Gå til innhold

TussiLussi/Lurv


Lurv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for at du vil følge meg videre *klem* !!!

Som jeg sa til svogern og svigerinna mi i dag - nå blir jeg mest sliten av å skulle trøste alle andre....Skjønner ??

Alle syns det er så fælt på mine vegne, jeg er mest opptatt av å komme videre med prøvingen !!!

Heldigvis er min kjære enig der, han er HELT klar for mer sex.....

Har blitt lite på han de siste to månedene, da jeg har sovet hver kveld, og vært sliten og uinteressert :-)

Nå er han på hugget og skal gjøre sin plikt...hehe...

Enig i fht ungene, mine har et svært åpent forhold til døden - vi går ned på kirkegården der farfaren til min mann ligger - for som ungene sier - oldefar er død og ligger i blomsterbeddet, så vi må vanne han ...hehe !

For dem er en graviditet for abstrakt til å forstå, så de kom raskt over "tapet", men fortjener å få ordentlige svar fra oss voksne.

Hadde litt rare magesmerter i går, nesten som hold/ sting i siden. Kanskje i eggstokkene ??? også er jeg litt svimmel i dag - men jeg er jo i mye bedre form da - tror jeg ble slitenog trøtt fordi kroppen hadde noe ugjort den ville kvitte seg med ?? Nå kan jeg være opp til midnatt uten problem :-)

Spiste biff og rødvin i kveld og koste meg virkelig med det !

Ha en fortreffelig lørdagskveld da, vennen !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hehe* bra han er ivrig i å gjøre sin plikt!! *hehe*

Kanskje man kan få samme smertene i livmor når den krymper og? ikke godt å vite, men alt er sikkert som det skal! Forstår godt av du vil komme igang med prøvingen :) kjenner den følelsen godt! Har lest at det er en sammenheng mellom lite hcg i begynnelsen (altså at man tester positivt seint) og sa/ma, så kanskje det gikk galt fra starten? Jeg testet positivt tidligere denne gangen i allefall.. og tror det er et positivt tegn!

 

Kos deg med biff og vin! Det nøt jeg og i fulle drag etter jeg mistet! å spekemat.. mmm nam nam! Fikk lyst på det nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... rødvinspølse ..nam !

Jeg tor jo at det har vært en feil fra straten, slik at fosteret har utviklet seg svært sakte, det var ikke mye utviklet - men syns det var rart om det hadde vært dødt i 5 uker nå... passer liksom bedre at det hadde vært i utvikling, men sakte ?

Tror ikke jeg tør å teste så tidlig neste gang... men det vet man jo aldri :-)

Er faktisk i kjempehumør i dag !

Litt rart kanskje, men tror kroppen min hadde en anelse om hva som var på gang, og at den dermed har slappet av nå etter MAen.

Men, hvis det at jeg ikke ble syk ( oppkast mm) denne gangen var et tegn på at noe var galt - vil det jo si at jeg mest sannsynlig blir mer dårlig neste gang om alt er bra... huff - ikke noe kjekt å tenke på det, da...etter å ha hatt to kjempeslitsomme svangerskap, ble jeg litt fornøyd med å ikke bli sykmeldt fra dag en denne gangen...

Jaja, skal tåle et dårlig svangerskap, jeg... bare jeg får en liten beibi etterpå :-)

Kjenner meg ganske beibisjuk, så håper vi får til en nummer tre her :-)

Hvordan går dagene dine, da ? Er du sliten ???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så jo hjertet slå samme dag som jeg mistet sist, men størrelsen var bare 5,5 mm (så ikke så stort som det skulle) så jeg tenkte også det.. at fosteret hadde vokst sakte hele veien...

 

Jeg er sliten for tiden.. ettermiddagene er et mareritt og jeg legger meg ca ti hver kveld. Er usikker på om jeg holder ut så lenge idag... Kjenner og jeg har liten tolmodighet og at jeg blir irritert fort! Jenta mi har begynt å kalde meg med navn istede for mamma, og jeg blir lei meg, irritert og nesten sint på henne for det! Frustrerende at jeg skal bli sånn bare på grunn av det, men jeg klarer ikke å overse det lenger (hun har gjort det i to uker nå..) så idag måtte jeg forklare henne hvordan jeg følte meg når hun ikke lenger kaller meg mamma... :S Føler meg teit, men når det er sånn, så...

