dele med hverandre....akkurat dette med hvor mange egg, et eller to, medisindoser, alt. lege , mannen hjemme ,hva man vil, kan eller må.Det å kunne lette hjertet og dele med andre å kunne ta imot fra andre er jo disse sidene til. Dette er da et forum og om man vil stole på eller la være å høre på andres råd er jo litt opp til hver enkel. Jeg skjønner at det kan være slitsomt å være på en slik side hvor alle har meninger og slikt....men det er jo opp til hver enkelt hva men velger å ta med seg inn i de 4 vegger hjemme. Velger man å ta med seg det meste her inne sier det seg selv at det blir veldig sitsomt. Man må kunne begrense seg selv på slike sider for mange ganger suger man bare alt til seg og da må man kunne ta en pause for det er jo ikke helt bra. Medisinsk fakta får man på sykehus og leger her inne baserer man på erfaringer.
Dronningen! Skrevet 15. september 2006 Forfatter #20 Skrevet 15. september 2006 Angelica.... Disse sidene er for å dele erfaringer - positive og negative. Men å skrive negative innlegg som går på et sykehus og deres anbefalinger blir for dumt for meg. Hva med de som er helt ferske i gamet? Noen vil tro fullt og helt på hva som blir skrevet, selv om det er internett. Og ta til seg alle råd, samme hva det er...... Og noen ganger er det faktisk helt greit å si at man ikke er enig i andres innlegg. Det jeg da ikke skjønner er den opphisselsen over at noen er uenig. Det må man faktisk regne med..... Og begynne å slenge ut av seg usannheter oa er vel strengt tatt noe ingen trenger. Spesielt her inne hvor vi er skjøre, hormonbomber. Eller? Jeg synes jeg har sagt nok når det gjelder innlegget "gledesdreper".... Gjort er gjort og spist er spist....
Gjest Skrevet 15. september 2006 #21 Skrevet 15. september 2006 Jepp sant nok. Men hver enkelt av oss kan faktisk ikke sitte å ta hensyn til nye hele tiden.Som sagt "vi er da voksne mennesker her".Vi går inn her med åpent sinn og finner våre begrensninger etter en tid. Det gjør nok nye også, lurer de på noe så spørr de og da får de svar med mange forskjellige meninger og slikt. Noen ganger føler vi oss irritert på "fasis svar" som sykehus og det må vi få lov å utrykke, hvem har ikke gjort det. Men nok om det......Hu er gravid etter svar fra nettopp SYKEHUSET. Fakta Svar faktisk.
lindynatt Skrevet 15. september 2006 #22 Skrevet 15. september 2006 Jo jeg stoler ikke på ekspertene fordi de kun er menensker. Og mennesker gjør feil. Ikke vet de alt heller, de har ikke gjerne all den tiden jeg selv har til å sette meg ned å lese om ting og tang. Leger er ikke guder i hvitt, mang en jente som har fått seg en aha opplevelse ved å lese her og på andre sider, snakke med andre, sammenlikne, informere seg. Men greit jeg e k ontrollfreak og da jeg er heldig nok til å bo i et land hvor jeg kan velge lege og klinikker selv, skifter jeg både lege og klinikk hvis jeg føler meg dårlig behandlet. Da jeg begynte med utredning stolte jeg på legene, helt til jeg fant ut at det var ikke en lur ting å gjøre. Nå stoler jeg på meg selv og det jeg vet..
Dronningen! Skrevet 15. september 2006 Forfatter #23 Skrevet 15. september 2006 Jeg har faktisk gratulert henne... Er det greit for deg da, at jeg ikke var enig med henne? Eller skal du dra det ennå lenger?
Gjest Skrevet 15. september 2006 #24 Skrevet 15. september 2006 Jøss, det var da bare et svar. Og jeg ville bare konstantere at da er vel alt dette over..........men da tok jeg feil. Hmmmmmm.........som sagt jeg selv velger å hoppe av her føre noen blir mer hårsår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå