Gå til innhold

hva har dere kjøpt inn av utstyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hihi, kjeder meg litt:)

vi venter første og har allerede kjøpt:

-sprinkelseng med madrass og dyne

-simo kombi-vogn

-maxi cosi bilstol

-stellematte

-voksipose

-vippestol (brukt, vurderer å kjøpe ny)

-maaaasse rosa klær (og noe kjønns-nøytralt)

hmm..kommer ikke på noe mer.. hva med dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting.......

Huff, begynner jo å nærme seg, men har jo en fra før, så vi har jo det meste. Bortsett fra vogn...

Skrevet

oi du er langt lengere på vei med innkjøp enn meg, jeg har kjøpt to kjønnsnøytrale "joggedresser" jeg.. og thats it liksom =)

er i uke 21 og fikk ikke vite kjønn på UL da den lille knøtten min ikke ville ligge stille så her blir det vel bare kjønnsnøytralt til den popper ut i januar/februar tenker jeg =) ellers må det blir en UL til før terminen som er 1/2-07 ;o)

Skrevet

hehe, bare jeg som har tatt helt av?? :P

vi har ikke verdens beste økonomi, så jeg tror det var lurt å begynne tidlig, er ikke de dyreste tingene som står igjen :) kan jo ønske oss litt til jul også :)

Skrevet

Kommet en del lenger enn oss du da. :-)

vi kommer sikkert til å mangle masse... hehe

- Vogn med dunpose

- Bilsete

- Tummy tub med basekrakk

- Brystpumpe og oppbevaringsbokser

- "Stellevegg"

- Dyne

- Sengetøy og teppper

- Litt klær

Skrevet

litt skummelt dette med ul. hva om det kommer ut en gutt da? da får han mye rosa gitt,hehe:P jeg klarer ikke å styre meg jeg, MÅ kjøpe alt jeg kommer over..huff ;)

Skrevet

Emmaljunga duo smart classic

vippestol

Voksipose

Babyteppe som jeg broderer på... ;) *stolt*

En liten myk bamse...

Oxo har vi fått låne en stellekomode m skuffer,badekar...

Og noen klær i den minste størrelsen...

Så det mangler ennå litt ja... Men det er jo enda 3-4mnd igjen:)

Skrevet

ja men du er hakk i hæl januarbaby07 ;)

ah, badebalje har gått i glemmeboka *skrive på lista* :P

Skrevet

Har termin 3. februar, og ikke kjøpt noen ting. :-)

Nå har vi en 2-åring fra før, så det meste er på plass fra før. Vi mangler bare en ny vogn og et bilsete, så er vi mer eller mindre i boks.

Men jeg klør i fingrene etter å komme meg ut og kjøpe noen yndige små plagg til jenta som bor der inne... Hun kan jo ikke bare kles i brorens blåe klær heller ;-)

Skrevet

jeg tror disse siste mnd går alt for fort! blir stressa jeg,hehe.. men alt vi har kjøpt til babyen står i kjelleren i esker da, så gleder meg skikkelig til den dagen vi skal "gjøre det klart" til den lille kommer :))) vaske klær.. ta på sengetøyet.. henge opp gardiner med barnemotiv.. *sukk*

Skrevet

oi, så masse du har kjøpt:) har kjøpt to sparkebukser og og 2 bodyer og ei dyne jeg. har voksipose fra før. kjæresten min mener at jeg begynner aaaalt for tidlig, men hvorfor ikke begynne nå når jeg virkelig kan kose meg med det?:)

Skrevet

Hm, vi må først få oss leilighet med plass til alle 3 :) Innkjøp både til leilighet og lille venn kommer deretter.

Begynner vel å få dårlig tid, termin rett inn på nyåret!

Skrevet

Hehe... ja, vi er ikke langt unna :-)

Vi holder på å få badet ferdig i disse dager, akkurat nå står rørleggeren å monterer stellesaken på veggen. Det skal bli så moro å kunne legge bleier, kluter og sånn inni der... er helt rart det her.. begynner å gå opp for meg at... oj vi skal ha baby jo... :-)

Skrevet

ja det sier folk her også, skal du ikke vente litt med vogn og sånt? -Nei det skal jeg ikke:P har du lyst har du lov! kanskje man er i så dårlig form på slutten at man ikke klarer å gå i butikker i det hele tatt, hvem vet?

Skrevet

Litt rar jeg kanskje.. men jeg skjønner ikke at dere tør å kjøpe så mye når en ikke har termin før i januar / februar.. Ikke stygt ment altså!! Skulle ønske jeg selv hadde turt å kjøpt litt mer.. men men.. Har kjøpt en sparkebukse, en body og faktisk bilsete.. var veldig veldig usikker på om jeg skulle kjøpe det sete nå.. ja.. jeg er litt pessimist av meg!! hihi.. er 19+5 i dag. og klarer liksom ikke å forestille meg enda at det kommer en baby ut i førsten av februar;)

Skrevet

jeg klarer rett og slett ikke å styre meg :P det er jo litt skummelt også, men hvis noe skulle gå alvorlig galt, hysjhysj, så er jeg rimelig sikker på at jeg alikevel får bruk for disse tingene senere! litt dårlig argument men:P som sagt har vi ikke super-økonomi, og for at vi skal ha råd til alle disse baby-tingene, må vi ta det litt etterhvert!

og så lider jeg av sykdommen "å-den-var-fin-den-MÅ-jeg-bare-ha-får-ikke-sove-før-jeg-kjøper-den-sykdommen" hehe :) seriøst....