 

Ellers så plages jeg litt i forhold til pappaen. Han sier han føler seg usikker og at jobben er gjort. At han savner meg og ønsker at vi kan være litt mer sammen. Vi har bare vært sammen (sammen med jenta vår) tilsammen 5 timer den siste måneden, så jeg foreslo sist uke at vi kunne spise middag og se film sammen nå ikveld. Dro innom han i to-tiden og da orket han ikke.. var ikke i humør. Er egentlig greit, men det er irriterende at sier han vil være mer sammen og så sier han ikke orker den eneste gangen vi kan! Jenta vår ble også kjempelei seg og vill ikke at vi skulle gå fra han.. hun har grått masse idag.. var sikkert dumt av meg å si at han sikkert kom ikveld :( men... da jeg snakket med han klokken 11 hørtes det ut som han skulle det...

Kanskje det passer om to uker? Synes det er vanskelig å foholde seg til det... hadde vært enklere å "ikke bry seg" om han og heller bare fokusere på megselv og dattera mi! huff.. mener ikke å syte.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...

Ikke enkelt det der, nei :-)

Har han ikke vært sammen med jenta si mer enn 5 timer siste mnd heller ??? Eller var det sammen med dere to, mente du ???

Hvilken avtale har dere fremover da?

Håper han kommer sterkere tilbake da !!!

Du trenger ikke akkurat å måtte skjerme jenta deres fra avtaler som ikke blir holdt nå, men ha fokus på deg og dine, ja :-)

I dag har jeg plukket en stor bøtte med tyttebær. Unger og bikkje fløy rundt og velta spann og sto i - men morro var det lell... Nydelig høstvær her om dagen.

Er nok ikke helt meg selv, enda - glemte fulstendig av en bursdag som minstemann skulle på i dag... hadde tilogmed glemt å kjøpe inn gaven...

De vi skulle til hadde hørt hva om skjedde og hadde full forståelse for at vi glemte oss bort...

Jaja får dra innom i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

joda.. han har henne annenhver helg, annenhver trosdag og ettermiddager på mandager, så han har sett henne.. bare ikke meg :) og det lille vi har vært sammen har vært (to ganger et par timer) har ikke vært bare oss to. Det var det jeg mente :) ikke alltid like flink å forklare! Var litt frustrert igår, men idag har jeg ikke tenkt på det :) Er glad for det, for tidligere har jeg brukt mye energi på hendelser som denne i ganske lang tid etterpå :) godt å vite det :) Vi har ingen avtale fremover.. har snakket litt om å gå ut å spise sammen til fødselsdagen min i slutten av oktober, det er det eneste! :) Ja, og så regner jeg med han kommer til fødselsdagen til jenta vår (selv om han bare har vert der en av tre ganger hittill... bortreist på ettårsdagen og fyllesyk på 3 årsdagen...)

 

Det at man slipper å forklare at man ikke er helt på topp tenker jeg er en av de positive sidene ved at alle vet at man har mistet..

 

så, da er nokk en uke over.. synes tiden går utrolig fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEhe... det med forklare at man ikke er på topp, ja...

Benyttet nok litt anledningen til "snike" meg unna en vennefest vi skulle på neste helg.....

Hadde ikke så fryktleig lyst i utgangspunktet, for jeg kjenner bare kompisen til min kjære som holder festen - og hver gang ( 4 ganger de siste 3 årene ) han og min kjære har sett hverandre har det endt med skikkelig fyllekule.... Er ikke vant til at min kjære drikker seg overstadig - og han oppfører seg ikke særlig "veldressert" da.... Sist ble vi skikkelig uvenner da jeg kom hjem igjen og fant de ravende rundt her....

Vel, det var det - men jeg har derfor ikke fåt noe særlig godt inntrykk av denne vennen, så nå "spilte" jeg nok litt på det at jeg er litt svimmel og ikke helt klar for full fest...

