Gå til innhold

Er dette litt uansvarlig av oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og jeg deler en flaske vin og et par sigaretter i kveld. I 2.etg. ligger en 3,5 åring og en 8 mnd baby og sover. (hun ammes ikke natt, våkner rundt 0700). Vi blir ikke fulle, egentlig ikke særlig brisen heller. Taxi i nærheten :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har gjort akkurat det same, og kjem til å gjere det igjen (bortsett frå røyken, då, den har eg kutta ut). Kos deg, du:).

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva du legger i dette innlegget ditt. Om det er seriøst eller ikke. Man skal da leve, skal man ikke? Alt med måte liksom.

hm...

Skrevet

kos dere!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Joda, seriøs jeg. Men du vet, mammaer skal vel ha dårlig samvittighet for alt.

Skål :)

Skrevet

Hehe, ja du sier noe. KOS deg :)

Skrevet

Kos dere og hopp over samhvittigheten

Skrevet

Sitter her og tar meg et glass vin selv jeg! Røyker ikke da, så slipper å tenke på DET liksom ;)

Skrevet

Så skjønne dere er da :)

koser meg nå!

Hovedinnlegger

Skrevet

Jeg er litt svart/hvitt på det med amming og alkohol jeg, så smaker ikek alkohol nå i denne perioden(som har vært siden april-04 da jeg ble gravid med storesøster...sukk:-) Amer om natta enda, så gidder liksom ikke å gjøre det.

Men sålenge du ikke skal amme før i morgen tidlig, hadde jeg glatt delt en flaske vin med mannen min ja...så kos deg:-) Blir faktisk litt misunnelig jeg.....

Skrevet

Din tid vil komme Luca :)

Gled deg. Det er gooodt! Og tiden går så fort atte. Men du skal kose deg med nattamming. Det er tross alt superkoselig det også da... Faktisk litt misunnelig på deg jeg når jeg tenker etter. he he.

Hovedinnlegger

Skrevet

Ja, og når min tid kommer skal jeg både røyke og drikke med begge hendene:-) Bare så synd jeg ikke røyker da(har bedrevet litt festrøyking tidligere da), for kommer vel til å bli så dårlig etter å ha hevet innpå en 20-pakning at det går en god stund til neste gang igjen vel:-) Så kanskje jeg bare bør droppe den festrøykingen og nyte vinen...hmm.

Skrevet

Uansvarleg? Kanskje.

Unødvendig? Absolutt.

Det var ein laaang tråd ang. eit par glas vin og amming/drikke *litt* når ein har barnet/barna i hus for eit par dagar sidan.

Skrevet

Av og til er det absolutt nødvendig å ta seg et glass rødvin, Ranveig :)

Og tråder forsvinner på et par dager, er ikke alltid man gidder lete frem mulige svar på de spørsmålene man har...

Skrevet

Kos dere! Absolutt ikke uansvarlig! Er nødvendig å kose seg innimellom og hva er vel ikke mer kos enn å dele en flaske vin med mannen!

Skrevet

Hehe, jeg sitter selv og nyter et glass rødvin:-D (Ikke røyk da)

Og lillegutt er bare 4 uker gammel. Får ikke amme igjen før om et par dager pga en infeksjon som han ikke tåler, og tenkte å utnytte det og kose meg med et glass deilig røvin imens:-) Mmmmm:-D

Skål, og kos deg:-D

Skrevet

Åh, hørtes deilig ut! :o) Og absolutt ikke uansvarlig, eller unødvendig som det nevnes her oppe. Det er kjempeviktig at dere får litt kosetid sammen, og ikke minst voksentid. Med små barn i hus er det ikke alltid lett å få tak i barnevakt, slik at impulsiviteten i forholdet har en tendens til å bli mindre. Da er det viktig å kunne gjøre ting sammen hjemme. Å dele en flaske rødvin ser jeg bare på som kjempekoselig og bra for dere, ikke litt uansvarlig.. blir jo ikke akkurat kanon på det :o) Kose dere masse! :) Heldiggriser :) Ammer fremdeles så altfor mye om natten, at jeg har ikke mulighet..

Skrevet

Uansvarlige?? he he...det håper jeg ikke. Mannen min og jeg drikker ofte vin om kveldene (ammer ikke) og jeg har aldri tenk tanken engang at det er uansvarlig... vi røyker ikke da men

Skrevet

Det ER nødvendig å kose seg innimellom når man har barn..

Jeg har enda ikke tatt meg noe å drikke her hjemme med Theodor hjemme , men vært en del ute ..

Skrevet

Eg tvilar på at det nokon gong er "absolutt nødvendig" å ta seg eit glas raudvin.

Det er lett å søke i gamle tråder i søketingen oppe til venstre. No søkte eg på "alkohol" på forum. Måtte riktig nok bla til side to, men det var verken vanskeleg eller særleg tidkrevande :o)

Skrevet

Klart det er nødvendig å kose seg sjølv om ein har fått barn. Eg synest berre det er rart at "å kose seg" nødvendigvis må bety "drikke alkohol når ein sit heime og har ansvar for eit barn".

Det er fullt mulig å kose seg heime utan alkohol, og det er fullt mulig å overlate ansvaret for babyen til nokon andre viss ein har lyst til å drikke.

Skrevet

Ja men det er heller ikke farlig å ta ett par glass vin en kveld i ny og ne.. Snakker jo ikke om å drikke seg dritings hver dag og ikke klare å ha kontroll på noen ting..

Ja jeg koser meg glatt med litt alkohol en kveld hjemme selv om barna er her..

Klart det går ann å kose seg uten alkohol også, men syntes ikke det er uansvarligt selvom Ranveig R

Skrevet

Det eg synest er uansvarleg er om alle/begge dei voksne som er heime med babyen har eit par glas innabords.

Sannsynlegvis vil babyen sove gjennom det heile, men tenk VISS det skulle skje noko og du måtte hive deg i bilen og køyre på legevakten f.eks. Eg trur eg hadde følt meg skikkelig elendig om eg troppa opp på legevakten med alkohol-ånde (som nokon sa så fint på den tråden som var her for eit par dagar sidan).

Når nokon spør om noko, så svarer eg oppriktig. Ein må tåle andre svar enn det ein ønskar seg når ein stiller eit sprøsmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...