Gå til innhold

Er dette litt uansvarlig av oss?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja klart de må tåle svaret .. Men det går an å ta taxi også.. Og både mammaen og pappaen hadde tatt seg 1-2 glass vin.. Var bare det jeg ville fram til..

 

Jeg drikker usedvanlig sjeldent så jeg klarer meg fint uten.. Men har jeg lyst på en kveld så hadde jeg tatt ett glass...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det først: Nei, bare kos dere. Alt med måte selvfølgelig, men kardemommeloven gjelder ;o) (..og forøvrig kan man gjøre hva man vil.)

 

For det andre: Det ER nødvendig å kose seg, kanskje særlig etter at man har fått barn! Det er viktig å ta vare på kjæresteriet. For NOEN er dette å ta et glass vin eller to, for ANDRE er det noe annet. Kos er ikke ensbetydende med alkoholkonsum, men for noen er det det! Kan ikke de få lov å kose seg da? Jeg mener bestemt at kos er en nødvendighet, og betyr det ett glass vin, så vær så god! Jeg gjør det selv, om enn ganske sjeldent ;o) Det må det da gå an å bare se og så tenke "jaja, de får kose seg på den måten, så koser jeg meg på denne".

Skrevet

Kos dere masse!!! Det er stooooor forskjell på å dele en flaske og å drikke seg dritings, noe dere har skjønt. Så bare drikk vin og ikke ha dårlig samvittighet. Har gjort det samme selv her vi...

Skrevet

.. i følge denne logikken er både jeg og sambo permanent uansvarlige da - for vi har ikke bil!

 

Synes ikke argumentet at man må holde seg kjørbar holder, jeg for min del. Det finnes taxi, er det krise finnes det sykebiler, og man kan faktisk ikke leve livet med utgangspunkt i at det går galt.

Er nå min mening :-)

Skrevet

Bra sagt kanellsnurrbaby! Er så hjertens enig :o) I kveld skal vi BEGGE ha rødvin, gleder meg!

Skrevet

Ranveig R, ikke vær så hønemor, da.

Skrevet

Nei, ikke vær så hønemor. Liker deg godt jeg altså, men i kveld syns jeg du er litt for streng...

Skrevet

Eg har det egentlig ganske greitt på den måten at eg bryr meg ikkje enoko særleg om nokon synest eg er "for streng". Det vart spurd om folk sine synspunkt og eg svarte. Så enkelt er det.

 

Eg praktiserer og står for det eg har sagt. Om nokon synest eg er hønemor eller streng så er det fritt fram.

Skrevet

Navnte eg ordet "kjørbar"? Klart at det går an å komme seg til legevakten sjølv om ein ikkje har bil. Men sjølsagt er det kjappare å putte ungen i bilen og køyre enn å vente på taxi. Det er du vel einig i sjølv om du ikkje har bil.

 

Uansett så var det ikkje akkurat det som var poenget mitt. Det var mest det at *viss* det skulle skje noko er det greitt å sleppe å komme inn til lege f.eks, dunstande av raudvin. I slike situasjonar er det fint å ha hovudet "tilstades", ein blir treigare i reaksjonsevnen allerede etter ein øl, uansett om ein merkar det sjølv eller ikkje.

Skrevet

Det skal vi å i kveld,men ikke røyke da.det gjør ingen av oss.så lenge ikke vi blir fulle så syntes jeg at det er helt greit:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...