Gå til innhold

alene, men babycall ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten ( og lille prinsessa) skal på hotellweekend for først gang. Møter en tante av meg der, og da lurer jeg på om dere synes det er greit at snuppa ligger alene på rommet, mens vi er i baren? Ikke for å drikka da, men for å snakke så vi ikke vekker henne. Vi kommer til å sjekke henne "hele tida", og har jo så klart baby callen tett ved øret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass på å sjekke at babycallen fungerer på den rekkevidden da! :-)

Skrevet

Nei, det ville jeg aldri gjort. Du vet ikke hvordan babycallen virker på det området og hva hvis noen kommer seg inn på rommet ditt ?

Nei, det er opptil enhver om man velger det, men jeg ville ikke gjort det!

Skrevet

Jeg ville nok ikke gjort det. Hadde nemlig en ubehagelig opplevelse med babycallen vår her om dagen. Jeg stablet ved i garasjen. Tidligere på kvelden hadde sjekket at babycallen virket ned dit - det er kanskje 20 meter i fra der snuppa sover. Naboen kjørte "fjernstyrt" helikopter, som tydligvis forstyrret signalene på babycallen vår. Jeg hørte ikke jenta gråte, men tilslutt var det så høyt og gjennomtrengende at jeg hørte henne gjennom vinduet og ned i garasjen. Stakkars, hun hikstet og snappet etter luft da jeg kom inn og tok henne opp.

Skrevet

jeg hadde ikke kommet til å gjort det.. hva med brann eller kvelning og andre ting man kanskje ikke hører før det blir for sent..? da ville jeg heller hatt babyen (?) i vogna med i baren å heller tatt plass helt i utkanten der det er rolig å mulig å sove..

Skrevet

Jeg ville ikke har gjort det, mest fordi jeg ikke liker tanken på og forlate barnet mitt alene på en fremmed plass.

Skrevet

Hadde ikke turt det selv... Hadde ikke fått noe ut av den samtalen, tror jeg.

Skrevet

Sikkert ikke de svarene du ville ha, men hadde ikke gjort det jeg heller.

Vi var på hotelltur alene her med lillesnupp for noen mnd siden(de to eldste var ikke med), og det ble tv og smågodt på rommet om kvelden:-)

Så hadde ikke tatt den sjansen...

Skrevet

Vi har planer om å gjøre det, men må legge til at da skal storebror på 10 år også ligge i samme rommet. Tror ikke jeg hadde latt henne ligge der alene nei...

Skrevet

Takk for svarene, men det er ikke lenger unna rommet og baren enn det er i et hus med tre etasjer...Sjekker selvfølgelig callen først...

Skrevet

Vi gjorde dette i et bryllup, helt uten problemer.

Skrevet

Sorry, men mulig jeg er litt ufin nå, men utifra det du nå skriver syntes jeg med hånden på hjertet du er en dårlig mor! Som en annen har nevnt her, hva hvis det begynner å brenne eller hva med krybbedød? Hva tenker du egentlig på? Eller med? Ikke alltid like praktisk å kombinere barn med kveldskos, men det er prisen man må betale! Men hva med barnevakt da? Det må da være bedre for henne å ha noen som passer på henne? Jeg er sikker på at du elsker babyen din like høyt som oss andre, men da skjønner jeg ikke hvordan du i det hele tatt kan tenke på å gjøre noe sånnt?

Og babycallen er da ikke sikker. I sommer fikk vi inn Tjøme Radio, men ikke baby som lå å sov inne i hytta... Han var helt hysterisk når vi først hørte at han skrek, akkurat som Lorang skriver i ett innlegg og vi var 5 meter unna, men med vinduet lukket.

Hva med å møte tante på dagtid? Eller til middag?

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Tenk vis det begynner å brenne i den etagen å vesla deres ligger der helt alene. Liten sjanse for at det skjer da men jeg ville aldri tatt den sjansen.

