Gå til innhold

TussiLussi/Lurv


Lurv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan går det med deg? Har du sluttet å blø?

 

Jeg er trøtt, trøtt, trøtt... idag sovnet jeg på lesesalen og sov i 1 1/2 time!! Var en liten baby som gråt mye på skolen idag og puppene mine verket noe vanvittig etter en stund! Rart...!

 

Imorgen skal jeg på ul! :) Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi !

Var det kos å se spiren ?? Tok du utvendig eller innvendig UL nå ?

Jeg var inne til ny utskrapning på mandag. Kuren hadde ikke funket så det var like mye rester der enda.

Er litt rar etter narkosen denne gangen - dårlig smak i munnen, svimmel og er mer øm i livmora. Håper virkelig de har fått ut det som skal ut nå :-)

Har litt ustabilt nett her nå ( også...) så jeg er litt sen til å svare - men jeg er da innom :-)

 

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at du måtte ta ny utskraping og at du fikk mere "problemer" etter... håper alt går bra denne gangen, så du kan bli ferdig og starte på nytt!

 

Vi så et levende foster på 24,1 mm, noe som tilsvarer 9+1 og min termin på 3 mai er derfor rett :) Veldig godt å vite at alt er normalt, men jeg var ikke helt fornøyd med legebesøket..

 

Jeg var ganske nervøs da jeg satt og ventet, og forklarte til pappaen at jeg ikke var så veldig glad i gu og sånnt.. hans svar var "Hæ?? Er det innvendig ul??" Han hadde tydligvis ikke fått det med seg, og jeg er glad han fant ut av det før vi kom inn...! Jeg gikk på do rett før, men da jeg kom inn og var godt plassert i stolen sa gynekologen: "Er du sikker på at du har tømt deg helt???" Sa som sant var at at jeg hadde gjort så godt jeg kunne.. Han startet unnersøkelsen og vi fikk se min lille baby kjemegodt Så hodet, hele kroppen og armene :) så omtrent ut som bildet fra uke 17 med jenta mi! men jeg så ikke hjertet som banket selv om han viste det til meg (måtte spørre)

Han var irritert fordi blæra mi ikke var helt tømt og avbrøyt og sa irritert: "Gå å tiss!!" Jeg har problemer med å tømme meg hvis jeg er stressa og nervøs, og det å bli kommandert på den måten hjalp ikke akkurat... Jeg klarte imidlertid å tisse litt, og han var mye mer fornøyd på andre forsøk. Så ungen like godt da og, og bildet han skrev ut ble kjempefint!! Men.. jeg fikk ikke bilde.. Han var så streng at jeg ikke turte spørre før etterpå (så jo han printet ut to bilder og tenkte at da var det jo greit...) men han sa de måtte ha bildene :( kunne jo i allefall tatt kopi av de?

 

Så alt i alt er jeg kjempefornøyd med at alt står bra til (og at det bare er en!!) Men jeg skulle ønske legen ikke var på brå og streng.. og at han forklarte mer.. Skulle åsså ønske jeg hadde sett den lille bevege seg (hadde drukket kaffe før, og håpet det skulle funke) og at vi hadde fått høre hjertelyden... Tror kanskje jeg bestiller en privat ul om noen uker? Skulle så gjerne hatt et bilde så jeg kunne vise jenta mi det i allefall.... Vet du forresten når man kan se kjønn på ul?

 

Jeg ringt til "ekspedisjonen" litt senere på dagen og spurte om de kunne ta en helt vanlig kopi av bildet. Det skulle de gjøre, og jeg kunne hente det imorgen Håper bare man klarer å se litt.. er jo litt forskjellig hvordan kopier bli, men det er bedre enn ingenting! Er så gla de ville prøve Neste gang skal jeg spørre om bilde FØR ulen begynner!!