Skrevet

hartermin 8 desember og har kjøpt:

simo duo vogn

stellekommode m/badekar

bilsete

vippestol

seng m/dyne sengekant, himmel, laken og sengetøy. (hadde madrass og pute fra første jenta)

et sett med 4flasker og sterilisator til å ha i mikroen. (var på salg)

en god del klær og funnet frem og vasket klær fra nr 1.

håndkle og noen gass kluter.

mangler ikke så mye tror jeg, hehe. noen stellesaker å litt sånt pjusk tror jeg..

gikk helt amok å alt ble kjøpt relativt tidlig denen gangen. sist kjøpte jeg alt i 8måned. litt mere skeptisk da.

Skrevet

Hei hei :)

Har termin 02. feb og ikke kjøpt noen verdens ting enda :)

er begynt å se litt da, men ingen penger brukt forløpig..

Nå har jeg ingen fra før, men jeg har fem yngre søsken der den yngste er fem år så har jo vert hjem og hentet litt forskjellig :)

Dette er det jeg har fra før :

Vugge ( ble laget til meg av morfar da jeg ble født )

vippestol

klær til både jente og gutt 0-2 år

dyne og pute

tepper

Det vi vet vi skal ha er Recaro Yong Profi Pluss barnestol,

har funnet en vogn jeg likte og må bare få med sambo og se på den, og vere sikke rpå at den går i bagasjerommt ¨på bilen :) 3500 for en splitterny vogn er jo ikke så galen pris :)

Skrevet

Har ikke kjøpt noe som helst ... Bortsett fra ny leilighet og ny bil, da. Har termin 8. desember.

Skrevet

Har termin 27 desember og har ikke kjøpt noen ting ennå. Drøyer å drøyer for å spare det :)

Har 1 fra før så vi skal ikke ha så mye da, bare bilstol, vippestol, nytt lammeskinn og noen kjønnsnøytrale sparkebukser.

Skrevet

Vi var i london sist helg, og der handlet jeg en hel haug av klær og sko til babyen;);) Men foreløbig har vi ikke handlet noen "ting". Må vel snart begynne og tenkte på det også...er halvveis nå, og tiden går fort fort fort!!! Er så mye som må handles inn at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne...hehe!!!

Skrevet

Har ordna barnevogn og bilsete. Vet hvilet stellebord vi skal ha, bare venter litt til med å kjøpe det. Ellers kjøpt bittelitt nøytrale klær. Gleder meg til november/desember, da kan vi kjøpe mer :-)

Skrevet

Oh, nå fikk jeg lyst til å shoppe :-)

Jeg har bare kjøpt 2 stk body, 3 par sokker, 1 gult helseteppe og 1 gult fleeceteppe. Har så lyst til å kjøpe vogn og bilsete og alt det der, men det er vel litt tidlig (termin 28. feb)

Skrevet

Jeg har termin 9.desember og begynte på redebygginga for ett par uker siden.... Så langt har vi skaffet:

vippestol

polstring til bilsete

dyne til vogn

2 sengesett

babypute

bleiebøtte + poser

babybjørn bæresele

stellepute fra Ikea

brystskjell

gasskluter

flanellsbleier

tisselaken

et rosa teppe

babyline bad

div. bleieprøver, våtservietter o.l.

3 ammebh'er

2 helsetepper

ammeinnlegg (både i ull og i "papir")

Teutonia mistral (bestilt, hentes i oktober)

sprinkelseng (fått)

1 søplesekk med klær (mest i str. 74-86)

2 tåteflasker (gave)

2 smokker (gave)

1 kopp (gave)

bilsete (lånt)

stellebord m/badekar (lånt)

+ en masse søte små nøytrale og rosa klær

Til helga blir det tur til Oslo og da kjøper vi forhåpentligvis stellekommode

Mangler:

lammeskinn

madrass, dyne, laken og trekk til senga

sengekant

håndklær

div. småtterier som flere flanellsbleier, brystkrem, sinksalve, bleier osv

+ sikkert en del jeg har glemt nå

Ups, den lista ble visst litt lang den... Men som blir nevnt lengre oppe her,- jeg syns det er deilig å kunne gå og kose seg med innkjøpa nå som jeg er i så fin form. Har ganske stor mage allerede og om utviklinga fortsetter på denne måten er ikke sikkert det er like kos å gå i butikker om en måned eller to!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...