Gå til innhold

alene, men babycall ...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for at så mange har svart på spørsmålet mitt. Spes takk til dere siste som ikke kaller meg en dårlig mor, men som har litt forståelse for problemstillingen. Kommer jo selvfølgelig til å sjekke henne ofte, og ja, hun pleier ikke å vokne når hun først har sovna.

Hilsen hovedinnlegger

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, det var jeg som "kalte deg en dårlig mor". Dårlig mor er kanskje å ta i, men når man tenker seg om skal man som foreldre ta de beste mulige valgene for sine barn, og dette høres ikke akkurat slik ut. Mer hva som er best for foreldrene....

 

Tenk deg VG forsiden da... Hvis det mot alle mulige odds skulle skje noe! "Baby forlatt av foreldrene på hotellrom - mor og far hygget seg i baren!"

 

Hva hadde du tenkt hvis du leste det i vg....

 

Og hva hvis hun våkner? Min sønn sover som regel natten igjennom, men det hender han våkner han også... Og da gråter han fordi han er alene og vi må trøste ham i søvn igjen og dette er i sin egen seng som han kjenner... Ikke i ett fremmed rom uten mor og far...

 

Skjerp deg!!!

Skrevet

Ærlig talt, gpr det virkelig an å bli så hysterisk, så ekstrem og latterlig at man kaller noen en DÅRLIG MOR pga dette?

 

Har full forståelse for de som ikke ville ha gjort det selv, men smak og behag. Kommer an på ungen selv også - pleier han/hun å sove som en sten, er det litt enklere enn med en som ofte våkner

 

Vi forlater alle (iallfall de aller fleste av oss) ungen i kort tid hjemme (går i annen etasje, på do, for å hente posten, hive søppel etc). Det er lov. Da må man kunne vurdere om dette er greit også - iallfall en gang, i kortere tid. Får være måte på hysteri - hva hvis det begynner å brenne i 2. etasje hvor vesla ligger og jeg sitter på do i 1...? Artikkel i VG: baby brent inne, mor leste avis på do...

 

Ang det med krybbedød: LATTERLIG å blande inn her!!! Krybbedød skjer i løpet av få minutter, INGEN sjekker babyen så ofte at man med sikkerhet kan unngå dette. At ungen dør i krybbedød mens de sitter i baren.. HA! Kan like gjerne skje mens de sitter i samme rom, med mindre de hele tiden ser om ungen puster. Jeg mener dessuten å ha lest, tror det var i Nylanders bok, at den typiske krybbedød skjedde utpå morgenkvisten (altså etter 02 om natta, iallfall).

 

Til HI: sjekk at babycallen fungerer, ta div. turer opp, og bli uansett ikke lenge i baren.

 

Hildemamma

Skrevet

Det er vel kanskje litt drøyt å kalle noen en dårlig mor pga det ja! Men jeg forstår virkelig ikke at folk kan tenke tanken en gang!

 

Selv om en baby sover generellt tungt og godt hjemme i sin seng og vante omgivelser, betyr ikke det at den gjør det samme borte, med fremmende lukter og lyder.

 

Jeg håper HI tenker seg om en gang til og finner på en annen løsning gitt... Hun spurte jo tross alt om andres mening her.

 

Og viss noe skulle skje, hva som helst som førte til at babyen ble skadet eller noe enda værre, hvordan holder man da ut med seg selv? Vitende om at man selv lot det mest dyrebare man har være alene på ett hotellrom? Det er veldig vanlig med skyldfølelse når man mister ett barn. Vi har en i familien som mistet under fødsel, og hun gikk inn i en tung depresjon fordi hun skyldte på seg selv, enda det var helt utenfor hennes kontroll!

 

Ikke for å være hysterisk eller noe, men å la datteren sin være alene på ett hotellrom vitner ikke akkurat om god dømmekrafft...

Skrevet

Jeg kommer til å gjøre det samme som deg om noen uker! Så lenge det er i samme bygning og man er innom og sjekker av og til så ser jeg ikke problemet. Blir jo det samme som å være to forskjellige steder i samme hus det da! Må jo ikke være helt hysterisk heller!

Skrevet

Men, da er jo du en like dårlig mor som bruker babycall og har stolt på den da?

 

Ikke kast stein i glasshus da du, anonym..

Skrevet

du anonym som synes hun er en dårlig mor...

Synes du burde tenke deg om hvordan du formulerer meningene dine!

 

Må vel kunne gå an å diskutere slike ting uten å komme trekkende med "dårlig mor"?

 

Synes du burde skamme deg litt!

 

Og ang forsiden på VG -forstår hva du mener, men VG liksom.. Dette blir litt flaut ikke sant?

Skrevet

jeg ville ikke latt lillegutten min ligge alene på hotellrommet. jeg er redd for brann og at noen kan komme inn på rommet,selv om døra er låst. jeg hadde tatt han med i vogna jeg.

Skrevet

på enkelte hotell har telefonene babycall og de damene som står i informasjonen sier i fra til deg, fungerte bra for oss!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...