Hva med at du går ned å møter tanta di da å typen din blir på rommet? Sikkert kjipt for han, men noe må man ofre når man får barn.

Ikke meninga å virke kvass men jeg er veldig imot det å forlate en baby alene(barn og såklart)

Å babycallen å ikke til å stole 100% på. Det har jeg erfart hvertfall selv om jeg kjøpte en dyr babycall.

Skrevet

Krybbedød kan jo skje selv om man sitter i et annet rom...

Vi sitter da ofte i stua og ser på TV, går ikke inn til minsten dersom han ikke skriker. Det vil si at han kan ligge alene en time uten at vi går inn... Man kan jo få hjerneskade av å være uten oksygen i 5 minutter... Skulle jeg liksom ha gått inn hvert 2 minutt for å sjekke at han puster, da? Er jeg en dårlig forelder da?

Skrevet

Uff jeg får så vondt ved tanken å la en liten baby alene i et rom! Ta henne med i vogna du!

Skrevet

Slenger meg på denne ja!! Du må ikke finne på å la henne ligge alene, ikke for å være hysterisk eller noe (for det har jeg en tendens til å være..) men ta henne heller med i vognen!!!

Skrevet

Da er det i alle fall galskap å la henne være alene på ett hotellrom.... Jeg sier ikke at du er en dårlig mor hvis du er i ett annet rom, man må jo det selvfølgelig og man må jo stole på sjebnen og kanskje... Vet ikke jeg, men føler at når man er i nærheten har man en slags autopilot på tror jeg da...

Skrevet

Her har det hendt at vi har vært hos naboen, og hun har ligget i senga si og sovet med babycall (eller omvendt, naboen har vært her, med sin babycall..)

Vi har en type babycall som sier ifra når det ikke er dekning..

I tillegg sjekker jeg henne ofte, for å passe på at hun får luft og sånn (hun snur seg på magen).. Det gjør jeg jo hjemme også..

Dere gjør det som passer dere best, og som dere føler dere komfortable med.

Skrevet

Jeg regner med at du er ganske trygg på babyen din sover gjennom natta og ikke våkner siden du tenker på dette. Snuppa her sover som en stein hele natta når hun først har sovnet og det gjør hun alltid, så da vi var på ferie i syden tok vi med oss baby calleren og lot henne være sove på rommet noen få kvelder, dette var ikke noe problem. Seff sjekket vi henne veldig ofte.

Skrevet

Nei, nå må dere gi dere, dette er da helt uproblematisk! Dersom dere oppholder dere innenfor babycallens rekkevidde, er det jo helt greit. Da er dere jo inne på rommet på få sek. dersom det skulle være noe.

Dere som sier "tenk hvis det begynner å brenne for eks", er dere ved siden av barna deres heeeeele tida? Når man er hjemme, er det jo også helt vanlig at babyen/barnet somver i en annen etasje enn foreldrene oppholder seg på kveldstid. Tenk hvis det begynner å brenne da? Det er vel like ille??

Nei, hygg dere i baren, dere!!

Skrevet

Vi gjorde dette i sommer, og det gikk kjempefint! Bare sjekk at det er signal. Hvorfor skulle ikke dette gå bra, liksom?

Ikke hør på alle de fanatiske gærningene her inne! De vil jo ligge tett inntil ungene sine og amme dem til de er 12 år.

Skrevet

ER DET MULIG??? Hvor fanatisk går det ann å bli????

Skrevet

I de aller fleste slike tilfeller går det jo bra, men personlig så ville jeg nok valgt en annen løsning. Hvis "noe" skulle skje så ville jeg det bli svært vanskelig for meg å takle, tror ikke jeg hadde slappet så godt av heller.

Skrevet

Dette er ikke noe prob! Å kalle noen for en dårlig mor pga. av en slik ordning - dere er sprø.

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Ikke så mye pga sikkerhet, men pga at babyen kan våkne og bli veldig redd og utrygg på kort tid på en fremmed plass. Babycall er jo ikke 100 % pålitelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...