Ble gjennomskuet...hehe.. for jeg fikk spørsmålet om jeg hadde orket å dra om det var til noen andre vi skulle...heh.. måtte jo tilstå da !

Men nå ser det ut til at mannen vurderer å bli hjemme han og...

 

Jeg er glad nå for at vi hadde rukket å fortelle alle om graviditeten, slik at alle får vite om aborten også... som du sier - det kan være greit.

 

Ungene spør ikk eså mye mer nå, men jeg hørte eldstemann sa til bestemora på tlf at vi ikke fikk beholde beibien vår i dag.

 

Dagene kommer nok ikke til å gå like fort nå som jeg må vente på å¨komme " back in buisiness" igjen :-)

 

HA en god kveld/ natt da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. prøver å lære meg å legge inn bilder - bilde av min nyfødte gutt

( 2001) ser du under TussiLussi... flere kommer vel etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. ikke morro å gå å vente på å "komme igang" igjen nei... har du planer om å tempe? anbefaler det som sagt...

 

Det var et kjempefint bilde du hadde av gutten din! Synes det var veldig spesielt og stemningsfylt :)

 

Har du sett magebildene mine? Er spent på hvordan tirsdagens kommer til å bli... men jeg føler meg ikke større enn sist uke :) Synes det er litt sykt at magen kom så fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var magebildene dine som inspirerte meg til å prøve :-)

 

Det blir nok temping denne gangen også, men jeg tro jeg kutter ut EL testene, stolte ikke på de billigtestene sist i allefall.

 

Har alle abortert ????

Alle ( 80%) av de jeg har snakket med om min MA har en MA/SA bak seg.... hm...vet dette ikke er sånn som folk flest prater så mye som- men det overrasket meg faktisk :-)

 

Blir morro å se "ukens bilde" i morra :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var ukens bilde tatt... vet ikke om det var noen forskjell?

 

Idag hadde vi bekken-testing på skolen og bekkenet mitt er helt ødelagt! Til slutt var det så vondt at jeg måtte gråte! Klarer ikke sette grenser når jeg ikke kan fortelle hvorfor, så nå har jeg bestemt meg for å fortelle. Pappaen kommer hit idag og så skal vi fortelle jenta vår det sammen. Regner med hun forteller det til mamma og pappa.. Når de vet, føler jeg at jeg står mer fritt til å fortelle andre!

 

Spennende! Men jeg er litt usikker på hvor mye vi skal fokusere på at det ikke er sikkert at det blir noen baby av det? Eller om vi skal ta de problemene dersom de oppstår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde IKKE villet fortelle at det kan gå galt nå...

Syns det er litt dårlig gjort å gi et barn en god beskjed - men med forbehold :-)

LA henne være glad og stolt over det som skal skje - en dårlig nyhet i etterkant, har i allefall jeg erfaring med, det tar de når det kommer og det går også fort over.... :-)

 

Det blir nok en koselig beskjed å gi :-) Lykke til !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pappaen sa: "vi har en stor overraskelse til deg.. kan du tenke deg noe du skal bli? Noe som er stort?" Hun fikk stjerner i øynene og sa "stooooresøster??" Morro at hun klarte jette det! Hun syntes det var veldig spennende og bra, og mente bestemt at det var en lillesøster i magen :)

 

Jeg fortalte at babyen noen ganger kunne dø inni magen. Hun spurte en del om det, og det virket som hun forsto det. Hadde ikke tenkt å si det, men det ble naturlig og jeg synes det var greit da. Kommer ikke til å si mer om det nå :) satser på at det går bra!

 

Idag er den "skumle" dagen.. blir godt å bli ferdig med den!! :)

 

Hvordan går det med deg? Blør du enda mye? Hva har dere funnet ut angående vidre prøving?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg innkalling til tidlig ul.. 27 september. Da er jeg 9+1 og ifølge babyverden er det dagen etter fosteret har begynt å bevege seg. Blir spennende hvis jeg får se bevegelse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt deppa her i dag.

Fortsatte å blø etter ei uke, og tok da kontakt med legen - fikk en dansk vikar...og blødningsdempende medisiner.