 

Vet du forresten hva "corpus luteum gravidarum" er? Han hadde en student der og viste henne at jeg hadde dette. han tok åsså bilde av det. Når han leste inn notatene hørtes det ut som jeg hadde en syste på venstre eggstokk, eller at det så ut som jeg hadde corpus luteum gravidarum..?? Var ikke akkurat villig til å forklare. Da jeg spurte hva det var (under ulen) sa han "det er tiss" noe som da umulig kan stemme.. veldig rar lege! Utenlansk, så kanskje noe av greia var språkproblemer?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig lege......

Skjønner ikke hva han mente, jeg heller. Skal man prøve å tolke latinen - kanskje noe med noe med en gravid kropps ett eller annet...noe man får når man er gravid ????

Men det var da bra dere fikk se det dere ønsket å se :-)

Tror man kan se kjønnet i uke 12, men er ikke sikker.

Trodde alle leger skjønte at å få med seg et bilde er et must for alle foreldre... merkelig at han ikke tok ett til dere, ja !

Blør ikke særlig mye etter inngrepet, så jeg håper det er et tegn på at de har fått ut det meste. Er fryktelig øm der nede, samt at jeg er mer humørsyk om dagen. Hadde en skikkelig utblåsning i går kveld, fikk i allefall min kjære til å virkelig legge seg helflat !!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

HEi, hvordan er det med deg ?

E du mye her inne om dagen ?

Jeg har nesten ikke vært inne på en stund, syns det er mest krangling - i allefall på BliGravid siden om bagateller...

Dessuten er jeg liksom på vent syns jeg....

Føler at TR er på vei, men den dukker ikke opp. tror ikke på at noe skal skje før jeg er over en Tr i allefall :-)

Kroppen er liksom så avslappet nå, ingen symptomer på noe og ingen tegn verken på EL eller annet.

HAr testet en gang og funnet at hcg er ute av kroppen nå ( neg.test) så da er det vel bare å¨smøre seg med tolmodighet da :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nesten ikke her inne i det hele tatt! Synes det er så negativ stemning her inne, så jeg holder til på snartmamma.com istede :) Er her inne en gang i blandt for å se etter det, det er det eneste! Syns det var mye bedre steming på snartgarvid og :) Der har de en tempekubb som kanskje hadde vært noe for deg?

 

Så bra at hcg er ute av kroppen i allefall! Bestemte du deg for å ikke tempe denne syklusen? Håper du får tantebesøk snart (eller aller helst en positiv test? Det er jo lov å håpe...? *krysse krysse*) sånn at du kommer inn i normal jenge igjen *klem*

 

Jeg er i uke 12 nå :) snart i andre trimester der "faren" er mindre, men jeg føler meg rimelig tygg allerede nå på at jeg skal bli mamma i mai! :) Jeg sliter litt med konsentrasjon på skolen og er i tillegg veldig trøtt :( På mandag skal jeg ut i 7 ukers praksis, noe jeg både gleder og gruer meg til! Det blir spennende å få sett "virkeligheten" og jeg har fått en "barnefysioterapi-plass" denne gangen, noe jeg er velig fornøyd med! men jeg er redd fo at konsentrasjonsvansklighetene og trøttheten skal bli et stort problem.. I tilegg er ikke bekkenet mitt helt samarbeidsvillig, og jeg tenkte jeg skulle begynne med vanngym for gravide idag i tillegg til fysioterapi (første gang på torsdag) Håper det hjelper, for jeg må komme meg gjennom dette semesteret i alle fall! Har ventet litt med vanngymen fordi jeg ikke ville at det skulle bli helt offentlig veldig tidlig, men nå er alle de nermeste (utenom bestemor) informert, (og jenta mi har spredd nyheten til "alle") så da er det vel trygt å begynne *hehe*

 

Ellers ble jenta mi 4 igår :) Er så rart at hun er 4 allerede!!! tida går alt for fort, og jeg vet at før jeg vet ordet av det sitter jeg med en liten baby til..! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du orker, kan vi kanskje snakkes inne på snartmamma? Der kan man sende private meldiger, så ikke alle kan lese hva vi skriver til hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har logget meg inn - må ha en tilbakemelding fra dem før jeg kan skrive meldinger selv sto det - så da er jeg vel snart på nett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...