Sluttet å blø en dag men begynte på igjen i går..tok kontakt med legevakt... en stakkars utlending som ikke skjønte dialekta mi.. og jeg skjønte ikke han....sukk ! Fikk beskjed om å fortsette med blødningsdempende medisin.

I dag ga jeg blaffen og ringte rett til gyn på sykehuset - ble kalt inn til kontroll på timen.

Har vært der nå - og tatt ny UL - der ligger det igjen masse rester, og legen der ville ikke legge meg i narkose uten at det ble helt nødvendig, så nå skal jeg ta en medikamentell abort med piller.....argh!

Jeg er DRITTLEI !!!!!

Er selvfølgelig glad for at det ikke er noe galt her nede, for vi er klar som et egg på å prøve igjen... MEn jeg er litt redd for at det skal gjøre vondt, være ubehagelig.... og at jeg til slutt ender opp en nok en utskrapning....sukk !

Pillene jeg fikk heter Methergin og jeg skal ta dem i 5 dager... så får vi se da !

Får se hvor mye jeg orker å være her inne fremover, er så tungvindt, for vi får ikke signaler til den trådløse, så jeg må sitte oppe på kontoret, og da blir det ikke til at jeg er på så mye. Kryss fingrene for meg da :-)

 

Ønsker deg masse lykke til på UL. Tror jeg var 9+ noe da jeg så eldstejenta første gang - det var spennende :-)

 

Klem,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at det fremdeles var mye igjen... tenker masse på deg og håper du har det bra! Veldig dumt når ting ikke blir som man håper, men det kan da ikke være lenge igjen til dere kan starte prøvinga... Har dere bestemt dere for å prøve denne perioden?

 

Er veldig spent på hva jeg kan forvente å se på ul neste uke :) blir veldig spennende!

 

Inatt fikk jeg ikke sove. Kjentes ut som jeg skulle få uvi :( Sovnet tilslutt på sofaen, og da jeg voknet i 4-tiden fant jeg ikke mobilen. Så jeg ble ikke vekt imorrest, og sov helt til klokken var 12! Veeeeldig godt å få sove, for det kjennes nesten ut som jeg er syk.. Målte for å se om jeg hadde feber på fredag, men jeg hadde det laveste jeg har målt på dagtid som graivd.. ble nesten på gråten! ¨*hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt greit å få snudd døgnet nei :-)

Prøver og prøver, fru blom...

Nå har vi vært sexfri i over en måned (!) så her er det ikke bare snakk om prøving - men fullt kjør fra første stund..hehe :-)

Regner med at enten er jeg blødningsfri etter kuren og kan starte for fullt til helgen igjen, eller så blir det vel en ny utskrapning med påfølgende sexfritt i en uke til :-)

Er ordentlig rar i magen av de pillene - kjennes ut som kynnere ( vet at livmora er lita og ikke gjør så mye ut av seg, men den er i allefall i ferd med ¨å trekke seg sammen her ) så da må vel noe skje, tenker jeg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt å blø ganske lenge etter en ma/sa.. og åsså etter medisinsk abort. Jeg blødde i 13 dager., og det vil jeg si er ganske gjennomsnittlig.. tror ikke du bør forvente at du er ferdig med blødningene til helga :( Er så lett at du blir skuffa da.. sats heller på neste helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey :-)

Er i litt rar form i dag - ikke noe vondt eller sånn, men mer uvel. Tror nesten jeg skal skaffe meg en gradert sykmelding denne uka.....

Det er ganske slitsomt å skulle være tilgjengelig og imøtekommende hele dagen, for så å komme hjem til alt som bare må gjøres hjemme...

Har nettopp startet med medarbeidersamtalerunden med gjengen min, men tror jeg utsetter det litt. JEg bør nesten være helt "fitt for fight" når jeg skal ta de samtalene - det fortjener hver enkelt....

Rart at han vikarlegen satte meg på blødningsstoppende piller etter 7 dager, da...hvis det ikke er unormalt med 13 dager ??

Av og til lurer jeg på om de vet hva de holde på med !! Får så mange motstridende svar....

VEl, vi får stole mest på vår egen kropp - det er vel vi til slutt som kjenner den best :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig hvor forskjellige svar man får, ja.. gå inn å les på ufrivillig abort siden. Der står det vel flere plasser hvor lenge folk har blødd. Jeg har lest om noen som has blødd i 6 uker, og da måtte man ha ny utskraping ja.. Hva sa legen angående blødning da du fikk utskrapingen? Vet ikke om det er andre "regler" for sa..?

 

Har vært veldig sliten idag og, og dro imorrest til lege med en urinprøve. Lurte på om jeg hadde uvi, men det hadde jeg ikke.. men det er noe som ikke føles helt riktig.. har "alltid" sopp, så det er kanskje det som plager meg? Fikk plutselig angst for at det var gbs som var kommet tilbake siden det er noe som er anneledes.. spurte ikke legen om det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

Håper du finner ut at det ikke er noe å bekymre seg for da :-)

 

Her er det litt i stillstand om dagen syns jeg.... har ikke blødd siden jeg startet på pillene, men det kommer kanskje som en kjempesprut når jeg minst venter det:-) Hadde begynt å håpe på å slippe en utskrapning til. Gjør meg ingenting å måtte det, men man tenker jo litt på risikoen med å bli lagt i narkose flere ganger, da... Er vel best å slippe...

 

Hva er det som føles anderledes? At du er mer sliten nå kan kanskje skyldes alt "stresset" rundt å tenke på at noe kan gå galt, samt at du har eneansvar for tulla di og er student i tillegg....

 

Krysser fingrene for deg og håper formen blir bedre, vennen :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ingenting å bekymre seg over... :) Tenker ikke så mye på det bevist, men har en mistanke om at det er redselen som ligger å ulmer og at det er grunnen til at jeg er så sliten.. Kommer meg ikke på skolen idag heller :( Er forsåvidt i bedre form idag, men jeg klarer bare ikke... gruppa mi hadde flyttet møtet til klokken 10 (skulle egentlig møte 8) og jeg må gå klokken 12.. har ikke fått forberedt meg heller, så da skipper jeg det.. gidder ikke forsvare megselv akkurat idag! Får heller satse på å starte med friskt mot imorgen :)

 

Klarer ikke helt å forklare hva som er annerledes, men jeg har ikke den samme roen lenger.. :( Gleder meg til om en uke når jeg har vært på ul! Er glad jeg valgte å få den timen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillat deg selv å være litt redd og utenfor du !

Det trenger jo ikke være noe galt fordi :-) Men ta det med ro du :-)

Blir sikkert godt å få se spiren !

 

Jeg skal til legen min på mandag - han ønsket å prate med meg utifra det jeg fortalte om mange leger som ga meg lite eller ulik info..... Regnet med at det ville renske seg opp her til da, men ba meg ta kontakt om jeg fikk feber. Sykmeldte meg også til mandag så jeg skulle ta det med ro og ikke stresse rundt med alt mulig når jeg egnetlig skulle bruke tiden til meg selv :-) Det er go`legen det - han tar alltid hensyn til mine følelser og ønsker, og jeg stoler på han i allefall !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hærlig (og viktig!!) å ha en lege man stoler på og som hører på hva du sier! Jeg er veldig glad jeg har et fint forhold til min lege :)

 

Jeg var nettopp på do å bæsjet, og jeg fikk masse blod på papiret! Tenkte det værste med en gang, men etter mye tørking fant jeg ut at blodet kom fra rumpa! :) Ble litt skremt, men veeeldig glad for at det ikke hadde gått galt igjen! :)

 

Jeg skal reise til Reykjavik 12 oktober på et kurs, og satt akkurat å så gjennom reiseruta. Fant ut at noe måtte være feil, for turen til tokk 40 min og tilbake mer enn 4 timer! Ringte reiseselskapet og de gjorde meg obs på tidsforskjellen.. tenkte ikke så langt....! :) Jeg la på og leste videre på arket. Der sto det at alle tider var lokale tider *hehe* I tillegg sto det nevnt om pass, og siden passet mitt går ut 1 oktober måtte jeg ringe å spørre igjen... de sa de ikke var krav, men de anbefalte å få pass, så nå må jeg dra på politistasjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...